Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKO OKUL PROJESİ. İÇERİK  Eko okul projesi nedir?  Eko okul projesi nasıl yürütülür?  Temsilci öğretmen ve öğrencilerimiz kimlerdir?  Eko sloganımız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKO OKUL PROJESİ. İÇERİK  Eko okul projesi nedir?  Eko okul projesi nasıl yürütülür?  Temsilci öğretmen ve öğrencilerimiz kimlerdir?  Eko sloganımız."— Sunum transkripti:

1 EKO OKUL PROJESİ

2 İÇERİK  Eko okul projesi nedir?  Eko okul projesi nasıl yürütülür?  Temsilci öğretmen ve öğrencilerimiz kimlerdir?  Eko sloganımız nedir?  Eylem planımız  1. dönem yapılan çalışmalardan örnekler  Birlikte Neler Yapmalıyız?

3 Eko okul nedir? İlköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan uluslar arası bir projedir. Eko Okullar Projesi, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmanın yanı sıra; proje dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimi ile üstün başarı sağlamış okullara yeşil bayrak ödülü vermesi ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil bayrak, uluslar arası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir. Projenin uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Özel Dr. Natuk Birkan İlköğretim Okulu olarak biz de bu yıl Eko-Okullar projesine dahil olduk. Bu sene çöp, atık ve geri dönüşüm konusu ile çalışmalarımıza başladık. Projenin okulun tümünde uygulanması nedeniyle Eko timimizi kurduk ve dördüncü sınıftan yedinci sınıfa kadar tüm sınıflardan temsilciler aldık. Eko-Komitemizde görevli olan öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile Eko-Tim öğrencilerimiz çalışmalarını büyük bir istek ve gayretle sürdürmektedirler. İlköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan uluslar arası bir projedir. Eko Okullar Projesi, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmanın yanı sıra; proje dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimi ile üstün başarı sağlamış okullara yeşil bayrak ödülü vermesi ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil bayrak, uluslar arası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir. Projenin uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Özel Dr. Natuk Birkan İlköğretim Okulu olarak biz de bu yıl Eko-Okullar projesine dahil olduk. Bu sene çöp, atık ve geri dönüşüm konusu ile çalışmalarımıza başladık. Projenin okulun tümünde uygulanması nedeniyle Eko timimizi kurduk ve dördüncü sınıftan yedinci sınıfa kadar tüm sınıflardan temsilciler aldık. Eko-Komitemizde görevli olan öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile Eko-Tim öğrencilerimiz çalışmalarını büyük bir istek ve gayretle sürdürmektedirler.

4 Eko-Okullar Programı Nasıl Yürür: 7 ADIM Eko-Okullar Programı Nasıl Yürür: 7 ADIM

5 1.Eko-Okullar Komitesi Kurulması :Eko-Okullar projesinin beyni olan komite okulun çevre yöneticileri konumundaki öğrenciler, öğretmenler, görevliler, veliler ve hatta yerel yöneticilerden oluşur ve okulun çevre konularındaki aktivitelerini organize eder ve yönetir. 1.Eko-Okullar Komitesi Kurulması :Eko-Okullar projesinin beyni olan komite okulun çevre yöneticileri konumundaki öğrenciler, öğretmenler, görevliler, veliler ve hatta yerel yöneticilerden oluşur ve okulun çevre konularındaki aktivitelerini organize eder ve yönetir. 2. Çevre İnceleme: Okuldaki çalışma, okulun çevre üzerinde yarattığı etkileri incelemekle başlar. Öğrenciler, okulda atılan çöp miktarından altyapı (kanalizasyon, vb.) yetersizliklerine kadar her konuda incelemeler yaparlar. 3. Eylem Planı: Çevresel inceleme sonucu ortaya çıkan sonuçları değerlendirerek belirlenen önceliklere göre uygulanabilir, gerçekçi amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek ve çevresel performansı arttırmak üzere tarihler belirlenir. 4.Gözlem ve Değerlendirme: Okulda belirlenen eylem planının takip edilmesini ve çalışılan konularda başarılı olunmasını sağlar. Aynı zamanda, okulda verilen çevre eğitiminin sürekliliğinin güvencesidir. 5. Atık, enerji, su konularında bütün okulda sınıf çalışmaları yapılır: Bütün okulda su ve enerji tasarrufu, atıkların ayrıştırılması ve toplanması ve geri dönüşüm uygulama çalışmaları yapılır. Amaç, çevresel eğitimi, ulusal okul müfredatının bir parçası haline getirmektir. 6. Bilgilendirme ve Katılım: Veliler, yerel yönetimler, sanayiler ve daha geniş toplum Eko-Okullar programında yer almaya başladıkça Yerel Gündem 21 de okullarda uygulanmaya başlamış olur. Okullar, bilgi ve deneyim edinmek için diğer kuruluşlarla iletişime girerler. Okullar yaptıkları çalışmalarla kendi çevrelerini de çevresel konularda duyarlı olmaya çağırırlar. 7. Eko-İlke: Her okul, kendi amaçlarını, değerlerini, ve öğrencilerin elde etmek istedikleri başarıları belirten kendi “eko-ilke”sini üretir. 2. Çevre İnceleme: Okuldaki çalışma, okulun çevre üzerinde yarattığı etkileri incelemekle başlar. Öğrenciler, okulda atılan çöp miktarından altyapı (kanalizasyon, vb.) yetersizliklerine kadar her konuda incelemeler yaparlar. 3. Eylem Planı: Çevresel inceleme sonucu ortaya çıkan sonuçları değerlendirerek belirlenen önceliklere göre uygulanabilir, gerçekçi amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek ve çevresel performansı arttırmak üzere tarihler belirlenir. 4.Gözlem ve Değerlendirme: Okulda belirlenen eylem planının takip edilmesini ve çalışılan konularda başarılı olunmasını sağlar. Aynı zamanda, okulda verilen çevre eğitiminin sürekliliğinin güvencesidir. 5. Atık, enerji, su konularında bütün okulda sınıf çalışmaları yapılır: Bütün okulda su ve enerji tasarrufu, atıkların ayrıştırılması ve toplanması ve geri dönüşüm uygulama çalışmaları yapılır. Amaç, çevresel eğitimi, ulusal okul müfredatının bir parçası haline getirmektir. 6. Bilgilendirme ve Katılım: Veliler, yerel yönetimler, sanayiler ve daha geniş toplum Eko-Okullar programında yer almaya başladıkça Yerel Gündem 21 de okullarda uygulanmaya başlamış olur. Okullar, bilgi ve deneyim edinmek için diğer kuruluşlarla iletişime girerler. Okullar yaptıkları çalışmalarla kendi çevrelerini de çevresel konularda duyarlı olmaya çağırırlar. 7. Eko-İlke: Her okul, kendi amaçlarını, değerlerini, ve öğrencilerin elde etmek istedikleri başarıları belirten kendi “eko-ilke”sini üretir.

6 Türkiye’de Programı Kim Yürütüyor? Program ülkemizde Türkiye Çevre Eğitim Vakfı tarafından yürütülmektedir. Uluslararası Çevre Eğitim Vakfının üyesi olarak 1995 yılında Ankara’dan bir okulla başlayan projemiz, 2002 yılı sonu itibariyle, Ankara, Antalya, Aydın, Bursa, Eskişehir, Giresun, İstanbul, İzmir, Balıkesir, Rize ve Van illerimizden toplam 104 ilköğretim okulumuzda yürütülmektedir! Program ülkemizde Türkiye Çevre Eğitim Vakfı tarafından yürütülmektedir. Uluslararası Çevre Eğitim Vakfının üyesi olarak 1995 yılında Ankara’dan bir okulla başlayan projemiz, 2002 yılı sonu itibariyle, Ankara, Antalya, Aydın, Bursa, Eskişehir, Giresun, İstanbul, İzmir, Balıkesir, Rize ve Van illerimizden toplam 104 ilköğretim okulumuzda yürütülmektedir!

7

8 EKO- KOMİTE ÜYELERİ  D.Selçuk DERECİ Okul Müdürü  Esin ERDURSUN 4. ve 5. sınıflar müdür yrd.  Türkan DİNGAZ 1. ve 2. sınıflar müdür yrd.  Aslıhan KOÇ 2. sınıf öğretmeni  Makbule BALABAN 3.sınıf öğretmeni  Fatma ÇİFTÇİ 4. sınıf öğretmeni  Pınar BAYÜLKEN Resim öğretmeni  Aslı CAN Sosyal Bilgiler Öğretmeni  Zehra GÜLSAY Fen Bilgisi Öğretmeni  Nesrin GEZGİRAY Sınıf Öğretmeni

9 EKO - TİM ÜYELERİ EKO - TİM ÜYELERİ 4-AEren Canoğulları Zeynep Uzunoğlu 4-B Ömer Cemre Gülsoy Yağmur Muslu 4-C Ayşenur Canfes 4-DZeynep Güvenilir 5-A Orkun KıraMina Tomruk 5-BEce Sevinç 5-C Özüm Habiboğlu 5-D Defne Çam 5-EYasemin Sılay İnci Merve Taşçı 6-A Gizem Kızıltan Utku Algün 6-B Pınar Kaya Ece Doğruoğlu 6-C İrem Yılmaz Melih Denizer 7-A Melih Özkul

10

11 AYLAR YAPILAN ÇALIŞMALAR SORUMLUEKİM 1.Eko- Okul komitesinin Oluşturulması 2.Eko-okul timinin oluşturulması 3.Eylem planı hazırlık çalışmaları 4.Eko-okul panosunun yer tespiti ve içeriğinin belirlenmesi Esin Erdursun Eko-Okul Komitesi Eko-Okul Komitesi Eko-Okul Komitesi Eko-Okul Komitesi KASIM 1. Çevre konulu anket yapılması 2. Eko ilke yarışması duyuru afişlerinin hazırlanması 3.Eko ilke yarışması ile okulumuzun sloganının belirlenmesi 4.Okul içi ve dışı çevresel incelemenin yapılması 5.Çöp ve atık konusunda sloganların asılması 6.Çöp ve atık konulu seminer düzenlenmesi 7.Gazetelerde çevre haberleriyle ilgili arşiv oluşturulması Zehra Gülsay Pınar Bayülken Eko-Okul Komitesi Eko-Tim Eko-Tim Eko-Okul-Fatma Çiftçi Eko-Okul-Fatma Çiftçi Sosyal Bil. Zümresi-Aslı Can Sosyal Bil. Zümresi-Aslı Can ARALIK 1.İTÜ Çevre Mühendisliği Fakültesine gezi 2.Kitap evlerindeki çevre konulu kitapların istatistiğinin oluşturulması (İTÜ Kitaplık) 3.Pınar süt – tetra- pak seminerinin düzenlenmesi 4.Çevredeki okullarla iletişim kurulması 5.Çevre sözlüğü oluşturulması 6.Ekmek Projesi Fen ve Teknoloji Zümresi Kütüphane / Eko-tim Eko Komite-Türkan Dingaz Eko- tim Tüm zümreler Eko komite-Fatma Çiftçi OCAK 1.Bilinçli tüketim ile ilgili basın-yayın organları ile çalışmalara başlanması 2.Eko-okullarla iletişim kurulması 3.Çevre ile ilgili sivil toplum örgütlerinin araştırılması 4.Katı atıkların geometride kapalı yüzey olarak kullanılması 5.Kağıdın serüveninin panoda sergilenmesi 6.Çevre konulu Şarkı ve müzik aleti yapılması Eko Komite-Aslıhan Koç Eko Komite Eko –tim Matematik Zümresi Sınıf Öğretmenleri Müzik Kulübü

12 ŞUBAT 1.Birinci dönem faaliyet raporunun hazırlanması 2.Okullar arası Çevre köşeleri yarışması Eko Komite Eko Komite-Türkan Dingaz MART 1.Şişli- Sarıyer-Bakırköy- Kadıköy belediye başkanlarının öğrenci komitesi ile ziyaret edilerek söyleşi yapılması 1.İlçe çapında 2023’te ülkemiz konulu resim yarışması düzenlenmesi 2.21 Mart Dünya Ağaç Günü kutlanması ve okul bahçesinin düzenlenmesi 3.22 Mart Dünya Su Günü kutlaması ve panolarının yapılması Eko-Tim-Makbule Balaban Sanat Zümresi Eko komite-Tolga Kılıç Eko komite-Tolga Kılıç Eko Komite - Fen ve Teknoloji Zümresi-Sınıf Öğretmenleri NİSAN 1.Çöp ve atık konusun seminer düzenlenmesi 2.Kirlilik konulu fotoğraf yarışması düzenlenmesi 3. Çevre kirliliğini oluşturan diğer etkenler hakkında bilgilenme ( tarım atıkları, endüstriyel atıklar-Seminer 4. Yıl içinde yapılan çalışmaların okulun Bilim Şenliğinde sergilenmesi. Eko-tim Eko Komite Fen ve Teknoloji Zümresi-Eko Tim Eko Komite Fen ve Teknoloji Zümresi MAYIS 1.Alternatif temizlik ürünleri yapımı hakkında bilgilendirme (Kimya Fakültesine gezi-seminer) 3. 5 Haziran Dünya Çevre Günü hazırlıkları Fen ve Teknoloji Zümresi Tüm Zümreler-Eko Komite Fen ve Teknoloji - Sınıf Öğretmenleri HAZİRAN 1.5 Haziran Dünya Çevre Günü kutlaması 2.Arboretum gezisi Eko Komite Fen ve Teknoloji Zümresi

13 ÇALIŞMALARIMIZDAN ÖRNEKLER

14 ATIK MALZEMELERDEN MÜZİK ALETİ 5. sınıflarda İngilizce dersinde Günseli Kavasoğlu öğretmenimiz öğrencilerimize atık malzemelerle müzik aleti tasarımı yaptırmıştır.

15 Çevre bilinci kazandırmak amacıyla Eko-tim öğrencilerimizle birlikte okulumuzun çeşitli yerlerine hatırlatmalar astık.

16 Öğrencilerimizin çevre bilinci konusundaki davranış ve bilgilerini tespit etmek amacıyla “Çevre Bilinci Anketi” uyguladık.

17 1.Arabadan dışarıya çöp atar mısınız ? 2.Yola çöp atan birini gördünüz. Bu durumda onu uyarır mısınız ? 3.Çöplerinizi ayırıp mı atarsınız ? (Mesela cam çöplerinizi belediyenin belirlediği konteynıre mi atarsınız?) 4.Gazete,dergi gibi kağıt atıklarınızı çöplerle beraber mi atıyorsunuz ? 5.Binanızdaki çöpler her gün mü atılıyor? 6.Evinizdeki çöpler için özel çöp poşeti satın alıyor musunuz ? 7.Çöp enerjisi hakkında bilginiz var mı? 8.Çöp dağlarının oluşturduğu metan gazının elektrik üretiminde kullanıldığını biliyor musunuz ? 9.Hiç çöp arıtma tesisine gittiniz mi? 10.Atık ile çöp arasındaki farkı biliyor musunuz ? 11.Tıbbi atık sözünü hiç duydunuz mu ? 12.e-atık (elektronik atık) sözünü duydunuz mu ? 13.Evinizde geri dönüşüm kutusu (katı atıkların tekrar kullanılabilmesi için kullanılan kutu) var mı? 14.Geri dönüşüm sembollerini biliyor musunuz ? 15.Hiç ağaç diktiniz mi ? 16.Yeryüzünün üçte ikisi sularla kaplıdır. Ancak bu suyun sadece %3’ünün içilebilir olduğunu biliyor muydunuz? 17. Dünyada her yıl 7 milyon ton çöp denizlere atılıyor. Bunu biliyor muydunuz ? ÖZEL DR. NATUK BİRKAN İLKÖĞRETİM OKULU EKO-OKULLAR PROJESİ ÇEVRE BİLİNCİ ANKETİ

18 Şampuan şişesini doğaya bıraktık. Kaç yılda parçalanır ve yok olur? ( ) (50-60) ( ) Denize atılan cam,kaç yılda doğadan yok olur ? ( 450 yıl) (1000yıl) (1 milyar yıl) Gelişmiş ülkelerde bir kişi yılda kaç kg çöp üretmektedir.? ( 100 kg ) (550 kg ) (1000 kg ) Yetişmiş bir ağaç günde kaç kişinin oksijen ihtiyacını karşılar ? ( 5 ) (10 ) (17 ) Peki Türkiye’de kaç tür bitki vardır ? ( 2000 ) ( ) ( )

19 EKO-OKULLAR PROJESİ ÇEVRE BİLİNCİ ANKET SONUÇLARI

20

21 Eko anket sonuçları  Türçev-Eko Okullar İTÜ Dr. Natuk Birkan İlköğretim okulu Eko – Timi öğrencileri olarak, okulumuz öğrencilerinin çevre ile ilgili davranış ve ilgilerini merak ettik. Arkadaşlarımıza “Çevre bilinci “ anketini uygulamaya karar verdik. 4, 5, 6 ve7. sınıflardan rastgele seçilen 39 kız, 43 erkek toplam 82 öğrenciye uygulanan anket sonuçlarımızı sizlerle paylaşmak istedik. Anket sonuçlarımızı incelemeniz bu konuda bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacaktır. Sonuçlar:  Okulumuz öğrencileri çevre koruma konusunda oldukça duyarlı.  Çöp enerjisi, çöpün arıtılması ve elektronik atık konusunda yeterince bilgi sahibi değiliz.  Elektronik atık konusunda bilgi sahibi değiliz.  Çoğumuzun evinde geri dönüşüm kutusu yok.  Geri dönüşüm sembollerini biliyoruz.  Büyük bir çoğunluğumuz ağaç dikmiş.

22 7. Sınıf Fizik dersinde işlediğimiz konularla, Eko- Okul çalışmalarımızı entegre etmek, Nükleer enerji-Nükleer Atık ile ilgili bilgilerimizi artırmak ve TRIGA MARK-II nükleer reaktörünün çalışma prensibini öğrenmek amacıyla tarihinde 7. sınıf öğrencilerimizle birlikte saat arası İTÜ Enerji Enstitüsünü ziyaret ettik. Prof. Dr. Sayın Ahmet Bayülken’in sunumunun ardından TRIGA MARK-II nükleer reaktörünü inceledik. 7. Sınıf Fizik dersinde işlediğimiz konularla, Eko- Okul çalışmalarımızı entegre etmek, Nükleer enerji-Nükleer Atık ile ilgili bilgilerimizi artırmak ve TRIGA MARK-II nükleer reaktörünün çalışma prensibini öğrenmek amacıyla tarihinde 7. sınıf öğrencilerimizle birlikte saat arası İTÜ Enerji Enstitüsünü ziyaret ettik. Prof. Dr. Sayın Ahmet Bayülken’in sunumunun ardından TRIGA MARK-II nükleer reaktörünü inceledik. İTÜ Enerji Enstitüsü ziyaretimiz

23 BİRLİKTE NELER YAPABİLİRİZ?  Çevremize karşı duyarlı ve ilgili olalım.  Eko-okul bünyesinde yapılan çevre konulu tüm etkinlikleri takip ederek bu etkinliklere katılalım.  Okul çevresinde gördüğümüz çevre ile ilgili aksaklıkları öğretmenlerimize bildirelim.  Okulumuzda ve çevremizde enerji tasarrufu ile ilgili tedbirler alalım.

24


"EKO OKUL PROJESİ. İÇERİK  Eko okul projesi nedir?  Eko okul projesi nasıl yürütülür?  Temsilci öğretmen ve öğrencilerimiz kimlerdir?  Eko sloganımız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları