Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BTO220 ENFORMASYON TASARIMI Merve ÖZDEMİR Ahmet KUN Ayşe YILMAZ Sercan ÖZDEMİR Rumeyda ERBEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BTO220 ENFORMASYON TASARIMI Merve ÖZDEMİR Ahmet KUN Ayşe YILMAZ Sercan ÖZDEMİR Rumeyda ERBEK."— Sunum transkripti:

1 BTO220 ENFORMASYON TASARIMI Merve ÖZDEMİR Ahmet KUN Ayşe YILMAZ Sercan ÖZDEMİR Rumeyda ERBEK

2 AMACIMIZ Ülkemizde ve dünyamızda su kirliliğine ve israfına etki eden unsurlara öğrencilerin dikkatini çekerek onların bu konuda bilinçlenmesini sağlamak ve çevrelerine daha duyarlı bireyler yetişmesini sağlamak. Öğrenme Alanı: Madde Ve Değişim 2.Ünite: Maddeyi Tanıyalı Hedef Kitle: İlköğretim 4.Sınıf

3 Hedef Kitlenin Özellikleri: 4. sınıf öğrencisi somut işlemler dönemindedir. Bu dönemde; Muhakeme yoluyla somut problemleri çözümleme becerisine sahip olurlar. Bu özellikleri göz önüne alınarak öğrencilere somut problemler verilir ve öğrenciden çözmesi beklenir. Sınıflama, sıralama ve tersine çevirmenin başarılması. Bu özellikleri göz önünde bulundurularak öğrencilere bazı yanlış durumlar gösterilerek bunun düzeltmesi beklenir. Böylece öğrenci durumu tersine çevirerek doğru davranışı benimser.

4 KAZANIMLAR Su kirliliğine neden olan maddeleri bilir. Doğal kaynakların (Suyun) neden dikkatli tüketilmesi gerektiğini, bu konuda insanların bilgilendirilmesinin önemini açıklar. Konu ve Alt Konular: Su kirliliği Tasarım için kullanılacak araç ve teknolojiler: Adobe Flash / Adobe Dreamweaver

5 SENARYO İlköğretim 4. Sınıf öğrencisi olan Ali, İstanbul’da yaşamaktadır ve İstanbul’un su kirliliğinden, suyun çevre yaydığı pis kokudan ve görüntüsünden şikâyet etmektedir. Bu arada televizyonda izlemiş olduğu bir çizgi filmden de çok etkilenen Ali su kirliliğinden kaynaklanan bu sorunların giderilmesi için yapılması gerekenlerin neler olduğunu araştırır ve araştırmaları sonucunda var olan su kirliliğinde aslında kendisinin de farkında olmadan birçok katkısının olduğunu fark eder.

6 SENARYO Bu durumun farkına varan Ali artık arkadaşlarını bu konu ile ilgili bilinçlendirme çalışmalarına başlar. Arkadaşları ve kendisi için araştırmalar yapan Ali; su kirliliği, su kirliliğine neden olan faktörler hakkında arkadaşlarını bilgilendirir ve bu bilgilerin kalıcılığını çeşitli etkinlikler ile kalıcı olmasını ve arkadaşlarının çevrelerine daha duyarlı bireyler olmalarını sağlar…

7 KONU ANLATIMI Bilinçlendirmek için öğrenciye video veya animasyonlar hazırlar. Bu animasyonların veya videonun içeriğinde su kirliliğine ve israfına neden olan faktörler gösterilir. (örneğin diş fırçalarken suyun kapatılmaması, arabaların hortumla yıkanması, bahçe sulama sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları, kimyasal maddelerin nehirlere bırakılması sonucunda ortaya çıkan sonuçları, suyun israfı sonucunda ne durumlarla karşılaşılacağı ve kişisel olarak neler yapabileceğimiz konularına yer verilir.

8 ETKİNLİKLER Öğrencilere doğru durum ve yanlış durumu gösteren iki resim verilir ve doğru olanı seçmesi söylenir. Öğrencinin doğru seçenek sayısıyla orantılı olarak barajlardaki doluluk oranı gösterilir. Öğrencinin yanlış cevabı çoksa baraj boşalır. Öğrenciye bir animasyon gösterilir ve bu animasyonda su kirliliği ve israfına yönelik kişisel olarak neler yapabileceği konusunda yönlendirilerek etkileşimli şekilde çözüm üretilir. Öğrencilerden istenen doğru davranış gerçekleştiğinde bu davranışın sonuçları öğrenciye yazılı olarak söylenir. Böylece tutum öğretiminin uygulama aşamasında öğrenmenin kalıcılığını arttırmak için görsel-işitsel medyalardan faydalanarak tutumun sergilenebileceği durumlar öğrenene sunulur.

9 Teşekkür Ederiz


"BTO220 ENFORMASYON TASARIMI Merve ÖZDEMİR Ahmet KUN Ayşe YILMAZ Sercan ÖZDEMİR Rumeyda ERBEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları