Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan:Nurcan KESKİN Rahşan Kılabdan MANAP Rahşan Kılabdan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan:Nurcan KESKİN Rahşan Kılabdan MANAP Rahşan Kılabdan."— Sunum transkripti:

1

2 TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan:Nurcan KESKİN Rahşan Kılabdan MANAP Rahşan Kılabdan MANAP

3

4 ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMANIN SEBEPLERİ * ÇALIŞMAYI SEVMEMEK * O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK * BAŞKA BİR ŞEY YAPMAK İSTEMEK * BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAK * KENDİNE GÜVENMEMEK

5 CEHALET ŞANSA OLAN İNANCI ARTIRIR Ders çalışmak istemiyor olabilirsiniz..... Bunun sebepleri şunlar olabilir:

6

7 ENDİŞELER Hayal kurmak

8 Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

9 Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız,

10 Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

11 Bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

12 Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb.. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.

13 HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

14 Eğri oturalım doğru konuşalım....

15

16 “Gideceği limanı bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez” Doğru cevap “Bir amaca sahip olmaktır”

17 UNUTMAYIN!!!  Bedava Peynir Sadece “FARE KAPANINDA” bulunur.

18 HEDEFİNİZİ BELİRLEYİN! Bir şeyin hedef olabilmesi için;  * Ulaşılabilir olması,  * Başka bir insana bağlı olmaması,  * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim Hedef Bir üst sınıfa 4.00 ortalama ile geçeceğim……..Kısa H. Bir üst sınıfa 4.00 ortalama ile geçeceğim……..Kısa H. İ.T.Ü Makine Müh. Bölümünü kazanacağım….Uzun H. İ.T.Ü Makine Müh. Bölümünü kazanacağım….Uzun H.

19 . HHHHasta ne konuşuyor, ne de söylenenleri anlıyor. Bazen saatlerce anlaşılmaz şeyler geveliyor.Zaman yer ya da kişi kavramı yok. Yalnız nasıl oluyorsa, kendi adı söylendiğinde tepki veriyor. Son altı aydır onun yanındayım, ne görünüşü için bir çaba sarf ediyor, ne de bakım yapılırken yardımcı oluyor.

20 OOOOnu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor. Dişleri yok, yiyeceklerin hep püre biçiminde verilmesi gerekiyor. Üstü hep salyalar içinde. Yürüyemiyor. Uykusu sürekli düzensiz. Gece yarısı uyanıp çığlıklarıyla herkesi uyandırıyor. Çoğu zaman mutlu ve sevecen, fakat bazen ortada sebep yokken sinirleniyor. Biri gelip onu yatıştırıncaya kadar feryat figan bağırıyor.”

21 Biraz düşünüp ondan sonra karar veriniz sonra karar veriniz

22 YETERİ KADAR DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ? CEVABINIZ EVET İSE ŞİMDİ HASTAYLA TANIŞALIM

23 TANIŞTIRALIM

24 HHHHayalinizde düşündüğünüz kişinin böyle sevimli bir çocuk olabileceğini tahmin etmemiş olabilirsiniz. Hiçbir şeye karşı katı bir önyargınız olmamalı. ÖÖÖÖNYARGILARINIZI KIRMAK İÇİN KENDİNİZE BİR ŞANS VERİN ÇÇÇÇÜNKÜ İYİ BİR GELECEK İÇİN BİR TAKIM FAALİYETLERE GİRME KONUSUNDA CESUR VE KARARLI OLMALISINIZ

25 Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Verimli Ders Çalışma Nedir?

26 Aksine belli bir plan ve program dahilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırırken bunlardan zevk almanıza yardımcı olur.

27  Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir. Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir.

28 Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil

29 1 hafta 168 saat Uyku 56 saat Okul/dershane 40 saat Yemek 14 saat TV izleme 10 saat Konuşma Gereksiz konuşma 8 saat Ne yapacağım diye düşünme 10 saat Haftada Kaç Saatimiz Var? BAŞARI İÇİN TEMİZ BİR 20 SAAT YETER!!!

30 ÇALIŞMA ESNASINDA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL   1. Sınıfta dersler iyi dinlenmeli, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlaşılmayan yer anında öğretmene sorulmalıdır.   2. Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönelttiği sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.   3. Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.   4. Derslere devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.

31 ÇALIŞMADAN SONRA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL 1. Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir. 2. Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmene sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin kalıcı olduğunu unutmayınız. 3. Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır. 4. Zor anlaşılan konular için en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır. 5. Çalıştığınız konuyu mutlaka daha sonra tekrar ederek, uzun süreli hafızaya geçmesini sağlayınız.

32 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır?  İdeal program, uygulanabilen programdır.  Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır.  Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır.  Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır.  Sayısal içerikli dersler, sabah saatlerine, sözel içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir.  Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız.

33 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır?  Önemli olan programı kiminle hazırladığınız değil, programın uygulanabilir olup olmadığıdır.  Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır.  Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

34  Uykuya ayrılan zamanı  Okul ve ya dershaneye ayrılan zaman  Çalışma için ayırdığınız süre  Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman  Tekrarlar için ayrılan zaman  Hangi ders ve konunun çalışılacağı SORULARININ CEVAPLARI BULUNMALIDIR

35 HERKESİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMI KENDİNE ÖZELDİR BELİRLİ BİR PLAN DAHİLİNDE OKULLA İLGİLİ VE OKUL DIŞI ETKİNLİKLERİ DÜZENLEMEK VE DİSİPLİNLİ BİR ŞEKİLDE UYUM ŞARTTIR BELİRLİ BİR PLAN DAHİLİNDE OKULLA İLGİLİ VE OKUL DIŞI ETKİNLİKLERİ DÜZENLEMEK VE DİSİPLİNLİ BİR ŞEKİLDE UYUM ŞARTTIR

36 40’+10’+10’=60’ •40 dakika ders çalıştıktan sonra •10 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz •Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR

37 BAŞARMAK İSTEMİYORSAN BUNLARA DİKKAT ET ! ÇALIŞMA MASAN CAM KENARINDA OLSUN. SORULARI ÇÖZEMEYİNCE DIŞARIYI SEYREDERSİN. ODANIN DUVARLARINA YENİ POSTERLER ASABİLİRSİN. DİĞERLERİ ESKİMİŞTİ. KULLANDIĞIN MASADA DERS ÇALIŞMAKTAN ÇOK YEMEK YİYEBİLİR, DERGİ OKUYABİLİR VE BULMACA DA ÇÖZEBİLİRSİN! YATARAK, YAYILARAK, UZANARAK DİVANDA DERS ÇALIŞ Kİ (!) UYKUN ÇABUCAK GELSİN. ODANDAKİ TELEVİZYONU SÜREKLİ AÇIK TUT VE İNTERNET'E TAKILIP BOL BOL "CHAT" YAP. ÇALAN HER TELEFONA SEN ÇIK Kİ HİÇBİR HAVADİSİ KAÇIRMA. CEP TELEFONU FATURASI EN KABARIK OLAN DA SENİNKİ OLSUN.

38 "BU HAFTA TAKİP ETTİĞİM DİZİDE NELER NELER OLDU. YENİ BİR DİZİ BAŞLAMIŞ İZLEDİN Mİ ? AMA HÜLYA’NIN DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ DE VAR. NEYSE SİNEMAYA HAFTAYA GİDERİZ." ( BUNLAR EN SIK YAPTIĞIN MUHABBET OLSUN.) SADECE BAŞARILI OLDUĞUN VE SEVDİĞİN DERSLERE ÇALIŞ. DERSTEN-DERSE, KONUDAN KONUYA ATLA. VAKİT GEÇİRMEK İÇİN ŞEKİLLERE ANLAMSIZCA BAK. GÖZÜN, AYNI CÜMLEYE DAKİKALARCA TAKILI KALSIN. BAZEN SABIRSIZLIKLA, BAZEN DE SIKILMA NEDENİYLE ACELE VE ATLAYARAK OKU. GELİŞİ GÜZEL KARALAMA YAPAR GİBİ NOT TUT. DERS ÇALIŞMAK ZORLAŞTIĞINDA YA DA SIKICI OLMAYA BAŞLADIĞINDA, ÇALIŞMAYI TAMAMEN BIRAK. YANİ ASLINDA ÇALIŞMAMAK İÇİN BAHANELER İCAT ET.

39 BAŞARMAK İSTİYORSAN BUNLARA DİKKAT ET ! ÇALIŞACAĞIN MASA CAM KENARINDAN UZAK OLSUN. GÜRÜLTÜDEN,SICAK VE SOĞUKTAN ETKİLENMEMİŞ OLURSUN. SENİ HAYAL DÜNYASINA GÖTÜREN POSTER, RESİM V.B. ŞEYLERİ BİR SENELİĞİNE DUVARINDAN SÖK. ÇALIŞMA MASANDA YEMEK YİYİP, DERGİ OKUMA. O MASAYI SADECE DERS ÇALIŞMAK İÇİN KULLAN. ÇALIŞIRKEN KULLANACAĞIN BÜTÜN MALZEMELERİ YANINA AL. ZIRT-PIRT KALKMAMIŞ OLURSUN. "ÇALIŞABİLECEĞİN ÖZEL BİR ODAM YOK" DİYE HAYIFLANMAK YERİNE, EVİN EN SESİZ KÖŞESİNE GEÇ, BİR SEHPA / MASA AL VE HEP ORADA ÇALIŞ.

40 ÇALIŞIRKEN, DİRSEK VE KOLLARINI YASLAYABİLECEĞİN BİR MASA VEYA SEHPA KULLAN. SERT BİR ZEMİNDE, SIRTINI YASLAYABİLECEK ŞEKİLDE OTUR.  EVDEKİ TELEVİZYONDAN UZAK DUR. ODANDA TV VE BİLGİSAYARIN VARSA BİRAN ÖNCE ONLARDAN KURTUL. TELEFON HER ÇALDIĞINDA SEN KOŞMA. DERS ÇALIŞIRKEN GELENTELEFONLARA "İŞİM VAR" VEYA "ÇALIŞMAM GEREKİYOR" DEMEKTEN ÇEKİNME. UNUTMADAN, EĞER VARSA CEP TELEFONUNU DA ÇOKTAN KAPATMIŞSINDIR HERHALDE! HAFTADA BİR DIŞARI ÇIKMAK ELBET SENİN HAKKIN. AMA DOZUNU KAÇIRMADAN. ARKADAŞLARIMIZA "HAYIR" DEMEYİ BECEREBİLMELİYİZ.

41 Hafıza Egzersizi barkarmasaağaçtaşşişe Sınav başarı at para gökat çiçekkitapeğitim emek müzikçiçek paratabloyavuz çiçekdepokapı yastıkatsunuşbeceri bulut kağıt yolbıçakkoltuk kalemgülüşyay çiçeklastikhavauzmanyağmur kuş

42 Hafıza Egzersizi sonucu  Anlama olmasına rağmen liste tamamen öğrenilememiştir  Listenin başından 2-8 kelime hatırlanmıştır  Bir defadan çok tekrarlanan kelime hatırlanmıştır  Son beş kelimenin bir veya iki kelimesi hatırlanmıştır.  Diğerlerinden bütünüyle farklı olan kelimeler hatırlanmıştır  Duygusal çağrışım yapan kelimeler hatırlanmıştır  Ortadaki kelimelerden çok azı akılda kalmıştır

43

44 DEĞİŞMEYE İSTEKLİ OLUN ! EĞER HER ZAMAN YAPTIĞINIZ ŞEYLERİ YAPMAYA DEVAM EDERSENİZ ELDE ETTİĞİNİZ SONUÇLARDAN BAŞKA BİR SONUÇ ELDE EDEMEZSİNİZ. İNSANIN KENDİNİ DEĞİŞTİRMESİ, BAŞKA İNSANLARI DEĞİŞTİRMESİNDEN DAHA KOLAYDIR.

45 2010 BAŞARI TABLOMUZ Sıra No AdıSoyadıKazandığı üniversite Kazandığı Bölüm 1Melih EmreAKGÜLSüleyman Demirel Ün.İmalat Mühendisliği 2MutluGÖBENFırat ÜniversitesiOtomotiv Mühendis. 3FarukYIMAZKocaeli ÜniversitesiElektrik Mühendis. 4BethanAKKOÇFırat ÜniversitesiOtomotiv Mühendis. 5MüslümTEKİNFırat ÜniversitesiMakine Mühendisliği 6KübraGÜNDÜZAmasya ÜniversitesiBilgisayar Öğrt. 7KaanALGÜLBalıkesir ÜniversitesiBilgisayar Öğrt. 8SinanÖZENAnadolu ÜniversitesiBilgisayar Öğrt. 9RecepHIDIRGazi ÜniversitesiBilgisayar Öğrt. 10SametBAYTARAtatürk Üniversitesiİngiliz Dili Edebiyatı 11Doğan CanAKMANAmasya ÜniversitesiBeden Eğitimi 12AyşeBODUR19 Mayıs ÜniversitesiTarih

46 13AkınUĞURKastamonu Üni.Orman End. Müh. 14ResulAZAKLIAnadolu ÜniversitesiUluslar Arası İlişkiler 15UmutŞENSOYAnadolu ÜniversitesiKamu Yönetimi 16EnginEKERKocatepe ÜniversitesiBilgisayar Tek. Öğr. 17MürvetDEMİRErzincan ÜniversitesiBilgisayar Tek. Öğr. 18RaşitBAYBABA19 Mayıs ÜniversitesiBeden Eğit. Yönet. 19EmirhanAKSUAnkara ÜniversitesiYunan Dili Edebiyatı 20ResulYAYLASelçuk ÜniversitesiTürk Dili Edebiyatı 21TayfunKESKİNAnadolu ÜniversitesiTürk Dili Edebiyatı 22EmrahKUVANNevşehir ÜniversitesiBiyoloji 23DuyguÇIRPANİstanbul ÜniversitesiVeterinerlik

47 HAYATINIZI SEYRETMEYİN YÖNETİN!!! DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER REHBERLİK SERVİSİ REHBERLİK SERVİSİ


"TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan:Nurcan KESKİN Rahşan Kılabdan MANAP Rahşan Kılabdan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları