Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR. Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR. Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR

2 Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute

3  Blender, tüm popüler işletim sistemlerinde çalışmak üzere geliştirilmiş, açık kaynaklı ve GNU Genel Kamu Lisanslı, 3D içerik oluşturma yazılımıdır.  Modelleme, kaplama, animasyon, iskelet sistemi, parçacık simülasyonu, script yazma (python), render, post-process, oyun motoru

4  1988, Ton Roosendaal, NaN (Not a Number)  Interactive 3D (on-line) içerik  2002’de iflas.  Blender Foundation (kâr amaçlı değil)  7 haftada 100,000 €, Blender artık özgür bir proje.

5

6  Çalışmalara başlanıyor  İlk open movie: Elephant’s dream  Film ve filmde kullanılan içerik Creative Commons Licence ile lisanslanıyor (“Bazı hakları saklıdır”)  Filmin başarısı üzerine 3D oyun, film ve görsel efektler üzerine olan özgür projelere ev sahipliği yapmak amacıyla Blender Institute kuruluyor.

7

8  Blender Istitute’te yapılan projeler Blender’ın geliştirilmesine katkıda bulunuyor.  Blender hem geliştiriliyor hem kullanılıyor.  Projeler Blender’ın yeteneklerini sergileme araçları görevi görüyor.  Big Buck Bunny (2008), Yo Frankie! (2008), Sintel (2010)

9

10

11

12 Programın kurulması ve tanıtılması

13

14

15  3D View  Properties  Render, Material, Texture, Modifier’lar  Timeline  Graph Editor  DopeSheet  UV/Image Editor  Info  Outliner  File Browser  User Preferences  Python Console  Text Editor

16  Programda uygulanan işlemlerin python script’leri info panelinin altında gösteriliyor  Console’da tek satır doğrudan komut yazabiliyoruz.  Text Editor’de import bpy komutundan sonra script’imizi yazıyoruz. Text ->Run Script diyerek çalıştırıyoruz.  Api documentation : ython_api_2_63_2/

17  GPU ayarı  User preferences -> System -> Compute Device  Laptop kullananlar için NumPad ayarı  User preferences -> Input -> Emulate Numpad  3 tuşlu fare ayarı  User preferences -> Input -> Emulate 3 Button Mouse

18  Tekerleğe basılı tutarak sürükleme, kamerayı döndürür.  Shift + tekerleğe basılı tutarak sürükleme, kamerayı taşır.  Tekerleği döndürme, görüntüyü yakınlıştırıp uzaklaştırır.

19  Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı döndürür.  Shift + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı taşır.  Ctrl + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, görüntüyü yakınlaştırıp uzaklaştırır.

20  Üzerinde ok olan numaralar görüntüyü ok yönünde döndürüyor (2,4,6,8)  1: ön 3: sağ 7: üst  5: ortografik / perspektif  + ve - : yakınlaştırma ve uzaklaştırma  3D view paneli -> view menüsü -> Toggle Quad View

21 PerspektifOrtografik

22  Sol tuş: cursor’u koyma  Sağ tuş: seçme  A : hepsini seç / hepsini bırak

23  Taşıma (G)  Sadece istenen eksende taşıma: G + X, Y, Z  Döndürme (R)  Sadece istenen eksende döndürme: R + X, Y, Z  Boyutlandırma (S)  Sadece istenen eksende boyutlandırma: S + X, Y, Z Sahnedeki küp üzerinde bunları deneyiniz.

24  Info paneli -> Add -> Mesh -> Cube  Diğer nesneleri eklemek

25  Object Mode : Nesneleri değiştirme/taşıma  Edit Mode : Seçili nesneyi modelleme  Sculpt Mode : Seçili nesne üzerinde kabartma/oyma işlemleri  Vertex Paint  Weight Paint  Texture Paint

26  Nokta seçimi  Kenar seçimi  Yüzey seçimi  Border selection (B)  Circle selection (C)  Select / Deselect All (A)  Tekerlek : Deselect Seçtiğiniz nokta, kenar ve yüzeyler üzerinde dönüşüm işlemlerini deneyiniz.

27  Texture  Solid  Wireframe  Bounding Box  Wireframe – Solid arasında geçiş : Z

28

29  Sahneye “circle” ekleme  Fill Type’ı Triangle fan yapma  Extrude (E) ve Scale işlemleri ile bir kadeh ve bir tabak modelleme.  İçini görmek için wireframe’i kullanma  Tabağa benzer şekilde başlayıp kaşığı modelleme  Proportional Editing’i kullanma  Dikdörtgen masa (Loop cut : Ctrl + R)

30  Properties window’da Material sekmesi  Yeni Material  Diffuse  Specular  Transparency  Mirror

31  Render image, Render animation  Output dosyasının belirlenmesi

32  Sahneye bir Plane ekleme  Edit Mode’da Mesh -> Edges -> Subdivide seçeneği seçilmesi ve parametresinin girilmesi  Object Mode’a geçilip Properties panelinden cloth Modifier’ın eklenmesi (Modifiers ya da Physics kısmından)  Self collision’un enable edilmesi  Kumaşın çarpışacağı nesnelere Collision modifier’ının eklenmesi

33  Timeline’ın altında Automatic keyframe insertion butonu  Timeline’da belli aralıklarla kameranın basit dönüşüm işlemleri ile sahnede yer değiştirmesi

34  Başlangıç ve bitiş karelerinin seçilmesi  Fps’nin seçilmesi  Thread’lerin ayarlanması  Output tipinin belirlenmesi

35


"Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR. Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları