Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”"— Sunum transkripti:

1 TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
OKUL ÖNCESİ ZÜMRESİ

2 İÇİNDEKİLER Ayın Teması Kavramlarımız Ayın Değeri Ayın Sesi
Şubat Ayı Doğum Günleri

3 4 YAŞ ŞUBAT AMAÇLAR VE KAZANIMLAR MOTOR GELİŞİM KAZANIM
AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR ŞUBAT MOTOR GELİŞİM KAZANIM Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.  SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım 2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler. Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur. Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Başkalarının duygularını söyler. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler. Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder. Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler. Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar. Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir. Kazanım 15: Kendine güvenir. Grup önünde kendini ifade eder. DİL GELİŞİMİ Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar. Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Düz cümle kurar. Bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır. Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. 4 YAŞ

4 4 YAŞ ŞUBAT Göstergeleri:
AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR ŞUBAT  Göstergeleri: Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler. Kazanım 9: Sesbilgisi farkındalığı gösterir. Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler. Aynı sesle başlayan sözcükler üretir. Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır. Kazanım 4: Nesneleri sayar. İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın sesini söyler. Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. Nesne/varlığın tadını söyler. Nesne/varlığın miktarını söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler. ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki eşyaları toplar. Ev/okuldaki eşyaları katlar. Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanır. 4 YAŞ

5 AYIN TEMASI İletişim nedir? İletişim araç-gereçleri nelerdir?
Eski zamanlarda iletişim nasıldı? İletişim ve teknoloji birlikte nasıl kullanılır? Taşıtlar kaç gruba ayrılır?

6 En sık kullanılan iletişim
Kavram Haritası İletişim Nedir? İletişim araçları nelerdir? İLETİŞİM İletişimin sağladığı kolaylıklar nelerdir? En sık kullanılan iletişim araçları nelerdir?

7 KAVRAMLARIMIZ... 9 Rakamı Uzun-Kısa Örüntü İnce-Kalın
1’den -9’a kadar rakamlar Parlak-Mat Daire, Üçgen Uzun, Kısa, Geniş, Dar Renk tonları Sert- Yumuşak Mutlu-Üzgün 10 rakamı Ağır -Hafif Ekşi Yukarı - Aşağı Ters-Düz

8 “Kelimeler farklı seslerden oluşur.”
AYIN SESLERİ “Ş, Z, Ç” “Kelimeler farklı seslerden oluşur.” “ Ş, Z,Ç ” sesleri ile başlayan kelimeleri bulma-listeleme. “ Ş, Z,Ç ” sesleri ile başlayan hayvan, meyve ve sebze, eylem, insan isimleri ve nesneleri gruplayarak kavram panosu hazırlama. Grafik oluşturma ve yorumlama. ( D sesiyle kaç tane canlı var, kaç tane isim var vb… ) “ Ş, Z,Ç ” sesleri ile başlayan kelime oyunları . “ Ş, Z,Ç ” sesleri ile biten kafiyeli dizeler oluşturma. “ Ş, Z,Ç ” sesleri ile başlayan nesnelerle “Göster-anlat” oyunları.

9 «Tutumluluk » AYIN DEĞERİ
“Kıvrık Nerede 4 Saçaklı Markette’’ değerler eğitimi setine başlıyoruz. Tutumluluğun ne olduğunu öğreniyoruz. Tutumlu olmanın anlamı ve sonuçlarından bahsediyoruz.

10 TUTUMLULUK Kavram Haritası Neleri biriktirebiliriz,
Kumbara kullanımı İhtiyaçlarımız dışında Eşya ya da yiyecek alınmaması TUTUMLULUK Neleri biriktirebiliriz, biriktirdiklerimizi nasıl kullanırız.

11 Ocak Ayında Doğanlar Ana - B Ana - C Ana - D Ana - E Deniz Kum
Coşkun Arda Kula Cemre Arık Ana - C Ahmet Mert Korkmaz Ana - D Halit Çataloğlu Gülin Alçı Ana - E Fatma Gençaslan Ali Rıza Güldüoğlu Hanzade Çataloğlu


"TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları