Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama).

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)."— Sunum transkripti:

1 Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)

2 • Nesneye Dönük Programlamaya Giriş • Nesnenin Özellikleri ve Davranışı • Kalıtım(Inheritance) Ders sonunda aşağıdakiler öğrenmiş olacağız

3 Nesne (object) •Gerçek dünyada, ayrı ayrı tanımlanabilen herşey bir nesnedir. •Her nesnenin özelliği(attributes), ve davranışı (behavior) vardır. Özellik bir objeyi diğer objeden ayırt etmemizi sağlar, bu farklılığı onun dış görünüşü, durumu(state), ve diğer özelliklerine bakarak karar verir.

4 Nesne (object) Örnek: Kedi, Köpek, Araba, Bisiklet… Köpek için durum ve davranışlar; Durum: İsmi, rengi, cinsi, aç mı? … Davranış: havla, kuyruk salla, ısır … Bisiklet için durum ve davranışlar; Durum: şu anki vitesi, şu anki hızı, … Davranış: hızlan, vites değiştir, fren yap …

5 Sınıf(Class) Gerçek dünyada, benzer karakteristik ve davranışlara sahip nesneler bir sınıf (class) ile temsil edilir. Bir sınıf, nesneler tarafından paylaşılan durum ve davranışları temsil eder. Class lar objelerin özelliklerini temsil eder. Örneğin bir ağaç sınıfı ağacın tüm özelliklerini tarif eder. Ağaç sınıfı soyut bir modeldir.

6 Sınıf(Class) - Method Davranış tanımlamak için sınıf içinde metod yaratırız. Metodlar fonksiyon gibi çalışır. Sınıf tanımlamasının içinde yer alır.

7 Instance Sınıflar soyut tanımlama olmasına karşın, Instance ı o objenin somut göstergesi olarak düşünebiliriz. Örneğin bir ağaç sınıfından birçok klasın farklı attributes larını kullanarak farklı özelliklede instance yaratabiliriz.

8 Sınıfların Yaratılması Örneğin Bisiklet sınıfı yaratalım; class Bisiklet { int hiz = 0; int vites = 1; void vitesDegistir(int yendiDeger) { vites = yeniDeger; } void hizlan(int artir) { hiz = hiz + artir; } void frenYap(int azalt) { hiz = hiz - azalt; } void durumListele() { System.out.println(" hiz:"+hiz+" vites:"+vites); }

9 Sınıfların Yaratılması Bisiklet sınıfı ana uygulamamız değildir. Sadece bisiklet ile ilgili tanımlamalar yer almaktadır. Ayrı bir sinif yaratıp bisiklet sınıfını kullanacağız. class BisikletOrnek { public static void main(String[] args) { Bisiklet b1 = new Bisiklet(); Bisiklet b2 = new Bisiklet(); b1.hizlan(10); b1.vitesDegistir(2); b1.durumListele(); b2.hizlan(40); b2.vitesDegistir(3); b2.durumListele(); }


"Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları