Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK” 2007-2008 ÖZEL UTKU İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK BİRİMİ BAHAR DOĞAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK” 2007-2008 ÖZEL UTKU İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK BİRİMİ BAHAR DOĞAN."— Sunum transkripti:

1

2 “VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK” ÖZEL UTKU İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK BİRİMİ BAHAR DOĞAN

3 VERİMDEN KASTEDİLEN NE? POTANSİYEL GÜÇ ( PERFORMANS ) YETENEKLERİ ÖĞRENMEK VE KULLANABİLMEK OLABİLECEK EN YÜKSEK DÜZEYDE BAŞARI ELDE ETMEK SÜREKLİ OLARAK BAŞARININ ARTMASI

4 BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL

5 Verimli Ders Çalışma Ders çalışma konusunda bir çoğunuz da çeşitli şikayetler vardır.

6 Bir kısmınız ders çalışmaya başlamakta güçlük çekerken başlamakta güçlük çekerken Bir kısmınız çalışma esnasında derse konsantre olamazken Bir kısmınız da çalıştığı halde başarılı olamamaktadır

7 Amaçsız çalışma: Neden çalışmanız gerektiği konusunda tanımlanmış bir amacınız olmadığı için Başlıca Nedenler BU DURUM ÇEŞİTLİ NEDENLERDEN KAYNAKLANABİLİR

8 Plansız ve programsız çalışma Evin değişik yerlerinde çalışma Yatarak uzanarak çalışma Kaynaklardan yararlanmama

9 Derslerden korkma, anlayamadığı dersi bırakma Dersle ilgili ön yargılar Bu ve benzeri faktörleri çoğaltabilirsiniz

10 Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Verimli Ders Çalışma Nedir?

11 Aksine belli bir plan ve program dahilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırırken bunlardan zevk almanıza yardımcı olur.

12 Amaç belirleyin Hedef seçin Önceliklerinizi sıralayın Başarmama korkusunu yenin Ön yargılarınızı kırın

13 Amaçlar olmadan kişi niçin ders çalışması gerektiğini açıklayamaz. Amacınızı belirlerken Niçin ders çalışıyorum yada niçin ders çalışmalıyım? sorusuna cevap arayınız. Bu soruya cevap ararken biraz düşünün ve hayata yüklediğiniz anlamla (değerlerinizle) paralel ve tutarlı bir cevap bulmaya çalışın.

14 Niçin çalışmanız gerektiği sorusuna bulacağınız cevap sizin çalışma amacınızı oluşturur. Amacınızı tanımlamanız çalışma isteğinizi arttıracağı gibi iç motivasyon kazanmanızı da sağlar. Bu iç motivasyon beraberinde iç disiplin geliştirir.

15 Ülkeye faydalı olmak, çocukları için iyi bir gelecek kurmak, toplumda saygın biri olmak..vb her biri bir değerdir bu değerlerde kişide bir amaç oluşturur. Kişi bu amaçlar doğrultusunda hedefler belirler. Sizin amacınız ne? Ders çalışmaya başlamadan bu soruya yanıt arayın

16 Amacınızı belirledikten sonra bir hedef geliştirin. Hedef amaçlara ulaşmak için tanımlanmış bir nokta belirlemektir.

17 Hedefinizi Belirleyin! B ir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim Hedef

18 Belirlemiş olduğunuz hedefleri gerçekleştirip amacınıza ulaşmak istiyorsanız önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Benim için öncelikli olan şeyler nelerdir? Sorusuna yanıt bulmaya çalışınız.

19 Önceliklerinizi belirlerken kararlarınızı hedef ve amaçlarınıza göre düzenlemek zorunda olduğunuzu unutmayın. Bu kararları herkes alabilir ama alınan bu kararların arkasında durmak ve bunları uygulayabilmek için kendinizi sorumlu hissetmelisiniz. Herkes karar alabilir ama herkes kararları uygulamayabilir.

20 Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır sebebiniz olacaktır.

21 Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için, bir diğer gün hava içinizi kararttığı için Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. Vb..

22 Bu listeyi her gün için birden çok için birden çok sebeple doldurmak sebeple doldurmak mümkündür. mümkündür.

23 Önceliklerinizi sıralayın Ders mi çalışmanız gerekir Arkadaşlarla görüşmeniz mi gerekir Televizyon mu Futbol mu? Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın

24 BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAYIN UNUTMAYIN YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLERİ YAPMAYA BAŞLARSANIZ KENDİNİZİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKACAK SONUÇLARA ULAŞABİLİRSİNİZ

25 Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir. Zor olan yapmanız gereken faaliyet mi yoksa onu başarma konusundaki ön yargılarınız mı? Kendinizi bu anlamda denediniz mi Olaylara karşı ne kadar ön yargılısınız Dilerseniz ön yargılarımızı ölçelim

26 . Hasta ne konuşuyor, ne de söylenenleri anlıyor. Bazen saatlerce anlaşılmaz şeyler geveliyor.Zaman yer ya da kişi kavramı yok. Yalnız nasıl oluyorsa, kendi adı söylendiğinde tepki veriyor. Son altı aydır onun yanındayım, ne görünüşü için bir çaba sarf ediyor, ne de bakım yapılırken yardımcı oluyor.

27 Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor. Dişleri yok, yiyeceklerin hep püre biçiminde verilmesi gerekiyor. Üstü hep salyalar içinde. Yürüyemiyor. Uykusu sürekli düzensiz. Gece yarısı uyanıp çığlıklarıyla herkesi uyandırıyor. Çoğu zaman mutlu ve sevecen, fakat bazen ortada sebep yokken sinirleniyor. Biri gelip onu yatıştırıncaya kadar feryat figan bağırıyor.”

28 Biraz düşünüp ondan sonra karar veriniz sonra karar veriniz

29 YETERİ KADAR DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ? CEVABINIZ EVET İSE ŞİMDİ HASTAYLA TANIŞALIM

30 TANIŞTIRALIM

31 Hayalinizde düşündüğünüz kişinin böyle sevimli bir çocuk olabileceğini tahmin etmemiş olabilirsiniz. Hiçbir şeye karşı katı bir önyargınız olmamalı. ÖNYARGILARINIZI KIRMAK İÇİN KENDİNİZE BİR ŞANS VERİN ÇÜNKÜ İYİ BİR GELECEK İÇİN BİR TAKIM FAALİYETLERE GİRME KONUSUNDA CESUR VE KARARLI OLMALISINIZ

32 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

33 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN

34 Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun. Gün bugündür, Yer burasıdır, Yaşam sizin yaşamınızdır, Geleceğinizi etkileme fırsatına sahipsiniz. Günü yakalayın, Bu anı kullanın, Şimdi harekete geçiniz. Bir zaman cetveli hazırlayarak Plan yapabilirsiniz. Plan için gerekli dokümanları ve zaman cetvelini Rehberlik servinden Temin edebilirsiniz

35 ÖĞRENMEYE PSİKOLOJİK HAZIRLIK 1. Konsantrasyonu sağlama 2. Motivasyon oluşturma

36

37 İNANCIN GÜCÜNÜ GELİŞTİRMEK Daima başarıyı düşünün 1 Kendinize hep düşündüğünüzden Daha iyi olduğunuzu anımsatın 2 3 Büyük düşünün

38 “ İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

39 Başkalarının sizin hakkınızdaki düşünceleri azminizi kırmasın Ünlü Fransız romancı Balzac, ilk edebi ürünlerini bir dostu aracılığıyla, devrin önde gelen yazarlarından birine takdim ederek düşüncelerini öğrenmek istiyor. Yazar okumasını bitirdikten sonra üzgün, ümitsiz, acıyan ama içten bir edayla “Azizim,” diyor, “siz her işle meşgul olabilir, şansınızı her alanda deneyebilirsiniz. Ancak edebiyatla boşuna uğraşıp zaman kaybetmeyin.”

40 Sonra neler olduğunu, Balzac‘ın, edebiyatın hangi doruklarına tırmandığını bilenler bilir. Özellikle de Goriot Baba‘yı okuyanlar bilir….

41 PLANLI ÇALIŞIN Bir Taban Standardınız Olsun PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

42 Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

43 Verimli Ders Çalışma Ön hazırlık Etkin dinleme Not tutma Soru Sorma Tekrar Etme Zamanı programlama

44 Ön Hazırlık Bir gün sonra derslerde işlenecek konuların dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesi, Konunun okunup anlaşılmayan yerlerin işaretlenmesidir.

45 Etkin Dinleme Öğrenmeye aktif olarak katıldığımız, sorular sorduğumuz ve not aldığımız zaman iyi dinleriz. Dinlemek için iyi bir nedenimiz varsa daha doğru ve tam duyarız.

46 Not tutma: * Dersin etkin bir şekilde dinlenmesine yardımcı olur. *Dikkatin derse yoğunlaşmasını sağlar.

47 Soru Sorma: * Öğrencinin derse olan ilgisinin canlı kalmasını, *Analitik düşünebilmesini, *Öğretmeni ile arasındaki diyaloğun gelişmesini sağlar.

48 T ekrar Etme: Ö ğrenilen bilgilerin ; *%50’si ilk 80 dakika içerisinde *%80’i ilk 24 saatte unutulur Öğrenmenin kalıcı olabilmesi için bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılması gerekir. Bunun için de mutlaka periyodik tekrarların yapılması gerekir.

49 Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın 10

50 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Amaçsız Çalışma Plansız, programsız çalışma Yatarak uzanarak çalışma Evin değişik yerlerinde çalışma Müzik dinleyerek veya TV seyrederek çalışma Derslere karşı oluşturulan önyargılar Kaynaklardan yararlanmama Günün farklı saatlerinde çalışma Sadece konu çalışması yapma Sadece soru çözerek çalışma

51 BAŞARACAĞIM !!!

52 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM BAHAR DOĞAN


"“VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK” 2007-2008 ÖZEL UTKU İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK BİRİMİ BAHAR DOĞAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları