Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs 2008.  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs 2008.  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine."— Sunum transkripti:

1 KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs 2008

2  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine Genel Bakış  Konut Pazarı  AVM Pazarı  Ofis Pazarı İçindekiler

3 Dünya piyasalarında görünüm Piyasa Dinamikleri Gayrimenkul Piyasası  Mortgage ve sub-prime piyasalarında krizde sona yaklaştık  Krizde iki faktör sözkonusu idi : fiyatlama ve likidite  Likidite riskine dayalı kriz bitti, fiyatlamaya dayalı sorunlarda henüz sonu görmedik  Toplam zarar, assetlerin yeniden değerlemesi ile birlikte 800 milyar doları bulabilir  Krizden çıkış süreci yavaş ve kademeli olacak  Kredi piyasaları yavaş yavaş açılıyor  Kredi maliyetlerlerinde 100 – 250 pb artış var  Risklere göre fiyatlama farkı daha fazla olacak  Bankalar ve yatırımcılar daha seçici olacak  Gelişmekte olan ülkeler yatırım açısından cazibesini koruyacak

4 Türkiyede görünüm Piyasa Dinamikleri Gayrimenkul Piyasası  Mortgage pazarı halen yolun başında (30 milyar dolar, GSMH’nın % 6sı)  Bankacılık sektörü iyi durumda  Gayrimenkul sektöründe sindirim dönemindeyiz  2008 kolay bir yıl değil ancak sermaye yapısı güçlü olan kuruluşlar daha güçlü çıkacak  Türkiye yatırım açısından cazibesini koruyor  İç siyasetteki belirsizlikler temel sorun  Avrupa’ya göre halen ucuz ve büyüyen bir pazarız  Bankalar ve yatırımcılar daha seçici olacak  Konutta fiyatlar bölgeler ve projelere göre farklı trend izleyebilir  Fiyatlarda ciddi bir düşüş olmaz  Faizlerin kısa vadede düşmesi beklenmiyor  AVM piyasalarındaki tek sorun AVM adedi değil  Perakendedeki hızlı büyüme, tüketimin düşüşü ve konsept hataları AVM adedinden daha kritik sorunlar

5 Krea ve yatırım stratejisi Piyasa Dinamikleri Gayrimenkul Piyasası  2007de 6 projeye imza  4 AVM, 2 konut-otel projesine yatırım  Toplam yatırım tutarı 1 milyar doları bulacak  Bu yatırımlar Bosphorus fonunun (BREF) kapasitesinin %65ine tekabül ediyor  Yeni yatırım ve projelerde daha seçici olmakla birlikte yatırımlara devam  BREF 2 fonu üzerinde çalışmalara başladık.  BREF 2 ile birlikte toplam yatırım kapasitesi 3 miyar doları bulacak  İstinye’de 150 ünitelik projenin satışı Haziranda başlıyor  Butik otel konsepti : SPA, consierge, otel hizmetleri (bir bölümü kiralama için tutuluyor)  Güneydeki projede otel, golf ve 800 villa yer alacak  Neo AVM zincirinde ikinci NEO Pendik’te 2008 sonu açılıyor (Carrefour...)  Neolarda toplam kiralanabilir alan 200.000 m2  Yeni yatırımlar geliyor

6 GSMH Büyüme Oranı Piyasa Dinamikleri Türkiye Ekonomisine Genel Bakış Tüketici Enflasyonu  Merkez Bankası verilerine göre 2007 yılında 659 milyar dolarlık GSMH ile 180 ülke içerisinde dünyanın en büyük 17. ekonomisi  Dünya pazarındaki dalgalanmalara karşın halen istikrarını koruyan bir ekonomi  Halen devam eden yüksek reel faiz  2001 yılından sonra enflasyonda görülen düşüş  2008 yıl sonu enflasyon beklentisi %9,3.  Halen devam eden cari açık sorunu (2007 yılında bir önceki yıla göre cari açıkta %17,7 artış) Kaynak: Merrill Lynch, TUIK, Merkez Bankası, Krea

7 Konut Pazarında Arz-Talep  2015 yılına kadar 5,5 milyon ünite konut ihtiyacı ile Avrupa’da birinci sıra  Son yıllarda inşaat izinlerindeki artışa rağmen yıllık 650.00 -700.000 konut ihtiyacı  Başlangıç safhasında yazlık konut piyasası  Alt gelire yönelik arz eksikliği Piyasa Dinamikleri Konut Pazarı Konut İhtiyacı  Sadece İstanbul’da halen yenilenmesi gereken %60’lık konut stoğu  Deprem riski taşıyan bölgelerde yaşayan nüfusun %50si  Bölgelere ve segmentlere göre arz fazlası  2007 yılında 26milyon$lık konut kredisi hacmi ve 2008 yılında %38’lik büyüme beklentisi Kaynak: DPT, GYODER, TUIK, Raymond James, Krea

8 AVM Kiralanabilir Alan (m²/1000 kişi) Piyasa Dinamikleri AVM Pazarı AVM Tipleri  Avrupa ülkelerinde 1,000 kişi başına düşen kiralanabilir alan ortalama 205 m², Türkiye’de 1,000 kişi başına düşen kiralanabilir alan ortalama 46 m²  Sadece AVM bulunan şehirler içinde kişi başına düşen 68m² kiralanabilir alan  Toplam AVM’lerin yaklaşık 2/3’ünü oluşturan büyük şehirlerdeki AVM’ler  AVM’de %40 İstanbul, %16 Ankara, %8 İzmir payı  Aralık 2007 itibariyle 3.4 milyon m²’lik stok, toplamda 145 adet AVM  Bir önceki yıla göre %28’lik artış  2010 yılı itibariyle 5.5 milyon m²’lik stok, toplamda 214 adet AVM beklentisi  Artan Rekabet Kaynak: DTZ Pamir&Soyuer, Krea Yeni açılanToplam AVM

9 Boşluk Oranları (İstanbul %) Piyasa Dinamikleri Ofis Pazarı Ortalama Kira Seviyesi (İstanbul)  2.1 milyon m²’lik A sınıfı ofis stoğu ve 2007 sonu itibariyle %11,3 seviyesinde boşluk oranı  Yeni yatırımlarla önümüzdeki iki yılda beklenen yaklaşık 150-200.000 m²’lik ofis stoğu  Özellikle A sınıfı ofislerde düşen boşluk oranlarına karşılık yükselen kira seviyesi  Avrupa Yakası A sınıfı ofislerde 22 $/m².ay ortalama kira  Anadolu Yakası A sınıfı ofislerde 22 $/m².ay ortalama kira Kaynak: Colliers International, Krea Avrupa Yakası A sınıfı Q1 Euro/m²/yıl Q2Q3Q4 Avrupa Yakası B sınıfı Anadolu Yakası B sınıfı Anadolu Yakası A sınıfı Avrupa Yakası A sınıfı Q1Q2Q3Q4 Avrupa Yakası B sınıfı Anadolu Yakası B sınıfı Anadolu Yakası A sınıfı $/m²/ay


"KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs 2008.  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları