Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Kurumsal kimlik nedir? Kurumsal kimlik, sadece antet ve logodan ibaret olmayan çalışanların giyiminden genel tutumlarına kadar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Kurumsal kimlik nedir? Kurumsal kimlik, sadece antet ve logodan ibaret olmayan çalışanların giyiminden genel tutumlarına kadar."— Sunum transkripti:

1

2 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Kurumsal kimlik nedir? Kurumsal kimlik, sadece antet ve logodan ibaret olmayan çalışanların giyiminden genel tutumlarına kadar müşteriyle karşı karşıya kalınan hemen her alanda standardizasyon gerektiren yapılanma ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

3 Örneğin? Örnek vermek gerekirse, Markalaşmış ve herkesçe bilinen firmalar kurumsal kimlik sahibi firmalar olarak düşünülebilir: Adidas, Swatch, Mercedes, Nike, Nokia, Ferrari, Rolex, Jack Daniels, Sony, Levi’s, Marks & Spencer, Shell, Quicksilver, Technics... ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

4 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Nasıl Yansır? Kurumsal kimlik, müşteri odaklı bir standartlaşma olduğu için firma ile kurulan her bağlantıda kurumsal kimlik ön plandadır. Firma, müşterileri ile veya çalışma partnerleri ile iletişimlerinde kurumsal kimliğine uygun görsel malzemeleri kullanır ve kurumsal kimliğine uygun iletişim kurar. ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

5 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Karakteristikler nelerdir? Kurumsal kimliğe, uygun kullanılan görsel malzemelerde karakteristikler belirgin olarak görülebilir. Çalışma felsefesini veya hedef kitlesini yansıtan renkler ve logo ilk başta incelenebilecek karakteristiklerdir. Kurumsal kimlik, taşıdığı karakteristiklerle kendini firmanın içinde bulunduğu her alanda gösterir. Firma reklamlarında, antetli kağıtlarında, kataloglarında, web sitelerinde ve hatta firmanın içinde bulunduğu organizasyonlarda. ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

6 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Amacımız Nedir? Amacımız, Önceki sayfada örnek olarak gösterdiğimiz markalaşmış ve kurumsal kimliği ile dünyaca tanınan firmaların web sitelerini incelemek. Firmaların kurumsal kimliklerini web sitelerinde nasıl yansıttıklarını anlayabilmek, kullandıkları web tasarım stillerini tanıyabilmek ve genel olarak kendimize sonuçlar çıkarabilmek. Kaynak: “Fresh Ideas For Web Designers” ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

7 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Gothic Organic Ekolü Temelinde insan vücudu ve gerçek dünyadaki organik nesneler var. Karışık desenler, garip köşeler, transparan animasyonlar kullanılır. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

8 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Wireframe Icon Ekolü Edward Tufte, Mies Van Der Rohe. Temelinde retro elektronik ara yüzler ve mimari planlar var. Geometrik şekiller, 45 derece eğim, ayraç kullanımlı ara yüzler. Örnek Siteler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

9 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Lo-Fi Grunge Ekolü David Carson. Temelinde basılı medya görselleri, kirlilik, ve flu görünümler var. Background gifler, gelişi güzel çizgiler, noktalar, ve fırça izleri, üzerinde oynanmış rengi değiştirilmiş görseller. Örnek Siteler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

10 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Paper Bag Ekolü Temelinde 1900 lü yıllardaki değişim, çizgifilmler ve, eskizler var. Eskiz çizimleri, silik renkler, el yazısı kullanılıyor. Mönünün yeri değişken olabiliyor. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

11 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Mondrian Poster Ekolü Piet Mondrian. Renk barları, televizyon netliği. Ulusal renkler, mönü dizayna uyumlu, bordürsüz renk blokları, negatif alanlar. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

12 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Pixelated Punk Rock Ekolü George Seraut. Alışılmamış makineler, kaos, programlanma kodları, dadaizm (mantıksız), punk. Genele göre düzenlenen mönü, HTML yazıları, imaj büyütme/kesme/ekleme, düzensiz animasyonlar. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

13 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Super Tiny Simcity Ekolü Sim City, Commodore 64, bilgisayar oyunları. Ufak piksel insanlar, binalar ve objeler. Piksel Fontlar. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

14 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, HTMinimaLism Ekolü Jakob Neilsen, html kodları. Css konumlandırma ve renklendirme, ince gif logolar, HTML yazısı tasarım rolünde. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

15 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, Drifting Table Transformer Ekolü Zaha Hadid ‘in mimari eskizleri, 3D grafitiler, teknik kılavuzlar, barkodlar, transformer robotlar. 3D ürünleri, negatif zemin üzerine basit kalın tasarım, uzaysal menü. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

16 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Bilinen Stiller nelerdir? WEB Tasarım Stilleri, 1950 ‘lerin Hello Kitty Ekolü Şeker kız, yeniyıl, 1950 ‘ler. Ufak şişman 3D insanlar, büyük 3D yazılar, organik bordürler, pastel renkler, 50 ‘lerin yazı karakterleri. Kurumsal Örnekler ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

17 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Seçtiklerimiz? İnceleyeceğimiz WEB Siteleri, dünyada herkesin bildiği markaları ve web sitelerinin adresleriyle birlikte aşağıdaki listededir. Adidas – Adobe - Audi – Levi’s – Marks & Spencer – Mercedes Benz – Nokia – Pirelli – Ray-Ban – ÇPL REKLAM AJANSI SUNUM - 02

18 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Adidas Logo Üç bant konseptine ağırlık vererek günlük kullanımda da müşterilerden ilgi görmek isteyen Adidas, bu konsepti logosuna da taşımış. Tarz ve Renkler Hitap ettiği kitle çoğunlukla sporcular ve gençler. Renkler beyaz zemin üzerine canlı pasteller... Mönüde ve alt sayfalarda üç bant konsepti üzerinde durulmuş. Kullanılabilirlik Sade ve abartısız ufak animasyonlarla hızlı ve kullanımı kolay bir site.

19 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Apple Logo Kolay ve farklı. Çok minimal, çok fonsyonel ama anlaşılır ve basit. Tarz ve Renkler Apple ‘ın kendi tarzını koruduğu tasarım beyaz zemin üzerine ürünlerin verdiği hoş pastel ile zenginleşiyor. Basit yalın bir tarz sergileyen site, masaüstü yayıncılık konseptlerini taşıyor. Kullanılabilirlik Fazla kullanılan beyaz içeriği okunmaz hale getirmiş sade navigasyon ile kolayca istenilene ulaşılsa da uzayıp giden sayfalarda ürünlerin listelenmesi yeterince güçlü değil.

20 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Audi Logo Hareketi ve gücü temsil eden kırmızı ile iç içe geçmiş metal halkalar. Güçlü ve aristokrat bir yapı simgeliyor. Tarz ve Renkler Bir alman firması için kullanılması gayet normal olan gri ve beyaz. Ancak gayet dengeli ve asıl ön plana çıkarılması gereken otomobil görsellerinin başarılı sunumu. Kullanılabilirlik Ana ve alt sayfada aynı yerde duran ve kafa karıştırmayan basit bir nevigasyon. İçeriği ve otomobilleri ön planda anlaşılır bir layout ve okunabilir font seçimleri.

21 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Levi’s Logo Ufak kırmızı bir dikdörtgen kırmızı ve beyaz uyumu. Hareketli genç ve farklı. Tarz ve Renkler Levi ‘s, görsel ve basılı medyadaki reklamlarında yakaladığı uyumu sitesinde yansıtamamış. Logonun kullanımı pantolonlardaki gibi hoş ve sade ancak renkler ve alan kullanımı rahatsız edici. Kullanılabilirlik Kimi sayfalar belli formatta iken farklı pencerelerde açılan bölümlerin oluşu ve içeriğin scrollarla kullanıcılara verilmesi kullanım kolaylığını ve okunabilirliği düşüren bir yaklaşım olmuş ancak sitenin asıl üzerinde durduğu katalog bölümü anlaşılır ve hoş.

22 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Marks & Spencer Logo Sade, şık ve seçkin. Fazla abartıya gerek olmadan yansıtılabilen kalite. Tarz ve Renkler Tarz hitap edilen kitleye uygun olarak şık ve oturaklı. Her şey yerli yerinde ve seçilen farklı renkler ile birlikte gerçekten kaliteli profesyonel bir hava estiriyor. Kullanılabilirlik İçeriğin ve görsellerin ortada sunulduğu geri kalan kısımlarda ise spotlarla kolay ulaşımın desteklendiği profesyonel bir layout var.

23 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Mercedes Benz Logo Havada karada ve denizde üç farklı alan ve üç kollu bir logo. Metal görüntüsü ile güçlü, sağlam ve seçkin. Tarz ve Renkler Bir alman markası ve gri. Audi sitesindeki gibi otomobil görselleriyle sağlanmış mükemmel renk uyumu Kullanılabilirlik Renklerle öne çıkan içerik ve açıklayıcı başlıklar mükemmel bir üçlü oluşturmuş. Minimum çözünürlük içinde maksimum çözünürlük içinde çözüm üretilmiş.

24 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Nokia Logo İddialı bir mavi ve teknolojiyi yansıtabilen geleceğe yönelik sade bir logo. Tarz ve Renkler Beyaz üzerine canlı pasteller ve efektli görseller. Kimi zaman aydınlatılmış kimi zaman koyulaştırılmış futuristik bir yapı. Sade, çekici ve fonksiyonel bir tarz. Lo-Fi Grunge & Mondrian Poster ekolü. Kullanılabilirlik İçerik görsellerle çok iyi desteklense de navigasyon renklerindeki çarpıcılık eksik kalmış sitenin genelindeki kullanım basit ve fonsiyonel. Okunabilir.

25 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Pirelli Logo Esnek sağlam ve bir o kadarda hareketli. Gayet uygun gayet tutarlı. Tarz ve Renkler Hareketi anlatması gereken bir site ve capcanlı renkler. Tarz diğer sitelerdeki gibi sade köşeli oluşuyla futuristik bir hava taşıyor. Animasyonlarla desteklenen tasarım hareket kavramını tamamlıyor. Kullanılabilirlik Navigasyonun animason içinde kaybolması ve animasyonları fazlasıyla abartılması anlaşılabilirliği azaltsa da seçilen uygun fontlar ve toplu layout kullanılabilirliği ortalama bir site ortaya çıkarmış.

26 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Direction-Records Logo İddialı ve umursamaz bir tavrı var. Şık ve estetik olduğu kadar güçlü ve hareketli. Tarz ve Renkler Layoutta kullanılan köşeli ve fotoğraflı konsept kullanılan mavi maşlıklarla anlamsızlaşsa da site geneli kurumsal kimliğe uygun “cool” bir tavır sergiliyor. Zemin beyaz ancak dengeli kullanılmamış. Kullanılabilirlik Çok basit bir navigasyon yerli yerinde bir layout ancak iyi yansıtılamayan içerik.

27 KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Analiz Sonucu? Kurumsal kimlikleri göz önüne alarak başta logolar ve renkler ele alındığında karakteristikleri anlayabiliyor ve bunun üzerine yorum yapabiliyoruz. Çeşitli markaların uluslararası sitelerini inceleyerek kurumsal kimliklerini logolarında, web sitelerinde ve hatta kullandıkları görsellerde nasıl yansıttıklarını görebildik. Genel olarak anlaşılır olmayı, hedef kitleye hitap edebilmeyi seçen firmalar, bu yönde kendilerini yansıtmaya çalışıyorlar.


"KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI Kurumsal kimlik nedir? Kurumsal kimlik, sadece antet ve logodan ibaret olmayan çalışanların giyiminden genel tutumlarına kadar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları