Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI ÖNCE AMACINIZI BELİRLEYİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI ÖNCE AMACINIZI BELİRLEYİN."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

3 ÖNCE AMACINIZI BELİRLEYİN

4 Eskiden başarı için “Çok çalışmak” şart görünürdü. Bugün, başarı kavramı için “çok değil, etkili çalışmak” geçerlidir. Eskiden başarı için “Çok çalışmak” şart görünürdü. Bugün, başarı kavramı için “çok değil, etkili çalışmak” geçerlidir. Ne olacağına, ne istediğine henüz karar vermemiş bir gencin etkili çalışmak konusunda azmi olmaz. Başarılı olabilmek için mutlaka amacınızı açık ve net olarak belirlemiş olmanız gerekir. “Öğretmen olmak istiyorum” yada “mühendis olmak istiyorum” gibi. Ne olacağına, ne istediğine henüz karar vermemiş bir gencin etkili çalışmak konusunda azmi olmaz. Başarılı olabilmek için mutlaka amacınızı açık ve net olarak belirlemiş olmanız gerekir. “Öğretmen olmak istiyorum” yada “mühendis olmak istiyorum” gibi. Amaçlar davranışları başlatır. Siz de işe, amacınızı belirlemekle başlayın. Amaçlar davranışları başlatır. Siz de işe, amacınızı belirlemekle başlayın.

5 UNUTMAYIN !!! Etkili çalışmak; belirlenmiş amaçlar ve belirlenmiş öncelikler doğrultusunda zamanı programlı olarak kullanmaktır. Azminizin her kırılışında, hedeflerinizi düşünün. Azminizin her kırılışında, hedeflerinizi düşünün.

6 PLANLI ÇALIŞMA NE KAZANDIRIR? Zihin az yorulacağından çalışma isteği kaybolmaz “Yetiştiremiyorum” kaygısı yaşanmaz. “Yetiştiremiyorum” kaygısı yaşanmaz. Düzenli ve planlı çalışmayla diğer yapılabilecek şeyler için vakit kalır. Düzenli ve planlı çalışmayla diğer yapılabilecek şeyler için vakit kalır.

7 UNUTMAYIN!!! : Başarmak isterseniz, BAŞARIRSINIZ.

8 Watt, elektrikli aletler yapmakla meşgul olduğu bir sırada bir taraftan kimya okuyor, bir taraftan da İsviçreli boyacıdan Almanca dersleri alıyordu. Watt, elektrikli aletler yapmakla meşgul olduğu bir sırada bir taraftan kimya okuyor, bir taraftan da İsviçreli boyacıdan Almanca dersleri alıyordu.

9 Stephonson, geceleri makinist olarak çalıştığı zamanlar kendi kendine matematik ve geometri öğreniyor, gündüzleri de yemek paydosunda kömür ya da tebeşirle vagonlar üzerine işlemler yapıyordu. Stephonson, geceleri makinist olarak çalıştığı zamanlar kendi kendine matematik ve geometri öğreniyor, gündüzleri de yemek paydosunda kömür ya da tebeşirle vagonlar üzerine işlemler yapıyordu.

10 ÇALIŞMA PROGRAMINI HAZIRLAYIN

11 Etkili öğrenme, öğrenilecek olanların planlanması ile başlar.

12 UNUTMAYIN!!! Başağın iyi yetişmesine engel olan, zararlı otlar değil, çiftçinin ihmalidir.

13 DAHA İYİ ÖĞRENME İÇİN Sayısal derslerin ardından sözel ders çalışmayı tercih edin. Sayısal derslerin ardından sözel ders çalışmayı tercih edin. İdeal ders çalışma süresi 45 dakikadır. 45 dakikanın sonunda dakikalık dinlenme araları verin. İdeal ders çalışma süresi 45 dakikadır. 45 dakikanın sonunda dakikalık dinlenme araları verin. Konu uzun ve zor ise parçalara bölerek, kısa ve kolay ise bütün halinde öğrenme yararlıdır. Konu uzun ve zor ise parçalara bölerek, kısa ve kolay ise bütün halinde öğrenme yararlıdır. Öğrenilecek konu ile ilgili bir ön okuma yapın. Sorular çıkarın. Önemli gördüğünüz yerlere “!”, “?” gibi işaretler koyun. Öğrenilecek konu ile ilgili bir ön okuma yapın. Sorular çıkarın. Önemli gördüğünüz yerlere “!”, “?” gibi işaretler koyun. Gördüğünüz dersleri akşam mutlaka tekrar edin. Anlayamadığınız yerleri en yakın zamanda öğretmeninize sorun. Gördüğünüz dersleri akşam mutlaka tekrar edin. Anlayamadığınız yerleri en yakın zamanda öğretmeninize sorun. Sadece okuma, anlama için yeterli değildir. Okuduklarınızı anlatmanız da gerekecektir. Sadece okuma, anlama için yeterli değildir. Okuduklarınızı anlatmanız da gerekecektir. Problem çözerken çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeyiniz. Problem çözerken çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeyiniz. Dersi etkin bir biçimde dinleyin. Sorular sorun, derse katılın. Dersi etkin bir biçimde dinleyin. Sorular sorun, derse katılın. Ders çalışmaya, yemekten en az yarım saat sonra başlayın. Ders çalışmaya, yemekten en az yarım saat sonra başlayın.

14 DERS ÇALIŞMA SÜRESİ NE KADAR OLMALI? Çalışma zamanınızı 45 dakika olarak ayarlayın. Daha uzun çalışma süreleri verimi düşürür. Bu sürenin bir kısmını konuyu çalışmaya, bir kısmını test çözümüne, yaklaşık 5 dakikayı da tekrara ayırın. Kalan 10 dakikayı ise dersin hazırlığı ve dinlenme için kullanın. Çalışma zamanınızı 45 dakika olarak ayarlayın. Daha uzun çalışma süreleri verimi düşürür. Bu sürenin bir kısmını konuyu çalışmaya, bir kısmını test çözümüne, yaklaşık 5 dakikayı da tekrara ayırın. Kalan 10 dakikayı ise dersin hazırlığı ve dinlenme için kullanın.

15 DİKKAT!!! : Uzmanlara göre, haftada 25 saatin altına düşmeyen düzenli çalışma sizi başarıya götürecektir.

16 “Çok çalışıyorum; ama başaramıyorum” Önemli olan, ders başında geçireceğiniz sürenin miktarı değil, o sürenin gereğince kullanımıdır. Başarıyı sağlayan, çok çalışmak değil; en uygun saatlerde, en verimli şekilde çalışmaktır.

17 Ders çalışmak için en uygun saatler şunlardır: Sabah : Aksam :

18 UNUTMAYIN!!! Düzenli çalışmazsanız, daha çok çalışmanız gerekecektir.

19 GÜNDÜZ ÇALIŞMAK GECE DİNLENMEK İÇİNDİR Uyku ihtiyacı 17 yaşındakiler için 7,5 – 8 saattir. Bir gecelik 3,5 saatlik kısa bir uykunun zararı yoktur. Ancak uykusuz geceler arka arkaya gelirse öğrenme gücünüz zayıflar. Uyku ihtiyacı 17 yaşındakiler için 7,5 – 8 saattir. Bir gecelik 3,5 saatlik kısa bir uykunun zararı yoktur. Ancak uykusuz geceler arka arkaya gelirse öğrenme gücünüz zayıflar. Uykunuzu azaltmak istiyorsanız, bunu birden yapmayın. 3 – 4 günde bir 25 – 30’ar dakika daha az uyuyarak haftada ortalama bir saat daha erken kalkabilirsiniz. Uykunuzu azaltmak istiyorsanız, bunu birden yapmayın. 3 – 4 günde bir 25 – 30’ar dakika daha az uyuyarak haftada ortalama bir saat daha erken kalkabilirsiniz.

20 UNUTMAYIN!!! Programlı ve düzenli çalışma ile uykuya da, derse de, eğlenceye de zaman kalır.

21 “Dinlememe ve not tutmama hastalığı yüzünden başım dertte” Shakespeare

22 NOT TUTMAK NEDEN ÖNEMLİ Sinir sistemimiz dakikada kelimelik konuşma hızını anlama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmanın hızı ise kelime arasındadır. Kalan 150 kelimelik boşluk, not tutma şeklinde doldurularak, sinir sisteminden en üst düzeyde yararlanılmış olur. Sinir sistemimiz dakikada kelimelik konuşma hızını anlama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmanın hızı ise kelime arasındadır. Kalan 150 kelimelik boşluk, not tutma şeklinde doldurularak, sinir sisteminden en üst düzeyde yararlanılmış olur. Not tutmak derse aktif katılımı sağlar Not tutmak derse aktif katılımı sağlar Sizi uyanık tutar. Sizi uyanık tutar. Not tutarken göz, kulak, el birlikte çalışır. Bu da daha iyi anlamanızı sağlar. Not tutarken göz, kulak, el birlikte çalışır. Bu da daha iyi anlamanızı sağlar. Not tutmak ve tutulan bu notları temize geçmek, bilgilerin zihne iyice yerleşmesini sağlar. Not tutmak ve tutulan bu notları temize geçmek, bilgilerin zihne iyice yerleşmesini sağlar. Yeniden yazma, zaman kaybı değildir. Konunun anlaşılmayan yönlerini ortaya çıkarır. Yeniden yazma, zaman kaybı değildir. Konunun anlaşılmayan yönlerini ortaya çıkarır.

23 NASIL NOT TUTULMALI? Not tuttuğunuz kağıtlar konusunda cömert olun. Küçük kağıtlar kullanmayın. Not tuttuğunuz kağıtlar konusunda cömert olun. Küçük kağıtlar kullanmayın. Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Sayfanızda boşluklar bırakın. Eklemeler yapmanız gerekebilir. Sayfanızda boşluklar bırakın. Eklemeler yapmanız gerekebilir. Her yeni bir fikri yeni bir satıra yazın. Her yeni bir fikri yeni bir satıra yazın. Kısaltma dili kullanın. Örneğin: (Ör.) gibi. Kısaltma dili kullanın. Örneğin: (Ör.) gibi. Yetiştiremediğiniz yerlerde “-” kullanın sonra tamamlarsınız. Yetiştiremediğiniz yerlerde “-” kullanın sonra tamamlarsınız. Önemli kelimelerin altını çizin. Tanımları renkli kalemlerle işaretleyin. Önemli kelimelerin altını çizin. Tanımları renkli kalemlerle işaretleyin. Yanlışlıkları silmeyin, üzerine çizgi çekin. Yanlışlıkları silmeyin, üzerine çizgi çekin. Kağıtta şema, tablo, grafik vs. için yer bırakın. Kağıtta şema, tablo, grafik vs. için yer bırakın.

24 ZAMANIN NE İŞE YARADIĞINI İNSAN ZAMANI KALMAYINCA ANLAR İnsanın, zamanı iyi kullanabilmesi için, geçmişte zamanını nasıl kaybettiğini bilmesi gerekir. Zamanı boşa geçirdiğinizi hissettiğiniz olaylardan sonra aşağıdaki soruları cevaplayın. Böylece size zaman kaybettiren olayları görmüş olursunuz.

25 Zaman Kaybına Yol Açan Olaylar Tarih: Tarih: Nerede: Nerede: Kiminle: Kiminle: Neden: Neden: Kaybedilen Miktar: Kaybedilen Miktar:

26 UNUTMAYIN!!! Dört Şey Geri Alınmaz:  Söylenen Söz,  Atılan Ok;  Geçen Zaman,  Kaçırılan Fırsatlar

27 DERS ÇALIŞMANIN EN BÜYÜK DÜŞMANI TELEVİZYON Yapılan araştırmalar, gençlerin zaman kaybetmesine en çok sebep olanın “Televizyon” olduğunu ortaya çıkarmıştır. Düğmeye basana kadar hakimiyet sizdedir. Düğmeye bastıktan sonra hakimiyet televizyon’a geçer. Buna engel olabilmek için: Ders programınızdaki dinlenme aralarını sevdiğiniz programlara göre ayarlayabilirsiniz. Ders programınızdaki dinlenme aralarını sevdiğiniz programlara göre ayarlayabilirsiniz. Program kısa ise, ayakta izleyin, oturunca televizyon’a takılıp kalırsınız. Program kısa ise, ayakta izleyin, oturunca televizyon’a takılıp kalırsınız.

28 UNUTMAYIN!!! Sınavlardan sonra televizyon seyretmeye bol bol vaktiniz olacak.

29 İNSAN YA MÜZİK DİNLER YA DERS ÇALIŞIR Araştırmalara göre insan zihni, aynı ortaya çıkan 2 uyarıcıya aynı oranda karşılık veremez. Demek ki, hem müzik dinleyip hem de ders çalışmak mümkün değildir. Ders çalışırken müzik dinlemek zihni yorar ve veriminizin düşmesine sebep olur. EN İYİSİ… Müziği ders aralarında dinleyin.

30 ÖĞRENDİKLERİNİZİ DÜZENLİ BİR BİÇİMDE TEKRAR EDİYOR MUSUNUZ?

31 Sistemli tekrarın en büyük yararı, öğrenme, düşünme, hatırlama konusunda birikim sağlamasıdır. Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, öğrenmek için harcadığı zamanı ziyan eder. Zaman Tekrar Süresi Hafızada Kalma Süresi Zaman Tekrar Süresi Hafızada Kalma Süresi 45 dk. çalışma sonunda 5 dakika1 gün 1 gün sonunda 10 dakika1 hafta 1 gün sonunda 10 dakika1 hafta 1 hafta sonunda 20 dakika1 ay 1 hafta sonunda 20 dakika1 ay 1 ay sonunda 30 dakikaUzun süreli bellek 1 ay sonunda 30 dakikaUzun süreli bellek

32 UNUTMAYIN!!! Unutmaya karşı en iyi ilaç : TEKRAR Ortalama bir öğrencinin, okuduğunun yaklaşık %20’sini; önce okur, sonra dinlerse %40’ını, okuduktan sonra dinlediği konuyu yazarsa %60’ını hatırladığı ortaya çıkmıştır. Ortalama bir öğrencinin, okuduğunun yaklaşık %20’sini; önce okur, sonra dinlerse %40’ını, okuduktan sonra dinlediği konuyu yazarsa %60’ını hatırladığı ortaya çıkmıştır.

33 UNUTMAYIN!!! ÖSS’deki puanınızı etkileyen unsurlardan biri de A.O.B.P’ dir.

34 DİKKAT HIRSIZ VAR! Günlük hayatınıza baktığınızda zamanınızı çalan ya da zamanınızı iyi değerlendirmenizi engelleyen pek çok şey bulabilirsiniz. Bunlar her geçen gün artmaktadır. Öncelikle zamanınızı çalan hırsızları belirleyin ve onlara karşı uyanık olun. Zamanınızı sizden çalmalarına hiçbir şekilde izin vermeyin.

35 ALLOOO ZIRRR… ZORRR… Ders çalışmayı engelleyen sebeplerden biri de zamansız gelen ve zamansız edilen telefonlardır. Çalışırken aklına gelen bir soruyu yöneltmek ya da aklına gelen bir şeyi söylemek için telefon başına gitmek sık sık rastlanan bir durumdur. Arkadaşından gelen bir telefonla ders çalışmayı bırakanların sayısı da az değildir.

36 Öyleyse ne yapalım? Ders çalışma seansınızı tamamlamadan hiç kimseyi aramayın. Ders çalışma seansınızı tamamlamadan hiç kimseyi aramayın. Yapmanız gereken telefon konuşmalarınızı bir kerede yaparak bu işi bitirin. Yapmanız gereken telefon konuşmalarınızı bir kerede yaparak bu işi bitirin. Ders çalışmak için telefon bulunan odayı kullanmayın ya da odanızda telefon var ise fişini çekin. Ders çalışmak için telefon bulunan odayı kullanmayın ya da odanızda telefon var ise fişini çekin. Telefonlara siz cevap vermeyin. Aileniz, arayan şahsa sizin kendisini daha sonra arayacağınızı söylesin. Telefonlara siz cevap vermeyin. Aileniz, arayan şahsa sizin kendisini daha sonra arayacağınızı söylesin.

37 “Geçmişinizi değiştiremezsiniz, ancak gelecek henüz avucunuzun içindedir.”

38 Başarısızlığa istediğiniz kadar gerekçe bulabilirsiniz; ama bu, sonucu değiştirmeyecektir. “Tembel ve kararsız insanlar, başarısızlıklarını başkalarının kapısına koymaya çalışırlar.”

39 ÇALIŞMA MASASI NEYE YARAR? Çalışma masanızda sadece ders çalışmalısınız. Yemek yemek, gazete okumak, hayal kurmak gibi şeyler masada yapılacak işler değildir. Saydığımız bu ve buna benzer faaliyetleri masa başında yaparsanız çalışma esnasında canınız yemek-içmek isteyecek, aklınıza roman okumak vs. gelecek… Sonuçta masa başında derse odaklanamayacaksınız. Masa başında derse yoğunlaşmanızı sağlayacak faktörlerden biri de masanızın düzenli olması ve masanın üzerinde çalıştığınız ders haricinde hiçbir kitabın ve dokümanın bulunmamasıdır. Herkes kendine ait çalışma odasına sahip olacak kadar şanslı olmayabilir. Bu durumda yapılacak iş bir çalışma köşesi edinmektir.

40 UNUTMAYIN!!! Çalışmaya başlamak uygun ortamı hazırlamakla başlar, ortamı yaratın.

41 KENDİNİZE BİR ÇALIŞMA MEKANI EDİNİN Çalışma odası sizi ne gevşetecek kadar sıcak ne de gerecek kadar soğuk olmalıdır. Çalışma odası iyi havalandırılmalıdır. Çünkü havanın ağırlığı çalışmanızı olumsuz yönde etkiler. Çalışma odası ayrıca sessiz olmalı, dikkatinizi dağıtacak hiçbir şey bulunmamalıdır. Çalışma odasına sahip her genç, odasını istediği gibi süslemek, duvarlarına resim ve posterler asmak ister. Bu onun en doğal hakkıdır. Ancak bu durum ders çalışma esnasında olumsuzluklara yol açmaktadır. Çünkü, öğrencinin duvara astığı resim, poster, afiş gibi öğeler onu hayal dünyasına daldırır, dersten koparır ve değerli vaktini ziyan eder. Bu sebeple oda da bu tür öğelerin bulunmaması gerekir. Bunun yerine odanıza idealinizdeki fakülteyi yazmanız “kazanacağım” ibareleri asmanız daha doğrudur.


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI ÖNCE AMACINIZI BELİRLEYİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları