Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İnternet hakkında bilgiler ve istatistikler  Arama motoru nedir?  Arama motorlarının temel parçaları  En yaygın arama motorları  Türkçe Arama motorları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İnternet hakkında bilgiler ve istatistikler  Arama motoru nedir?  Arama motorlarının temel parçaları  En yaygın arama motorları  Türkçe Arama motorları."— Sunum transkripti:

1  İnternet hakkında bilgiler ve istatistikler  Arama motoru nedir?  Arama motorlarının temel parçaları  En yaygın arama motorları  Türkçe Arama motorları  Neden Google’ı tercih ediyoruz?  Google siteleri nasıl kaydeder?  Arama motoru optimizasyonu nedir?  Seo danışmanlığı nedir?  Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  İnternet sitelerinden para kazanma yolları  Google Adsense ve Google Adwords  Türk Reklam Şirketleri

2 İnternet İstatistikleri  1984 –  1987 –   milyon  milyon - %341  milyon  milyon  milyon  milyar 262 milyon

3 2007 İnternet İstatistikleri  Asya 462 milyon  Avrupa 344 milyon  Kuzey Amerika 237 milyon  Latin Amerika 122 milyon  Afrika 44 milyon  Ortadoğu 34 milyon  Avustralya 19 milyon

4

5

6 Arama motoru nedir?  Arama motoru, dünyadaki hemen hemen tüm web sitelerinin listelendiği, kategorilere ayrılmış, aradığımız bilgileri en kısa yoldan ve hızlı bir şekilde ulaşmamızı sağlayan web siteleridir.  İnternet üzerinde binlerce arama motoru bulunmaktadır. Bunların bir kısmı kendi kategorilerinde ki web sitelerini listelemekte, bir kısmı yerel alanlarda hizmet vermekte, bir kısmı da dünya üzerindeki her türlü web sitesini listelemektedir. Arama motorlarında bulunan metin kutularının yanlarında “Search, Find It, Get It, Ara” gibi tuşlar bulunan kutucuklar herhangi bir kelimeyi yazdığımızda, bu arama motoru bu kelimenin geçtiği tüm dökümanları listelemektedirler.

7 Arama motorlarının temel parçaları  Spider :İlki "spider, bot, ant" gibi isimlere sahip olan programlar. Bu programlar interneti dolaşıp sayfaları tespit edip veritabanlarına kaydederler.  Veritabanı : Spider tarafından ziyaret edilen, her sayfanın kopyası burada saklanır. Sayfanızda yaptığınız değişiklikler, spider tekrar uğrayıncaya kadar arama motorlarında yer almaz. Arama yapıldığında, sayfanız veritabanındaki son haline göre değerlendirilip, sıralanır. Bu yüzden kullanıcılar, ölü linkler yada çok farklı içeriklerle karşılaşabilmektedir. Google.com'da "Önbellekten oku" komutuyla kayıtlı sayfanın Google'un veritabanındaki halini görebilirsiniz.  Sıralama mekanizması : Üçüncü parçada sıralama mekanizmasıdır. Kullanıcın yaptığı aramaya göre, en uygun şekilde sayfaları sıralamaya çalışır. Her arama motorunda bu parçalar farklı çalışır. Farklı sonuçlarının olması ise arama motorları tercihlerini değiştirmektedir.

8 Türkçe Arama Motorları  AraBul (http://www.arabul.com/) (1998)  Arama (http://www.arama.com/) (1999)  TR Arama (http://www.turkce-arama.com/) (2003)  Arama.tc (http://www.arama.tc/) (2004)  Arasam (http://www.arasam.net/) (2006)

9 En yaygın arama motorları  En yaygın arama motorları  Alta Vista (http://www.altavista.com) (1996)  Web Crawler (http://www.webcrawler.com) (1996)  Mamma (http://www.mamma.com) (1996)  Aol (http://www.aol.com ) (1996)  Yahoo Search (http://www.search.yahoo.com)(1996)(1998)  Msn Search (http://www.search.msn.com ) (1996) (1998)  HotBot (http://www.hotbot.com) (1997) (Ask-Msn-LyGo)  Live ( ) (1998)  Ask (http://www.ask.com ) (1998)  Google (http://www.google.com) (1998)

10 Neden Google? Google’ın ziyaretçi sayısı günlük 528 milyon kisi iken, Microsoft’un 526 milyon, Yahoo’nun ise 476 milyondur. Google’ın ziyaretçi sayısı günlük 528 milyon kisi iken, Microsoft’un 526 milyon, Yahoo’nun ise 476 milyondur. Her arama motoru kendi yöntemini geliştirerek, ziyaretçilerine en iyi sonuçları göstermeye çalışır. Her arama motoru kendi yöntemini geliştirerek, ziyaretçilerine en iyi sonuçları göstermeye çalışır.  Tarafsızlık: Google bilgi karmaşasına düzen getirmek için tasarlanmıştır. Bir arama motoru nasıl olmalıysa öyledir; düzenlenmiş, sınırlanmış bir dizin veya yüksek sıraları satılmış bir sonuç listesi değildir.  Dil imkanı: Google'da, 88 dilde arama yapılabilmektedir.  Hız: Google'ın devasa sistemi, 6 veri merkezinde Linux temelli 15 bin bilgisayardan oluşmaktadır.  Kayıtlı Resim: Google'ın resim arama bölümünde 250 milyon resim mevcuttur.

11 Neden Google?  Kayıtlı Site: Google’ın veritabanında kayıtlı 4 milyardan fazla internet sitesi bulunmaktadır.  Özetleme tekniği: Asla değişmeyen web sayfası özetleri yerine, Google arama sonuçlarında sizin aradığınıza uygun metinleri aktarır.  Şansımı Denemek istiyorum: Google, şirket isimleri gibi bilindik terimleri aradığınızda doğru sonucu en başta karşınıza getirmek konusundaki başarısıyla öne çıkmaktadır. Google'ın "Şansımı denemek istiyorum" özelliği, sizi işe yarayacak bilgiye en çabuk yoldan ulaştırmayı amaçlamaktadır.  Önbellek: Google sizin için sayfanın sunucusuna geçici olarak ulaşılamadığında görüntülemek için birçok web sayfasını önbelleğinde saklar. Alacağınız bilgi daha az güncel olacağına rağmen, bu önbellekteki materyali izlemek çoğu zaman normal bağlantıyı izlemekten daha hızlı olacaktır.

12

13

14 Google nasıl doğdu?  Stanford’da doktora yapan iki öğrenci, Sergey Brin ve Larry Page, Google'ı resmi olarak 1998’de 25 milyon dolar yasal sermayeyle kurdu. Şirketin GooglePlex denen merkez ofisi Kaliforniya'da bulunur ve Google’ın 2006 itibariyle çalışan sayısı 6800’dür. Google’ın kelime Anlamı   "googol" sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan sayıyı belirten matematiksel bir terimdir.  Kuruluş: Menlo Park, California (1998)  Gelir: 7.14 Milyar $ (2006)  Gelir: 1.69 Milyar $ (2005)

15 GOOGLE SİTELERİ NASIL KAYDEDER?  İndeksleme, arama motorlarının sizin sitenizi kendi veritabanına kaydetmesi demektir. Google arama motorunun 3 adet bilinen “bot” u vardır. 1. Adsense Botu 2. Freshbot 3. DeepCrawl

16 Arama motoru optimizasyonu nedir?  İngilizce açılımı “Search Engine Optimization” olan seo’nun Türkçe karşılığı “Arama Motoru Optimizasyonu” dur. Seo’ya bu kadar önem verilmesinin temel nedeni ise basit; internet sitelerine giriş yapan ziyaretçilerin %70-80’i bu internet sitelerine Google, Yahoo, Alta Vista, Msn Search, Ask.com gibi arama motorlarından giriş yapmaktadır. Bu %70-80′inin %90’ını ise Google ziyaretçileri oluşturuyor. İnternet kullanıcıları herhangi bir doküman, ürün, resim, video vs. ulaşmak için arama motorlarına girmektedirler. En çok kullanılan arama motoru ise GOOGLE ‘dır. Arama motoru optimizasyonu; arama motorlarında internet sitelerini belirli kelimelerde üst sıralara taşımak ve optimize etmektir. Google YahooAlta VistaMsn SearchAsk.com Google GOOGLEGoogle YahooAlta VistaMsn SearchAsk.com Google GOOGLE

17

18 Seo danışmanlığı nedir?  1990’larda başlayan internet sektörü, 2000’den sonra durdurulamaz bir hızla gelişmeye başladı. Dial-up tan ücretli internet girişi yaparken Adsl ile tanışmamız sonrasında neredeyse istediğimiz herşeye bir tıkla ulaşır olduk.. Bunun sonucunda şirketler de satışlarını arttırmak için internet sektörünün iyi bir pazar olduğunun farkına vardılar.  Ürününü pazarlamak, şirketini tanıtmak veya reklamdan para kazanmak isteyen şirket veya web sitesi sahipleri bu alana ciddi yatırımlarda bulunmaya başladılar.  Aynı konu üzerine birçok ajans ve şirket internet sitesi kurduğu için rekabet ciddi derecede arttı. Google internet sitesinde arama sonucu olarak da ilk sayfada 10 internet sitesi sunduğu için ilk 10′a girmek için ciddi bir yarış başlamış oldu.  İlk 10 sıraya girmek için ise site sahipleri bizim gibi tecrübeli webmasterlara seo danışmanlığı talebinde bulunmaktadırlar.

19 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  Anahtar kelimeleri belirleme -Site konusunu belirleme -Site konusuna ait arama istatistiklerini araştırma  Anahtar kelimeleri önem sırasına göre düzenleme -http://www.google.com/trends -http://www.google.com/trendshttp://www.google.com/trends

20 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  Alan adı ve uzantılar (.com.net.org.biz.info.com.tr.org.tr.gen.tr.us.name.in.k12. tr.tv.info.tr.biz.tr.web.tr.name.tr.gov.tr.bel.tr.pol.tr.edu.tr.w s.cc.ac.ag.be.bz.cn.de.es.fm.gs.io.jp.la.md.ms.nu.pl.ru. sc.se.sg.sh.tc.tk.tm.tw.vc.vg.eu.im.mn)  En pahalı kayıt ücreti.AG (175$)  En ucuz kayıt ücreti.IN (4$) - Domainde (Alan Adı) Anahtar Kelimelerin Etkisi - Domain Yaşı - Domain Bitiş Süresi - Domain Karakter Uzunluğu (maks. 63) - Domain Uzantısı

21 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  Hedef kelimelerin sayfadaki yerleşimleri - Sayfa Başlığı - Keywords Meta Tagı Description Meta tag H taglarıyla anahtar kelime öneminin vurgulanması ( Anahtar kelime )

22

23 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  Sayfa İçi Linkler • Link nedir? - Anahtar kelime ile anchor text etkisi - Link Sağlamlığı (http://www.iwebtool.com/broken_link_checker) - Link derinleşmesi

24 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler nelerdir?  Sayfa dışı linkler - Kaliteli siteleri önerme - Dış link kategorisi - Dış link sınırı

25 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler  Backlink nedir? - Backlink arttırtma yöntemleri - Dizin sitelerine kaydolma (DMOZ.org) Link değişim taktikleri 1. Karşılıklı Link değişim 2. Çapraz değişim 3. Karşılıksız link 4. Backlink yayın süresi Link Satın Alırken 1. Link değişiminde anchor text etkisi (tıklayın – Seo Danışmanı ) tıklayınSeo DanışmanıtıklayınSeo Danışmanı 2. Bizi öneren sayfanın dış link sayısı 3. Backlinkin sayfadaki yeri 4. Uzun süreli link satın almak. - Google Bomb nedir? - Sandbox nedir? - Sandbox filtresindeki site nasıl kurtarılır?

26 Arama motoru optimizasyonuna etki eden faktörler  Pagerank - Pagerank algoritması nasıl çalışır? - Gelecek Pagerank Değeri (Gpr) (Fpr)

27 Seo’ya etki eden faktörler  Sayfa içi Faktörler - Özgün İçerik - Gündem Takibi - Güncelleme Sıklığı - Sayfa büyüklüğü - Kodlama ve Hız

28 Yapılmaması gerekenler  Sayfa içi optimizasyonda yapılmaması gerekenler - Görünmez kelimeler - Küçük boyutta yazılmış içerik veya link - Arka plan rengine uyumlu içerik veya link - Resim Alt tagının eşleşmemesi - Çok uzun meta taglar - Telif hakkı

29 Seo’ya etki eden faktörler  Sayfa dışı Faktörler - Karşılıksız Backlink - IP adresinin kalitesi

30 Seo’ya etki eden faktörler  Ziyaretçi Faktörleri - Tekil Hit - Çoğul Hit ve Gösterim Sayısı - Veri aktarımı - Sayfayı terk etme süresi

31 Google Image Optimizasyonu  Google image algoritması nasıl çalışır? Resim galerilerinin ziyaretçilerinin yarısına yakını Google Image’den gelir. Google image’den direk resme girildiği için reklama tıklama olanağı olmadığından para kazanma olasılığını Google image arttıramaz. Ama sitenin hitlerini ve veri aktarımını arttırdığından dolayı Google optimizasyonuna çok fazla katkıda bulunmuş olur. Resim galerilerinin ziyaretçilerinin yarısına yakını Google Image’den gelir. Google image’den direk resme girildiği için reklama tıklama olanağı olmadığından para kazanma olasılığını Google image arttıramaz. Ama sitenin hitlerini ve veri aktarımını arttırdığından dolayı Google optimizasyonuna çok fazla katkıda bulunmuş olur.

32

33

34 Google image seçenek algoritması  -Google image‘de 5 farklı arama biçimi bulunuyor. Google imageGoogle image - Çok büyük resimler - Büyük resimler - Orta Boy resimler - Küçük resimler - Tüm boyutlardaki resimler - Çok büyük resimler - Büyük resimler - Orta Boy resimler - Küçük resimler - Tüm boyutlardaki resimler

35

36 Google Image Optimizasyonu  Resmin Alanı: px^2 Küçük resim px^2 Orta Boy Resim px^2 Büyük Boy Resim px^2 Çok büyük resim

37 Google Image Optimizasyonu  Google Image Optimizasyonu kriterleri - Resimlere alt tagı eklemek (“Resim

38 İnternetten Para Kazanmanın Yolları  Sabit Reklam Anlaşması - Yüksek Kalite Reklam (2000$ $) - Düşük Kalite Reklam (10$-500$) - Metin Reklam (5$-500$) - Link Reklam (5$-1000$)  Gold Üyelik – Vip Üyelik  PTS (Paid To SignUp: Üyelik başına kazandıran sistemler)  PTC (Paid To Click: Tık başına kazandıran sistemler)  PTR (Paid to Read: Oku-Kazan sistemleri)  PTSu (Get Paid To Surf: Sayfalarda dolaşarak para kazandıran sistemler)  PTP (Paid To Promote: Tanıtma başına kazandıran sistemler)

39 Link Reklam Piyasa Fiyatları * Pr4: ytl/ay * Pr5: ytl/ay * Pr6: Ytl/ay * Pr7: ytl/ay * Pr8: ytl/ay * Pr9: Yahoo * Pr4: ytl/ay * Pr5: ytl/ay * Pr6: Ytl/ay * Pr7: ytl/ay * Pr8: ytl/ay * Pr9: Yahoo * Pr10: Google * Pr10: Google

40 İnternetten Para Kazanmanın Yolları  Google Adsense ve Google Adwords Dünya devi Google, tıklama başı ödeme reklam yayıncılığını 1997′de başlattı. Böylece yıllık karının %94′ünü karşılayacak bir sistem getirdi. Dünya devi Google, tıklama başı ödeme reklam yayıncılığını 1997′de başlattı. Böylece yıllık karının %94′ünü karşılayacak bir sistem getirdi.  Google Adsense’e nasıl üye olunur? https://www.google.com/adsense Web sitenizin URL'si: Web sitenizin dili: Hesap türü: Adres:

41 Adsense Program Politikası  "Reklamları tıklayın," "bizi destekleyin," "bu bağlantıları ziyaret edin" gibi ifadeler veya benzer bir üslup kullanarak, kullanıcıları Google reklamlarını tıklamaya teşvik edemezler.  Oklar veya grafik hileler kullanarak kullanıcıların dikkatini reklamlara çekemezler  Reklamların yanına yanıltıcı resimler yerleştiremezler  Google reklam birimlerinin üzerine yanıltıcı etiketler yerleştiremezler - örneğin, reklamlar "Sponsorlu Bağlantılar" olarak etiketlenebilir, ancak "Favori Siteler" olarak etiketlenemez.

42 Adsense Reklam Çeşitleri  İçerik için AdSense Sadece Metin Reklamlar Sadece Metin Reklamlar Sadece Resim Reklamlar Sadece Resim Reklamlar Metin veya Resim Reklamlar Metin veya Resim Reklamlar Bağlantı Reklamlar Bağlantı Reklamlar  Arama için AdSense  Tavsiyeler

43

44

45

46 Google Adsense yayıncıları ödemelerini ne zaman alıyorlar?  Adsense Ödeme Alt Limiti 100$’dır. AdSense üyesi internet sitesi sahipleri program kurallarına uyduğu taktirde reklam yayını hakkına sahiptirler. Ay sonunda 100 doları geçmeleri halinde ücretleri gönderilir. Geçmemesi halinde ise ertesi aya kalır ve 100 doları geçtikleri an yollanır. Örneğin şubat ayında 77 dolar kazandınız ve Mart ayında da 80 dolar kazandınız. Nisan ayının 25′inden sonra 77+80=157 dolar hesabınıza aktarılır.

47 Adsense’den en çok para kazananlar 1. PlentyOfFish.com : Aylık $ Arkadaş bulma sitesi. 2. Digg.com : Aylık $ Siteye üye olanlar tarafından güncellenen bir nevi haber sitesi. 3. Jeremy Shoemaker: Amatör webmaster olarak işe başlayan Jeremy Shoemaker birden fazla internet sitesinden aylık $ gelir elde etmeyi başarabilmektedir. 4. Joel Comm: Aylık $ Joel, Google hakkında “What Google Never Told You About Making Money with AdSense” başlıklı bir e-book yazarak bu rakamlara ulaşmış durumda.

48

49 Adsense Alternatifi Türk Reklam Şirketleri 1. GittiGidiyor 2. ReklamStore 3. Araba.com 4. SevSevil 5. MyHouseShop 6. SanalOrtaklık 7. SiberAlem 8. OrtakSatış 9. KitapYurdu

50 Türkçe Kaynaklar    

51 Seo Araçları  Webmaster Araçları  1. Pr Sorgulama 2. Çoklu Pr Sorgulama (50) 3. Gpr Sorgulama 4. Google Pagerank Monitorü 5. Google Backlink Sorgulama 6. Alexa sırası ve Tahmini Gelecek Alexa sıralaması 7. Anahtar kelime yoğunluğu  Bir domainin barındığı sunucuda ki diğer internet sitelerini görmek için: -  SeoQuake ile gezinme -

52 Seo Araçları – Seo Quake

53 Seo Araçları  Backlink araştırması -  Toplu Pagerank ölçme -  Pagerank doğrulaması -  Google Sıralaması (Global-Türkiye-Almanya) -  Spam Report -  Meta Tag Analizi - analyzer.html analyzer.html analyzer.html  Free monitor for Google -

54 Yabancı Kaynaklar        

55 İletişim Bilgileri  Web:  Mail:  Tel:  Tel:


" İnternet hakkında bilgiler ve istatistikler  Arama motoru nedir?  Arama motorlarının temel parçaları  En yaygın arama motorları  Türkçe Arama motorları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları