Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğr. Gör. Mustafa YAVAŞ. Google Sketchup Nedir?  Google SketchUp, mimarlar, mühendisler, film yapımcıları, bilgisayarcılar, tasarımcılar, oyun geliştiricileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğr. Gör. Mustafa YAVAŞ. Google Sketchup Nedir?  Google SketchUp, mimarlar, mühendisler, film yapımcıları, bilgisayarcılar, tasarımcılar, oyun geliştiricileri."— Sunum transkripti:

1 Öğr. Gör. Mustafa YAVAŞ

2 Google Sketchup Nedir?  Google SketchUp, mimarlar, mühendisler, film yapımcıları, bilgisayarcılar, tasarımcılar, oyun geliştiricileri ve 3 boyutlu modelleme gerektiren hemen her alandaki kullanıcılar için tasarlanmış bir 3B Modelleme yazılımıdır.3B Modelleme  Arayüzü diğer çizim programları kadar karmaşık olmayan, sade bir arayüze sahiptir. İlk olarak Boulder, Colorado Software tarafından 2001'de üretilen yazılım 14 Mart 2006, Salı günü Google'ın sözü geçen şirketi satın almasıyla birlikte Google şemsiyesi altına girmiştir.Boulder, SoftwareyazılımGoogle Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO2

3 Google Sketchup  Yazılım, kullanımı kolay bir 3B görselleştirme yazılımı olarak pazarlanmaktadır. Bazı temel özellikleri şöyledir:  Push/Pull Diğer 3B yazılımlarda genelde "Extrude" adı ile geçen, bir yüzeye hacim kazandırma özelliğinin basitleştirilmiş ve kullanımı kolaylaştırılmış sürümü.  El Çizimi Görünümü, Yüzey çizgilerinin uzatılması, titrekleştirilmesi gibi etkilerle çizime görüntü verilmesi.  Referans (Inference) Sistemi Çizim yaparken, var olan çizgi ve yüzeylerden referans/hiza alarak çizim yapabilme özelliği. Bu özellik de diğer 3B yazılımlarda, özellikle AutoCAD'de var olan "snap" gibi özelliklerin basitleştirilmiş ve kullanımı kolaylaştırılmış bir halidir. AutoCAD Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO3

4 Google Sketchup  Benzer motorlardan en büyük farkı, herhangi bir komut girilmesine veya bir düğmeye basılmasına ihtiyaç duyulmamasıdır. Şirket tarafından, piyasadaki en gelişmiş referans motoru olduğu iddia edilir. Bu genelde kabul edilse de, kapatılamaması ve devamlı referans arayan motorun yazılımı yavaşlatması gibi nedenlerden dolayı eleştirilmektedir de.  Güneş-Gölge Analizi Yazılım, çizimi yapılan şeyin bulunduğu arsanın koordinatları ve gün-ay-saat girildiğine o belirli andaki gölge durumunu gerçek zamanlı olarak gösterebilmektedir.  Doku ve Materyal/Renk Atama,Her yüzey basit bir "boya kovası" aletiyle istenen renk, doku veya istenilen bir resimle boyanabilir ve bunlar üzerinde oynama yapılabilir. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO4

5 Google Sketchup  Diğer 3B Yazılımlarla Uyumu; yazılımın asıl olarak fikir geliştirme aşamasında kullanılmak üzere tasarlandığını her fırsatta belirtmektedir. Bu nedenle sunum çıktıları için daha "profesyonel" görsellere ihtiyaç duyan kullanıcılar için SketchUp'ın halihazırdaki çoğu 3B modelleme ve görselleştirme (rendering) yazılımlarıyla uyumlu olmasına çalışılmaktadır. Bunun için devamlı olarak yeni import/export eklentileri yayınlanmaktadır.  Ruby Console Google Sketchup'ta bulunan Ruby Console sayesinde yazdığınız kodları Sketchup'ın içerisinde çalıştırabilir, sık sık tekrar ettiğiniz çizimleri yeniden oluşturmakla zaman kaybetmeden Sketchup'a ekleyebilirsiniz. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO5

6 Google Sketchup + Download  Google Sketchup Programını nereden indirebiliriz?  adresinden ücretsiz indirebilirsiniz. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO6 Windows 2000/XP/Vista/7/8 ve Mac OS X işletim sistemlerinde çalışır.

7 Google Earth + Download  Google Sketchup Programında tasarladğımız 3B Modelleri Google Earth ile entegreli olan Sketchup programından istediğimiz uygun alan yerleştirebiliriz.  adresinden ücretsiz indirebilirsiniz. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO7

8 Google Sketchup Plugin + Download  Google Sketchup Programına yardımcı araçlardır.  adresinden ücretsiz indire bilirsiniz.  Roof  Vray  1001 bit vs… bunlardan birkaçıdır. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO8

9 Google Sketchup’a Giriş Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO9  Başlat → Tüm Programlar → Google SketchUp 7 → Google SketchUp

10 Google Sketchup Tools(Araçlar) Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO10 Metre Daire çizer Bileşen yapar Boyama İtme/Çekme Çevirme Yörünge Görüntü al Model Yerleştir Model Paylaş Seçmek Kutu çizer Yay çizer Sil Çizgi çizer Taşı/ Kopyala Dengelemek, çıkıntı Ekran ayarla Zoom derecesi Saçak arazi Model Alma

11 Google Sketchup Large Tools(Araçlar)  View → Toolbars → Large Tool Set seçiniz… Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO11 Boyama Seçmek Kutu çizer Yay çizer Taşı/Kopyala Dengelemek, çıkıntı Ekran ayarla Zoom derecesi Metre Daire çizer Önceki İtme/Çekme Çevirme Yörünge Çizgi çizer Bileşen yapma Sil Elle çizim Takip et, şekillendir Çokgen çizer Ölçek Eksenleri sıfırla Sonraki Kamera pozisyonu Yürü Boyut ekleme Yazı ekle 3B yazı ekle bakınmak Düzlem

12 View (Görüntüleme) Aracı Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO12 View → Toolbars → Views kısmından seçiniz… 3B Üst Ön Sağ Arka Sol Sketchup çizimlerinizin kolaylıkla tüm taraflarının görüntülenmesi.

13 Inferences(Referans) Aracı Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO13 Kılavuz çizgileri; Sketchup ‘da tasarım yaparken alt,üst sağ, sol gibi köşeleri belirleyen ve çizimi uygun yerde yapmamızı sağlayan kılavuz çizgileridir.. • Yeşil nokta = Bitiş noktaları • Kırmızı nokta = Yan yüzeyler • Mavi nokta = Ön yüzey kenarı • Kırmızı çizgi = X ekseni • Mavi Hat = Y ekseni • Yeşil hat = Z ekseni • Kırmızı hat = paralel veya bir kenarı dik

14 Axis Koordinat Aracı Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO14 Axis aracı tasarımımızın kılavuz çizgilerinin geçtiği yeri değiştirebilir, farklı bir açıdan görmemizi ve çizmemizi sağlar. Orijin Kırmızı Yeşil Mavi

15 2B Kutu Çizimi Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO15 Orijin(Başlangıç) Orijine göre şekil çizilmelidir. Şekildeki gibi diktörtgen çizilip, örnek olarak bir ev modeli çizilebilir.

16 Araçlar Hakkında Bilgilendirme  Herhangi bir araca tıklandığında ne yapılması gerektiği bilgisi sunar. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO16 Cisimlerin genişliği, boyutu, ölçüsü, adedi, eni, boyu hakkında bilgi verir.

17 Push/Pull (itme/çekme) Aracı Push/Pull aracı ile Cisimleri 3B ye çevirebiliriz. Fare ile itme ve çekme yaparak şekil oluştururuz. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO17

18 Cisim veya objenin silinmesi? Yukarıdaki araç ile silinmek istenen nesne seçilir ve DELETE ile silinir. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO18

19 Mevcut yüzeye başka yüzey ekleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO19 Eklenen yüzeye Daire bir yüzey daha eklenir. Ve push/pull aracı ile dışa doğru çekilir. İçe doğru itilir.

20 Objenin her tarafını nasıl görüntüleriz? Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO20 Orbit ile cismin her tarafını görüntüleri Pan ile cismi ekrana göre ayarlarız. Fare ile istenilen tarafa doğru hareket edilir.

21 Örnek Kulübe ve çatı çizimi Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO21 • Öncelikle diktörtgen kutu çizilir. • Push/pull ile uzatılır. • Line ile üst çatı sınrı çizilir. • Move/copy ile yukarı doğru çekilir. Line çizilir ve Copy/Move ile şekillendirilir

22 Şekilleri Materyallerle Süsleme  Window-materials(materyaller) menüsünden şeçiniz. Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO22 Materials kısmından istenilen araç seçilir. Öncelikle şekil vermek istediğimiz yeri seçer ve boyama, şekillendirme işlemine başlarız.

23 Components(Bileşen) Ekleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO23 • Window – Components seçiniz. Hazır bileşenler ve google dan arayarak bulabileceğimiz bileşenler buradan eklenir. Pencere, kapı, ağaç, insan, kuş vs…

24 Components(Bileşen) Ekleyip ve Scale ile ölçekleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO24 • Window – Components seçiniz. Bileşenleri sayfaya ekledikten sonra uygun yere küçük/büyük boyutunu ayarlamak için Scale kullanılır. 1. Şekildeki kutu Scale ile 2. şekle getirilir.

25 Styles(Stiller) Verme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO25 • Window – Styles seçiniz. Çalışma sayfanızı ve oluşturduğunuz 3B modelleri bu stillerle farklı bir görünüm kazandırılabilir, şekillerin içi ve dışı farklı görünüm kazandırılır.

26 Sketchup otomatik olarak dünyanın neresindeyseniz, gündüz gece ve gölge olanağı sağlar Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO26 • Window → Model Info → Location Burada ülke ve yer seçilir, ilgili yerin koordinatlarına uygun duruma getirilir.

27 Sketchup’da Shadow(Gölge) Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO27 • Window – Shadow seçiniz. Çalışma sayfanızda yapılan şekillere gerçekmiş gibi gölgelendirme özelliği ekleyebiliriz.

28 Camera(Kamera) ile perspektifi izleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO28 • Camera → Perspective • Camera → Parallel Projection Perspective Parallel

29 Şekil dosyamızı kayıt etme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO29 • File → Export → 2D Graphic ( 1.BMP, 2. JPEG 3. TIF 4. PNG ) formatlarında kayıt edilebilir. jpeg

30 Şekillere (kişi,diğer şekiller) kıyafet giydirme, renk değişikliği ve farklı tasarımlar uygulama Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO30 • Şekilde verilen kişinin kıyafeti vs. parçalarını değiştirme • Şekil seçilir, sağ tıklanır ve Edit Component olarak işaretlenir. • Her parça aracı ile seçilir. • Window-Material ile şekillendirilir.

31 Hide / Unhide gizleme ve geometrik özelliği Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO31 Edit → Unhide/Hide → All,View → Hidden Geometry.

32 Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO32 Copy/Move aracı ile şekil kopyalama, taşım ve çoğaltma yapabiliriz Sağ tıklanır Make Component Dışarıdan Aracı ile CTRL tuşuna basılı tutarak taşınır Yine CTRL ile Taşındıktan sonra 4/ (içten) 5x(dıştan) yazılır ve enter tuşuna basarak eşit şekilde çoğaltırız.

33 3B Metin ve düz metin ekleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO33

34 Nesneyi çevirme (Rotate) aracı Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO34 Rotate aracı seçildikten sonra şekil üzerinde aşağıda verilen örnekteki gibi İstenilen yöne doğru çevrilir.

35 Rotate aracı ile nesnenin grubunu ayırmak Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO35 Öncelikle ayıracağımız veya rotate ile çevireceğimiz kısmı seçip, sağ tıklar ve Make Group ile gruba böleriz sonra 2. şekildeki gibi çeviririz.

36 Section Plane ile nesneyi şekillendirme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO36 1. Nesneyi seçelim 2. Tools → Section Plane ile nesnenin kesilecek tarafını seçelim. 3. Move aracı ile yanlara doğru itelim. Tools → Section Plane

37 ARC (Yay) çizimi ve nesneleri şekillendirme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO37 Yandaki şekil köşelerinden ARC aracı ile oval şekilde seçilip kenarı şekildeki gibi yapılır.

38 Follow Me ile nesneleri şekillendirme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO38 Follow me(ARC ile Şekillendir) 1.Kutu nesnesi çizilir 2.Bir köşesine ARC çizilir 3.Follow Me aracı seçilip çizilen köşeden itibaren sağa doğru kutunun etrafından çevrilir.

39 Offset ile nesneleri şekillendirme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO39 Offset (Push/Pull ile şekillendirme) 1.Kutu nesnesi çizilir 2.Offset ile bir dikdörtgen çizilir ve 3.Push/Pull içe doğru şekillendirilir.

40 Verilen Araçlarla Havuz yapalım Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO40 Offset ile çiz ve Push/Pull ile şekillendir. Kutu çizelim ARC ve silgi ile kenarlı oval yapalım Push ile çekelim Move ile zemini yukarı çekelim veya kopyala Window-Material ile boyayın.

41 2 nesneyi içiçe geçirme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO nesne oluşturalım 2. Move aracı kullanarak nesneyi diğerinin üzerine taşıyalım 3. 2 nesneyi de seçelim 4. Edit → Intersect → Intersect with Model seçin 5. İhtiyacımız olmayan yüzeyleri ve çizgileri silelim

42 Nesnelere animasyon ekleme Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO42 Animasyon sahnesi oluşturmak için; 2. View → Animation → Add Scene 3.Farklı bir sahne(Scene) oluşturun 4.Animasyon için View → Animation → Add Scene seçin. 5. Animasyon ayarları için View → Animation → Animation Settings 6. File → Export → Animation ile kayıt yapın 7. Save as AVI formatında 8. Ayrıca Power Pointe aktarabiliriz.

43 SketchUp modelini Google Earth'e nasıl yerleştiririm? Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO43 1- Google Earth uygulamasını yükleyip Yer onay kutusunu seçerek yerin açık olmasını sağlayın. Google Earth'ü 3B SketchUp modeliyle kullanırken şu ipuçlarını öneririz: • Google Earth yükseklik artışını “1" değerine eşit olarak ayarlayın. Aksi halde SketchUp modellerinizin yüksekliği yanlış sonuçlanabilir. Google Earth'te: "Araçlar" › "Seçenekler" › "Görünüm" › "İşleme" › "Yükseklik Artışı" = 1. • Google Earth görünüm alanını olabilecek en geniş ayara getirin. Böylece SketchUp uygulamasına aktardığınız yer resminin netliği artabilir. Google Earth'te "Araçlar" › "Seçenekler" › "Görünüm" › "Ayrıntılı Alan" = "Orta" veya "Büyük" öğesini tıklayın. 2- Google Earth'te, modelinizi yerleştirmek istediğiniz konumun yakınına gidin. SketchUp uygulamasında, Google Earth'te görüntülenen yerin anlık görüntüsünü almak için "Geçerli Görünümü Al" düğmesini tıklayın.

44 SketchUp modelini Google Earth'e nasıl yerleştiririm? Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO44 3- SketchUp uygulamasında, modelinizi resim üzerinde oluşturun. Konumunuzdaki yer eğimliyse, modelinize temel eklediğinizden emin olun; böylece yeri açtığınızda eğimli bir zemin üzerinde yer alacaktır. Google Earth'te yeri renkli görseniz de SketchUp uygulamasındaki resim siyah beyazdır. Resim yalnızca pozisyon belirleme amaçlıdır. Modelinizi Google Earth'te yerleştirdiğinizde orijinal renkli yerde görüntülenir. Kendi modelinizde kullanmak amacıyla 3B Atölye'den de modeller indirebilirsiniz. 4- SketchUp uygulamasında 3B resmi görüntülemek için "Yeri Değiştir" düğmesini tıklayın. Artık yerinizdeki eğimleri göreceksiniz; modeliniz yere gömülü veya bunun altında ya da üzerinde yüzüyor olabilir. SketchUp uygulamasında yer iki resim olarak içe aktarılır; bunlardan biri düz (2B) resim, diğeri de kontürlü (3B) resimdir. Başlangıçta 2B resim görüntülenirken 3B resim gizlidir. Biri düz, diğeri de kontürlü olmak üzere iki yer karesine benzeyen "Yer Değiştir" düğmesini tıklayarak iki resim arasında geçiş yapabilirsiniz.

45 SketchUp modelini Google Earth'e nasıl yerleştiririm? Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO45 5- SketchUp uygulamasında, modelinizi yerdeki doğru konumuna indirmek veya yükseltmek için Taşı (Move)aracını kullanın. Hareketi mavi (yukarı/aşağı) yönünde kilitlemek için Yukarı veya Aşağı Ok tuşunu tıklayın. Modelinizi yukarı ve aşağı taşımakta zorluk yaşarsanız (yalnızca bir yandan diğer yana hareket eder), bunun nedeni eğimli bir alan gibi modellediğiniz bina dışında bir bileşen yerleştirmeniz ve bunun 2B yere yapışmış olması olabilir. Bunu düzeltmek için bileşeni sağ tıklayıp "Çöz" öğesini tıklayın. 6- SketchUp uygulamasında yerdeki modelinize yukarıdan bakacak şekilde hareket edin. 7- SketchUp uygulamasında, sola yönelik turuncu ok işaretli Google Earth simgesine benzeyen "Model Yerleştir" düğmesini tıklayın. 8- Google Earth'te modelinizi anlık görüntüyü çektiğiniz konumda görüntüleyin. SketchUp uygulamasından Google Earth'e model yerleştirdiğinizde yalnızca kendiniz görebilirsiniz. Bunu başkalarıyla paylaşmak isterseniz, modeli 3B Atölye'ye koymanız gerekir. 9- Modelinizi paylaşmak isterseniz, 3B Atölye'ye yükleyebilirsiniz.

46 SketchUp -Google Earth araçları Öğr.Gör. Mustafa YAVAŞ-Rize MYO46 Görüntü al Model Yerleştir Model Paylaş Saçak arazi 3B/2B Model al


"Öğr. Gör. Mustafa YAVAŞ. Google Sketchup Nedir?  Google SketchUp, mimarlar, mühendisler, film yapımcıları, bilgisayarcılar, tasarımcılar, oyun geliştiricileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları