Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…. Günde 3000-3500 kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…. Günde 3000-3500 kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede,"— Sunum transkripti:

1 DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…

2 Günde kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede, okulda kısa yada uzun etkileşimlerimiz var. Günde kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede, okulda kısa yada uzun etkileşimlerimiz var.

3 Dinlerken eşlerin oturma durumu: Yakın (yeni evli ya da nişanlı ya da flört) Yakın (yeni evli ya da nişanlı ya da flört) Normal (Birkaç yıllık evli) Normal (Birkaç yıllık evli) Uzak ( on, on beş yıllık evli) Uzak ( on, on beş yıllık evli)

4 Nedir bu duruma getiren? “Hiç kimse hayatı birbirimize zehir edelim diye evlenmemiştir.” “Hiç kimse hayatı birbirimize zehir edelim diye evlenmemiştir.” Mesajlarınızdan sorumluluk alın Mesajlarınızdan sorumluluk alın Yüz ifadenizin sorumluluğunu alın Yüz ifadenizin sorumluluğunu alın Oluşturduğunuz ortamın sorumluluğunu alın. Oluşturduğunuz ortamın sorumluluğunu alın. Çünkü kişiler oluşturdukları ortamla da size mesaj verirler Çünkü kişiler oluşturdukları ortamla da size mesaj verirler

5 Davranışlarımızın Nedenleri: 1-KORKU VE DENETİM KÜLTÜRÜ: 1-KORKU VE DENETİM KÜLTÜRÜ: Güç kimdeyse onun dediği olur. Güç kimdeyse onun dediği olur. Bilinç güce odaklanır. Bilinç güce odaklanır. İlişkilerde eşitlik yok. İlişkilerde eşitlik yok. Asık surat : benden korkun. Asık surat : benden korkun. Konuşma !sana konuş dedim mi? Konuşma !sana konuş dedim mi?

6 Ne derler etkindir Çevrenin ne dediği çok önemlidir. Kaynanam ne der? Babam ne der? Komşum ne der? Çevrenin ne dediği çok önemlidir. Kaynanam ne der? Babam ne der? Komşum ne der? Düşünün;ölmüşsünüz kabrinizin başındasınız “Bu yaşantım kendi hayatım mıydı, yoksa başkalarının benden beklediği hayat mıydı?” Düşünün;ölmüşsünüz kabrinizin başındasınız “Bu yaşantım kendi hayatım mıydı, yoksa başkalarının benden beklediği hayat mıydı?”

7 Aile kuruldu çocuk nerede; en altta. A sınıfı en üstte ve en üstün olan A sınıfı en üstte ve en üstün olan B sınıfı ortada (A ya bakınca yalaka olur, C ye bakınca zalim olur. Yukarıya ne kadar yalakaysa aşağıya o kadar zalim olur. B sınıfı ortada (A ya bakınca yalaka olur, C ye bakınca zalim olur. Yukarıya ne kadar yalakaysa aşağıya o kadar zalim olur. C sınıfı en altta C sınıfı en altta “Çocuklarınızın korkularına değil akıllarına ve vicdanlarına konuşun.” “Çocuklarınızın korkularına değil akıllarına ve vicdanlarına konuşun.”

8 2-İLKE VE DEĞERLER KÜLTÜRÜ ( VAR OLUŞ KÜLTÜRÜ) Bilinç doğru olanın yapılmasına odaklanır Bilinç doğru olanın yapılmasına odaklanır

9 Değer parayla satın alınamayan şeydir. Çuvalla para koysanız ekmeğe basılmaz. Değer parayla satın alınamayan şeydir. Çuvalla para koysanız ekmeğe basılmaz.

10 Böyle bir ailenin prensipleri: Mutlu olmak için bir aradayız Mutlu olmak için bir aradayız Sürekli iletişim içindeyiz Sürekli iletişim içindeyiz 5 var oluş boyutunun farkındayız 5 var oluş boyutunun farkındayız Doğru olanı yapmalıyız. Doğru olanı yapmalıyız.

11 BEŞ VAROLUŞ BOYUTU: 1-BEN VAR MIYIM? 1-BEN VAR MIYIM? Tanınmak, kale alınmak,adam yerine konulmak isteriz. İnsanlardan boyna sen varsın yada yoksun mesajı alırız.

12 “Ben varım mücadelesi” Çocuk televizyonun önüne duruyor ve ellerini kaldırıyor neden? Çocuk televizyonun önüne duruyor ve ellerini kaldırıyor neden? Gazete okuyorsunuz. Çocuk geliyor gazetenize alttan vuruyor. Ne demek istiyor? Gazete okuyorsunuz. Çocuk geliyor gazetenize alttan vuruyor. Ne demek istiyor? Çocuk bir yerden bir yere atlıyor ona göre muazzam olan bir iş yapmış ve “Anne! Anne!” diye yaptığı bu alayı anlatıyor ama cevap veren yok ne hisseder? Çocuk bir yerden bir yere atlıyor ona göre muazzam olan bir iş yapmış ve “Anne! Anne!” diye yaptığı bu alayı anlatıyor ama cevap veren yok ne hisseder? Akşama kadar uğraşmış ve muazzam bir yemek yapmışsınız. Eşiniz:“Nerede annemin yemekleri?” Derse ne oluyor. Akşama kadar uğraşmış ve muazzam bir yemek yapmışsınız. Eşiniz:“Nerede annemin yemekleri?” Derse ne oluyor. Bir birimizi var ediyor muyuz? Bir birimizi var ediyor muyuz?

13 2-KABUL EDİLİYOR MUYUM? Beni olduğum gibi kabul ediyor musun? Ben doğal mıyım? Ben de bir bozukluk var mı?

14 Lakaplar varsa ; Problem var demektir. Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Doğru dürüst yürü lan (yürüyüşün problemli) Ne güzel yürüyüşün var? Bayıldım yürüyüşüne Doğru dürüst yürü lan (yürüyüşün problemli) Ne güzel yürüyüşün var? Bayıldım yürüyüşüne Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. (boyunun uzunluğu problemli) Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. (boyunun uzunluğu problemli) Ne biçim öksürüyorsun öyle? Ne biçim öksürüyorsun öyle?

15 3-SEVİLİYOR MUYUM? Ben özlenir miyim? Benimle konuşmak ister misiniz? Ben özlenir miyim? Benimle konuşmak ister misiniz? Adam eve giriyor. Kadın bulaşık yıkıyor. Adamdan da kadından da ses yok. Adam eve giriyor. Kadın bulaşık yıkıyor. Adamdan da kadından da ses yok. “Amcası oğlum hep aferin alıyor biz de çok seviniyoruz ve onu da çok seviyoruz. (koşullu) “Amcası oğlum hep aferin alıyor biz de çok seviniyoruz ve onu da çok seviyoruz. (koşullu) Nur köyü ve Köylü anamız; göbekli ve sümüklü çocuğuna seslenirken: “Göbeklim, sümüklüm, canım. Gel seni bir öpeyim.(Koşulsuz) Nur köyü ve Köylü anamız; göbekli ve sümüklü çocuğuna seslenirken: “Göbeklim, sümüklüm, canım. Gel seni bir öpeyim.(Koşulsuz)

16 4-DEĞERLİ MİYİM? Kendinden daha büyük bir bütünün parçası olmak Aile, iş yeri, gibi… Kendinden daha büyük bir bütünün parçası olmak Aile, iş yeri, gibi…

17 Her kez oturmadan yemeğe başlanmaz.(Biz bir aileyiz bilinci vermek için)Dört yaşındaki Kemal banyoda elini yıkar. Her kez Kemal’i bekliyor. Kendini değerli hisseder mi? Her kez oturmadan yemeğe başlanmaz.(Biz bir aileyiz bilinci vermek için)Dört yaşındaki Kemal banyoda elini yıkar. Her kez Kemal’i bekliyor. Kendini değerli hisseder mi? Aile toplantısı yapın ve herkesin toplantıda söz hakkı olsun.(Haftalık ya da aylık) Aile toplantısı yapın ve herkesin toplantıda söz hakkı olsun.(Haftalık ya da aylık) Sınıfta öğrencinin biri yok. Öğretmen telefon ediyor. Başka bir öğretmen onun yokluğunun farkına bile varmıyor. Arkadaşları ziyaret ediyor o öğrenci ne hisseder? Sınıfta öğrencinin biri yok. Öğretmen telefon ediyor. Başka bir öğretmen onun yokluğunun farkına bile varmıyor. Arkadaşları ziyaret ediyor o öğrenci ne hisseder?

18 Bir şirket ki ne oldu hastaydın? diye soruluyor. Patron işçilerini gördüğünde hal hatır soruyor. Çocuklarının, eşinin nasıl olduğunu soruyor... Bir şirket ki ne oldu hastaydın? diye soruluyor. Patron işçilerini gördüğünde hal hatır soruyor. Çocuklarının, eşinin nasıl olduğunu soruyor... Bir şirket ki gelmedi diye bir daha böyle yaparsan koyarız kapının önüne beklemeyen yüzlerce insan var girmek için. Çalışın, yoksa gidin diye tehdide maruzlar. Bir şirket ki gelmedi diye bir daha böyle yaparsan koyarız kapının önüne beklemeyen yüzlerce insan var girmek için. Çalışın, yoksa gidin diye tehdide maruzlar.

19 5-YAPABİLİR MİYİM? Siz ona güvenirseniz oda kendine güven duygusu kazanır. Siz ona güvenirseniz oda kendine güven duygusu kazanır. Anne tabakları ben getireyim mi? Dokunma kırarsın. Kırmam valla! Anne tabakları ben getireyim mi? Dokunma kırarsın. Kırmam valla! (ama kırar diyorsanız; eğitim zayiatı sayın) (ama kırar diyorsanız; eğitim zayiatı sayın)

20

21 BİRBİRİMİZİ NEDEN ANLAMAYIZ? Bu sorunun sade bir yanıtı vardır: ‘anlamak istemediğimiz için’. Peki neden ‘anlamak istemeyiz’. Bu sorunun yanıtı da çoğunlukla o kişi ya da o konu hakkında bir önyargımız vardır. ‘Kişinin ne söyleyeceğini ya da neden söyleyeceğini’ bildiğimiz konusundaki eski deneylerimiz bizde bir önyargı oluşturmuştur. Bu da, bizim dinlememizi engeller. Dinliyormuş gibi yapar ama aslında dinlemeyiz. Bu durum en çok ev içindeki bireylerin birbirleri ile olan ilişkilerinde, işyerlerindeki ilişkilerde, kitle iletişim araçlarına karşı olan tutumlarımızda görülür. Bu önyargıların temelindeki önemli yanlış ise, ‘durumun değişmezliğine ilişkin bir genelleme’dir. ‘O hep böyle yapar’, ‘onun ne diyeceği bellidir’ ya da ‘şimdi gene şunu isteyecektir’ gibi önyargılı tutumlar birbirimizi anlamayı engeller, bu yüzden de birbirimizi anlama özürlüsü durumuna düşeriz. Bu sorunun sade bir yanıtı vardır: ‘anlamak istemediğimiz için’. Peki neden ‘anlamak istemeyiz’. Bu sorunun yanıtı da çoğunlukla o kişi ya da o konu hakkında bir önyargımız vardır. ‘Kişinin ne söyleyeceğini ya da neden söyleyeceğini’ bildiğimiz konusundaki eski deneylerimiz bizde bir önyargı oluşturmuştur. Bu da, bizim dinlememizi engeller. Dinliyormuş gibi yapar ama aslında dinlemeyiz. Bu durum en çok ev içindeki bireylerin birbirleri ile olan ilişkilerinde, işyerlerindeki ilişkilerde, kitle iletişim araçlarına karşı olan tutumlarımızda görülür. Bu önyargıların temelindeki önemli yanlış ise, ‘durumun değişmezliğine ilişkin bir genelleme’dir. ‘O hep böyle yapar’, ‘onun ne diyeceği bellidir’ ya da ‘şimdi gene şunu isteyecektir’ gibi önyargılı tutumlar birbirimizi anlamayı engeller, bu yüzden de birbirimizi anlama özürlüsü durumuna düşeriz.


"DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…. Günde 3000-3500 kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları