Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜBİTAK ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014 Kasım 2013 BİLİM ve TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜBİTAK ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014 Kasım 2013 BİLİM ve TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 TÜBİTAK ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014 Kasım 2013 BİLİM ve TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI

2 TÜBİTAK ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI Program: • 14: :30 Formula G ve Hidromobil kategorileri hakkında bilgilendirme • 14: :00 Elektromobil kategorisi ve Raporlar • 15: :15 Ara • 15: :00 Soru ve Öneriler SUNUM: Tolgahan KAYA (TÜBİTAK MAM)

3 TÜBİTAK FORMULA – G – Teknik Kuralları • Her araç, aynı anda, en fazla 50 dakikada 20 tur • 20 turu 50 dakikada bitiremeyen diskalifiye • Harcanan toplam enerji (Joulemetre değeri) •Ön eleme/sıralama turu olmaksızın Cumartesi günü 2 grup halinde Verimlilik:

4 TÜBİTAK En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesiAna Parçalar •Motor •Motor sürücüsü •Batarya yönetim sistemi (BMS) •Maksimum güç takip ünitesi (MPPT) •Enerji yönetim sistemi (EMS) •Telemetri FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI

5 TÜBİTAK Başvuruyla birlikte ön değerlendirme formu ve teknik tasarım raporu. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Üç tekerlekli araçlarda: min 60 mm lastik. FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI

6 TÜBİTAK Rollbarın rollcage ile bağlandığı noktası ile rollbarın en yüksek noktası arasında 50 cm’den fazla mesafe var ise ön ve arka rollbar’lar arasına bir destek koyulmalıdır. Bağlantı noktalarında kullanılacak cıvatalar: min metrik 10 Kontrollerde aracın arkasından gösterilecek yazıyı, şoförün aynalar vasıtası ile görüp söylemesi beklenecektir. FORMULA – G ARAÇ TEKNİK KURALLARI

7 TÜBİTAK HİDROMOBİL YARI Ş TEKNİK KURALLARI • H 2 Tüketimi (Flowmetre değeri) • Her araç, aynı anda, en fazla 30 dakikada 10 tur • 10 turu 30 dakikada bitiremeyen diskalifiye Verimlilik:

8 TÜBİTAK En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi Ana Parçalar: •Motor •Motor sürücüsü •Batarya yönetim sistemi (BMS) •Enerji yönetim sistemi (EMS) •Telemetri •DC-DC Converter (Örn: süperkapasitör için) HİDROMOBİL ARAÇ TEKNİK KURALLARI

9 TÜBİTAK Başvuruyla birlikte ön değerlendirme formu ve teknik tasarım raporu. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Üç tekerlekli araçlarda: min 60 mm lastik.Yakıt pili kullanımında üst sınır 3 kW. HİDROMOBİL YARI Ş TEKNİK KURALLARI

10 TÜBİTAK Rollbarın rollcage ile bağlandığı noktası ile rollbarın en yüksek noktası arasında 50 cm’den fazla mesafe var ise ön ve arka rollbar’lar arasına bir destek koyulmalıdır. Bağlantı noktalarında kullanılacak cıvatalar: min metrik 10 Kontrollerde aracın arkasından gösterilecek yazıyı, şoförün aynalar vasıtası ile görüp söylemesi beklenecektir. Flowmetre TÜBİTAK tarafından teslim edilecek (transponder gibi) ve araçta dışarıdan görünebilir olacak.(pille çalışacak) HİDROMOBİL YARI Ş TEKNİK KURALLARI

11 TÜBİTAK HİDROMOBİL YARI Ş TEKNİK KURALLARI Tüplerin bağlantı noktası standart hale getirilmesi (1/4’’) Basıncın 18 barı aşmaması Ultrakapasitörün gerekli güvenlik önlemleri alınması şartıyla kullanılması (110 kJ max., akım sınırlama) Yakıt pilinin start up işlemi için 50 Wh’i aşmayacak bir batarya (tek batarya paketi/sistemi)

12 TÜBİTAK ELEKTROMOBİL YARIŞ KURALLARI

13 TÜBİTAK Ticari olarak üretilen elektrikli araçlara benzer şekilde En az 2 yolcu koltuğu ve en az 4 tekere bulunmalı. Ticari olarak mevcut araçların dönüşümü kabul edilmeyecek Hazır ticari araçların kaporta parçaları kullanılamaz. Araç beslemesi için azami 3 kWh kapasiteli batarya kullanılabilir. Araçların kapısının olması ve rahatlıkla binilebilmesi istenecek: 50 X 80 cm çerçeve yere dik konumda geçebilecek. Pilot ağırlığı sınırlaması (yarış kıyafetli min. 65 kg veya ağırlık ekleme). Rollbar zorunlu, rollcage zorunlu değil. ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

14 TÜBİTAK En az 2 ana parçanın takım tarafından üretilmesi Ana Parçalar: •Motor •Motor sürücüsü •Batarya yönetim sistemi (BMS) •Enerji yönetim sistemi (EMS) •Telemetri •Elektronik diferansiyel ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

15 TÜBİTAK Uygun Değil 3 tekerlek tek kişi Uygun 4 tekerlek iki kişi Uygun Değil 3 tekerlek iki kişi Uygun Değil 4 tekerlek tek kişi ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

16 TÜBİTAK ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

17 TÜBİTAK ELEKTROMOBİL ARAÇ KURALLARI

18 TÜBİTAK ELEKTROMOBİL YARIŞ KURALLARI •Enerji Tüketimi (Joulemetre) •Her araç, aynı anda, en fazla 60 dakikada 30 tur •30 turu 60 dakikada bitiremeyen diskalifiye Verimlilik:

19 TÜBİTAK ÖNEMLİ Formula-G kural değişikliği! 2015 yılı için güneş ve elektromobil yarışları birleştirilecektir, elektromobil yarışı teknik kuralları her iki kategori için de geçerli olacaktır. İsteyen takım güneş paneli ekleyebilecektir.

20 TÜBİTAK Ön Değerlendirme Formu ve Tasarım Raporu Ön değerlendirme formu eksik başvuru,Araç özellikleri kurallara uygun olmayan, Doldurduğu değerler mantıksız olan takımlar elenecek. Kurallara uygun olmayan araçlara yarışlara kadar düzeltmeleri için fırsat verilecek.

21 TÜBİTAK TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları Teşekkürler!


"TÜBİTAK ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014 Kasım 2013 BİLİM ve TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları