Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ 2005-2006 United Nations World Tourism Organization.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ 2005-2006 United Nations World Tourism Organization."— Sunum transkripti:

1 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ 2005-2006 United Nations World Tourism Organization Esencan Terzibaşoğlu ____________________________________ Destinasyon Yönetimi Koordinatörü

2 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 2005 SONUÇLARI 2000-2005: KİM KAZANDI, KİM KAYBETTİ? 2020 TAHMİNLERİNDEN UZAK MIYIZ? 2006’YA BAKIŞ YENİ PAZARLAR: ÇİN / RUSYA DESTİNASYON YÖNETİMİNDE YENİ TRENDLER KAPSAM

3 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006  Terörist saldırılar: Doha, Kahire, Londra, Sharm el Sheik, Bali, Yeni Delhi, Amman  Irak krizi  Doğal afetler: Tsunami, Francis, Ivan, Katrina, Rita, Wilma and Betha  Petrol fiyatlarındaki artış  Kuş gribi Dünya ekonomisinde büyüme + %4,3 OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN...

4 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 ● Uluslararası turist sayısı: 808 milyon = +%5,5 ● 2004/2005: + 42 milyon turist Source: World Tourism Organization, January 2006 2005

5 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Projection based on monthly data of the UN WTO World Tourism Barometer 808 million international tourist arrivals in 2005 + 42 million arrivals as compared to 2004 (+5.5%) + 100 million as compared to 2002 Best ever results in all months Source: World Tourism Organization, January 2006 TURİZM HAREKETLERİ - 2005

6 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *Preliminary Source: World Tourism Organization, January 2006 2005: ULUSLARARASI TURİZM - BÖLGELER

7 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Europe + 18 million arrivals (42%) Africa + 2 million arrivals (5%) 3% Middle East + 3 million arrivals (7%) Americas + 7 million arrivals (17%) Asia and the Pacific + 11 million arrivals (26%) Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary + 42 MİLYON, NEREYE?

8 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 2005 – AVRUPA

9 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Avrupa’da Nereye? Southern / Med. Europe + 9 million arrivals (50%) Western Europe + 2 million Arrivals (11%) 3% Northern Europe + 3 million arrivals (17%) Central / East. Europe + 2 million arrivals (11%) + 18 milyon *Preliminary

10 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *Preliminary Source: World Tourism Organization, January 2006 2005 : AMERİKA KITASI

11 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 * 2005 : ASYA / PASİFİK’TE TURİZM HAREKETLERİ

12 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *PreliminarySource: World Tourism Organization, January 2006 2005 : AFRİKA VE ORTA DOĞU

13 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization, January 2006 AVRUPA: EN İSTİKRARLI BÖLGE

14 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Change in International Tourist Arrivals Source: World Tourism Organization 2000 - 2005

15 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization BÖLGELER ARASI DAĞILIM

16 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 1,0 bn 808 m 1,6 bn Source: World Tourism Organization, January 2006 *Preliminary MEVCUT TRENDE GÖRE 2020’YE BAKIŞ

17 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary BÖLGELERE GÖRE 2020 TAHMİNİ

18 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Outbound tourism by subregion International Tourist Arrivals -Average Annual Growth Rate, 1995-2020 yillik büyüme orani ( ) ulke ve bolge sayisi 6.0 - 8.3% (40) 4.5 - 5.9% (59) 3.5 - 4.4% (56) 2.5 - 3.4% (60)

19 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 AVRUPA BÖLGESİ: 2020 TAHMİNİ Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary

20 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 BÖLGELERE GÖRE 2006 TAHMİNİ Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary

21 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Tüm olumsuzluklara rağmen turizm sektorünün direnci •Küreselleşme ve giderek zorlaşan rekabet ortamı •Asya kıtası ve özellikle Çin’in destinasyon olarak büyümesi •Yeni destinasyonların güçlenmesi (Orta Doğu Bölgesi) •Ürün geliştirme, tanıtım ve pazarlama, yeni pazarlara yönelme (Çin, Rusya, Hindistan), doğru segmentasyon •Destinasyon yönetiminde yeni medya kullanımının (enformasyon ve iletişim teknolojisinin) yaygınlaşması •Ulaşılabilirliğin artması: ulaşım ağının büyümesi, kapasite büyütme, yasal çerçeve •Tüketicide seyahat güvenliğiyle ilgili hassasiyetin artması GEÇMİŞE BAKIŞ

22 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •1976 yılından bu yana dünya ekonomisinde göreceli büyüme •Önemli pazarlarda (ABD, Avrupa, Japonya) ekonomik iyileşme •Sok yaratıcı olayların etkisinin azalması •Döviz kurunun, destinasyon seçiminde etkisi •Uzun mesafe seyahat talebinde canlanma •Hava ulaşım sektöründe iyileşme •Tüketicide güven artışı PAZAR NEREYE GIDIYOR?

23 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •2006 yılında tahmini ekonomik büyüme (+%4,3) •Bölge içi turizm hareketlerini cazip kılacak olaylar: •Almanya Futbol Şampiyonası •Turin (Italya) Kis Olimpiyatları •Hong Kong (Çin) Disneyland •Melbourne 2006 •Rekabet ve ürün çeşitliliğinde artışın devam etmesi •Düşük maliyetli hava ulaşımının büyümesi ve güçlenmesi •Sınır formalitelerinde kolaylık •Yeni pazarların büyümesi •Hava trafiğinde iyileşme (IATA tahmini: + %4-5 büyüme) 2006’YA BAKIS

24 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Mevcut olumsuzluklara rağmen tüketicideki güven duygusu •Jeopolitik durum, terör •Sağlık tehdidi (Sars, kuş gribi – basın yansımaları) •Doğal afetler •Ekonomi: faiz oranlari ve enflasyon •Döviz kurlarında oynama •Petrol fiyatlarının artması (Tüketiciye henüz doğrudan yansımayan, operatörleri etkileyen maliyet artışı, enflasyon) YAKIN GELECEGE BAKIS

25 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Türbülans’a hazırlık  Kamu / özel sektör ortaklığı  Bölgesel işbirliği  Kriz yönetimi  İletişimde süreklilik  Çeşitlendirme (pazar / ürün segment / dağıtım kanalları)  Yenilik (innovation!)  Sürdürülebilirlik GELECEĞİ PLANLAYALIM...

26 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization WORLD TOP TOURISM DESTINATIONS 2005 SIRALAMASI HAZIRAN 2006’DA YAYINLANACAK)

27 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 oDaha olgun, deneyimli, istediğini bilen, ödediğinin karşılığını bekleyen, oÇabuk fikir değiştiren, destinasyona sadık olmayan, oBağımsız ve “do it yourself” yanlısı: Düşük maliyetli hava ulaşımı ve internet bağımlısı oDaha aktif, tamamlayıcı aktivitelere ve başka kültürlere meraklı oÇevre değerlerine ve sosyal yapıya duyarlı oTüketici üreticiden daha güçlü: Alıcının satıcıdan daha etkili olduğu pazar oYeni pazarlarda, tüketici trendlerinin daha hızlı değişimi YENİ TÜKETİCİ PROFİLİ

28 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Henüz doymamış, ancak büyüme hızı yavaş pazarın büyüme faktörleri: oseyahat frekansında artış, kısa geceleme, kısa aralıklı oyeni tüketici segmentleri •Tüketici profilinde ve davranış biçimlerinde belirgin değişim GELENEKSEL PAZARLAR

29 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006  Büyüme potansiyeli çok büyük: •Mevcut seyahat eden kesim, orta sınıfın büyümesi •Toplam nüfus içerisinde seyahat edenlerin oranı halen düşük (örneğin Çin: %2) •Kişi başı gelir artışına bağlı olarak, turizm harcamalarında artış (iç ve dış turizm) * Destinasyonlar arası rekabetin artmasıyla, geleneksel pazarları tamamlayıcı çeşitlendirme arayışı VE YENİ PAZARLAR

30 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 * Data on the number of trips abroad refers to 2003 Source: World Tourism Organization, January 2006 Traditional and Emerging Source Markets, 2004

31 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization* 1997 data EN BÜYÜK PAZARLAR

32 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization *Preliminary results (2003) EN BÜYÜK PAZARLAR: HARCAMA

33 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 1Germany 2Japan 3United States 4China 5United Kingdom 6France 7Netherlands 8Italy 9Canada 10Russian Fed. 153 142 123 100 95 55 46 35 31 9.8 9.1 7.9 6.4 6.1 3.5 2.9 2.3 2.0 Country Total arrivals generated worldwide (million) Market share (%) 2.9 9.5 2.7 12.8 3.3 3.9 3.0 3.1 2.0 4.0 Average annual growth 1995- 2020 (%) Source: World Tourism Organization 2020: EN BÜYÜK PAZARLAR

34 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization *Preliminary results DIŞ SEYAHATLER

35 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization 4.5 million Projected 1995-2020: 12.8% average growth rate 13.4 million 28.8 million ÇİN PAZARI

36 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization*Preliminary results ÇİN PAZARI: DESTİNASYONLAR

37 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DestinationSeries1994 (000) 2004 (000) Average annual growth rate 1995-2004 (%) Average annual growth rate 1995-2020 ( projected %) Hong Kong (China) VF1.94412.246 ( 7.793 or 64% TF) 207.9 Macao (China)VF (1) 2459.518442.8 SingaporeVF1658801811 Russian Federation VF328813107.4 ThailandTF257779129.4 VietnamVF147784922.5 Source: World Tourism Organization (1) By nationality ÇİN PAZARI: DESTİNASYONLAR

38 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DestinationSeries1994 (000) 2004 (000) Average annual growth rate 1994-2004 (%) Russian FederationVF32881310 GermanyTCE103268 (2003) 11 AustriaTCE-172- BelgiumTCE1910721 UKVF199618 ItalyTF65 (1997) 966 Source: World Tourism Organization ÇİN PAZARI: AVRUPA DESTİNASYONLARI

39 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 YENİ GELİŞEN PAZARLAR (2004) •ÇİN (Hong Kong ve Macao dışında) - Turizm harcaması: 19,1 milyar ABD Doları (+ %26) - Yurtdışı seyahat sayısı: 28,9 milyon (+ %43) •RUSYA FEDERASYONU - Turizm harcaması: 15,7 milyar ABD Doları (+ %22) - Yurtdışı seyahat sayısı: 24,5 milyon (+ %19) •HİNDİSTAN - Turizm harcaması: 5 milyar ABD Doları (+ %39) - Yurtdışı seyahat sayısı: 6.2 milyon (+ %16) * 2003 data Source: World Tourism Organization, January 2006

40 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Araştırma Raporu, Nisan 2004 33 Ülkede 241 DMO ( Destinasyon Yönetim Örgütü) ile anket SONUÇLAR: (Örgütlenme) 1.Tüketicide internet üzerinden bilgi alma ve “do it yourself packaging” eğiliminin artması sonucu DMO’ların yeniden yapılanması gereği 2.CRM (Customer Relationship Marketing) 3.E-mail marketing 4.Web tabanlı rezervasyon hizmeti 5.Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında merkeziyetçilikten uzaklaşma 6.Lokalleşme: Lokal destinasyon bazında örgütlenme 7.“Convention Büro” aktivitelerinin artması 8.Yurtdışı enformasyon bürolarının sayısının azaltılması 9.Destinasyon tanıtımında, kamu-özel sektor işbirliğinden, kamu-özel sektör ortaklığına geçiş 10.Ürün geliştirme, yönetim, tanıtma ve pazarlama aktivitelerinin entegre bir yapı içerisinde gerçekleştirilmesi 11.Destinasyon yönetiminde esnek yapılanma, kısa ve orta vadeli projeler için kamu / özel ve özel sektor arasinda ortaklık DESTİNASYON YÖNETİMİNDE YENİ TRENDLER

41 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 SONUÇLAR / Özet 1.Tüketicinin seyahat motivasyonunda değişim: duygusal ve kişisel deneyim, kalite arayışı 2.Deniz ve güneş destinasyonlarında kapasitenin talepten hızlı büyümesi (2010 yılında Akdeniz destinasyonlarının 2001 yılı doluluk oranının yakalanması için, 17 milyon ekstra tüketici gerekli / Kaynak: TUI) 3.Sivil havacılık sektöründe ucuz bilet satan havayollarının pazar payının giderek büyümesi 4.Destinasyonu marka yapabilmek için, tüm aktörler arasında sinerji oluşturulması ve ortak vizyon 5.DMO aktivitelerinin ekonomik açıdan verimli olup olmadığının ölçümü

42 Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 TEŞEKKÜR EDERİM eterzibasoglu@world-tourism.org


"Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ 2005-2006 United Nations World Tourism Organization." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları