Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Borusan Holding Bilgilendirme Toplantısı 17 Mart 2005.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Borusan Holding Bilgilendirme Toplantısı 17 Mart 2005."— Sunum transkripti:

1 Borusan Holding Bilgilendirme Toplantısı 17 Mart 2005

2 Borusan Holding Ahmet Kocabıyık Yönetim Kurulu Başkanı

3 Tanımlanmış hedef Borusan’ın Başarısının Temeli Türkiye’nin Başarısı İçin de Geçerlidir Doğru belirlenmiş vizyon Avrupa Birliği’ne tam üyelik vizyonu Odaklı çizilmiş yol haritası Tanımlı ve düzenli ölçülen çalışan katkısı 10 sene sonra nasıl bir Türkiye yaratacağız? Hangi politikaları uygulayacağız ? Hangi reformları yapacağız? Halkın desteğini alarak, ilgililerin rolünü saptayarak çoğunluğun katılımını sağlamak Hedefe Odaklanmak Gerekiyor

4 Agah Uğur Genel Müdür BORUSAN GRUBU

5 Vizyonumuz İşimizi iyi yaparak bir adım önde olmak Vizyonumuz İşimizi iyi yaparak bir adım önde olmak

6 Liderolmapotansiyeli Ana Yetkinliklerimiz B2B RekabetGücümüzRekabetGücümüz Grup içi sinerji sinerji MevcutmüşteribazımızMevcutmüşteribazımız Akıllı Büyüme Büyüme Stratejimiz

7 Öncelik, iyi bildiğimiz ve rekabet avantajımız olan alanlara odaklanmak Çelik sektöründe 60 yıllık tecrübe Distribütörlük alanında Türkiye’ye örnek şirketler “Akıllı Büyüme” stratejimizi destekleyen yeni alanlara yatırım Lojistik Telekom Büyüme Alanlarına Yaklaşımımız

8 Konsolide ciro ortalama büyüme:% ortalama büyüme:% 10 Ülke Hızının Üstünde Büyüme m$

9 Dört Ana İş Alanında Hızlı ve Odaklı Büyüme Konsolide Ciro 2 milyar $ Çelik % 61 Distribütörlük % 34 Lojistik % 3 Telekom % 2 % 178 % 63 % 458 % 560 Çelik Boru Yassı Çelik BMW / MINI Land Rover Caterpillar Liman 3PL Son 5 yılda Büyüme Oranı Telekom Operatörü

10 Konjonktürden Bağımsız Sürekli Yatırımlar m$ Son 5 yıldaki yatırımlarımızın toplamı 400 m$’ı aştı.

11 Kârlı-hızlı büyüme 2004 yılında ciromuzu %56, kârlılığımızı %107 artırdık. 2 milyar dolarlık 2007 hedefini 2005 yılında hayata geçiriyoruz. Müşteri mutluluğu Yurtdışında büyüme 2000 yılından bu yana yurtdışı yatırımlardan elde ettiğimiz ciro 6 kat arttı. Hedefimiz ciromuzun %25’ini yurtdışından elde etmek. Müşteri memnuniyeti anketlerinden aldığımız verilerle iş süreçlerimizi düzenli olarak iyileştiriyoruz. Hedefimiz müşteri mutluluğu ve bağlılığında referans şirket olmak. Temel Stratejilerde Başarı

12 FAALİYET ALANLARIMIZ

13 Çelik - Boru Grubu Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ilk beşindeki çelik boru üreticisi Çelik boru alanında lider marka Mannesmann ile ortak Yurtdışındaki ilk yatırım: 2001 yılında İtalya’daki Vobarno Tubi’nin satın alınması 2004 yılı sonunda, Türkiye’deki Boru Grubu şirketlerinin tek çatı altında birleştirilmesi Büyüme Alanları  Spiral boruda uluslararası platformda güçlü bir oyuncu olmak  Türkiye’de özel boru ve doğalgaz segmentlerinde lider konumumuzu güçlendirmek  Orta ve Doğu Avrupa’da birleşme/satın alma yoluyla global şirket konumuna gelmek 2004 Ciro : 404 milyon $ Kapasite : ton İhracat : Üretimin %34’ü

14 Türkiye’deki en büyük özel sektör yassı çelik üreticisi Butik üretimle büyük sanayicilerin en önemli tedarikçisi konumunda Dünyanın en büyük çelik üreticilerinden Arcelor’la ortak Çelik işleme kapasitesi 1 milyon tonun üzerinde Sanayi müşterilerine odaklı Çelik Servis Merkezi Yurt genelinde bölgesel yapılanma ile büyüme Çelik - Yassı Çelik Grubu Büyüme Alanları 2004 Ciro : 500 milyon $ Kapasite : ton İhracat : Üretimin %26’sı  Nihai müşterilere yönelik katma değerli ürünlere yatırım

15 Distribütörlük - Otomotiv Grubu BMW, Land Rover, MINI Lüks otomobil pazarında lider 20 yıllık yetkili distribütörlük ve bayi ağı tecrübesi Sektörün öncüsü: Test sürüşleri, 24 saat acil servis, outdoor satış... BMW AG’nin örnek gösterilen distribütörleri arasında Land Rover markasıyla Ford işbirliği 2004 yılında 1 Serisi ile artan pazar yayılımı  Yurtiçi otomotiv pazarının büyümesinden pay almak  Doğu Avrupa / Orta Asya pazarında ve komşu ülkelerde yeni distribütörlük imkanları 2004 Ciro : 336 milyon $ Büyüme Alanları

16 Distribütörlük - Caterpillar Grubu Türkiye iş makineleri ve güç sistemleri pazarında lider 4 yıldır Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan ve Gürcistan’da da tek yetkili CAT distribütörü CAT’in global stratejisi ile büyüyen ve gelişen şirketler Büyüme alanları 2004 Ciro : 271 milyon $  Kazakistan ve çevre ülkelerde özellikle madencilik alanındaki büyüme  Ana distribütörlük faaliyetini komşu ülkeler coğrafyasında geliştirme  Kullanılmış, kiralık iş makinesi sektörlerinde büyüme

17 Borusan’ın gelişmekte olan iş alanlarından 30 yıllık birikim Hem 3PL hem de liman elleçleme hizmeti Gemlik Bölgesi limanları arasında en verimli liman Türkiye’nin önde gelen şirketlerine hizmet vermekte (Arçelik, Tofaş, Renault, Peugeot- Citroen) 2004 Ciro : 83 milyon $ Grup Dışı Ciro: % 55  Yurtdışı pazarlarda büyümek  Stratejik ortaklıklarla müşteri portföyünü kilit müşteriler bazında genişletmek  Birleşme/satın alma opsiyonlarını değerlendirmek Lojistik - Borusan Lojistik Büyüme alanları

18 Telekomünikasyon - Borusan Telekom Borusan’ın en yeni iş alanı Kurumsal ses ve data hizmeti Türkiye’nin en büyük kurumsal internet servis sağlayıcısı A Grubu lisans ile ilk ses hizmeti veren operatör Altyapısı liberalleşme aşamasına en uygun şirket  Ses pazarında %20 pazar payı elde etmek  Birleşme/satın alma yoluyla büyümek  Stratejik ortaklık 2004 Yılı Ciro : 15 milyon $ Büyüme alanları

19 REKABET GÜCÜMÜZ

20 Rekabet Gücümüz sektörlerimizdeki stratejik konumumuz ve örnek yönetim modelimizden kaynaklanmaktadır Rekabet Gücümüz sektörlerimizdeki stratejik konumumuz ve örnek yönetim modelimizden kaynaklanmaktadır

21 Profesyonel ve Güçlü Yönetim Kocabıyık Ailesi Kurumsal Yönetim ilkelerine üst seviyede uyum Bağımsız YK üyeleri 20 yıldır bağımsız denetim ve UFRS raporlama Modern İK Yönetimi 360° performans değerlendirme/ yetkinlik yönetimi Kapsamlı kariyer yönetimi Lider geliştirme Üst seviyede teknoloji kullanımı Müşterilerimizle entegrasyon e – dönüşüm projemiz Başarı Odaklı Yönetim 40 üst düzey yöneticinin yaş ortalaması 41 Borusan’da çalışma süreleri ortalaması: 12 Başarma azmi Bireysel inisiyatif ve sorumluluk Müşteri odaklılık Dürüstlük Topluma katkı Değerlerimiz Çağdaş Yönetim Teknikleri Değer Bazlı Yönetim, Stratejik Planlama, 6 Sigma, Müşterinin Sesi yönetimi

22 Rekabet Gücümüz: Yönetim Modelimiz Stratejik Planlama Değer Bazlı Yönetim 6 Sigma Yol Haritamızı Belirliyor Süreçlerimizi iyileştiriyor Ölçerek Yönetiyoruz KPG’lerimiz tanımlı

23 Rekabet Gücümüz: Süreç ve ürünleri mükemmel hale getirmek için uygulanan ileri derecede analiz ve istatistik gerektiren bir metodoloji Temel özellikler Başarı odaklı kültür değişimi için ortak dil Tüm iyileştirme projeleri şirket stratejisi ile uyumludur Tüm problemler ve çözümler “Müşterinin Sesi” dinlenerek belirlenir Finansal getiriler somut olarak ölçülebilir İstatistiki Tanım: Müşteri taleplerini karşılamakta “1 milyonda sadece 3.4 hataya tolerans” göstermek Müşteri memnuniyeti, karlılık ve rekabet gücü için bir “kültür değişimi” + 6 Sigma

24 Rekabet Gücümüz: 2002 Yılından Beri 6 Sigma’yı Uyguluyoruz Toplam proje sayısı: 210 Toplam proje getirileri : 38 milyon $ 6 Sigma’da görev üstlenmiş çalışan sayısı: 1007 Proje Yöneticisi (Siyah Kuşak) olarak eğitilmiş çalışan sayısı: 73 Sonuç : Bir orkestra gibi hatasız çalışmak.

25 Rekabet Gücümüz Türkiye’nin ihracatı 2004’te 65 milyar $’a çıktı. Borusan’ın Büyük Ölçekli İşletmeler ölçeğinde bir müşteri memnuniyeti ve iyi yönetim örneği olduğuna inanıyoruz Bu büyümenin motor gücü olan şirketler Büyük Ölçekli İşletmeler’dir: Yerel ve uluslararası ekonomik krizlere karşı dirençleri yüksek. Kalite ve verimlilik standartları yüksek. Çünkü; Büyük Ölçekli İşletmeler’in ileri teknolojisi, ileri yönetim teknikleri, yüksek rekabet güçleri var.

26 NEREYE GİDİYORUZ ?

27 Nereye Gidiyoruz ?  Karlı büyümeye devam edeceğiz. Yıllık %15 büyüme  Yönetim anlayışımız ve 6 Sigma uygulamalarımız ile Türkiye’nin en verimli şirketlerinden birisi olmaya devam edeceğiz.  Müşteri mutluluğu açısından Türkiye’de örnek şirket olacağız. Müşteri memnuniyet ölçümlerinde sektörlerimizde bir numara  Yurtdışı yatırımlar ile daha global ve rekabetçi bir yapıya kavuşacağız. Satışlarımızın %25’i yurtdışı yatırımlardan  Sermaye piyasalarına daha yakın olacağız.  Eğitim, kültür ve sanata desteğimiz artarak devam edecek.

28 Borusan gelecekte de odaklı ve karlı büyüyerek, daha da globalleşerek Türkiye’nin “İyi Yönetim Modellerinden” biri olmaya devam edecektir


"Borusan Holding Bilgilendirme Toplantısı 17 Mart 2005." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları