Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SERKAN HACIÖMEROĞLU –Yön.Kur.bşk.yrd
2
GİRİŞİMCİLİK ve E-TİCARET
Girişimci Kimdir? Girişimci, yeni bir ürünü, bir süreci, bir hizmeti kafasında oluşturacak hayal gücüne ve bu fikri hayata geçirecek yeteneğe ve sebata sahip kişidir. Girişimci olmak, mesleki ünvanınıza, hangi okullarda okuduğunuza hatta okula gidip gitmediğinize bağımlı değildir. Girişimcilik dünyaya bakıp, sadece engelleri değil fırsatları da görebilmektir: dünyayı olduğu şekliyle değil, olması gerektiği şekliyle görmektir; ve sonra da bu iki dünyayı birbirine yaklaştırmak için gereken özgüvene, kararlılığa, ve kaynaklara sahip olmaktır.
3
GİRİŞİMCİLİK ÇEŞİTLERİ
1-İş gücü –hizmet girişimciliği: 2-Beyin gücü girişimciliği 3-Sermeye girişimciliği: 4-İnternet Girişimciliği
4
İş gücü girişimciliği
5
İş gücü girişimciliği Barış Manço Girişimci Miydi?
Müdür –Personel İlişkisi Değerli katılımcılar girişimcilik ileri görebilmek ,yapacağınız işin eğrisini , doğrusunu değerlendirebilmek her daim bir plan çerçevesinde hareket edebilmek ve iyi kurgu yapabilmeyi gerektirir.Çalıştığınız yerde bir girişimci olmak istiyorsanız önce inceleyin,irdeleyin sonra gerektiğinde bu verileri kullanın ama ne yaparsanız yapın fark yaratın!
6
BEYİN GÜCÜ GİRİŞİMCİLİĞİ
Beyin gücü girişimciliği fikir yaratmak ve bu fikri satmaktır. Girişimcilik taklitçilik değildir.Benzer üzerinde fark yaratarak beyin gücü ile bir fikir yaratmak olabilir Örneğin twitty terlikleri bilinen klasik terlik şeklini hayvan figürlü ,futbol takımı figürlü hale getirerek fark yaratıp bir girişimcilik örneği sunmuştur. Örneğin dondurmaya rakip rassbery firmasının yoğurdu dondurarak girişimcilik örneği sunmasıdır. Yani beyin gücü girişimciliği olanı taklit etmek değil olmayan bir şeyi ortaya koymak yada olan üzerinde fark yaratmaktır.
7
SERMAYE GİRİŞİMCİLİĞİ
Bu kısım daha çok parası olan bir iş kurmak isteyenlere göredir.Cebinizde para var ve bir iş kurmak istiyorsunuz işte bu durumda yapacağınız şeyler şunlar olabilir: a-Beğendiğiniz fikre para yatırmak.Bu riski de beraberinde getirir. b-Tanınmış bir markanın bayiliğini (franchise) almak .Bu sonuçta kendini tanıtmış ve ispatlamış bir markanın bayiliği olacağından riskinizde düşük olacaktır. c-Bir bakkalın yanında bakkal bir eczanenin yanında eczane açmak.Bu ise o bölgedeki talebi böleceğinden gelirinde o denli azalacağına işarettir.
8
İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Günümüzün en önemli girişimcilik alanıdır. Gittigidiyorlar,sahibinden.com, hepsi burada gibi siteler ile başlayan pazarda ciddi bir pay elde edilen yeni nesil girişimciliktir. Burada gittigidiyor örneği: Trendyol,Markafoni,şehir indirimi gibi sitelerse %90 a varan indirim sloganları ile devrim yaratan internet girişimciliği örneği olmuştur.
9
GİRİŞİMCİ MİYİM? Önce kendinize sormalısınız ben nasıl bir girişimciyim ? Sonra vereceğiniz cevaba göre işinizi kurgulamalısınız.Girişimci risk alabilen,aldığı riskleri minumuma indirebilendir. Ne iş yapacaksanız yapın nasıl bir girişimci olacaksanız olun her daim bir B Planınız mutlaka olsun.Yapacağınız işte fark yaratın.Bir e-ticaret sitesi açacaksanız bilinenlerden farklı olmasına özen gösterin.Bir yerde çalışacaksanız sıradan sabah git akşam eve gel mantığından sıyrılın. Engelsiz yaşam için büyük nimet olan e-ticaret’i kullanın.E-Ticaret ile evinizin konforunda internetten satış yapmanız ,internetten kazan sağlamanızın mümkün olduğunu unutmayın!
10
GİRİŞİMCİ MİYİM?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.