Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler"— Sunum transkripti:

1

2 Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler
İÇERİK Genel Bilgiler Faaliyet Bilgileri Konsolide Sağlık Kişisel Bakım Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler

3 ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR
Genel Bilgiler Ortaklık Yapısı İştirakler ve Ortaklıklar Mevcut Konsolide Yapı

4 ORTAKLIK YAPISI

5 İŞTİRAKLER VE ORTAKLIKLAR

6 Gayrimenkul Geliştirme
MEVCUT KONSOLİDE YAPI EİS Sağlık Ecz. İlaç Pazarlama %99,9 Ecz. İlaç Ticaret %94,7 Ecz.-Baxter Hastane Ür. %50,0 Ecz. İlaç Cyprus Ltd %50,0 Ecz.-Monrol %50,0 Ecz. Sağlık Hizmetleri %46,5 Kişisel Bakım Ecz.-Beiersdorf %50,0 Girişim Pazarlama %48,1 Ecz.-Schwarzkopf %47,0 Gayrimenkul Geliştirme Ecz. Gayrimenkul %99,5 Kanyon AVM %50,0 Kanyon Ofis %100,0 Ormanada Projesi %50,0 Diğer Ecz. Holding %37,3 Ecz. Dış Tic. %26,4 Vitra Karo %25,0 Ecz. Bilişim %14,0

7 ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR
Faaliyet Bilgileri Konsolide Sağlık Kişisel Bakım Gayrimenkul Geliştirme

8 2009 - 2010 KONSOLİDE GÖSTERGELER
(MİLYON TL) 2009 2010 290,2 KONSOLİDE NET SATIŞLAR KONSOLİDE FAALİYET KARI KONSOLİDE NET DÖNEM KARI

9 2009 - 2010 KONSOLİDE GÖSTERGELER
(MİLYON TL) ∆ (%) Konsolide Toplam Varlıklar: Konsolide Toplam Özvarlıklar: Özvarlıklar/ Varlıklar :

10 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ
– SAĞLIK – SEKTÖRDEKİ GELİŞMELER Sosyal Güvenlik Kurumu 2010 ilaç harcamaları için sektörle mutabık kaldığı rakamların aşıldığını ileri sürerek 17 Aralık tarihinden itibaren perakende satış fiyatı 10 TL’yi aşan tüm ilaçlarda kamu iskontolarını %9,5 oranında artırmıştır. Böylece eşdeğeri olmayan orijinal ilaçların kamu iskonto oranı %32,5’a, eşdeğeri olan orijinal ilaçlarla, eşdeğer ilaçların kamu iskonto oranı %20,5’a yükselmiştir. Bu kararların faaliyet karlılığına olumsuz etkisinin azaltılması için gerekli ek önlemler alınmaktadır.

11 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ
– SAĞLIK – FAALİYETLERDEKİ GELİŞMELER Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın; 2010’da çıkardığı yeni ürünler: 2011’de çıkarmayı planladığı yeni ürünler: 2010 ve 2011’deki yeni ürün portföyünün 2011 yılı net satışlarına etkisinin yaklaşık 25,5 milyon TL olması beklenmektedir.

12 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ
– SAĞLIK – FAALİYETLERDEKİ GELİŞMELER Eczacıbaşı-Monrol; 2010 yılında İstanbul Teknopark’taki radyofarmasötik (FDG) üretim tesisi yatırımını tamamlamıştır. Yurtiçinde Antalya ve Malatya’da, yurtdışında ise Romanya’da devam eden FDG üretim tesisi yatırımları 2011’de tamamlanacaktır. Moleküler Görüntüleme Tic. ve San. A.Ş.’nin %99,996 oranındaki hissesinin alımı suretiyle ortak olunması konusundaki çalışmalar devam etmekte olup, Haziran 2011’de tamamlanması planlanmaktadır. 2011 yılında Polonya ve Mısır’da FDG üretim tesisi yatırımı yapılması planlanmaktadır.

13 2009 - 2010 KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ
– SAĞLIK – (MİLYON TL)

14 MENICON İŞ ORTAKLIĞI Eczacıbaşı İlaç Pazarlama,
Avrupa ülkeleri, Amerika ve Japonya dahil olmak üzere 30’dan fazla ülkede 1.000’den fazla çalışanıyla faaliyet gösteren, Japonya’nın ilk ve en büyük kontak lens ve lens bakım ürünleri üreticisi olan Menicon firması ile ürünlerinin Türkiye pazarlama ve satış hakları için 1 Kasım 2010 tarihinde anlaşma imzalamıştır. Böylece güçlü bir lisansör ile göz alanına girmiş bulunuyoruz. Sert lens ve kişiye özel tedavi amaçlı üretilen lenslerde (keratokonus) Menicon lensleri dünyada en iyi markadır. Yaklaşık 50 milyon TL olan kontakt lens ve lens bakım ürünleri pazarında %20’lik bir pazar payı hedeflemekteyiz.

15 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ
– KİŞİSEL BAKIM – 2010 yılında TL bazında; Hızlı Tüketim Ürünleri pazarı %9*, Kişisel Bakım pazarı %6,5, Kozmetik alt pazarı %8,6 oranında büyümüştür. Faaliyette bulunduğumuz tüm alanlarda rekabet artarak devam etmiştir. (*) AC Nielsen, 2010 Q4 FMCG Track, Sigara Hariç Toplam Ticaret, TL

16 2009 - 2010 KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ
– KİŞİSEL BAKIM – (MİLYON TL)

17 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME–
KANYON: EİS, ofis bloğunun %100’üne, AVM’nin %50’sine sahiptir. Kanyon AVM; 2010 yılında düzenlenen etkinlikler ile bir alışveriş merkezi olmanın ötesinde şehrin kalbinde bir yaşam merkezi olarak yerini almış, ilklerin alışveriş merkezi olma özelliğini korumuştur. Açılan yeni AVM’lerin sektördeki rekabeti artırması yanında, olası ekonomik dalgalanmaları da dikkate alarak, Kanyon; farklılık yaratabilme yönündeki faaliyetler üzerinde (pazarlama aktiviteleri, müşteri çekme ve trafik yaratma potansiyeli yüksek olan markaların yerleştirilmesi, marka karmasının güçlendirilmesi) yoğunlaşmıştır. 2010 yılında Kanyon’un ziyaretçi sayısında %9 oranında artış olmuştur.

18 2010 KONSOLİDE SEGMENT GELİŞMELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME –
ORMANADA PROJESİ: Toplam alanı m² olan 22 parsel arsanın %50’si EİS’e aittir. Gayrimenkuller, imar durumları alınmış arsa niteliğinde olup, konut ve kısmen ticari inşaat alanıdır. Toplam inşaat alanının yaklaşık 90 bin m² olması öngörülmektedir. 2010 yılının son çeyreğinde inşaata başlanmıştır. Değişik mimari gruplar ile yürütülen uygulama ve iç mimari proje çalışmaları tamamlanmış olup, projedeki toplam konut sayısının 270 olarak gerçekleşebileceği öngörülmektedir.

19 2009 - 2010 KONSOLİDE SEGMENT GÖSTERGELERİ – GAYRİMENKUL GELİŞTİRME –
(MİLYON TL) % 22 % 49

20 ECZACIBAŞI İLAÇ, SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR
Geleceğe İlişkin Stratejiler

21 GELECEĞE İLİŞKİN STRATEJİLER
SAĞLIK SEKTÖRÜ Güçlü yeni lisansör, marka ve stratejik ortaklıklar edinmek, Ruhsat satın alarak piyasaya kısa zamanda yeni ürünler sunmak, Biyoteknoloji ürünlerine özel önem verilerek biyotek ürün portföyümüzü genişletmek, Nükleer tıp alanında yurtiçi ve yurtdışında yeni üretim tesislerini en kısa sürede kurmak ve Ar-Ge alanında yeni yatırımlar gerçekleştirmek, Bakım ihtiyacı olan hastalara yatılı hizmet veren Evital ünitesi sayısını artırmak, Sağlık sektöründe yeni alanlara girmek. KİŞİSEL BAKIM Hızlı Tüketim Ürünleri sektöründe mevcut faaliyet alanlarımızdaki liderliğimizi sürdürmek, Öncelikli olarak, sinerji yaratan yeni “kişisel bakım ürünleri” olmak üzere “hızlı tüketim ürünleri” pazarındaki diğer kategorilere girmek.

22 GELECEĞE İLİŞKİN STRATEJİLER
GAYRİMENKUL GELİŞTİRME FAALİYETLERİ Mevcut projeleri tamamlamak, Gelişme potansiyeli yüksek bölgelerde ticari amaçlı yeni gayrimenkul projeleri geliştirmek. BANKACILIK FAALİYETLERİ 31 Aralık 2009’da bir Yatırım Bankası kurulabilmesi amacıyla BDDK Başkanlığı’na başvuruda bulunulmuştur. Kuruluşu ile ilgili yasal süreçlerin tamamlanarak, gerekli izinlerin alınması halinde banka sermayesine %40 oranında iştirak edilmesine karar verilmiştir. Bugün itibariyle süreç devam etmektedir.

23 TEŞEKKÜRLER


"Gayrimenkul Geliştirme Geleceğe İlişkin Stratejiler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları