Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü Mekanik Sistemlerin Bilgisayarla Kontrolü K. Oytun YAPICI - 503051621 Alper TOZAN - 518041002 Dönem Sonu Projesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü Mekanik Sistemlerin Bilgisayarla Kontrolü K. Oytun YAPICI - 503051621 Alper TOZAN - 518041002 Dönem Sonu Projesi."— Sunum transkripti:

1 Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü Mekanik Sistemlerin Bilgisayarla Kontrolü K. Oytun YAPICI Alper TOZAN Dönem Sonu Projesi

2 Süspansiyondan Beklenen Özellikler Yoldan gelen düzensizlikler ile viraj dönmeleri esnasındaki, kalkış ile duruşlardaki ataletlerden kaynaklanan düzensizliklere karşı gövdeyi korumalıdır. Tekerleğin aşırı düşey hareketi lastiğin yola iyi yapışmasını engelleyecek buda yol tutuş özelliğinin kötü olmasına yol açacaktır. İyi bir yol tutuş karakterinin sağlanması için, uygun lastik ve yol temasının dört tekerdede sağlanması gerekir.

3 Aktif Süspansiyon Aktif süspansiyon sürüş konforu ve yol tutuş arasında uzlaşma sağlar.

4 Aktif Süspansiyonlar Adaptif süspansiyonlar: Taşıtın çalışma şartlarındaki değişimlere yavaş cevap verirler. Bunlar yük dengeleme ve açık çevrim kontrollü değişken özelliğe sahip yay ve sönüm elemanları içerirler. Yarı-aktif süspansiyonlar: Taşıtın hareketlerinin ölçümüyle gerçekleştirilen kapalı çevrim ile kontrol edilirler ve sadece enerji sönümleyebilirler. Düşük bant genişlikli veya yumuşak aktif süspansiyonlar: Aktif eleman yay ve sönüm elemanlarına seri bağlıdır. Yüksek bant genişlikli veya sert aktif süspansiyonlar: Aktif eleman yay elemanıyla paralel bağlıdır veya yay elemanın yerine konur.

5 Aktif Süspansiyonlar

6 Taşıt Modelleri Çeyrek Taşıt Modeli Yarım Taşıt Modeli

7 Tüm Taşıt Modeli

8 Tüm Taşıt Dinamik Modeli Taşıt gövdesinin hareketleri

9 Tüm Taşıt Dinamik Modeli Tekerleğin hareketleri

10 Actuator Modeli

11 Actuator kuvveti: ;

12 Sensörlerin Belirlenmesi

13 Sensörlerin Seçimi Load Cell Honeywell Model 43 Accelerometer mikroElektronika ±2g ME1-2 Modeli (Gövde) ±10g ME1-10 Modeli (Tekerlek) LVDT Applied Measurements Limited AML/E serisi Roll-Pitch-Yaw Microstrain 3DM Basınç Sensörü Honeywell DG serisi 5000psi

14 Arabirim Devreleri

15

16

17 Fuzzification (Girişler) Body Displacement Velocity

18 Fuzzification (Girişler) Body Velocity

19 Fuzzification (Girişler) Body Acceleration

20 Fuzzification (Çıkış) Actuator Force

21 Fuzzification NV …Negative Very Big NB …Negative Big NM …Negative Medium NS …Negative Small ZE…Zero PS …Positive Small PM … Positive Medium PB …Positive Big PV … Positive Very Big

22 Body Disp. Body Deflection V. Body Acceleration ActuatorForce Body Disp. Body Deflection V. Body Acceleration ActuatorForce PM ZE PM P or NNS PSPMZENSPSPMP or NNM ZEPMZENMZEPMP or NNB NSPMZENMNSPMP or NNB NMPMZENBNMPMP or NNV PMPSZE PMPSP or NNS PS ZENSPS P or NNM ZEPSZENSZEPSP or NNM NSPSZENMNSPSP or NNB NMPSZENM PSP or NNB PMZE PSPMZEP or NPM PSZE PSZEP or NPS ZE P or AZE NSZE NSZEP or NNS NMZE NSNMZEP or NNM PMNSZEPM NSP or NPB PSNSZEPMPSNSP or NPB ZENSZEPSZENSP or NPM NS ZEPSNS P or NPM NMNSZE NMNSP or NPS PMNMZEPBPMNMP or NPV PSNMZEPMPSNMP or NPB ZENMZEPMZENMP or NPB NSNMZEPSNSNMP or NPM NM ZE NM P or NPS

23 Simulation of an Active Suspension System

24 Passive Suspension Block x us xsxs xrxr

25 Active Suspension Block

26 Fuzzy Controller Block

27 Result with Mean Of Maximum

28

29 Result with Smallest Of Maximum

30

31 Result with Bipolar

32

33 Difference Between Active & Passive Suspension

34


"Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü Mekanik Sistemlerin Bilgisayarla Kontrolü K. Oytun YAPICI - 503051621 Alper TOZAN - 518041002 Dönem Sonu Projesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları