Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE- İSPANYA İŞ FIRSATLARI 26 EKİM 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası NİLÜFER YILMAZ İGEME- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi İspanya Ülke Masası.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE- İSPANYA İŞ FIRSATLARI 26 EKİM 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası NİLÜFER YILMAZ İGEME- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi İspanya Ülke Masası."— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE- İSPANYA İŞ FIRSATLARI 26 EKİM 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası NİLÜFER YILMAZ İGEME- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi İspanya Ülke Masası Sorumlusu /514

2 İspanya Krallığı (Reino de España) Nüfus46,6 milyon (Ocak 2009) Dilİspanyolca (Baskça ve Katalanca kullanılan diğer resmi dillerdir) DinKatolik Yüzölçümü504,030 km 2 Başkent (nüfus)Madrid (3,2 milyon) Başlıca Şehirler (nüfus) Barselona (1,6 milyon), Valencia (810 bin), Sevilla (700 bin), Zaragoza (670 bin), Malaga (570 bin) Para BirimiAvro (€)

3 İspanya’nın İhracatında Başlıca Ülkeler ve Türkiye (milyon dolar) TOPLAM Fransa Almanya Portekiz İtalya İngiltere ABD Hollanda Bel ç ika Fas İsvi ç re T ü rkiye (11) Polonya Meksika Kaynak: Trademap

4 İspanya’nın İthalatında Başlıca Ülkeler ve Türkiye (milyon dolar) TOPLAM Almanya Fransa İtalya Çin Hollanda İngiltere Belçika Portekiz ABD Rusya Cezayir Türkiye (15) Kaynak: Trademap

5 TÜRKİYE- İSPANYA DIŞ TİCARETİ (milyon dolar) İhracatİthalatTicaret Hacmi Ticaret Dengesi İhracatın İthalatı Karşılama Oranı (%) , , , , , , , , , , (ilk 8 ay) , (ilk 8 ay) ,8 Kaynak: DTM

6 SANAYİ ÜRÜNLERİNİ İSPANYA’YA İHRACAT POTANSİYELİMİZ

7

8

9  HAZIR GİYİM  OTOMOTİV ANA VE YAN SANAYİ  DEMİR ÇELİK VE DEMİR ÇELİKTEN ÜRÜNLER  TELEVİZYONLAR  BEYAZ EŞYA  DERİ HAZIR GİYİM  ÇİMENTO  KUMAŞLAR  EV TEKSTİLİ  TAKIM TEZGAHLARI  MADEN VE MİNERALLER İHRACATIMIZDA POTANSİYEL SEKTÖRLER

10 TARIM VE GIDA ÜRÜNLERİNİ İSPANYA’YA İHRACAT POTANSİYELİMİZ

11 İHRACATIMIZDA POTANSİYEL SEKTÖRLER  SU ÜRÜNLERİ  KURU MEYVELER (Kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir)  SERT KABUKLU MEYVELER

12 Yararlı Adresler

13 13 13

14

15 15 İSPANYA-PORTEKİZ Ülke Masası  Sevim YALÇIN Daire Başkanı Tel :  Nilüfer YILMAZ Ülke Sorumlusu Tel : /514  İsmail Hakkı GÖKAL Daire Başkanı Tel :  Mehmet ÖZKARTAL DT Uzmanı Tel :  Bahadır ERKAN Erkan GÜNKUT Ticaret Müşaviri  Hayrettin ÇAYCI Tel :  Hedef Sektör Mal ve Hizmet İhracatçılarından 6 Kişilik bir Grup  Leyli DOĞANÖZ TİM Temsilcisi Tel :  Selin ÖZDEMİR İMMİB Uzman Yard. Tel : İGEME TİM DTM

16

17

18

19

20

21

22 DEĞERLENDİRME  TİCARET FUARLARINA KATILIM  TEMSİLCİ BULUNDURMAK  KÜLTÜREL FAKTÖR  PAZARA BÖLGESEL YAKLAŞIM  TÜRKİYE’DE İSPANYA YATIRIM SAHALARI (gıda, turizm, enerji)  MÜTEAHHİTLİK ALANINDA İŞBİRLİĞİ  KRİZİN ETKİSİYLE ÖDEME PROBLEMLERİ

23  Teşekkürler…

24 KAHRAMANAMARAŞ’TAN İSPANYA’YA İHRACAT Dr. Sevim Yalçın İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi Avrupa Daire Başkanı 26 Ekim 2010

25 HALEN İSPANYA’YA İHRACAT YAPAN BİRÇOK KAHRAMANMARAŞLI FİRMA VAR…… İHRACAT (İlk8 ay) FİRMA SAYISIMilyon DOLAR FİRMA SAYISIMilyon DOLAR FİRMA SAYISIMilyon DOLAR KAHRAMANMARAŞ TÜRKİYE TOPLAMI

26

27

28 İHRACATTA / ULUSLARARASI REKABETTE BAŞARI İşletmenin yöneticileri kararlı olacak + İşletmenin iyi bir stratejisi olacak + Stratejiye uygun üretim ve pazarlama becerileri olacak + İhracat işlemlerinin yönetimi mükemmel olacak

29 Rakiplerin olmadığı bir pazar bulmak, veya buldukları pazarlardan rakiplerini çıkarmak amaçlarına ulaşabilmeleri için firmaların tek silahları üretim ve pazarlama işlevleridir. İŞLETME/İŞ: İŞLEVLERİ

30 İŞLETMENİN İKİ TEMEL İŞLEVİ PAZARLAMA Rakiplerin olmadığı yeterli büyüklükteki pazarları bulmak, rakipleri bulundukları pazarlardan çıkarmak ve gelecekteki rakipleri pazar dışında tutmak ÜRETİM Pazarlamanın hedefine ulaşabilmesi için gereken değeri yaratmak

31 PAZARLAMA İŞLEVİNİN HEDEFLERİ •Kendi müşterilerine daha fazla ve daha sık satmak •Rakiplerin müşterilerini kendine çekmek •Pazara yeni girenleri firmaya çekmek •Karlı satış PAZARLAMA

32 ÜRETİM İŞLEVİNİN HEDEFLERİ • İstenilen miktarda üretmek ve teslim etmek • İstenilen kalitede üretmek ve teslim etmek • İstenilen zamanda üretmek ve teslim etmek • İstenilen maliyette üretmek ve teslim etmek ÜRETİM

33 İŞLETME İŞLEVLERİNİN HEDEFLERİ PAZARLAMA 1.Kendi müşterilerine daha fazla ve daha sık satmak, 2.Rakiplerin müşterilerini kendine çekmek, 3.Pazara yeni girenleri firmaya çekmek ve 4.Karlı satış yapmak. ÜRETİM: Gerekli değeri, 5.Yeterli miktarda, 6.Zamanında, 7.İstenilenen kalitede, 8.İstenilen maliyette üretmek ve teslim etmek.

34 Eğer müşteri bir işletme ise: İŞLETME İŞLEVLERİNİN HEDEFLERİ PAZARLAMA 1.Kendi müşterilerine daha fazla ve daha sık satmak, 2.Rakiplerin müşterilerini kendine çekmek, 3.Pazara yeni girenleri firmaya çekmek ve 4.Karlı satış yapmak. ÜRETİM: Gerekli değeri, 5.Yeterli miktarda, 6.Zamanında, 7.İstenilenen kalitede, 8.İstenilen maliyette üretmek ve teslim etmek.

35

36 İŞLETMEMİZ İHRACATÇI

37 Pazar potansiyelini saptamak Pazarı değerlendirmek Tüketici tutum araştırmaları yapmak Satış tahminleri yapmak * Tanıtım programlarını hazırlamak Reklam programları hazırlamak Satış dökümantasyonu hazırlamak Dağıtım kanallarını kurmak * Satış başvurularını özendirmek ve yanıtlandırmak Üretim maliyetlerinin tahmini Fiyatlandırmak ve teklif sunmak Ürün özelliklerini saptamak ve pazarlık yapmak STRATEJ İ KURMA BECERİ OLUŞTURM A İHRACATTA İŞLEMLER Pazarlamanın yapması gereken işler:

38

39 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? Geniş bilgi için: İhracatta pratik bilgiler Dış pazar araştırması nasıl yapılır?

40 Sağlam bir ihracat stratejisi kurmak için: DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI Neden Yapıyoruz? * İhracat kararımız doğru mu? * Hedef pazar seçimimiz doğru mu? Ne elde edeceğiz? * Hedef pazarda ürüne talep var mı? * Benim ürünümü alacaklar mı?

41 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI Nasıl Yapılır? * Masa başı araştırması * Alan araştırması

42 MASA BAŞI ARAŞTIRMASI 1.Ürünün özellikleri / dış ticaret sınıflandırması 2.Hedef pazardaki tüketim (pazarın büyüklüğü, bölümleri, eğilimler, tüketim eğilimleri) 3.Hedef pazarda üretim, ithalat, ihracat 4.Hedef pazarda ticaretin yapısı (dağıtım kanalları) 5.Hedef pazara giriş (kalite standartları, ambalajlama, işaretleme, etiketleme, çevre ile ilgili kısıtlamalar, gümrük vergileri, kotalar, ödeme yöntemleri, teslimat koşulları,vs) 6.Hedef pazarda fiyatlar ve kar marjları, fiyat bilgisi için kaynaklar 7.Hedef pazardaki ticari yayınlar + fuarlar 8.Hedef pazardaki potansiyel alıcıların + ilgili kurum ve kuruluşların adresleri

43 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz  İspanya, Almanya, İngiltere, İtalya ve Fransa’dan sonra, AB’deki 5. büyük örme dış giyim pazarıdır. Pazarın büyüklüğü: 2008’de 9,4 milyar avrodur.  yılları arasında örme dış giyim ithalatı yılda ortalama %14 büyümüş ve 4,6 milyar avro olmuştur. AB’de 5. büyük ithalatçıdır.  İspanya örme dış giyim ithalatının yaklaşık %50 sini, başta Çin olmak üzere gelişmekte olan ülkelerden yapmaktadır.  İspanya’nın önemli örme dış giyim tedarikçileri: Çin, Fransa, İtalya, Türkiye, Portekiz ve Bangladeş’tir.

44 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz  İspanya örme dış giyim tüketiminin değer olarak yaklaşık %34 ünü kazaklar, %30unu T-shirtler, %5’ini kadınlar için bluzlar ve gömlekler, %6 sını erkek gömlekleri, %5 ‘ini bebek giysileri, oluşturmaktadır.  T-shirtlerin %89’u pamukludur.  Bebek giysilerinin %92’si pamukludur.

45 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Pazar bölümleri Demografik bölümler: Fazla göç alan bir ülke. En fazla giysi satınalan yaş nüfusu azalıyor. 15 yaş altı nüfus artıyor. 65 yaş üzeri nüfus %16.8. Çocuk ve bebek örme dış giyim tüketimi artıyor.Bebek giyim hala klasik, modadan fazla etkilenmiyor. Faaliyete göre bölümler: Klasik, gündelik, rahat ve spor giyim olarak alt bölümler mevcut. Takımlar, elbiseler ve ceketler gibi resmi kadın giysileri daha az, bluz, kazak gibi rahat ve gündelik giysiler daha fazla satın alınıyor, spor giyim alımı değişmiyor. Erkek resmi giyim satın alımları çok sınırlı, örme gündelik ve rahat giysiler erkeklerin harcamalarında büyük yer tutuyor. Erkek çocuk örme dış giysi satışları kızlara ve bebeklere göre daha az büyüyor.

46 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Pazar bölümleri devam Tüketicilerin modaya karşı tutumları: İspanyol kadınları, genellikle kadınsı ve şık giyinirler, ama rahatlık ve kalite de ararlar. Kendi ulusal markalarını tercih ederler, ve rahatlık, kalite ve tasarima önem verirler. 40 yaş üstü Ispanyol erkeği klasik giyinir ve yılda bir takım elbise satın alır. Genç erkekler modaya daha duyarlıdır, sonyıllarda giyime fazla para harcamaya başlamışlardır. Son yıllarda erkekler iş yerlerinde de rahat giyinmeye başlamışlardır. Okulda forma giyen İspanyol çocukları, okul dışında farklı olmak istemekte, markalı giyime yönelmektedirler. İspanyollar, özellikle gençler, günlük hayatta rahat giyimi tercih etmektedirler. Bu da örme giyime talebi arttırmaktadır.

47 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Pazar bölümleri devam Coğrafi bölümler: Köy ve şehirlerde yaşayanlar farklı giyinirler. Çoğu şehirlerde yaşayan gençler daha modaya uygun, köylerde yaşayanlar geleneksel tarzda giyinirler. Deniz kenarlarında ve şehirlerde yaşayanlar arasında da farklar vardır. Turistlerinde çok olduğu deniz kıyılarında giyim harcamaları yüksektir, uluslararası tasarımlar rağbet görür. İç kesimlerde gelir daha düşüktür. İspanyada iki tür tüketici vardır: •Batı İspanya’da tarımla uğraşan, düşük gelirli, giyime yılda 350 avrodan az harcayanlar • Madrit, Barselona, Valensiya gibi büyük sehirlerde veya Catalonya, Bask gibi bölgelerde yaşayan, modern, modaya uygun giyinen ve giyime kişi başına yılda 700 avro harcayanlar.

48 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Üretim: İtalya, Fransa ve Almanya’da sonra 4. büyük hazır giyim üreticisidir. Örme dış giyim üretiminde İtalya’dan sonra ikincidir. Örme dış giyim İspanya’nın hazır giyim üretiminin %25’ini oluşturur. Önemli Üreticiler: Escola Mariona Gen Diktons Jealfer Çocuk giyim Pili Carrera Önemli örme giyim tedarikçilerine ulaşmak için: Üretim eğilimleri: Üretici firma sayısı azalıyor. Firmalar daha yaratıcı ve yenilikçiler. Yeni finisihing teknikleri, yüksek gauge circular örme makineleri (E60) kullanıyorlar. Üretimlerini Kuzey Afrika’ya, özellikle Fas’a taşıyorlar, yerli üretim azalıyor.

49 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Dağıtım Kanalları: Yerli üreticiler Toptan ticaret- Fuenlabrada/MADRİD, B/B Pazar yeri Perakende ticaret- İspanyol hazır giyim pazarına küçük aile işletmeleri hakimdir. Ancak son yıllarda zincir mağazalar, büyük alışveriş merkezleri, modern hipermarketler hızla gelişmiştir. Dikey entegre olan gruplar hem üretimi hem de dağıtımı kontrol etmektedir. Dört önemli grup: Inditex, Cortefiel, Punto Group ve Induyco. Giyim şatışlarının %63’ünü giysi perakendecileri gerçekleştirmektedir. Halen sayıları cıvarında olan bağımsız giysi mağazalarının pazar payı azalmaktadır. EL Corte Ingles İspanya’daki tek büyük gıda hariç mağazadır.

50 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Kar marjları: düşük yüksek İthalatçı/toptancılar % % 40 Acentalar % 10 %15 Perakendeciler % % 70 Tüketici fiyatı CIF ihrac fiyatının 2.3 katı 3.1 katı

51 BİR ÖRNEK: Örme kumaş ve giysi üretiyoruz. İspanya’ya kumaş ve giysi ihracatına hazırlanıyoruz Müşteri bulmak için: FUARLARA Katılın…

52 ALAN ARAŞTIRMASI Nasıl yapılır? 1.Hedef pazardaki alıcılarla yüz yüze görüşme 2.Hedef pazarda ürünün satışa sunulduğu yerleri ziyaret (parekendeciler, toptancılar, show roomlar, depolar, zincir mağazalar, marketler) 3.Hedef pazarda ürün ile ilgili bir fuarı gezme ve/veya fuara katılma

53 MUHTEMEL SONUÇLAR: * Hedef pazara ihracata hemen başlayabilirim! * Hedef pazara ihracat yapabilmem için ürünümde ve/veya teklifimde değişiklik yapmam gerekiyor. * Hedef pazara ihracat yapmam kısa vadede mümkün görünmüyor.

54 İHRACATTA / ULUSLARARASI REKABETTE BAŞARI İşletmenin yöneticileri kararlı olacak + İşletmenin iyi bir stratejisi olacak + Stratejiye uygun üretim ve pazarlama becerileri olacak + İhracat işlemlerinin yönetimi mükemmel olacak

55 İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. Sevim YALÇIN


"TÜRKİYE- İSPANYA İŞ FIRSATLARI 26 EKİM 2010 Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası NİLÜFER YILMAZ İGEME- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi İspanya Ülke Masası." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları