Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Liquid Crystal Display Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Liquid Crystal Display Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni."— Sunum transkripti:

1 Liquid Crystal Display Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni

2 LCD Parçaları  Panel  LCD Destekleri  İnverter Kartı  Data Kablosu  Ön Arka Kasalar  Menteşeler Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

3 LCD Panel  Görüntünün gösterilmesi için kullanılan cam bölümdür. Florasan aydınlatma içerisindedir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

4 LCD Destekleri  LCD Paneli tutması için sağ ve sol tarafta iki adet bulunur. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

5 İnverter Kartı  Anakarttan gelen voltajı lcd ekranın gereksinim duyacağı yüksek voltaj seviyesine taşıyan devredir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

6 Data Kablosu (Flex) Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni  Anakarttan gelen veriyi lcd panele taşıyan kablodur.

7 Ön Arka Kasalar  LCD panelin ön ve arkasında bulunan dış kasalardır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

8 Menteşeler  Ön ve arka kasaları ve LCD paneli alt kasaya bağlayan ve açılıp kapanmasını sağlayan parçalardır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

9 LCD Nasıl Çalışır?  LCD ekran, plastik bir tabaka içindeki sıvı kristalin ışığı yansıtması ilkesi ile çalışır. LCD ekranlarda kullanılan sıvı kristaller, gerilim uygulandığında düz biçimde sıralanır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

10 LCD Çalışma Sistemi  Liquid Crystal, sıvı ile katı arası bir maddedir.  Bu Liquid Crystal türü doğada bükülü kıvrımlı halde bulunur,elektrik akımıyla büyük ölçüde düzeltilir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

11 LCD Çalışma Sistemi  LCD Monitör içinde iki yönlendirilmiş cam levla bulunur.  Gerilimi sağlayan elektrot uçları LCD sandviçin içine yerleştirilmiştir.  Elektrotlara uygulanan gerilim ile Liquid Crystal’in bir cam tabakadan diğerine geçmesi yer değiştirmesi sağlanır ve Liquid Crystal ışığı bloklar halinde tutacak şekilde toplanır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

12 LCD Çalışma Sistemi  LCD monitörler ışık üretmezler ya ışığı yansıtarak ya da farklı bir kaynaktan içine aktarılan ışığı yönlendirerek görüntüyü oluştururlar.  PC Monitörlerinde ışık kaynağı olarak fluorescent lambalar monitörün, arkasında arasında ve önünde olmak üzere her yerinde bulunur. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

13 LCD Çalışma Sistemi  Yalnızca bu sistemle Renkli Grafik Ekran elde edilmesi mümkün değildir.  Renkli grafik elde edebilmek için üç farklı teknoloji mevcuttur.  Common-Plane  Passive-Matrix  Active-Matrix Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

14 Common-Plane LCD  Az sayıda pixele sahiptirler  Saat, Reklam panoları vb. uygulamalarda kullanılır.  Daha karmaşık Common-Plane LCD ekranlar ile hesap makinesi, hatırlatma cihazları,avuç içi oyun uygulamalarında kullanılmaktadır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

15 Passive-Matrix LCD  İki parça cam kullanılarak yapılır.  Camlardan biri yatay düzlemde diğeri ise dikey düzlemde kullanılan yarı iletken özel bir maddeye geçirgenlik sağlar.  Liquid Crystal ızgara şeklinde uzanan iki cam parçası arasında kalır ve elektrik akımı ile yönlendirilir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

16 Active-Matrix LCD  LCD monitörlerin bu çeşidi TFT (Thin Film Transistor) teknolojisi ile üretilmiştir.  TFT ve Kondansatörlerin cam bir tabaka içinde birleştirilmesi ve LCD yapının içine konulmasıyla bu yapı ortaya çıkmıştır.  Her pixel 1 ile 4 arasında değişen TFT kalıbı ile kontrol edilir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

17 Active-Matrix LCD  Passive-Matrix yapıda olduğu gibi satır ve sütunlara elektrik akımı uygulanmaktadır. Elektrik akımı ekran üzerinde ilerlerken sadece doğru adreslere uğradığı noktalarda durur. Bu işlem her pixeli kontrol altında tutan transistörler sayesinde gerçekleşir.Kondansatörlerin görevi ise iki tazeleme işlemi arasında geçen sürede hedef pixel adresindeki elektriği üzerinde tutarak sürekliliği sağlamaktır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

18 Active-Matrix LCD  LCD ekranlarda her pixelin altında üç alt pixel vardır. Üç ana renk olan, kırmızı -,yeşil ve mavi renkler alt pixeller üzerinde tutulur. Active-Matrix ekranlarda her alt pixeldeki renklerin karışımı sonucunda 16.8 milyon renk elde edilmiştir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

19 Monitörlerle İlgili Temel Kavramlar  Çözünürlük Ekranların çıktıları (resim, video, program ara yüzü…) gösterirken kullanacağı nokta sayısını gösterir. Bu noktalara piksel denmektedir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

20 Ekran boyutu  Ekranın köşegen uzunluğunu (bir köşesinden diğer köşesine olan uzaklığını) gösterir. inç olarak ifade edilir. 17, 19, 21, 23, 101… gibi değerler vardır. Ekran boyutu için LCD ekranlarda görülebilir alan (kasa hariç) kastedilirken CRT ekranlarda kasa dâhil edilmektedir.  Not: 1 inç = 2.54 cm değerindedir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

21 İki piksel arası uzaklık (dot pitch)  Ekranda iki piksel arası en yakın uzaklığı belirler. Uzaklığın az olması daha fark edilebilir, keskin renk geçişlerinin olduğu görüntüler anlamına gelir. Günümüzde 0.21, 0.24, 0.25, 0.27, 0.28 mm gibi değerler vardır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

22 En/boy oranı (aspect ratio)  Ekranın en ve boy oranlarını gösterir. Genelde bu oran 4:3’tür. Mesela 1024x768 çözünürlüğe sahip bilgisayarda en boy oranı 4:3’tür. Ama günümüzde 16:9, 16:10 gibi oranlar da mevcuttur. 16:9 oranına “widescreen” (geniş ekran) ekran denilmektedir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

23 Ekran tazeleme oranı (refresh rate)  Ekranın baştan aşağıya saniyede taranma sayısını gösterir. Başka bir deyişle ekrandaki görüntünün saniyedeki oluşturulma sayısıdır. Düşük orana sahip ekrandaki görüntüler titrer ve dolayısıyla kullanıcının gözünü yorar.  Ekran tazeleme oranı hertz türünden ifade edilir. Örneğin 70 hertz değeri, ekranın saniyede 70 defa tarandığını belirtir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

24 Ölü pikseller  Ölü pikseller görüntü değiştiği hâlde rengi değişmeyen ekran üstündeki noktalardır (piksel). Özellikle LCD ekranlarda bazı pikseller özelliğini üretim aşamasında yitirebilmektedir. LCD ekran almadan önce mutlaka ölü pikseller açısından kontrol etmek yararlı olur. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

25 Tepki süresi  Özellikle LCD ekranların seçiminde önemlidir. Bir pikselin istenen rengi alması için geçen süre onun tepki süresidir. Ekranlardan bu sürenin az olması istenir. Tepki süresi hızlı değişen video ve oyun sahnelerinde hayalet görüntülerin oluşmaması için önemlidir. Daha net görüntüler elde etmek için düşük tepki süresine sahip LCD ekranlar alınması gerekir. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

26 Görüş açısı  Ekrana belirli bir açıdan bakıldığında oluşan renk kaybıdır. Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni

27 Emin CELİLOĞLU SAMSUNG AKADEMİ IT Eğitmeni Kaynaklar: MEB Megep Modülleri Samsung Akademi Eğitim Grubu


"Liquid Crystal Display Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları