Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev. Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarının Hızlı Yorumu DUYUSAL TARZLAR Kinestetik: En iyi, hareket ederek ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev. Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarının Hızlı Yorumu DUYUSAL TARZLAR Kinestetik: En iyi, hareket ederek ve."— Sunum transkripti:

1 Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev

2 Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarının Hızlı Yorumu DUYUSAL TARZLAR Kinestetik: En iyi, hareket ederek ve büyük kaslarını kullanarak öğrenir. Dokunsal : En iyi, küçük kaslar ve kişisel ilişkiler yoluyla hissederek öğrenir. Görsel: En iyi, görerek, izleyerek, okuyarak ve bakarak öğrenir. İşitsel: En iyi, duyarak, konuşarak, tartışarak ve sesli düşünerek öğrenir.

3 Öğrenme Özellikleri, Tercihleri ve Zorlukları TürÖzelliklerTercihlerZorluklar Kinestetik “Yapıcı” Öğrenmeye fiziksel olarak dahil olarak öğrenir. Onu zorlayacak görevler ve heyecan verici projeler arar. Flaş kartlar gibi öğrenme “ürünleri” ortaya çıkarmayı sever. Öğrenmesinin karakteristik özelliği büyük hareketler ve enerjidir. Deney yapar ve deneme yanılma yoluyla öğrenir. Fiziksel aktivite yoluyla anlamaya çalışır. Eylemi/hareketi, bir bilgi toplama ve öğrenme aracı olarak kullanır. Hareket eder, nesneleri ve problemleri fiziksel olarak inceler. Sınırlı fiziksel aktivite (örn. Ayağını yere vurma) dikkatini dağıtmaktan ziyade, odaklanmasına yardımcı olur. Uzun süre hareketsiz oturma- özellikle de birşeyi öğrenmesi istendiğinde. Gördüklerini veya duyduklarını hatırlama. Kendini, fiziksel aktivite ve vücut hareketleri olmaksızın ifade etme. Ara vermeden uzun süre bir aktivite üzerinde kalma. Yazı yazma veya küçük nesnelerle çalışma gerektiren ayrıntılı çalışmalar yapma. Dokunsal “Hissedici” Dokunarak ve hissederek öğrenir. Daha küçük ve rafine fiziksel hareketlerle kolayca meşgul olabilir, ayrıntılı çalışmalardan çoğu zaman keyif alır. Hassas olarak nitelendirilebilir çünkü bir odanın sıcak-soğukluğu veya duygusal atmosferi öğrenmeyi kolaylaştırabilir veya engelleyebilir. Birşeyin “insan bağlantısını” öğrenir. Örneğin, Gettysburg Konuşması ile bağlantılı olarak Abraham Lincoln’ü tanır. Kendini ifade imkanı veren ve kendine cazip gelen çalışmalar içeren projeler yapar. Adım adım süreçlerden ziyade, içgüdüsel sıçramalarla öğrenir. Kendi benzersiz öğrenme tarzını, ödev yapma biçimini bulur. Bu, diğer işleri yaparken de geçerlidir. Yalnız çalışma veya ilgi çekici olmayan ortamlarda çalışma. Sevmediği öğretmenlerle veya öğrencilerle çalışma. Dokunmadan, duyguları ifade etmeden, birşeye dokunup onu incelemeden veya onunla oynamadan öğrenme. Soyut bilgileri öğrenme. Ev Ödevi ve Çocuklar: Bir Veli Kılavuzu

4 Görsel “Gözlemci” Bilmesi gerekeni bakarak görerek öğrenir. Kendisinden yapılması istenen bir işi önce başkalarının nasıl yaptığını gözlemlemeyi tercih eder. Öğrenmede izleme ve bilgi toplama eğilimindedir. Sorunları ve çözümleri zihninde canlandırarak görselleştirir. Öğrenirken sessizce gözlem yapmak ve okumak için zaman ister. Öğrenme sürecinin parçası olarak araştırma yapmaktan keyif alır. Görsel şemalar, resimler ve listeler hazırlar. Sözlü bilgileri dinleme ve hatırlama. Kendini sözlü olarak ifade etme. Görsel açıdan aşırı uyaranın olduğu ortamlarda veya sıkıcı, renksiz ortamlarda çalışma. Çok gürültünün veya aktivitenin olduğu bir ortamda çalışma. İşitsel “Konuşmacı” Konuşarak, tartışarak ve dinleyerek öğrenir. Öğrenmede her tür ses önemli bir rol oynar. Size, ne yaptığını anlatır ve paylaşımı, öğrenmenin bir yolu olarak görür. Kelimeleri ve dili kullanarak çalışır ve öğrenir. Öğrenme ortamında hoş, ahenkli, uyumlu sesleri sever. Öğrenme deneyimi sırasında etrafında konuşacak başkalarının olmasını sever. Yeni bir bilgi veya beceri açıklandığında iyi tepki verir. Kendisiyle sesli konuşmaksızın okuma veya uzun süre sessiz okuma yapma. Açıklama olmaksızın, görsel bilgileri veya fiziksel becerileri öğrenme. Yazılı yönergeleri takip etme veya yazılı sınav olma. Şemalar ve resimler gibi önemli görsel bilgileri belirleme. Şekil 5: Öğrenme Özellikleri, Tercihleri ve Zorlukları

5 The Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarınım Hızlı Yorumu ALGI VE DÜZEN AÇISINDAN TARZLAR Somut: Gerçek nesneler, sesler, renkler ve tecrübeler üzerinde çalışmayı tercih eder. Soyut: Simgeler, sözcükler, sayılar ve diğer soyutluklar üzerinde çalışmayı tercih eder. Bütünsel: “Resmin bütünü”, büyük parçalar ve sezgisel konular üzerinde çalışmayı tercih eder. Adım Adım: Adım adım, düzenli ve belirli bir mantığa sahip bilgi üzerinde çalışmayı tercih eder.

6 SOMA Somut – Adım-Adım Prosedürleri parça parça takip eder Yönergeleri adım adım takip eder Gerçek dünyaya ilişkin konularla ilgilenir Düzen Süremi SOYA Soyut - Adım-Adım Tartışır, okur Sayıları adım adım hesaplar Sözel olarak analiz eder İşlemleri zihninden yapar AlgıSüremi Somut – Bütünsel Deneme/yanılma Gerçek hayat – tesadüfi Öğrenmede keşfetme yöntemi SOMB Soyut - Bütünsel Fikirleri, kavramları, örüntüleri, çağrışımları tartışır Sözcüklerle oynar Benzetmeler yapar SOYB

7 NF Sıcakkanlı Konuşkan Merhametli Duygusal SJ Sorumluluk sahibi Makul Yardımsever Güvenilir NT Meraklı Yaratıcı Mantıklı Kavramsal SP Maceraperest Yetenekli Rekabetçi Spontane davranabilen

8 The Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarınım Hızlı Yorumu Karakter Tarzları Sezgisel Hisseden: Dürüstlük, kişisel ilişkilere, kişisel ve duygusal olaylara önem verir. Sezgisel Düşünen: Yeterlilik, rasyonel nedenlendirme, ve entellektüel zorluklara önem verir. Duyusal Yargılayan: Otoriteye, organizasyona, kestirilebilirlik ve yararlılığa önem verir. Duyusal Algılayan: Hareket, heyecan, stil, rekabet ve hızlı tepki vermeye önem verir.


"Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev. Kaleidoscope Profile ® Sonuçlarının Hızlı Yorumu DUYUSAL TARZLAR Kinestetik: En iyi, hareket ederek ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları