Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEZICOP Karışım önleme sistemi. Neden karışım önleme ?  Taşımada birden fazla gözü olan tankerler kullanılıyor.  Farklı ürünlerin boşaltımı için tek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEZICOP Karışım önleme sistemi. Neden karışım önleme ?  Taşımada birden fazla gözü olan tankerler kullanılıyor.  Farklı ürünlerin boşaltımı için tek."— Sunum transkripti:

1 DEZICOP Karışım önleme sistemi

2 Neden karışım önleme ?  Taşımada birden fazla gözü olan tankerler kullanılıyor.  Farklı ürünlerin boşaltımı için tek hortum kullanılıyor.  Yer tankındaki ürüne farklı ürünün karışması yüksek maliyetli bir hata.  Bertaraf etme ve yerine koyma maliyetleri tek kayıp değil…  Prestij kaybının maliyeti daha yüksek olabilir.

3 Karışım nasıl oluyor ?  Operatör tanker gözü içerisindeki ürünün cinsini bilmiyor.  Operatör yer tankı içerisindeki ürünün cinsini bilmiyor.  Operatör boşaltma hortumunun sadece tanker tarafındaki ucunu değiştiriyor, yer tankındaki ucu bırakıyor.

4 Konvansiyonel yöntem  Ürün tanımlama silindirleri:  Yer tankı etiketleri:

5 Elektronik Karışım Önleme  Karışım önleme sistemi EN standardında tarif edilmiştir.  Sistemin ana bileşenleri:  PRD (Product Recognition Device – Ürün Cinsi Okuma Cihazı)  PID (Product Identification Device – Ürün Cinsi Tanımlama Cihazı)  PRD’ler tankerde;  PID’ler yer tanklarında monte edilmiştir.

6 PRD ve PID  PRD:  PID:

7 Çalışma prensibi (boşaltım)  PRD, iletken boşaltım hortumu üzerinden elektrik akımı gönderir.  Akım PID’ye ulaştığında PID aktive olur ve gelen akımı modüle ederek toprağa iletir.  Modüle edilmiş sinyal, üzerinde ürün cinsini ve diğer ilave bilgileri taşır.  Topraklama hattı üzerinden PRD’ye ulaşan sinyal değerlendirilerek, boşaltıma müsaade edilir veya engellenir.

8 Çalışma prensibi (boşaltım)

9

10 Çalışma prensibi (dolum)  PRD, iletken dolum kolu üzerinden elektrik akımı gönderir.  Akım PID’ye ulaştığında PID aktive olur ve gelen akımı modüle ederek toprağa iletir.  Modüle edilmiş sinyal, üzerinde ürün cinsini ve diğer ilave bilgileri taşır.  Topraklama hattı üzerinden PRD’ye ulaşan sinyal değerlendirilerek, doldurulan ürünün cinsi hafızaya alınır.  Göz tamamen boş değil ise ve dolum kolundan okunan ürün cinsi son yüklenen üründen farklı ise doluma izin verilmez.

11 Çalışma prensibi (dolum)

12 Yapılan tadilatlar  Akaryakıt istasyonu:  Dolum ağzının izolasyonu Hortum başlığının toprak ile elektriksel bağlantısının PID üzerinden gerçekleşmesi sağlanır.

13 Yapılan tadilatlar  Tanker:  API kaplinlerin izolasyonu API kaplinlerin araçtan elektriksel bağlantısı kesilir ve bağlantının PRD üzerinden gerçekleşmesi sağlanır.  Islaklık sensörlerinin takılması  Dip vanalarına basınç sensörü takılması Dip vanalarının açık olduğunun sistem tarafından tesbit edilebilmesi için basınç sensörleri kullanılır.

14 Yapılan tadilatlar  Tanker  PRD ve kumanda ünitesinin montajı Kumanda ünitesinin ebadları: 23 x 40 x 11 cm Elektronik kutu ve tüm elektronik komponentler ATEX onaylıdır. Solenoid valf, tankerin acil stop devresine entegre edilir.

15 Yapılan tadilatlar  Dolum kolu:  Dolum başlığının izolasyonu Dolum başlığının toprağa bağlantısının PID üzerinden gerçekleşmesi sağlanır.  Mafsalların by-pass edilmesi Mafsallar kablo ile by-pass edilir.

16 Kullanım şekli  Dolum:  Operatör kumanda ünitesinde “dolum” modunu seçer.  Dolum kollarını araca bağlar ve dolumunu yapar.  Doldurulan ürünlerin cinsleri otomatik olarak okunur ve kaydedilir.  Karışım tehlikesi oluştuğunda, tüm gözlerin dip vanaları kapanır.  Tüm gözlerin dolumu bittiğinde, operatör dolum modundan çıkar.  Üstten dolum yapılıyorsa, operatör ürün cinslerini ekrana kendisi girer.

17 Kullanım şekli  Boşaltım:  Operatör kumanda ünitesinde “boşaltım” modunu seçer.  Topraklama kablosunu takar.  Boşaltım hortumlarını takar.  Dip vanalarını açar ve boşaltımı yapar.  Hortumlardan herhangi biri yanlış yer tankına bağlanacak olur ise tüm dip vanaları kapanır.  Hortum kopması veya topraklama kablosunun çıkarılması da dip vanalarının kapanmasına sebep olur.  Boşaltım bittikten sonra operatör boşaltım modundan çıkar.

18 Kullanım şekli  Tam boşalım testi  Doluma başlamadan önce gözlerin tamamen boş olduğunun kontrol edilmesi gerekebilir.  Normal boşaltım modunda, karşılığında bir PID görülmediğinde, dip vanaları açılamaz.  Boşalım testi fonksiyonu, bu durumu baskılamak için geliştirilmiştir.  Karşılığında PID olmadan, dip vanalarının kısa bir süre açılmasına müsaade edilir.  Islaklık sensörleri yardımı ile, gözlerin tam boş olup-olmadığı ekranda görüntülenir.

19 İlave fonksiyonlar  Karışım önleme haricinde şu fonksiyonlar da sistemin standard kapsamında mevcuttur:  Topraklamanın güvence altına alınması.  Hortum kopması / çıkması durumunda boşaltımın / dolumun durdurulması.  Buhar geri dönüşüm zorunluluğu olan ürünlerin belirlenebilmesi ve buhar hortumu takılmadan bu ürünlerin dolumu / boşaltımının engellenmesi.

20 Opsiyonel fonksiyonlar  Yer tankı aşırı dolum koruma: Yer tanklarının müsaade edilenden fazla doldurulmasının engellenmesi mümkündür. Bunun için, PID entegre edilmiş bir optik seviye sensörü yer tankı menholüne monte edilir. Sensör boyu, tank kapasitesine göre ayarlanabilir. Yer tankı içerisindeki sıvının seviyesi sensöre ulaştığında dip vanaları otomatik olarak kapatılır. Tanker gözü içerisinde kalan ürünün başka bir yer tankına boşaltılabilmesi için hortum sökülebilir ve diğer yer tankına bağlanabilir.

21 DEZICOP İlginiz için teşekkür ederiz. PASCAL LTD. ŞTİ. DEZIDATA GmbH


"DEZICOP Karışım önleme sistemi. Neden karışım önleme ?  Taşımada birden fazla gözü olan tankerler kullanılıyor.  Farklı ürünlerin boşaltımı için tek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları