Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Frigorifik Kasalar Soğutma Teknisyeninin, kasada incelemesi gereken noktalar: Muhtemel ısı köprüleri : Bazı kasa üreticileri, tasarladıkları kasa konstriksiyonuna.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Frigorifik Kasalar Soğutma Teknisyeninin, kasada incelemesi gereken noktalar: Muhtemel ısı köprüleri : Bazı kasa üreticileri, tasarladıkları kasa konstriksiyonuna."— Sunum transkripti:

1 1 Frigorifik Kasalar Soğutma Teknisyeninin, kasada incelemesi gereken noktalar: Muhtemel ısı köprüleri : Bazı kasa üreticileri, tasarladıkları kasa konstriksiyonuna sağlamlık katabilmek, maliyetleri daha düşürebilmek için çelik profillerle önce karkası imal etmekte daha sonra bu profil atkıların arasına poliüretan köpük doldurmaktadırlar. Hatta bazı uygulamalarda bu profillerin arasına strafor köpük levhalar koyulduğuda görülmüştür. Aralarda bulunan profiller ısıyı dış yüzeyden iç yüzeye taşımaktadır. Bu noktalara ısı köprüsü adı verilir. Poliüretan Dış Yüzey İç yüzey

2 2 Frigorifik Kasalar Frigorifik kasada ısı köprüsü nasıl anlaşılır ? Kasa üzerindeki bütün sıcaklık ölçümleri gölgede ve hava hareketinin olmadığı bir ortamda yapılmalıdır. Panel üzerinde belirli aralıklarla sıcaklık ölçümü yapılarak muhtemel ısı köprüsü noktaları bulunabilir. Özellikle köşeler, kapı kenarları taban ve tavanlar, muhtemel ısı köprüsü oluşturabilecek yerlerdir. Lazer sıcaklık ölçüm cihazı Sıcaklık farkı :

3 3 Frigorifik Kasalar 23.3 ºC 21,9 ºC 22.3 ºC 18,9 ºC 22,6 ºC 23.5 ºC 22,6 ºC 22,7 ºC 23.3 ºC 22.8 ºC 22,7 ºC 23.3 ºC 23,5ºC 21.4 ºC 35ºC ortam sıcaklığında, kasadan alınan sıcaklık değerleri

4 4 Frigorifik Kasalar Yoğuşma noktaları: Kasa üzerindeki yoğuşma noktaları, bu noktalardan ısının kasa içine aktığını gösterir. Profil karkaslı kasalarda, ince ve düşük dansiteli kasalarda, panel yüzeylerinde, özellikle kasa tabanının alt kısmında yoğun miktarda yoğuşma görülür. (Bu kasa ile -18 ºC ye inmek mümkün değildir.) Not : Bu kontroller gölgede yapılmadır.

5 5 Frigorifik Kasalar Kapaktaki yoğuşma : Böyle bir kasa ile, Cihaza uygun kasa hacmi olsa dahi, - (negatif) sıcaklıklara ulaşmak mümkün olmaz.

6 6 Frigorifik Kasalar Kasa içinden,dışına ulaşan levhalar: İç kısımda kullanılan darbe bandları veya plakalar, kapı dönüşlerinde,dış yüzeyde bulunan ve panel sırtını kaplayan krom nikel malzemeye direk temas etmemeli,yada iki metal arasında plaktik tampon bulunmalıdır.

7 7 Frigorifik Kasalar Isı hiçbir engelle karşılaşmadan, kasa içine akmaktadır

8 8 Frigorifik Kasalar Kapı eşiği ve tavan pervazları : Tavan pervazları ve kapı eşikleri kasalarda en yoğun ısı köprüsü oluşturan noktalardır.Bu noktalara özellikle dikkat edilmeli panel sırtını kaplayan kapı kasa profilinin doğrudan kasa içine dönmesi durumunda bu noktada da ısı köprüsü olacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu kısmın bazı kasalarda, sahanlık tarzında gereksiz yere uzatıldığı görülmektedir.Dışarıda kalan kısım ısı kaynağı oluşturur.

9 9 Frigorifik Kasalar Kapı fitilleri ve kapılar : Kapı fitilleri yıpranmış, yassılaşmış ve sertleşmiş olmamalı ve kapılar doğru ve hava geçirmez bir sıkılıkta kapanmalıdır.

10 10 Frigorifik Kasalar Kapı Fitilleri Kapı fitilleri : 0 ºC ve daha yüksek saklama sıcaklıkları için iki fitil, -18 ºC kasa sıcaklığı için üç fitil olması zorunludur.

11 11 Frigorifik Kasalar Bazı kasalarda kabin aydınlatması gömme lambalarla yapılır. Eğer lamba kasa içine poliüretanı boşaltılarak monte edilmişse,bu durum göz önünde bulundurulmalıdır.

12 12 Frigorifik kasalar Ticari araçlara yapılan frigorifik Panel-Van izolasyonları : Bu tip uygulamalarda, -18 ºC taşıma amaçlı kabin tasarımında, mutlaka içeride ikinci bir izolasyonlu kapı olmalıdır.Tek kapılı kabinlerde, soğutma ekipmanı kapasitesinin üzerinde bir performansla çalışmaktadır. Tek kapı -5 ila 0ºC uygulamalarında kullanılabilir.

13 13 Frigorifik kasalar Panel-Van izolasyonlarında; izolasyonun en zayıf olduğu noktalar, köşeler ve sürgülü kapı sistemleridir. Özellikle köşe noktalarında poliüretan azlığı, bu bölgelerin iyi kontrol edilmesini gerektirir.

14 14 Kasa Yükleme Üfleme yönü Havanın, ürün yüzeylerinden ve palet altlarından geri dönüşü Hava akımı yönü :

15 15 Kasa Yükleme Kasa Yüklemede Dikkat Edilecek Hususlar : I – Evaporatör Üfleme Mesafesi: Cihazlar tasarlanırken, evaporatör fan debileri ve hava hızları, havanın arka kapağa çarparak aşağıya doğru kavis alıp, kasa tabanından geri dönebilecek şekilde hesaplanıyor. Dolayısıyla, evaporatör üfleme menfezinin mamulle kapatılması, hava sikülasyonunu bozmaktadır. Doğu bir hava sirkülasyonu için, Evap. üfleme hizası boş bırakılmalıdır.

16 16 Kasa Yükleme II – Askı Kancaları : Askı kancaları veya varsa ürün rafları, evaporatör üfleme menfezinin önünü kapatmamalıdır.

17 17 Kasa Yükleme III – Kasa İçinde Ürünlerin Yüzey Alanı : Ürünler,yüzeylerine sürtünen hava ile ısı transferini gerçekleştirirler. Yükleme esnasında, en az iki yüzeyin hava sirkülasyonuna açık olmasına dikkat edilmeli, kasa içinde dengeli bir dağılım sağlanmalıdır. Evap. Ünitesinin altı, mümkün olduğunca boş bırakılmalıdır. (Hava emme bölgesi)

18 18 Kasa Yükleme IV - Servis Amaçlı Kapı Açılmaları: Kapılar mümkün olduğunca az açılmalı, servis işlemi kısa sürede tamamlanmalıdır Kapı perdeleri tavsiye edilmelidir.

19 19 Kasa Yükleme V – Raflar : Yükleme esnasında Raflar, üst kısımlarında boşluk kalacak şekilde doldurulmalıdır. Ayrıca kasa köşelerinde hava sirkülasyonunun oluşmadığı noktalar kalmamalıdır.  Palet veya plastik kasa ile yükleme yapılırken palet veya plastik kasa sıcaklığının, ürün sıcaklığıyla aynı olmasına özen gösterilmelidir.  Özellikle şarküteri taşımacılığında iade ürünler ayrı taşınmalıdır.

20 20 Kasa Yükleme Ambalaj ve Paletler : Donmuş mamülller için Kapalı kutu, Taze mamüller için Havalandırmalı kutu, Yükleme işlemlerinde, Plastik palet kullanılmalıdır


"1 Frigorifik Kasalar Soğutma Teknisyeninin, kasada incelemesi gereken noktalar: Muhtemel ısı köprüleri : Bazı kasa üreticileri, tasarladıkları kasa konstriksiyonuna." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları