Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA Halil AYGÜNDÜZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA Halil AYGÜNDÜZ."— Sunum transkripti:

1 SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA Halil AYGÜNDÜZ

2 FACEBOOK KPI’LARI • Hayran sayısı • Hakkında konuşulanların sayısı • İçerik beğeni / yorumu / paylaşımı sayısı • Engagement Rate

3 Hayran Sayısı • Markaların sosyal medyadaki başarılarını, birbirleriyle kıyaslarken önemli kıstaslardan bir tanesidir. • Sonuçları somutlaştırır. Uygulamaya konulan çalışmaların sonuçları hakkında net veriler verir. • Bu veriler doğrultusunda; çözümleme sunabilme imkanı sağlıyor.

4 Hakkında Konuşulanların Sayısı • Sayfa reytingidir. Sayfadaki içeriklerin beğenilmesi, yorumlanıp paylaşılması,diğer sayfalarda bahsinin geçmesi reytingi artırır. • İçerikteki sorulara kullanıcıların cevap vermesi, paylaşılan etkinliklere katılım durumlarını bildirmeleri ya da sayfadaki bir fotografı etiketlemeleri reytingi etkileyen unsurlardır.

5 İçerik Beğeni / Yorumu / Paylaşımı Sayısı • Bu sayı sayfadaki aktif kullanıcıyı gösterir. • Tercih edilmiş içerik tipinin ve niteliğinin, ne kadar başarılı olduğunun göstergesidir. • Ne kadar çok aktif kullanıcı, takip edilen ve paylaşılan içerik; o kadar çok başarı değeri olarak algılanır.

6 Engagement Rate • En önemli başarı ölçütlerindendir. Etkileşim oranıdır. Hayran sayısı, içerik sayısı ve bu içeriklerin beğenilerinin birbirine oranıdır. • Değerlendirme ölçütüdür. Markanın sosyal medyadaki konumunu belirler. Paylaşımların, beğenilerin ve yorumların oranı, markanın sosyal medyada ne kadar etkin olduğunu yansıtır. • Markanın etkin oluşu, diğer markalar arasında üst konumlarda oluşu memnun edici bir geri dönüttür.

7 • ‘’Responte Rate’’ de çok önemlidir. Kullanıcının içeriğine ne kadar sürede geri dönüt verdiğini gösterir. Paylaşımın hangi sıklıklarla takip edildiğini yansıtır. • Engagement Rate markanın sosyal medyadaki başarısını somutlaştırmada, sayısal grafiklere dönüştürmede, marka için büyük önem taşır. Böylelikle; sosyal medya temsilcisinin başarısını da ölçütleyebilme imkanı doğar.

8 Engagement Rate Çıktıları • Uygulanan kampanyaların başarısını gösterir. • Hayran sayısıyla içerik beğeni sayısı arasındaki ilişkiyi gösterir. • Viral etkileşimi belirler. Sayfayı, arkadaşının bildirimleririnden görüp, gelen kullanıcıyı gösterir. • Gelen-Giden hayran sayısını belirlememize olanak sağlar. • Yurt dışındaki hayran sayısını gösterir. • En aktif kullacılarını belirlemeye yardımcıdır.

9 • Sosyal medya KPI’ları markalara rakipleriyle olan farkı, kullanıcısıyla ne kadar etkileşime geçebildiğini, kampanyalarının istenilen sonuçları yansıtıp yansıtmadığını gösterir. • Bu doğrultu da markanın sosyal medyadaki pusulasıdır aslında…

10 SOSYAL MEDYADA TRENDLER • Google’dan akıllı gözlük projesi • Instagram artık Android’de • Youtube’dan 3D video girişimi • Pinterest’in artan ziyaretçi trafiği • 90’larda facebook olsaydı ! • Angry Birds Space: 3 günde 10 M download

11 • Micheal KORS ‘1 M’ kullanıcıya erişmesi kutluyor. Aslında yaptığı zaman tünelini kullanarak markasını tanıtması • Sızıntı QR kod uygulaması • Citroen kampanyası- Arabanı facebook uygulamasıyla yarat ve yapsınlar…

12 Teşekkür ederim TAKİPTE KALIN… HALİL AYGÜNDÜZ


"SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA Halil AYGÜNDÜZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları