Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER."— Sunum transkripti:

1 GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER

2 GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİNDEKİ ALANLAR BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI MUHASEBE FİNANSMAN ALANI PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI ULAŞTIRMA HİZMETLERİ

3

4 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Satış Elemanlığı Sigortacılık Emlak komisyonculuğu

5 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir. Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

6 Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bunun da gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir.

7  İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak.  İş organizasyonu yapmak.  İşletmenin ihtiyacı olan mal ve hizmetin piyasa araştırmasını yapmak.  İşletmeye alınan ürünlerin depoya teslim edilmesini sağlamak.  İhtiyaçlar ve stoklar konusunda bilgi almak.  Satın alınacak mal ve hizmetlerin miktarını ve kalitesini, maliyetini, teslim tarihlerini ve diğer sözleşme şartlarını araştırmak.

8  İşletmenin depoladığı ürünlerin özelliklerini bilmek.  Depoya gelen malları sayarak teslim almak.  Depodan istenilen malları sayarak zamanında teslim etmek.  Ürünün stok kontrolünü ve takibini yapmak.  Satılacak malları türlerine göre sınıflandırmak.  Ayıplı veya kullanılamaz durumdaki malları sınıflandırmak, ilgili birimlere göndermek.

9  Satışa sunulacak malları teslim almak, kayıtlarını tutmak.  Malları raflara yerleştirmek, vitrin düzenlenmesine yardımcı olmak.  Müşteriyi psikolojik olarak etkilemeye çalışmak, onu satın almaya teşvik etmek.  Satılan malların fatura veya fişini düzenlemek.  Günlük satılan malların dökümünü yapmak ve satış cirosunu hesaplamak.  Raflardaki malların durumunu kontrol etmek.

10  Müşteri ihtiyaçlarını saptamak.  Yeniliklerden müşterileri haberdar etmek.  Bilgi alışverişi için diğer satış elamanları ile toplantı yapmak.  Ürünü tanıtıcı materyalleri müşteriye götürmek.  Müşterileri ürünü satın almaya yönlendirmek.  Ürünün kullanımı ödeme şartları ve fiyatı konusunda müşteriyi bilgilendirmek.  Mesleki gelişim ile ilgili faaliyetleri yürütmek.

11

12  Özgüvene sahip olmak.  Piyasa araştırması yapma yeteneğine sahip olmak.  Satın alacağı mal ve hizmetlerin uygun olanını bulabilme yeteneğine sahip olmak.  Temsil yeteneğine sahip olmak.  Türkçeyi iyi konuşabilmek.  Sabırlı olmak.  Mal ve hizmetlerin özelliklerini çok iyi bilmek.

13  İşletmenin ilkelerini bilmek ve benimsemek.  Güler yüzlü olmak.  Uzun süre ayakta durabilmek.  Dikkat yeteneğine sahip olmak.  İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek.  Girişken olmak.  Sorumluluk sahibi olmak.  Dış görünüşüne önem vermek.

14  Hareketli bir yaşamı sevmek.  Seyahate engel bir hâli olmamak.  Bilgisayar kullanabilmek.  Depo koşullarında çalışabilecek yeterlilikte olmak.  Ürünlerin sınıflandırmasını yapabilmek.  İknadan ve başkalarını etkilemekten hoşlanmak.

15  Kapalı ortamlarda çalışmayı sevmek.  Zengin sözcük bilgisine sahip olmak.  Düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilmek.  Beraber çalışmayı, iş birliği yapmayı önemsemek.  Dikkatli ve soğuk kanlı olmak.  Aileden uzak kalabilmek.  Başkalarını dinleyebilmek.  Kendisiyle barışık olabilmek.  Yazar kasa, post makinelerini vb. kullanmak.

16

17 Bu mesleklerde çalışan kişiler işletmenin faaliyet gösterdiği çeşitli bölgelerde bulunan ofislerde sabit, açık mekânlarda aktif olarak çalışabilecekleri gibi bölgeler arası seyahatlerde otomobil kullanmaları gerekmektedir.

18 Çalışma ortamında sürekli insanlarla diyalog hâlinde olacaklarından, insan sevgisi, diyalog, hoşgörü ve sabırlı olmak gibi kişilik özelliklerine sahip olunması gerekir, ayrıca bilgisayar, faks, telefon gibi araçları kullanabilmelidirler.

19 İŞ BULMA İMKÂNLARI Bu meslek görevlileri hem kamu sektöründe hem özel sektörde iş bulabilirler. Özellikle özel sektörde iş alanı daha geniştir. Seyahati gerektiren işlerde sürücü belgeli erkek elamanlar daha avantajlı durumda olup, ofis ortamında yabancı dil bilen, bilgisayar kullanabilen bayan elamanlar tercih sebebidir.

20 Meslek eğitimi lise düzeyinde anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim alırlar.

21 lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler. Lise eğitiminden sonra ÖSYM’nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.

22  Perakende satış elemanı, perakende mal satışı yapan ticarethanelerde müşteriye malı tanıtan ve satmaya çalışan kişidir.

23  Satılacak malları cins, kalite ve fiyatlarına göre sınıflandırır,  Özürlü veya kullanılmaz durumdaki malları ayırarak ilgili birimlere gönderir,  Satışa sunulacak malları teslim alır, mal giriş kayıtlarını tutar ve etiketler,  Malları raflara yerleştirir, vitrin düzenlemesine yardımcı olur,

24  Müşteriyi psikolojik olarak etkilemeye çalışır ve onu, satın almaya teşvik eder,  Satılan malın satış fişini düzenler ve her gün satılan malların dökümünü yapar, günlük satış cirosunu hesaplar ve satış fişlerini mal çıkış defterine işler,  Mal stoklarını kontrol ederek bir sonraki satış günü için ne kadar satış yapabileceğini ilgililere bildirir ve ona göre depodan mal getirtir.

25 Perakende satış elemanı olmak isteyenlerin;  Bir çok şeye aynı anda dikkat edebilen,  Güler yüzlü ve sabırlı olan  Başkalarını etkileyebilen,  Uzun süre ayakta durabilen,  Yönergelere uygun davranabilen,  Ellerini çabuk ve ustalıkla kullanabilen kimseler olmaları gerekir.

26 Satış elemanlarının çalışma ortamı sattıkları malın türüne göre değişir. Örneğin, inşaat malzemesi satan işyeri tozlu olabilirken gözlük satan bir işletme çok temiz olabilir.

27  Perakende satış elemanları çalışmalarında birinci derecede insanlarla ilgilidirler. İş, sürekli ayakta durmayı gerektirir. Bu yüzden meslek üyeleri arasında bel rahatsızlığı, varis gibi hastalıklar görülmektedir. Ayrıca çalışma yoğunluğunda özel günlere ve mevsimlere bağlı olarak değişiklik olabilmektedir. (örn, hafta sonu çalışması.) Perakende satış elemanlarının orta ve büyük ticarethanelerde çalışma olanakları vardır.

28  Bankacılık ve sigortacılık  Deniz ve liman işletmeciliği  Dış ticaret  Emlak ve emlak yönetimi  Enerji tesisleri işletmeciliği  Hava lojistiği  Havacılıkta yer hizmetleri yönetimi  İnsan kaynakları yönetimi  İşletme yönetimi  Kooperatifçilik

29  Lojistik  Marina işletme  Marka iletişimi  Menkul kıymetler ve sermaye piyasası  Muhasebe ve vergi uygulamaları  Pazarlama  Perakende satış ve mağaza yönetimi  Posta hizmetleri  Sağlık kurumları işletmeciliği  Sivil hava ulaştırma işletmeciliği  Sivil havacılık kabin hizmetleri  Sosyal güvenlik  Tarımsal işletmecilik  Tarımsal ürünler muhafaza ve depolama teknolojisi  Turizm ve seyahat hizmetleri

30  Halkla ilişkiler  Halkla ilişkiler ve tanıtım  Halkla ilişkiler ve reklamcılık  İletişim  İletişim bilimleri  İşletme  İşletme enformatiği

31  İşletme-ekonomi  Lojistik yönetimi  Pazarlama  Reklam tasarımı ve iletişimi  Reklamcılık  Reklamcılık ve halkla ilişkiler  Uluslararası işletme  Uluslararası işletmecilik  Uluslararası ticaret  Uluslararası ticaret ve finansman  Uluslararası ticaret ve işletmecilik

32 Beni Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim! HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER


"GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları