Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

e-Satınalma Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "e-Satınalma Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2

3 e-Satınalma Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

4 Pazara girdikten sonra 10 Milyon kullanıcıya ulaşmak için geçen süre Pager Telefon Kablo Tv Faks Makinası 41 yıl 38 yıl 25 Yıl 22 Yıl Video 9 Yıl Cep Telefonu Bilgisayar CD-ROM Sürücü Kablosuz Veri Hizmetleri 9 Yıl 7 Yıl 6 Yıl Internet (WWW) <2 Yıl Source: USA Today, Info Tech and Pac Tel Cellular

5 The.COM Bubble!

6 E-Ticaret vs. Klasik Ticaret  Kitle üretim Katalog Bakımı Sanal Stok  Kataloglara yönelik içeriklerin yönetimi  Ticari marjlar genellikle düşüktür. (İndirimler)  Müşterilere sunulacak hizmetler için sınırsız teorik kapasite  İnsan müdahalesi olmadan hizmetin özelleştirilmesi kapasitesi  Ödemelerin kompleks yönetimi  Üreticinin sorumluluğundaki toplama ve paketleme (pick&pack)

7 Yeni Lojistik Geleneksel Lojistik E-Ticaret Lojistiği Gönderi türüKütlesel (Bulk)Parsiyel MüşteriStratejikBilinmeyen Talep türüİtici (Push)Çekici (Pull) Stok/Sipariş AkışıTek yönlüİki yönlü Average Order> $1,000< $1,000 Hedef Varış Noktası Belirlenmiş (Toplu)Yaygın TalepDurağan, istikrarlıMevsimsel dalgalanma SorumlulukTek linkTüm tedarik zinciri Source: Forrester Research, Inc.

8 Internet hareketleri maliyetleri gözle görülür şekilde düşürür! $8 $6 $1 $0 $1 $2 $3 $4 $5 $6 $7 $8 $9 Maliyet($) Rezervasyon Sistemindeki Seyahat Acentesi Doğrudan Seyahat Acentesinden Müşteri Rezervasyonu Elektronik bilet 8:1 Source: U.S. Department of Commerce (1998) $1.07 $0.52 $0.27 $0.15 $0.01 $0.00 $0.20 $0.40 $0.60 $0.80 $1.00 $1.20 Maliyet($) 107:1 ŞubeTelefonATMPC Bankacılığı I-NET

9 Çek! Biçimlendir Konfigüre et !Bilgilendir Öde! Planla & Tedarik et! Depolama! Da ğ ıt! Hazırla! Mü ş teri Hizmetleri D A B C E

10 Bilgi Teknolojileri •Ürün bilgisinde içerikleri artır. •Ürünleri, tedarik zincirini ve senkronize planlamayı entegre etmek için IT’yi kullanın. •Ürünlerde de-materyalizasyon eğilimi •Ürün ve hizmetlerde sınırsız sayıda size özel konfigürasyona ulaşın.

11 Yeni Ekonomi İş dünyası bugün iki pazarda rekabet ediyor: –Pazar yeri, ürün ve hizmetlerin fiziksel olarak orta konduğu ve geleneksel fiziki hareket ihtiyacı olan pazarlar (örn: taşıma hizmetleri) –Pazar Uzayı, e-ticaretin sanal dünyası, temelde taşınan şeyin bilgi olduğu pazarlar (sınırsız kaynağı olan)

12 Tedarik/Talep Paradigmaları İş yapma İşi Organize etme İş Ekonomisi Katma Değer Alt Yapı • Pazar Yeri •Hiyerarşiler • Kıt fiziksel kaynaklar • Makinalar ve ustalık • Ekipman ve Binalar • Pazar Uzayı •Ağlar / genişleyen girişimler • Limitsiz dijital kaynaklar • Bilgi sahibi çalışanlar • Bilgi Teknolojileri Yeni Paradigma Mevcut Paradigma

13 Karşılama SistemleriSonmüşteri OnlineMüşteriSiparişleri Yerel / Global tedarikçiler Aktarma Merkezi (Stokta olmayan ürünler) Dağıtımlar (Yerel taşıma şirketi) Tedarikçi siparişi Girişi Stoktaki ürünler (Sahip olunan ya da konsinye stok) Ara gönderim Bilgi Sistemleri Tedarikçi doğrudan dağıtımı Yerel Tedarikçiler Dağıtım Merkezi

14 Internet “oyunun kurallarını değiştirdi” •Sınırlı izlenebilirlik •Manuel işlemler, online değil •Sınırlı analiz ve karar verme •Seri üretim •Şeffaflık •“Sürekli on-line” •Yürütülebilir operasyonlar •Veri •İşbirliği “Grupsal” Kurum Uzun çevrim süreleri, Yüksek operasyonel maliyetler “Gerçek zamanlı” Kurum Adaptasyon ve sürekli izleme

15 Müşteri Perakendeci Yeniden satıcı Dağıtıcı Üretici Geleneksel Tedarik Zinciri Üretim Kararlar Tasnif kararları ve maliyetler Yenileme kararları Satış! Genellikle ihtiyacı olanın alınması İtici Sistem

16 En düşük olası maliyet için konsolidasyon ve dağıtım Ürün geliştirme için mağazalarla çalışır İstenen şeylerin alınması Tasnif ve sipariş kararları Talep Zinciri Yönetimi Üretici Müşteriler Mağaza Verimli Dağıtım (günlük ürünler) Çekici Sistem

17 e-kaynaklama veya e-satınalma: bir çözüm •E-kaynaklama yeni ve potasiyel üretici ve tedarikçileri bulmak, geliştirmek ve düzenlemek için web tabanlı teknolojileri kullanır. •Genellikle sınırsız ve uzun süreli (balanket) kontrat pazarlıklarında kullanılır.

18 E-kaynaklama iş paradigmalarını değiştiriyor. Analistler e-kaynaklamanın kritik iyileştirmeler sağlayacağını doğrulamaktadır: Maliyetler •Etkin verakebetçi pazarlar, •Global tedarik kaynakları Kalite •Standartlaştırılmış tedarik süreçleri kalite iyileştirmeleri •En iyi tedarikçilerin belirlenmesi Çevrim süresi •Tedarik zinciri sürelerinde dramatik iyileştirmeler •Spot Pazar fırsatlarında artış “…Stratejik kaynaklama çözümleri çevrim sürelerini % 50 oranında düşürür.- Goldman Sachs “… Seçilen kategorilerdeki kazançlar 15% ile 25%” arasındadır. - AMR Research “E-kaynaklamayı kullanan organizasyonlar ürün ve hizmetlerinde yüksek kalite seviyelerine ulaşmışlardır. Aberdeen Group

19 $ Milyon Raporlanan İndirek Maliyetlerden 5% az Kazanç6,6256,625 COGS5,613 Satınalmalar – Direkt50%2,8072,807 Satınalmalar – İndirekt 25%1,4031,333 Other direct expenses25%1,4031,403 Toplam Kar1,0121,082 SG&A Harcamalar Operasyonel gelir Vergiler ve diğer harcamalar65% Net Gelir7094 Gözeçarpan hisse payları Hisse başına kazanç$1.24$1.67 Hisse Senedi Çarpanı (P/E Oranı)2525 Hisse başına Pazar değeri$30.93$41.83 İyileştirme35.3% E-satınalma Pazar Payını Artırır! Source: CSC

20 Neden İlgileniyoruz? Satınalmadaki toplam kazançlar (harcamaların %’si olarak) Source: CAPS Zirvedeki şirketler 5 kat fazla kazanç sağlıyor! Kaçınılan maliyet Maliyet azaltımı Düşük performanslı şirketler Zirvedeki şirketler

21 Stratejik Kaynaklama organizasyona katma değer sağlamak için kritiktir. Maliyet Analizi Tedarik Stratejisi RFI/RFQ İyileştirmesi Pazarlık ve Kontrat Tedarik performansının izlenmesi

22 Stratejik e-satınalma hedefleri 1. Daha düşük toplam maliyet sunan ürün, hizmet ve tedarikçileri seçin 2. Satınalma kararlarının işinizin yapısını, hedeflerinizi ve limitlerinizi desteklediğini garanti edin. 3. Şirket içinde tekrarlanabilir ya da standart hale getirilebilir en iyi uygulamaları belirleyin.

23 Başarılı e-satınalma konumlandırması •Kapasite ve limitlerinizi tatmin edecek bir e- satınalma çözümünü seçin •Bir uygulama planı geliştirin –Daha çabuk geri dönüş sağlayacak hedeflere öncelik vererek hedefler belirleyin –En iyi uygulamaları belirleyin ve kurumsallaştırın –Harcamaları, pazarlıkları ve Pazar fırsatlarını sürekli olarak izleyin, •Pazarlik edilmiş konratların kullanıldığını garanti edin

24 E-kaynaklama “oyunun kuralları”nı değiştiriyor... Bilgi ve Nicel analizler daha iyi satınalma kararları almanızı sağlar COGS 15-25% arasında azalma Yatırımın geri dönüşü (ROI) 3 aydan aza düşürüldü Çevrim sürelerinde 25-30% azalma

25 Elde edilen kazançlar nasıl toplanır? •Mal ve hizmetlerin fiyatlarında düşüş (5% - 20%) –Rekabet fırsatlarının çabuk oluşturulması –Yeni tedarikçilere ulaşma –Daha büyük coğrafi kapsam •Çevrim sürelerinde azalma (25% - 30%) –Süreç otomasyonu RFP/RFQ –Siparişten ödemelere kadar olan süreçlerin basitleştirilmesi –Stratejik kaynak sağlayıcıların rollerinin artması •Yönetim giderlerinin azalması –Satınalmacıların üretkenliklerinin artırılması –Kağıt ortamındaki süreçlerinin azaltılması •Optimum tedarikçi veri tabanını oluşturma/yönetme becerisi –Pazar verilerinin iyileştirilmesi –Talep dalgalanmalarının minimize edilmesi •Satınalmayla ilgili en iyi uygulamaların kullanılması /geliştirilmesi

26 B2B Matrisi Operatif Tedarikçiler İmalat Tedarikçileri MROKatalog Sistematik Satınalma Ariba W.W.Grainger MRO.com Chemdex SciQuest.com PlasticsNet.com Saha YöneticileriDeğiş Tokuş Spot Satınalma Employese Adauction.com CapacityWeb.com e-Steel PaperExchange.com Altra Energy

27 B2B nasıl organize edilmeli? Auto Mfg Auto Mfg Alıcılar Satıcılar Pazar yapıcısı Dağıtımcı / Broker Lider Alıcılar Verticalnet Siteleri Satınalma gücünü artırmak için bir grup alıcının ortak alımlar için bir araya gelmesi Tarafsız değişim e-çelik Bir grup ortak bir değişim oranı üzerinde anlaşır Dağıtıcılar (Lider satıcılar) Grainger.com Alıcılar dağıtıcıların ölçek ekonomisi sundukları sitelerde organize olurlar Eco-Sistem Model Tipi Örnekler Chrysler/GM Pazarlığı Tüm endüstri tedarikçileri bir sistem çerçevesinde entegre edildi. Özellikler Entegre Tedarik Zinciri Dikey marketlerde e-iş imkanları sunan bireysel tarafsız girişimler

28 Doğru Modelin Seçimi Liderler Diğerleri Ürün farklılaştırması “Marka” Bilinci DüşükYüksek Tedarikçiler için Pudding malls WEB Page Budines malls; Información marts Liderler Diğerleri Alıcının büyüklüğü Potansiyel tedarikçi sayısı DüşükYüksek Alıcılar için Alıcı acentaları Tedarikçi birleştiricileri Satınalma fırsatları; Tedarikçi birleştiricileri Pudding malls; Açık artırmalar Partnerinizi dikkatli seçin: B2B “En iyiden en iyiye” olabilir The McKinsey Quarterly

29 B2B kararları için temel sorular  Hangi değişimlerde yer almak istiyoruz?  Rakiplerimizle işbirliği yapabilir miyiz?  Tedarikçilerimizden internet otomasyonu istiyebilir miyiz?  Hangi teknoloji/yazılıma yatırım yapmalıyız? Bu sorulardan herhangi birine cevap vermeden önce şu soruya cevap verin: BUNU NEDEN YAPIYORUZ?

30 E-satınalma siteleri EndüstriKatılımcılar EnerjiChevron, Texaco OtomobilDaimler-Chrysler, Ford, General Motors KimyaCargill, Dupont, Cenex Harvest States Cooperative Hızlı Tüketim Bestfoods, Colgate-Palmolive, Grocery Manufactures of America, H.J. Heinz, Kraft Foods, Nestle USA, PepsiCo, Proctor & Gamble Uzay/savunma Boeing, Lockheed Martin, Raytheon, Bae Systems, PerakendeAlbertsons, CVS, Kmart, Safeway, Target, Walgreens, Marks & Spencer Enerji BP Amoco, Conoco, Dow Chemical, Mitsubishi, Royal Dutch/Shell, Unocol Ziraat Cargill, Farmland Industries, Gold Kist, IBP, Smithfield Foods, Tyson Foods Kağıt International Papers, Weyerhaeuser, Georgia-Pacific Group

31 Metal Dot-com şirketleri  80% başarısız! Asiasteel.com Autoxchange.com Businesshere.com Buystainlessonline. com Chinasteelnet.com Dealsteel.com DoveBid.com e-STEEL.com Ferrousexchange.c om Freemarkets Goindustry.com Imark.com Industrydeals.com Ispatudyog.com ISteelAsia.com Livesteel.com Materialnet.com Metalauctions.com Metalclick.com Metalmart.com Metalsales.com Metalshopper.com Metalsite.com Metalsuppliersonline.com Metalworld.com Metique.com Onlinemetals.com Pipemart.com Scrapexchange.com Scrapsite.com Smartmetal.com SpotMetals.com Steelbroker.com Steeldemand.com Steelexchangeindi a.com SteelExpress.com Steel-market.com Steelmillrfq.com Steelmills.com Steelplus.com steelsales.com Steelscreen.com SteelSpider.com Steeltrade.com Thyssen.de Tradeexchange Tradeout.com Verticalnet.com Worldmetal.com World-trading.com

32 Katma Değer? Alıcılar •Arama ve elde etme maliyetlerini azaltır •Genişletilmiş tedarikçi havuzu •Satılan malların maliyetini azaltır •Tedarik stoklarının azaltılamsı •Tahminde iyileşme (talep bilgilerinin paylaşılması) •Ortak ürün geliştirme •Pazara giriş süresinde azalma Satıcılar •Aşırı stok ve kapasite fazlalığı risklerinde azalma •Yeni ve daha fazla tedarikçi •Satılan malların maliyetini azaltır •Teknoloji desteği sağlanır •Yüksek seviyede tedarik zinciri entegrasyonu.. oto şirketlerine doğru ve otomotif tedarikçilerinden geriye doğru "Co" bağlılık, işbirliği ve iletişimi temsil ediyor (connectivity, collaboration and communication) "Vis" internetin sağladığı izlenebilirliği temsil eder.(visibility) "Int" entegre çözümleri temsil eder.(integrated solutions)

33 Otomotiv endüstrisinde COVISINT

34 E-Lojistik Sunan 3PL Şirketleri

35 B2B’ye geçiş için engeller •Teknoloji Faktörleri -WEB’de güvenlik -Sistem entegrasyonu -Data dönüşümü -Yazılım ve Donanım Uyumu •Sosyal faktörler -B2B Ticarete aşina olma eksikliği -Riskten hoşlanmama -Diğer katılımcılara güven sorunu -Kültür farklılıkları

36 Şirket Optimizasyonu Ağ Optimizasyonu Satınalma Üretim Lojistik Yönetimi Talep tahmini Optimizasyon A F D G C E B Company epazarlar internet teknolojisini, süreçlerini ve ağları optimitize etmek için kullanıyor İlişki yönetimi fonksiyon yönetiminden daha zordur. Daha karmaşıktır ve farklı beceri ve bilgi gerektirir.

37 Tedarik Zinciri kontrolünde Yenilik e-business dönüşümü Tedarikçiler Müşteriler Planear İşbirliği içinde tedarik zinciri planlaması ProveerHacerEntregar TedarikZinciriUygulaması ÜrünYaşamdöngüsüyönetimi E-kaynaklama

38 Tedarik zincileri şirketlerin gerçek sahipleridir. •Markalar tüketicilere ulaşmak için kritiktir. •Tedarik Zinciri içerisinde bilgi gerçek zamanlı olarak akar •Ana Yetkinliklerin önemi •Kar Maksimizasyonu önceliklidir

39  Müşteri ihtiyaçlarının etkili yönetimi  Kataloglardaki, içeriklerdeki Otomasyon ve Güvenilir Bilgi (EDI)  Güvenilir ve standardize edilmiş ödeme sistemleri  Üst seviyede Lojististik operasyonlar (yükleme, aktarma merkezi...), Esneklik (Elleçleme, dağıtım, özel teslimat…) ve yüksek oranda ölçülebilir  Yenilikçi dağıtım servisleri (stoklama ve toplama noktaları, kredi kartı ödemeleri, otomatik beklenen hareket notları, Kalite/müşteri hizmetleri, etkin ve dinamik kaynak yönetimini içeren CRM Sistemleri politikaları) e-ticaret ihtiyaçları

40 Front–end ve Konvansiyonel Lojistik Operatörü tabii ki yeterli değil!! Lojistik Operasyonlarla entegre edilmiş güçlü bir Back-End (ERP) ve CRM Sistemleri göz ardı edilemez Aynı şekilde, kalabalık bir kataloğun ve içeriğinin iş akışlarını yönetecek ve Front-end ve Back-end’in ihtiyaç duyduğu verileri sağlayan kontrol aracına ihtiyaç duyarlar. (uygunluk, fiyat, içerikler) Bilgi Sistemleri: Temel

41  Her müşterinin özel ihtiyaçlarını Analiz edecek Nitelikli Personel  İleri İşlem Yapma Hizmetleri sunabilmeli( Kredi kartı işlemleri, ödemeler ve siparişlerin yönetimi...).  Ürünleri kullanma yetisi(donatılar, paketler...)  Ters Lojistik yönetme bilgi ve kapasitesi  Veriyi takip etme ve müşteriye sunma yetisi (veri madenciliği) … Bir Lojistik Operatörü için diğer kilit faktörler

42 e-İş Temel Faktörleri Internet YEDEK BİR ARAÇ DEĞİL, alternatif bir kanaldır: •Şirketler tek bir operasyon olarak Web Sayfası dizayn ederek kendilerini kurtaramazlar –eToys.com –Pets.com –Furniture.com –Drugstore.com –Webvan.com •Müşteriler eş değerde hizmet almayı ve tüm dağıtım kanallarında tanınmayı beklerler –Sipariş Verme/Geri Dönüş –Birleşik Promosyonlar

43 Perspektifler “e-ticartle ROI oranım nedir? Deli misiniz? e-ticaret Yeni Dünyanın kolonudur. Onun ROI oranı neydi?” Andy Grove CEO, Intel “Önümüzdeki iki yıl içinde ortaya çıkacak gelişmeleri her zaman abartır ve gelecek on yıl içinde meydana gelecek olanları göz ardı ederiz.” Bill Gates CEO, Microsoft

44 Problem hiçbir zaman başkalarının akıllarına nasıl yeni fikirler sokacağımızla ilgili değildir. Problem eski fikirleri kafalarından nasıl atabileceğimizle ilgilidir! Dee Hock


"e-Satınalma Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları