Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eyvah Çocuğum Üstün Zekalı! 2.gün Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar Kemal Nezir 2014 Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eyvah Çocuğum Üstün Zekalı! 2.gün Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar Kemal Nezir 2014 Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi."— Sunum transkripti:

1 Eyvah Çocuğum Üstün Zekalı! 2.gün Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar Kemal Nezir 2014 Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi

2 Yapılması Gerekenler  Fark ettiğiniz akademik ve sosyal becerilerdeki farkın anne-baba birlikte gözleyip değerlendirmeli sınıf öğretmeni bu durum hakkında bilgilendirilerek yardım talebinde bulunmalıdır

3 Yapılması Gerekenler  Çocuğun yanında, ya da ona duyuracak olanların yanında onun bu durumu hakkında konuşmayınız.  «üstün» kelimesi yerine «potansiyel» kelimesini kullanınız.

4 Yapılması Gerekenler  Üstün zekalı ve üstün yetenekli olduğunu asla söylemeyin ve belli etmeyin  Yaşına uygun özelliklerine göre telkinlerde bulunun çocuğun sahip olduğu özelliklerinden kaynaklanan ( kendini üstün görme. önde olma isteği, inatçılık, bencillik v.b. ) durumlar ortaya çıktığında onun diğer yaşıtlarından farklı olmadığı ve her çocuğun iyi yapabildiği şeyler olduğu ve onun da bu yüzden bazı şeylerde daha iyi olduğu vurgulanmalıdır

5 Yapılması Gerekenler  Onun çocuk olduğunu unutmayın.  Yaşına göre ilgi gösterin. Zekasını ve yeteneklerini nazara vermeyin

6 Yapılması Gerekenler  Üstün zekalı, üstün yetenekli ailelerin bazılarında gereksiz bir gurur gelişebilir. Anne- baba olarak üstün zekalı, üstün yetenekli bir çocuğa sahip olmak muhakkak iyi bir şeydir. Ancak aşırı gurur çocuğun daha iyi yetişmesini engeller. Anne-babada gelişen gurur zamanla çocuğu da sarmaktadır. Bu duruma düşmemek için anne-babaya gerekli rehberlik yapılmalıdır. Çünkü üstünlük duygusu en azından aşağılık duygusu kadar zararlı olabilir.

7 Yapılması Gerekenler  Çocuğunuzun ailenizin dışında kendisine örnek alabileceği, toplum tarafından da örnek insan olarak kabul edilen yetişkinlerle kuracağı ilişkileri teşvik edin

8  Kardeşler arasında kıskançlık doğmasına neden olacak konuşma ve davranışlardan kaçının. Yapılması Gerekenler

9  Çocuğunuza küçük çapta iş ve sorumluluk gerektiren görevler vererek çevresini keşfetmesine yardımcı olun. Yapılması Gerekenler

10  Çocuğunuza, kitap okuma, dergi gibi süreli yayınları takip etme konularında örnek olun; ona, zaman zaman kitap okuyarak okuma alışkanlığı edinmesine yardımcı olun. Yapılması Gerekenler

11  Çocuğunuzu tek yönlü olmaktan kurtarmak için değişik ilgi alanlarına yönlendirmelisiniz.  Her türlü yardım konusunda teşvikçi ve onaycı olun.  Eğer sosyal bir duyarlılık sezemiyorsanız mutlaka üzerine gidin. Yapılması Gerekenler

12 Bu kitapları okuyun  Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi - Norma Cuttis – Özgür Yayınları  Yetenekli Çocuğun Dramı -Alice Miller – Profil Yayınları  Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak Faruk Levent – Nobel Yayınları  Üstün Zekalı Öğrencilerin Eğitimi ve Eğitsel Bilim Etkinlikleri - Ahmet Bildiren – Arı Yayınları  Yaş Oyunlarla Çocuk Eğitimi ve Üstün Zeka Çocuk Eğitimi Seti (3 Kitap Takım) - Zühre Çelen – Pinus Kitap

13 Yeteneklerini keşfetmek için  Dikkatle izleyin  Müziğe olan ilgisi  Çizimlere olan ilgisi  Spora olan ilgisi  Bilime olan ilgisi  Sosyal problemlere olan ilgisi  Dile karşı ilgisi

14 Müzik  Farklı alanlarda (koro, solo, enstrüman) ilk yıllarda arayışa girin  Eğer sizce bir müzik zekasına sahipse bir müzisyenle baş başa kalmasını sağlayın.

15 Görsel Sanatlar  Çizimlerine dikkat edin.  Nesneleri algılama şekli önemlidir.  Çalışmalarını mutlaka uzmanlarla paylaşın.

16 Kinestetik -Bedensel  Spora olan ilgisini mücadele alanlarında izleyin. Yeteneğe dönüşmüş bir zeka söz konusu ise mutlaka destekleyin.

17 Bilime olan ilgisi  Kitap okumasına izin verin, okuduklarını filtreleyin.  Bilimsel programları takip edin. Ankara Bilim Merkezi ve Çocuk Müzesi Armada, Bodyworks Kentpark, Odtü Teknopark, Ankara Üniversitesi – Çocuk Üniversitesi, ITAP Aile bilim okulları (itap-btm.org) ve Tubitak Bilim Kampları, Kurum gezileri ayarlayın (!)

18 Bilime olan ilgisi  Bilim topluluklarına üye olmasını sağlayın.  Kendi kütüphanesini oluşturmasına izin verin ve teşvik edin.  Kendi atölyesi (Sandık) olmasına izin verin.  Oyuncakları ve saatleri parçalaması iyidir.  Bir grup çocuğu organize etmesi iyidir.  Belgesel kanallarına üye olun. -How its made, Cosmos, Mythbusters, Arka bahçede bilim vb.

19 Bilime olan ilgisi  Yaz okulları  Yazın bir işte çalışması tercihen (atölye tarzı yerler)  Hobi kurslarına gitmesi

20 Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül  Doğa Yaz Okulu (15 +15) a- Doğa Eğitimi b- Böcek Eğitimi c- Doğa ile baş başa d- Gökyüzünü Tanıyorum -> 1 gece doğa kampı ve gökyüzü gözlemi -> 1 gün doğa yürüyüşü

21 Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül  Buluş Atölyesi (Automata) a- Temel ahşap eğitimi b- Oyuncak tasarımı c- Basit mekanik sistemler d- Hidrolik sistemler e- El Cezeri ve Davinci f- Mühendislik için SketchUp g- Proje

22  Teşekkür Ederim


"Eyvah Çocuğum Üstün Zekalı! 2.gün Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar Kemal Nezir 2014 Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları