Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ."— Sunum transkripti:

1

2 LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ

3

4 Sistemin Açıklaması Sistemin Açıklaması Araçların LPG dönüşümü sadece bazı parçaların sisteme ilave edilmesiyle gerçekleşir.Ara-cın mevcut yakıt ve ateşleme sistemi olduğu gibi muhafaza edilmektedir.Aracı kullanan şöför mahalline yerleştirilen bir yakıt seçici anahtar marifetiyle istediği zaman benzin,istediği zaman LPG ile çalışmayı seçebilir. Araçların LPG dönüşümü sadece bazı parçaların sisteme ilave edilmesiyle gerçekleşir.Ara-cın mevcut yakıt ve ateşleme sistemi olduğu gibi muhafaza edilmektedir.Aracı kullanan şöför mahalline yerleştirilen bir yakıt seçici anahtar marifetiyle istediği zaman benzin,istediği zaman LPG ile çalışmayı seçebilir. Aracın bagajına yerleştirilen özel LPG tankından bakır boru ile motor bölümüne getirilen sıvı LPG,bu bölümde önce LPG elektrovalfine oradan da buharlaştırıcı-regülatöre ulaşır. Buharlaştırıcı regülatör sıvı haldeki LPG’ yi motorun soğutma devresinden sağladığı ısı marifetiyle iki kademede gaz haline çevirir ve LPG basıncını atmosferik basınca yakın bir değere indirir. Motor devrine göre ihtiyaç duyulan LPG miktarı, yine bu cihaz üzerindeki diyafram vasıtasıyla ve araçta meydana getirilen vakuma göre ayarlanır. Aracın bagajına yerleştirilen özel LPG tankından bakır boru ile motor bölümüne getirilen sıvı LPG,bu bölümde önce LPG elektrovalfine oradan da buharlaştırıcı-regülatöre ulaşır. Buharlaştırıcı regülatör sıvı haldeki LPG’ yi motorun soğutma devresinden sağladığı ısı marifetiyle iki kademede gaz haline çevirir ve LPG basıncını atmosferik basınca yakın bir değere indirir. Motor devrine göre ihtiyaç duyulan LPG miktarı, yine bu cihaz üzerindeki diyafram vasıtasıyla ve araçta meydana getirilen vakuma göre ayarlanır. Buharlaştırıcı-regülatörden esnek bir boru ile çıkan gaz halindeki LPG, bir ayar vidasından geçtikten sonra karbüratör üzerine monte edilen ve gaz ile havanın homojen bir şekilde karışımını sağlayan mikser parçasına gelir.Motorun sağladığı vakum marifetiyle gaz- hava karışımı silindirlere kadar ulaşır. Buharlaştırıcı-regülatörden esnek bir boru ile çıkan gaz halindeki LPG, bir ayar vidasından geçtikten sonra karbüratör üzerine monte edilen ve gaz ile havanın homojen bir şekilde karışımını sağlayan mikser parçasına gelir.Motorun sağladığı vakum marifetiyle gaz- hava karışımı silindirlere kadar ulaşır. LPG sisteminin emniyeti mükemmeldir. Buharlaştırıcı-regülatör üzerinde bulunan elektrovalf, motorun ateşleme sisteminden aldığı komutla açılır veya kapanır. Kontak açılır fakat motor çalıştırılmazsa, elektronik sistemden aldığı komutla açılır veya kapanır.Kontak açılır fakat motor çalışmazsa,elektronik sistemden aldığı komutla bu valf 5 saniye içerisinde otomatik olarak kapanır. Aracı kontağı kapatılıp motor stop edildiğinde hem LPG elektrovalfi, hem de buharlaştırıcı regülatör üzerindeki LPG elektrovalfi kapanır. Ayrıca tank üzerinde bulunan MULTİVALF’ in giriş ve çıkışları, bir kaçak durumunda otomatik olarak kapanan özel valflerle donatılmıştır. LPG sisteminin emniyeti mükemmeldir. Buharlaştırıcı-regülatör üzerinde bulunan elektrovalf, motorun ateşleme sisteminden aldığı komutla açılır veya kapanır. Kontak açılır fakat motor çalıştırılmazsa, elektronik sistemden aldığı komutla açılır veya kapanır.Kontak açılır fakat motor çalışmazsa,elektronik sistemden aldığı komutla bu valf 5 saniye içerisinde otomatik olarak kapanır. Aracı kontağı kapatılıp motor stop edildiğinde hem LPG elektrovalfi, hem de buharlaştırıcı regülatör üzerindeki LPG elektrovalfi kapanır. Ayrıca tank üzerinde bulunan MULTİVALF’ in giriş ve çıkışları, bir kaçak durumunda otomatik olarak kapanan özel valflerle donatılmıştır. Araçlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımı; vuruntuyu azaltarak motor ömrünü uzatmakta, yakıt ve yağ giderlerini düşürerek ekonomi sağlamakta ve yanma sonucu kurşun, kükürtdioksit ve aromatikler gibi zararlı emisyonlar üretmemesi nedeniyle yaşadığımız çevrenin korunmasına da katkı sağlamaktadır. Araçlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımı; vuruntuyu azaltarak motor ömrünü uzatmakta, yakıt ve yağ giderlerini düşürerek ekonomi sağlamakta ve yanma sonucu kurşun, kükürtdioksit ve aromatikler gibi zararlı emisyonlar üretmemesi nedeniyle yaşadığımız çevrenin korunmasına da katkı sağlamaktadır.

5 Sistemin Parçaları Sistemin Parçaları • Elektronik buharlaştırıcı regületör • LPG Elektrovalfi • Mikser • LPG Ayar vidası • Multivalf ve koruyucu kapağı • Yakıt Seçici Anahtar • Benzin Elektrovalfi • Elektronik buharlaştırıcı tamir takımı • LPG Tankı

6 Elektronik Buharlaştırıcı Regülatör LPG’ nin likit halden gaz haline geçmesini ve atmosferik değerlerde tutulmasını sağlar.Böylece gaz motor tarafından emilebilir.Cihaza komut şoför mahallindeki elektronik yakıt seçici anahtardan gelir.Buharlaştırıcı-regülatör iki bölümden oluşur. Birinci bölümde aracın soğutma suyundaki ısıdan faydalanarak LPG sıvı halden gaz haline dönüştürülmekte ve LPG sabit basınç altında ikinci kademeye ulaştırılmaktadır.Basınç ve debi bir meme, diyafram, yay ve elektro valf kombinasyonu ile ayarlanmaktadır.Bu cihaz dik pozisyonda ve aracın gidiş yönüne paralel yerleştirilmiştir.Cihazın altında bir adet drain tapası mevcut olup, zaman zaman bu tapanın açılarak biriken kostiğin atılmasına yarar. LPG’ nin likit halden gaz haline geçmesini ve atmosferik değerlerde tutulmasını sağlar.Böylece gaz motor tarafından emilebilir.Cihaza komut şoför mahallindeki elektronik yakıt seçici anahtardan gelir.Buharlaştırıcı-regülatör iki bölümden oluşur. Birinci bölümde aracın soğutma suyundaki ısıdan faydalanarak LPG sıvı halden gaz haline dönüştürülmekte ve LPG sabit basınç altında ikinci kademeye ulaştırılmaktadır.Basınç ve debi bir meme, diyafram, yay ve elektro valf kombinasyonu ile ayarlanmaktadır.Bu cihaz dik pozisyonda ve aracın gidiş yönüne paralel yerleştirilmiştir.Cihazın altında bir adet drain tapası mevcut olup, zaman zaman bu tapanın açılarak biriken kostiğin atılmasına yarar.

7 LPG Elektrovalfi LPG Elektrovalfi Aracın bagajındaki LPG tankından motor bölümüne gelen likit haldeki LPG’nin kontrolünü sağlar.12 voltluk bir bobin tarafından kumanda edilen bu valf giriş-çıkış rekorlarından ve LPG içerisindeki pislikleri tutacak filtreli bir kaptan oluşur.Motor çalışmadığı zaman ve elektronik yakıt seçici anahtar benzin konumunda iken bu valf kapalı olup, ancak yakıt seçici anahtar LPG komutunda ise ve motor çalışıyor ise açıktır. Kontak anahtarı açılır ve fakat motor çalışmazsa bu valf bir emniyet tedbiri olarak 5 saniye içerisinde otomatik olarak kapanır. Aracın bagajındaki LPG tankından motor bölümüne gelen likit haldeki LPG’nin kontrolünü sağlar.12 voltluk bir bobin tarafından kumanda edilen bu valf giriş-çıkış rekorlarından ve LPG içerisindeki pislikleri tutacak filtreli bir kaptan oluşur.Motor çalışmadığı zaman ve elektronik yakıt seçici anahtar benzin konumunda iken bu valf kapalı olup, ancak yakıt seçici anahtar LPG komutunda ise ve motor çalışıyor ise açıktır. Kontak anahtarı açılır ve fakat motor çalışmazsa bu valf bir emniyet tedbiri olarak 5 saniye içerisinde otomatik olarak kapanır.

8 Mikser Mikser Karbüratör üzerine bağlanmıştır ve motor tarafından emilen havanın içerisine homojen bir şekilde gaz verilmesini temin eder. Karbüratör üzerine bağlanmıştır ve motor tarafından emilen havanın içerisine homojen bir şekilde gaz verilmesini temin eder.

9 Lpg Ayar Vidası Lpg Ayar Vidası LPG, Buharlaştırıcı-regülatörden üzeri paslanmaz örgülü bir esnek hortum ile LPG ayar vidasına gelmektedir.Bu ayar vidası çatal şeklinde olup, bir adet girişi ve iki adet çıkışı bulunmaktadır.Çıkışlara bağlanan iki adet esnek hortum ile gaz mikser parçasına ulaştırılmaktadır.Ayar,parça üzerindeki vida sayesinde yapılmaktadır. LPG, Buharlaştırıcı-regülatörden üzeri paslanmaz örgülü bir esnek hortum ile LPG ayar vidasına gelmektedir.Bu ayar vidası çatal şeklinde olup, bir adet girişi ve iki adet çıkışı bulunmaktadır.Çıkışlara bağlanan iki adet esnek hortum ile gaz mikser parçasına ulaştırılmaktadır.Ayar,parça üzerindeki vida sayesinde yapılmaktadır.

10 Multivalf Multivalf Multivalf, ECE R 67 standartlarına uygun olup,üzerinde yakıt seviyesini göstermeye yarayan bir şamandıra,giriş-çıkış nozulları ve yakıt seviye göstergesi mevcuttur. Giriş-çıkış nozulları üzerinde emniyet için birer adet kapatma vanası ve aşırı akım kapatma vanaları yer almaktadır. Yakıt seviye göstergesi üzerine bağlanan bir adet transmitter ile tank içerisindeki yakıt miktarını şoför mahallindeki elektronik yakıt seçici anahtar üzerinde görmek mümkün olmaktadır. Ayrıca dolum esnasında stok tankının % 80 seviyeden fazla fazla dolumunu önlemek için multivalfin şamandırasından hareket alan aşırı dolumu önleme mekanizması yer almaktadır. Multivalf, ECE R 67 standartlarına uygun olup,üzerinde yakıt seviyesini göstermeye yarayan bir şamandıra,giriş-çıkış nozulları ve yakıt seviye göstergesi mevcuttur. Giriş-çıkış nozulları üzerinde emniyet için birer adet kapatma vanası ve aşırı akım kapatma vanaları yer almaktadır. Yakıt seviye göstergesi üzerine bağlanan bir adet transmitter ile tank içerisindeki yakıt miktarını şoför mahallindeki elektronik yakıt seçici anahtar üzerinde görmek mümkün olmaktadır. Ayrıca dolum esnasında stok tankının % 80 seviyeden fazla fazla dolumunu önlemek için multivalfin şamandırasından hareket alan aşırı dolumu önleme mekanizması yer almaktadır.

11 Multivalf Koruyucu Kapağı Multivalf Koruyucu Kapağı Multivalfi içine alan ve sızdırmazlığın contalarla sağlandığı bir muhafaza kutusudur. Bu muhafaza kutusundan iki adet çıkış olup, bu çıkışlar vent borularıyla araç dışına bağlanmıştır. Böylece bir kaçak durumunda bagajın havalandırılması sağlanmıştır. Multivalfi içine alan ve sızdırmazlığın contalarla sağlandığı bir muhafaza kutusudur. Bu muhafaza kutusundan iki adet çıkış olup, bu çıkışlar vent borularıyla araç dışına bağlanmıştır. Böylece bir kaçak durumunda bagajın havalandırılması sağlanmıştır.

12 Yakıt Seçici Anahtar BRAVO Yakıt Seçici Anahtar BRAVO Bravo, aracın istenilen yakıtla çalışmasını temin eden elektronik bir anahtardır.Üç konumlu olup, bunlar sırasıyla;benzin, bekleme ve LPG’ dir. Aracın ateşleme sisteminden aldığı sinyalle valflere aç-kapa komutu göndermektedir. Ayrıca kontak anahtarı açılıp motor çalışmaz ise bir emniyet olarak LPG valflerini otomatik olarak kapatmaktadır. Bu anahtar üzerinde aracın LPG tankındaki gaz miktarını gösteren seviye lambaları mevcuttur. Bravo, aracın istenilen yakıtla çalışmasını temin eden elektronik bir anahtardır.Üç konumlu olup, bunlar sırasıyla;benzin, bekleme ve LPG’ dir. Aracın ateşleme sisteminden aldığı sinyalle valflere aç-kapa komutu göndermektedir. Ayrıca kontak anahtarı açılıp motor çalışmaz ise bir emniyet olarak LPG valflerini otomatik olarak kapatmaktadır. Bu anahtar üzerinde aracın LPG tankındaki gaz miktarını gösteren seviye lambaları mevcuttur.

13 Benzin Elektro Valfi Benzin Elektro Valfi LPG Elektrovalfi gibi 12 voltluk bir bobin tarafından kumanda edilir ve araç LPG ile çalışırken benzin akışının kesilmesini sağlar.Bu valf araç sadece benzin ile çalışırken açık olup diğer durumlarda kapalıdır. Benzin elektrovalfi benzin pompasıyla karbüratör arasına yerleştirilmiştir. LPG Elektrovalfi gibi 12 voltluk bir bobin tarafından kumanda edilir ve araç LPG ile çalışırken benzin akışının kesilmesini sağlar.Bu valf araç sadece benzin ile çalışırken açık olup diğer durumlarda kapalıdır. Benzin elektrovalfi benzin pompasıyla karbüratör arasına yerleştirilmiştir.

14 Elektronik Buharlaştırıcı Tamir Takımı Elektronik Buharlaştırıcı Tamir Takımı

15 Lpg Tankı Lpg Tankı Aracın bagajına özel bağlantı ile sabitlenmiştir.45 bar basınçta test edilmiş ve ECE R 67 standartlarına uygundur.Sistem için kullanılacak LPG yi muhafaza eder. Aracın bagajına özel bağlantı ile sabitlenmiştir.45 bar basınçta test edilmiş ve ECE R 67 standartlarına uygundur.Sistem için kullanılacak LPG yi muhafaza eder.

16 KOMPLE DÖNÜŞÜM KİTİ


"LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları