Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzenli Balkan Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı
2
SUNUM PLANI İhracat Vizyonu ve 2023 İhracat Stratejisi Dış Ticaretimizin Seyri İhracatta Devlet Yardımları
3
2023 Türkiye İhracat Stratejisi
4
Vizyonumuz: 500 milyar dolar ihracata ulaşmak, dünya ticaretinde lider ülkeler arasında yer almak Cumhuriyetimizin 100. Yılında Amacımız: * Teknolojik dönüşümü tamamlamış, * Lojistik ve mevzuat altyapısı güçlü, * Marka değeri yüksek ürünler ihraç eden, * İhracatın yapısal sorunlarına çözüm bulan, * Küresel, bölgesel belirsizliklere karşı önlem alan, * Tehditleri fırsata dönüştüren GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE YARATMAK …
5
2023 TÜRKİYE İHRACAT STRATEJİSİ 500 MİLYAR DOLAR İHRACAT 9 Eylem Alanı 19 Stratejik Hedef72 Stratejik Eylem 74 Performans Göstergesi
6
DIŞ TİCARETİN SEYRİ
11
TÜİK ve TİM VERİLERİ-12 AYLIK (BİN DOLAR) 1İSTANBUL75.356.503 2KOCAELİ12.432.221 3BURSA11.067.440 4İZMİR8.558.716 5ANKARA7.016.790 6GAZİANTEP5.566.205 7MANİSA4.178.381 8DENİZLİ2.603.003 9HATAY2.018.365 10ADANA1.882.584 11SAKARYA1.774.633 12KAYSERİ1.572.145 13MERSİN1.300.118 14KONYA1.264.673 15TRABZON1.104.139 16ŞIRNAK1.014.095 REKOR KIRILAN İLLERİMİZ
13
Ülkelere İhracatımız (2011-2012)
14
2012 Yılı Sektörel İhracatımız Kaynak: TİM
15
İllere Göre İhracatımız (2011-2012)
16
201220132014 İhracat (FOB) (Milyar Dolar)149,5158172,3 İthalat (CIF) (Milyar Dolar)239,5253272,2 Dış Ticaret Dengesi (Milyar Dolar)-90-95-99,9 İhracatın İthalatı Karşılama Oranı%62,4%62,5%63,3 GSYH Büyümesi%3,2%4,0%5,0 ORTA VADELİ PROGRAM HEDEFLERİ
17
İHRACAT POLİTİKALARI VE ARAÇLARI
18
•Kalıcı ve sürdürülebilir bir ihracat artışının sağlanması, •Yenilikçiliğe ve Ar-Ge’ye dayalı, katma değeri yüksek, markalı ürün ve hizmetlerin İhracatının desteklenmesi •İhracatçılara dünya piyasalarında rekabet gücü kazandırılması •Pazara giriş imkanlarının artırılması ve ihracatta pazar çeşitliliğinin sağlanması •İhracatçılara yönelik sürekli bilgi akışının sağlanması ve artırılması İHRACAT POLİTİKALARI
19
Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi Devlet Destekleri Uygulamaları İhracata Yönelik Devlet Destekleri Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği Tasarım Desteği TURQUALITY®/Marka Desteği Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri Sonuç ve Değerlendirme 2013 Yılı Hedefleri
20
Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi Devlet Destekleri Uygulamaları İhracata Yönelik Devlet Destekleri Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği Tasarım Desteği TURQUALITY®/Marka Desteği Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri Sonuç ve Değerlendirme 2013 Yılı Hedefleri
21
AMAÇ: Kalkınma Planları ve Yıllık Programlardaki toplumsal ve ekonomik hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla yapılan ihracata yönelik faaliyetlerin, uluslararası kurallara aykırılık teşkil etmeyecek şekilde desteklenmesi • 2009 yılında yapılan düzenlemelerle ihracatçılarımız devlet yardımlarına kendi bölgelerinden başvurabilir hale gelmiş, böylelikle bürokrasi azalmış, merkezi idarenin yükü hafiflemiş ve destek ödemeleri daha hızlı yapılmaya başlanmıştır. • ‘‘Gerçek keşif yeni diyarlar bulmak değil, yeni gözlerle bakmaktır.’’ Marcel Proust DEVLET DESTEKLERİNİN AMACI
22
• UR-GE • Çevre İhracata Hazırlık Aşaması İhracata Hazırlık Aşaması • Pazar Araştırması • Fuarlara Katılım • Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması • Tasarım • Marka - Turquality Pazarlama Aşaması İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ
23
Düzensiz İhracat •Ana pazarı hariç pazarda yerel varlık göstermemekte •Ana pazardan hizmet verme •Daha çok private label satış yapma •Temel pazarlara pazarlama ve satış stratejileri ile belirgin bir şekilde odaklanma •Pazarlar hakkında detaylı bilgi sahibi olma, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını anlama, rakiplere ve kanal yapısına hakim olma •Uzun vadeli işbirliklerine odaklanma •Pazarda yerel faaliyet göstermeye başlama •Pazarda satış, pazarlama ve üretim organizasyonu ve aktiviteleri anlamında ciddi yatırımlar yapma •Pazara uygun, özel ürün ve hizmet sunma, ürün portföyünü genişletme •Üretim ve pazarlama faaliyetlerinde ölçek ekonomisinden ve sinerjilerden faydalanmaya başlama •İş ortağı olarak yurt dışı pazarlarda distributör ile çalışma •Pazarlama faaliyetlerini distribütörler aracılığıyla yapma ve süreci distribütörlerin kontrolüne bırakma •Odak,satışı artırmakta Düzenli İhracat İleri Seviyede ve İyi Yapılandırılmış Uluslararası Satış Profesyonel Uluslararası Organizasyon Satış Hacmi Pazar Bilgisi UR-GE ÇEVRE TASARIM MARKA TURQUALITY® Düşük Yüksek PAZAR ARAŞTIRMASI FUARLARA KATILIM YURTDIŞI BİRİM DEVLET DESTEKLERİNİN SİSTEMATİĞİ
25
2002-2012 DESTEKTEN FAY. FİRMA SAYISI 10 yılda ihracat yapan firma sayısı 1,7 katına desteklerden faydalanan firma sayısı 3 katına
26
Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi Devlet Destekleri Uygulamaları İhracata Yönelik Devlet Destekleri Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği Tasarım Desteği TURQUALITY®/Marka Desteği Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri Sonuç ve Değerlendirme 2013 Yılı Hedefleri
27
DAİRE BAŞKANLIĞIMIZCA VERİLEN DESTEKLER • 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ • 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ • 97/5 sayılı Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ
28
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ
29
UR-GE DESTEĞİ VİZYONUMUZ Proje yaklaşımını ve kümelenme yaklaşımını esas alan yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine olanak sağlayarak, işbirliği kuruluşlarının önderliğinde ihracat seferberliği başlatmak
30
UR-GE DESTEĞİ İŞBİRLİĞİ KURULUŞU İhracatçı Birlikleri İl Sanayi / Ticaret Odaları TOBB, TİM, DEİK Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Organize Sanayi Bölgeleri Endüstri Bölgeleri Sektörel Üretici Dernekleri Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDŞ) İmalatçıların kurduğu dernek- birlik veya kooperatifler
31
UR-GE DESTEĞİ KÜMELENME NEDİR? Aynı ya da benzer iş kolunda faaliyet gösteren, coğrafi olarak birbirine yakın, birbirleriyle işbirliği ve rekabet halinde olan • üretici firmaların, • yan sanayi firmalarının, • hizmet tedarikçilerinin ve • kurumların (örneğin üniversiteler, kalkınma ajansları, odalar, sektör dernekleri) bir araya geldiği bir çalışma modelidir.
32
UR-GE DESTEĞİ NEDEN KÜMELENME? Yoğun Rekabetin Yaşandığı Günümüzde Dünyadaki Hızlı Gelişim ve Değişime Ayak Uydurmak ve Rekabette Bir Adım Önde Olmak İçin Tek Yol Kaybedenin hiç olmadığı, kümede yer alanların tümünün kazandığı bir birliktelik Kümelenme
33
UR-GE DESTEĞİ UR-GE DESTEĞİ İLE KÜMELENME YAKLAŞIMIMIZ Firmaların, işbirliği kuruluşları önderliğinde : • Ortak ihtiyaç analizi, • Ortak öğrenme (eğitim ve danışmanlık) • Ortak pazarlama (tanıtım, marka, ticaret heyeti, eşleştirme) gibi ihracata yönelik eylem ve faaliyetlerinin desteklenmesi
34
UR-GE DESTEĞİ PROJE YAKLAŞIMIMIZ Proje Nedir? Amacı, kapsamı, süresi, bütçesi, hizmet sağlayıcıları, uygulayıcıları ile öngörülen çıktıları belirlenmiş faaliyetler bütünü Amaç? İşbirliği kuruluşu koordinasyonunda firmalarımızın ortak vizyon anlayışı içerisinde, plan ve program yaparak ihracat stratejileri geliştirmelerinin özendirilmesi
35
UR-GE DESTEĞİ PROJELERİMİZ 106 Proje 75 İşbirliği Kuruluşu 1905 Firma
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.