Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABLLS "Assessment of Basic Learning and Language Skills” “Temel Öğrenme ve Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi"

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABLLS "Assessment of Basic Learning and Language Skills” “Temel Öğrenme ve Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi""— Sunum transkripti:

1

2

3 ABLLS "Assessment of Basic Learning and Language Skills” “Temel Öğrenme ve Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi"

4 ABLLS 1998 yılında Dr. James Partington ve Dr. Mark Sundberg tarafından; * Davranış analizi prensipleri kullanılarak, * B.F. Skinner'in Sözel Davranış (Verbal Behavior) çalışmasının rehberliğinde geliştirilmiştir. Her beceri ya görev analizi yada her davranışın daha alt parçalarına ayrılması prosedürü kullanılmıştır Uses the procedure of task analysis, or breaking each behavior down into its smallest component parts.

5 ABLLS Test çocuğun ilk değerlendirilme aşamasında, çocuğun A-Z'ye kodlanmış 25 beceri alanında hangi seviyede olduğunu belirlemek için kullanılmalı Test sonuçlarına göre çocuğun sosyal, davranışsal, ve akademik gelişimi için hedefler belirlerken rehber müfredat görevi görür.

6 ABLLS Test 9-12 ay aralıklarla tekrar edilerek, çocuktaki gelişimi ve güncel eğitim yönteminin faydalı olup olmadığını belirler.

7

8

9

10 ABLLS A- Pekiştireç Etkisi E- Vokal Taklit B- Görsel Performans F- İstek C- Alıcı Dil G-Adlandırma D-Motor Taklit H-Pragmatik Dil

11 ABLLS I- Spontan Vokalizayson M- Grup Yönergesine Uyma J-Syntax- Gramer N- Sınıf Rutinine Uyma K- Oyun P- Genelleştirilmiş cevaplar L-Sosyal İlişkiler Q- Okuma

12 ABLLS R-Matematik W-Grooming S- Yazı yazma X-Tuvalet T-Spelling/ Heceleme Y-Kaba Motor U-Giyinme Z- İnce Motor V-Yemek Yeme

13 ABLLS Tüm ABLLS uygulandığında saat süren bir değerlendirme. Testi uygulayan kişinin testeki her beceriyi mümkün olduğunca direkt gözlemlemesi gerekmektedir. Fakat bu her zaman imkanlı olmadığından dolayı testdeki bazı beceriler aile ile mülakatı ile doldurulabilir.

14 ABLLS ABLLS, kriter-referans test olduğu için çocuğun becerilerini kendisi ile karşılaştırır, norm-referans testler gibi diğer yaşıtlarıyla karşılaştırmaz. CARS (Childhood Autişm Rating Scales) yada GARS (Gilliam Autişm Rating Scale) gibi otizm tanısı koymak için kullanılamaz.

15 ABLLS Testdeki bazı beceriler DT ( ayrık deneme) formatında olduğundan dolayı, ABLLS uygulayıcısının ABA yaklaşımının tekniklerini bilmesi gereklidir. Testi uygulayının aynı zamanda çocuğun becerileri konusunda objektif olması gereklidir. Eğer çocuğun beceri seviyesi konusunda bir şüphe varsa, beceri seviyesi bir üstten başlanmak yerine bir alttan başlanmalıdır. Test sırasında çocuğun seviyesi ile ilgili mümkün olan her türlü bilgiyi yakalayabilmek açısından uygulayıcının aynı zamanda otizme eşlik eden davranış problemleri ve konuşma gecikmesi ile ilgili deneyimi olması da gereklidir.

16


"ABLLS "Assessment of Basic Learning and Language Skills” “Temel Öğrenme ve Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi"" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları