Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED ANTALYA KOLEJİ «BAŞARILI ÖĞRENCİ» DİKKATİ ARTIRMA YÖNTEMLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED ANTALYA KOLEJİ «BAŞARILI ÖĞRENCİ» DİKKATİ ARTIRMA YÖNTEMLERİ."— Sunum transkripti:

1 TED ANTALYA KOLEJİ «BAŞARILI ÖĞRENCİ» DİKKATİ ARTIRMA YÖNTEMLERİ

2 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Ders çalışırken dikkati artırma yöntemleri • Dikkat sorunu yaşayan öğrencilerin çalışma ortamı ve çalışma planları, yapılandırılırken, dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılması gerekmektedir. • Karmaşık bir çalışma planı ve karmaşık bir çalışma odasında öğrencilerden yeterince dikkat ve konsantrasyon beklenmemelidir.

3 BAŞARILI ÖĞRENCİ • POZİTİF STRES DİKKATİ ARTTIRIR • Dopamin ve dopaminden sentezlenen noradrenalin dikkat, konsantrasyon ve bunların etkisiyle motivasyon, uyanıklık gibi işlevleri arttırmaktadır. • Bugün stres anında salgılanan noradrenalinin öğrencilerin dikkatlerinin artmasındaki etkisi bilim çevreleri tarafından kabul edilmektedir. • Bu nedenle belirli bir düzeydeki stres, öğrencilerin ders ve sınav başarıları açısından gerekli olan bir unsurdur.

4 Bilinçli düşünmeden sorumlu Öğrenme,hafıza ve hisler

5

6 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Öğrenci, az miktarda da olsa başaramayacağından korkmalı ve noradrenalin salgılamalı ki dikkatinde artışlar olabilsin. • Noradrenalin aynı zamanda öğrenciye sorulara karşı meydan okuma gücü vermek gibi artı bir fonksiyon daha kazandırmaktadır.(flight or fight) • Bu nedenle, ailelerin çocuklarının faydalı stresini ortadan kaldırmaya çalışmamalarını öneriyoruz.

7 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Peki zararlı stresi faydalı stresten nasıl ayırt edebiliriz? • Eğer aşırı el terlemesi, mide sancıları, istifra etmek gibi fiziksel belirtiler var ise, bu durum olumsuz stres yaşanmakta olduğunun göstergesidir. Hemen bir uzmana başvurulması gerekmektedir. • Dikkatli Olmamızı Sağlayan Beynimizdeki Frontal Lobu Aktif Halde Tutmalıyız.

8 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Frontal lobun görevleri: • Alınan bilgileri sıraya koyma • Yeni bilgileri eski bilgilerle ilişkilendirme • Davranışları kontrol altında tutma • Uygun olmayan tepkileri baskılama • Geleceğe ilişkin plan ve program yapma • Bunlar frontal lobun yürütücü işlevleri olarak da bilinmektedir. • Yürütücü işlev, dikkati başlatmak, sürdürmek ve dikkati başka yönlere aktarabilmek anlamına gelir.

9 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Öğrencilerin, frontal lobun işlevini artırmak, ders ve sınav anı dikkatlerini yükseltmek için özellikle şunları yerine getirmeleri gerekmektedir: • I. Öğrenciler gördükleri her yeni konuyu birbiri ile ilişki içerisinde sıraya koyar ise dikkatlerinde artışlar olacaktır. Sistematik bilgi dikkati arttıran en temel unsurlardan biridir. • Odamız dağınık iken dikkatimiz dağılıyor da bilgilerimiz dağınık iken dikkatimiz dağılmaz mı? Elbette ki dağılır. Buna mutlaka dikkat etmeliyiz.

10 BAŞARILI ÖĞRENCİ • II. Öğrenciler mutlaka gördükleri her dersin konusunu önceki derslerin konuları ile ilişkilendirmeliler ve o bilgiyi diğer bilgilere bağlayarak anlamlandırmalıdırlar. Beyin anlamlandırılmamış, ilişkilendirilmemiş olan bilgiye yoğunlaşamaz. Onu kısa sürede bellekten atar. • III. Eğer öğrenciler, ders çalışma planlarına aynen uyarlarsa anne ve babanın uyarısına meydan vermeden çalışmaya başlarlarsa dikkatleri yükselecektir. Çünkü içsel plan ve program beynin dikkat kısmını uyaracak ve öğrenci daha dikkatli olacaktır.

11 BAŞARILI ÖĞRENCİ • IV. Öğrenci, öğretmenine veya ailesine karşı ani tepki gösterme gibi davranışlarını kontrol altına almaya çalışırsa, dikkati artacaktır. Oysa bu tepkiyi göstermesi halinde, dikkati tamamen dağılacaktır. • V. Öğrencilerin dikkatini arttıran diğer önemli bir etken de, plan ve program yaparak çalışmaktır. Beyin bir sonraki hamleyi göremez ise kişi aşırı strese kapılır ve bu da dikkat dağılmasına yol açar. Bu nedenle dikkati yükseltmenin en pratik ve kısa yollarından biri, plan ve programa uygun halde çalışmaktır.

12 BAŞARILI ÖĞRENCİ • VI. Diğer yandan beyinde derse karşı ilgi uyanması sağlamak için, mutlaka o gün derste anlatılacak olan konuya on dakika kadar bir göz gezdirip derse öyle gitmek gerekir. • Bu ön çalışma öğrencinin dersi iyi dinlemesine ve konuyu anlamasına yol açmaktadır

13 BAŞARILI ÖĞRENCİ DİKKAT DAĞINIKLIĞI YAŞAYAN ÖĞRENCİ KONULARI ÇABUK UNUTUR • Belirli orandaki dikkat, beynin bilgiyi işlemesi, anlamlandırması ve kullanması için vazgeçilemez temel koşullardan biridir. • Beynin ön bölgesinin yani prefrontal korteksin en önemli işlevlerinden biri yürütücü işlevlerdir. YÜRÜTÜCÜ İŞLEVLER: • Hatırlama • Bir görevi tamamlama • Bilgileri değerlendirme • Bilgileri uygulama ve hayata geçirme • Bunlarla ilgili plan ve program yapma gibi özelliklerden oluşur.

14 BAŞARILI ÖĞRENCİ • Öğrenciler, sistematik tekrar yaparak hatırlama fonksiyonlarını artırırken dikkatlerinin de artacağını bilmelidirler. • Öğrenciler yine, hiçbir ödevi yarım bırakmadıkları ve onu kesinlikle tamamladıkları durumda dikkatlerinin artacağını göreceklerdir. • Öğrencilerin, ders tekrarlarını, ezber şeklinde değil de değerlendirme, yorumlama, başka anlamlara ulaşma şeklinde yapmaları halinde dikkatlerinin artacağını bilmeleri gerekir. • Yine bilgileri gerek testlerle gerek deneylerle, gerekse de hayatın içinde uygulayarak dikkatin arttırılması mümkündür.

15 Aklınızı başınıza toplayan gıdalar • 'Zihin açıklığı' veren yiyecekler • Doğru beslenme, okul başarısında ders çalışmak kadar önemli bir yere sahiptir. • Beslenmenin yetersiz ve düzensiz olması; motivasyon ve dikkat eksikliği, anlama güçlüğü hatta gelişme geriliğine neden olabilmektedir.

16 Aklınızı başınıza toplayan gıdalar • KANSIZLIK DİKKATİ AZALTIR • Kansızlık durumu büyümeyi etkileyebilir, dikkat ve algılamayı azaltabilir, hastalık oluşma riskini artırabilir. • Demirden zengin gıdalar beslenmemizde mutlaka yer almalıdır. Bunlar; et, tavuk, balık, yumurta, kuru baklagiller, pekmez, tahin, kuru meyveler, koyu yeşil yapraklı sebzelerdir. Bu besinler C vitamininden zengin turunçgiller, domates, biber ve sebzelerle beraber tüketilirse daha iyi emilim sağlanmaktadır. • Bilişsel gelişim için iyot tüketimine de özen gösterilmelidir. İyot tüketimi, IQ seviyesini 13.5 puan etkilemektedir. En iyi iyot kaynağı iyotlu tuz olduğu için yemeklere pişmeye yakın tuz eklenerek günlük yeterli iyot sağlanmalıdır. • PEKMEZ, BAL VE FINDIK EZMESİ ENERJİ VERİR

17 BEYİN EGZERSİZLERİ • Doğru nefes almak • Doğru nefes alıp vermek beyin egzersizlerinin aslında en temeli sayılabilir. • Doğru nefes almayı öğrendiğimizde bir anda, kalp ritmimizi kontrol altında tutmayı, sindirimi kolaylaştırmayı ve stresle başa çıkmayı da öğrenmiş oluruz. • Nefes almayı ağız yerine burundan yapmak ve • Her seferinde ciğerleri 4-6 litre hava ile doldurmak. • Önce tüm diyaframınızı dolduracak şekilde alabildiğiniz kadar havayı içinizde toplayın • Ağızdan olmak şartıyla yavaş yavaş ama içinizdeki tüm nefesi verecek şekilde üfleyin • Nefes egzersizinin püf noktası nefes verme sürenizin her zaman alma süresinden uzun olması • Günde en az 45 kez derin derin nefes alın, ciğerlerinizin genişleyebileceği son noktaya kadar doldurun

18 • Algı Çalışmaları • Zihin çalıştırıcı beyin egzersizleri, aynı anda hem dikkati ölçen hem de algıyı açan, görme-algılama-yorumlama döngüsünü tersine çevirerek görsel olarak gördüğümüz şeye verdiğimiz isimleri farklılaştırmaya yönelik çalışmalardır. • Aşağıya sizler için bir örnek koyduk. Haydi şimdi deneyin :) Hemen şimdi hızlı olmak şartıyla aşağıdaki tabloda gördüğünüz renkleri söyleyin. Dikkat etmeniz gereken şey orada yazan rengi değil gördüğünüz rengi söyleyin. Gittikçe yavaşladığınızı ve çalışmanın daha fazla dikkat gerektirdiğini fark edeceksiniz. Bu tip zihni kullandıran, açan egzersizleri sınav öncesi tekrarlıyor olmak algınızı arttıracaktır BEYİN EGZERSİZLERİ

19

20 • Hafıza Egzersizleri • Hafızayı taze tutmak sınava çalışan öğrenciler için çok önemlidir. Her yeni öğrenilen bilgiye zihinde yer açarken eskileri de tutmak için sağlam bir hafızaya ihtiyacımız var. Peki bunu nasıl sağlayabiliriz? Elbette hafızamızı geliştirerek! Beyin egzersizi niteliği de taşıyan hafıza egzersizlerini günlük hayatımıza çok rahat entegre edebiliriz. • Alışkanlıklarınızı değiştirmeye çalışın, her işinizi sağ elinizle yapıyorsanız sol ile yapmayı deneyin • Buzdolabını açın 1 dakika baktıktan sonra kapatın ve içinde gördüklerinizi saymaya çalışın • Her günün sonunda o gün yaptıklarını 60 saniyede aklınızdan geçirin. • Harflerle saklambaç (ör.gazetede bir makalede çift yazılmış harfler bakkal gibi.) BEYİN EGZERSİZLERİ

21 • MOTİVE ET KENDİNİ…

22 Yoksulluktan milyarderliğe Kenny Troutt ABD'nin en büyük telekomünikasyon altyapısı şirketlerinden Excel Communication'ın kurucusu, Kenny Troutt üniversite yıllarında sigorta satıcısı olarak çalıştı. Şu anda 1,7 milyar dolar kişisel serveti var

23 Yoksulluktan milyarderliğe Howard Schultz Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks'ın CEO'su Howard Schultz, oldukça fakir bir ailede büyüdü. Schultz, üniversiteyi futbol bursuyla kazandı. Mezun olur olmaz Xerox şirketinde çalışmaya başladı. Sonrasında o zamanlar sadece 60 şubesi olan Starbucks'ta çalışmaya başladı. Şu anda 2 milyar dolar kişisel serveti var.

24 Yoksulluktan milyarderliğe Ralph Lauren Tekstil devi, dünyanın en büyük moda devlerinden Ralph Lauren markasını oluşturmadan önce, bir tekstil şirketinde ayak işlerine bakıyordu. Şu anda 7,7 milyar dolarlık servetin sahibi.

25 Yoksulluktan milyarderliğe Leonardo Del Vecchio Ray-Ban ve Oakley gibi tüm dünyada milyonlarca kişinin satın aldığı gözlük üreticilerinin patronu Leonardo Del Vecchio, bir yetimhanede büyüdü. Daha sonra bir fabrikada işçi olarak çalıştı ve burada bir parmağının büyük bir kısmını makineye kaptırdı. Şu anda 15,3 milyar dolarlık kişisel servetin sahibi.

26 Yoksulluktan milyarderliğe Francois Pinault Gucci, Stella McCartney, Alexander McQueen ve Yves Saint Laurent gibi dev lüks markaların sahibi Fransız milyarder Francois Pinault, fakirlikten arkadaşlarının kendisiyle sürekli alay etmesinden sıkılıp, lise eğitimini yarıda bırakmak zorunda kaldı. Şu anda 15 milyar dolarlık servetin sahibi


"TED ANTALYA KOLEJİ «BAŞARILI ÖĞRENCİ» DİKKATİ ARTIRMA YÖNTEMLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları