Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ ARALIK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ ARALIK AYINDA OKUNAN HİKAYELER ARALIK AYINDA ÖĞRENDİĞİMİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ ARALIK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ ARALIK AYINDA OKUNAN HİKAYELER ARALIK AYINDA ÖĞRENDİĞİMİZ."— Sunum transkripti:

1

2 ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ ARALIK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ ARALIK AYINDA OKUNAN HİKAYELER ARALIK AYINDA ÖĞRENDİĞİMİZ ŞARKILAR ARALIK AYI GEZİMİZ ARALIK AYI BRANŞ DERSLERİMİZ OCAK AYI MİNİ PROGRAMI OCAK AYI AİLE KATILIMI

3 BİLİŞSEL ALAN Kazanım 1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 3 Algıladıklarını hatırlar. Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Kazanım 4 Nesneleri sayar. İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Kazanım 5 Nesne ya da varlıkları gözlemler. Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir. Kazanım 8 Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.

4 Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. Göstergeleri: Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar. Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar. Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar. Kazanım 11: Nesneleri ölçer. Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer. Standart olm Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını söyler. Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. Göstergeleri: Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Kazanım 21: Atatürk’ü tanır. Göstergeleri: Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. ayan birimlerle ö l ç er.

5 MOTOR ALANI Kazanım 1 Yer değiştirme hareketleri yapar. Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar. Kazanım 3 Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri: Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Koşarak duran topa ayakla vurur. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. Kazanım 4 Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar. Değişik maNesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri açar/kapar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. lzemeler kullanarak resim yapar

6 Kazanım 5 Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar. Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. SOSYAL DUYGUSAL ALAN Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Göstergeleri: Adını/soyadını söyler. Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır Kazanım 5: Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Göstergeleri: Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir. Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

7 Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır. Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder. Kazanım 12 Değişik ortamlardaki kurallara uyar. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarına uyar. Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. DİL ALANI Kazanım 2 Sesini uygun kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar. Kazanım 5 Dili iletişim amacıyla kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Kazanım 7 Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler. Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.

8 Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 1 Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Elini/yüzünü yıkar. Kazanım 3 Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki eşyaları toplar. Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir. Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar. Göstergeleri: Dinlendirici etkinliklere katılır. Kazanım 6 Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır

9 Daire, kare, sarı, kırmızı,mavi,ağır-hafif,aynı-farklı, aç-tok,tüylü-tüysüz,sert- yumuşak, büyük-küçük, uzun-kısa, az, çok,ön-arka, iç-dış, ileri-geri,açık-kapalı, hızlı- yavaş, Sabah-öğle-akşam, gece-gündüz,bugün- yarın 1-10 arası ritmik sayma

10 “TOPLAR” PROJE KONUSUNA BAŞLANILDI. SÜRPRİZ KUTUSUNDAN NE ÇIKACAK TAHMİN EDİLDİ.

11

12 SÜRPRİZ KUTUSUNDAN ÇIKAN TOP İNCELENDİ.

13 EVDEN GETİRİLEN TOPLARLA BÜYÜKTEN-KÜÇÜĞE SIRALAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.

14

15

16 SPOR SALONUNDA FARKLI TOP TÜRLERİ İNCELENDİ VE TOPLARLA OYUNLAR OYNANDI.

17

18

19

20 TOP RESİMLERİ VE SAYILARLA 1-5 ARASI EŞLEŞTİRME ÇALIŞMASI YAPILDI.

21

22 TOPLARLA BOWLING OYNANDI.

23

24 KİL İLE FARKLI BÜYÜKLÜKTE TOPLAR OLUŞTURULDU.

25

26

27

28 TOP RESİMLERİ İLE İKİLİ ÖRÜNTÜ ÇALIŞMASI YAPILDI.

29

30 TOPLARLA ALTINDA-ÜSTÜNDE OYUNU OYNANILDI.

31

32 TOP HAVUZUNDAKİ TOPLAR MÜZİK EŞLİĞİNDE RENKLERİNE GÖRE GRUPLANDI.

33

34

35 TOPLARIN FARKLI ZEMİNLERDE ÇIKARDIKLARI FARKLI SESLER KEŞFEDİLDİ.

36 BONCUKLARLA MÜZİK ALETİ YAPILDI.

37

38 ‘’TOPLAR ‘’İSİMLİ ŞARKIMIZI OLUŞTURDUK.

39 KENDİ YAPTIĞIMIZ MÜZİK ALETLERİYLE ‘’TOPLAR’’ŞARKISINI SÖYLEDİK.

40 BASKETBOL TOPLARIYLA BASKETBOL OYNANDI..

41 EVDEN GETİRİLEN TOPLARIN AĞIRLIKLARI ÖLÇÜLDÜ.

42

43 AĞIR VE HAFİF TOPLARLA YER GRAFİĞİ OLUŞTURULDU.

44 KIŞ MEVSİMİ KONUSUNA BAŞLANILDI. KIŞ MEVSİMİNDE OLAN DEĞİŞİKLİKLERİ GÖZLEMLEMEK İÇİN BAHÇEYE ÇIKILDI..

45 BAHÇEDE ÇEKİLEN FOTOĞRAFLARLA KIŞ MEVSİMİ SINIF PANOSU OLUŞTURULDU.

46

47

48

49 STRAFORDAN ÇAM AĞACI YAPILDI VE SİMLERLE SÜSLENDİ.

50

51

52 “MEVSİMLERE GÖRE GİYSİLER” ADLI OYUN OYNANDI..

53

54 CD’LERDEN KAR TANELERİ YAPILDI.

55 GECE-GÜNDÜZ DENEYİ YAPILDI.

56 GÖSTER-ANLAT GÜNÜNDE SENA AYDIN EVDEN GETİRDİĞİ BİBLO’SUNU ARKADAŞLARINA ANLATTI.

57 GÖSTER-ANLAT GÜNÜNDE ARTUN BARUN EVDEN GETİRDİĞİ MIZIKA’SINI ARKADAŞLARINA ANLATTI.

58 ŞİRİN SAYILAR KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.

59 ŞİRİN RENKLER KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.

60 ARALIK AYINDA OKUNAN HİKAYELER

61

62 ARALIK AYI ŞARKILARIMIZ KIŞ BABA A a a bak geldi kış baba Sırtında kalın abası Elinde kalın sopası Aa a bak geldi kış baba E e e bir karış kar yerde Dağlar kırlar hep bembeyaz Yavru kuşlar yem bulamaz E e e bir karış kar yerde İ i i kış dondurdu bizi Bu soğuğa dayanılmaz Kış babaya inanılmaz İ i i kış dondurdu bizi Oo o bak sırtımda palto Korkumuz yok kardan kıştan Ne soğuktan ne rüzgardan O o o bak sırtımda palto

63 DÖRT MEVSİM Bir yılda tam dört mevsim, Hepside ayrı resim, Gel birlikte sayalım, Takalım birer isim. İlkbahar,yaz,sonbahar, kış gelince kar yağar, Haydi haydi evine, Her tarafta soğuk var

64 BU AY Kİ MUTFAK ETKİNLİĞİMİZDE HAVUÇLU TOPLAR YAPTIK…

65

66

67

68

69 TÜRK MALLARI VE TUTUM HAFTASINI KUTLADIK.

70

71

72 MUTFAK ETKİNLİĞİMİZDE YENİ YIL PARTİSİ İÇİN YENİ YIL KURABİYELERİ HAZIRLADIK.

73

74 DEMOKRASİ EĞİTİMİ YENİ YIL PARTİSİNDE YENİ YIL PARTİSİNDE NE YEMEK İSTERSİN? KONULU SEÇİM YAPILDI..

75

76

77 ARALIK AYI TİYATROMUZ ASLAN KRALIN YENİ YIL PARTİSİ

78

79

80 GEZİCİ KÜTÜPHANE GEZİCİ KÜTÜPHANE PAFİN OKULUMUZDA GEZİCİ GEZİCİ KÜTÜPHANEMİZDEN KÜTÜPHANEMİZDEN ÇOK GÜZEL HİKAYELER ALDIK…

81

82

83

84 ARALIK AYI GEZİMİZ DÜNYA GÖZ HASTANESİNE DÜNYA GÖZ HASTANESİNE GİDİLEREK GÖZ MUAYENESİOLUNDU.

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95 ‘’SOSYAL SORUMLULUK PROJEMİZ’’ EDİRNEDEKİ KARDEŞ OKULUMUZ ‘’İKİNCİ MURAT İLKOKULU’’ YARDIMLARIMIZI HAZIRLADIK. KATILAN BÜTÜN VELİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ

96

97 BALE DERSİNDE SAĞDAN VE SOLDAN YARIM DÖNÜŞ VE JUMP ÇALIŞMALARI YAPTIK.

98 DRAMA DERSİNDE BİRBİRİMİZE YARDIM ETMEYİ VE GÜVENMEYİ ÖĞRENDİK.

99 DUYU ORGANLARIMIZI KULLANARAK MATERYALLERİ TANIMA OYUNU OYNADIK.

100

101

102 ORFF ALETLERİYLE RİTM TUTARAK ŞARKI SÖYLEMEYİ ÖĞRENDİK.

103 OCAK AYI 4 YAŞ MİNİ PROGRAMI PYP Bu hafta kendimizi ifade etme yollarından biri olan ‘MÜZİK’ İle ilgili çalışmalar yapıyoruz. Sesleri keşfediyoruz ve dışarıdan gelen sesleri dinleyerek tahmin ediyoruz. Canlı cansız varlıkların seslerini taklit ediyoruz ‘BOY VE KİLO ‘ölçümü için revire gidiyoruz. Değişik enstrümanları inceliyoruz, çıkardıkları sesleri keşfediyoruz. ‘Şarkıcı Gukki’ hikayemizi okuyoruz Klasik müzik eşliğinde parmak boyası ile özgürce duvar boyaması yapıyoruz. ‘ÇALGICILAR’ kitabımızı inceliyoruz. ‘KELEBEK’ Şarkımızı öğreniyoruz. “GÖSTER-ANLAT GÜNÜ” ‘BİRİCİK TOK’ öğrencimiz evinden istediği bir nesneyi okula getirerek arkadaşlarına tanıtacak! Kendi müziğimi seçiyorum. ‘DUYGULARIN DANSI’ İsimli drama çalışmasını yapıyoruz. Mutlu,üzgün, kızgın, sinirli, öfkeli seslerin resmini yapıyoruz Sevdiğimiz eşyalarla kendi müziğimizi yapıyoruz. (bardak,kutu, kalem, pipet vb.)

104 PYP Kendimizi ifade etme yollarımızdan ‘ SANAT’ konumuzla devam ediyoruz. Ünlü ressamların resimlerini inceliyoruz ve resimde neler gördüğümüzü anlatıyoruz. Not: Okula 30X30cm ebatlarında tuval getirmeyi unutma. İlk tuval resmimizi yapıyoruz Aqua Florya Avm’deki İSTANBUL AKVARYUMA GEZİYE GİDİYORUZ. ‘Kral ve Kraliçe ‘ orff çalışması yapıyoruz. ‘ Kendi bildiğin gibi resim yap’ hikâyesini okuyoruz “GÖSTER-ANLAT GÜNÜ” ‘EDİZ GÜNEY TOK’ öğrencimiz evinden istediği bir nesneyi okula getirerek arkadaşlarına tanıtacak. Artık malzemeleri kullanarak ‘Akvaryum’ yapıyoruz. La fontaine’in masallarından ‘ Çırcır Böceği ile Karınca’ masalını okuyoruz ‘RENKLER VE ŞEKİLLER ‘ Partisi yapıyoruz. Müzik eşliğinde ‘ Hayali Resim’ draması yapıyoruz. ‘ Renkler ‘ kitabımızı okuyoruz. ‘ Tavşan ‘ şarkısını öğreniyoruz Kendimizi çektiğimiz fotoğraflarla ifade ediyoruz. Hepimiz birer fotoğrafçı oluyoruz çektiğimiz fotoğraflarla sergi açıyoruz. ’ Bak ne yapabiliyorum’ mesleklerden örnekler kitabımızı inceliyoruz.

105 PYP Kendini ifade etme yollarımızdan ‘OYUN’ la ilgili çalışmalar yapıyoruz. Oyun oynarken çekilen fotoğraflar inceleyerek resimde gördüklerimizi anlatıyoruz Bugün ‘OYUN GÜNÜMÜZ’ Farklı kültürlere ait oyunlar öğreniyoruz. Geçmişten günümüze gelen grup ve kurallı oyunları oynuyoruz. ‘Tavşan ile Kaplumbağa’ hikâyemizi okuyoruz “GÖSTER-ANLAT GÜNÜ” ‘TALYA EUNİCE İLORII’ öğrencimiz evinden istediği bir nesneyi okula getirerek arkadaşlarına tanıtacak. Kendi kuklalarımızı oluşturuyoruz ve kuklalarımızla kendimizi ifade ediyoruz PYP ‘Kendimizi nasıl ifade ettik’ panomuzu oluşturuyoruz. En sevdiğimiz oyun grafiği oluşturuyoruz. Okulumuz konferans salonunda ‘Buz Devri’ İsimli sinema filmini izliyoruz Bugün okulumuz yarım gün 13:30 ‘da servisler hareket edecektir. İlk karne heyecanını yaşamak isteyen velilerimiz 12:45 ‘te okulda bulunabilirler. İYİ TATİLLER

106 OCAK AYI AİLE KATILIMIMIZ 06 Çocuğunuzla günlük hayatınızda duyduğu sesleri taklit etmesini isteyiniz ve oyun oynayınız. 07 Çocuğunuzun evde müzik aleti varsa yarın okula gönderiniz. 08 Çocuğunuzla birlikte müzik açıp özgürce dans edin. 09 Çocuğunuzdan müzikle size o gün yaşadığı duyguları ifade etmesini isteyiniz. 10 Çocuğunuzla birlikte hafta sonu 30x30 cm boyutlarda tuval alıp okula gönderiniz. 13 Çocuğunuzla okulda tuvale yaptığı resimle ilgili sohbet ediniz. İnternet ve gazeteden bulduğunuz tablo resimlerini okula gönderiniz. 14 Çocuğunuzla bugün gittiği gezi hakkında sohbet ediniz. 15 Çocuğunuzla birlikte parmak boyasıyla resim yapınız ve çalışmanızı okula gönderiniz. 16 Çocuğunuzla partide neler yaptığı hakkında sohbet ediniz. 17 Çocuğunuzla birlikte hafta sonu bir resim sergisi, tiyatro veya kitapevine gidiniz. 20 Çocuğunuza sizin çocukluğunuzda oynadığınız ve en çok sevdiğiniz bir oyunu öğretin. 21 Çocuğunuzdan bugün okulda öğrendiği bir oyunu size öğretmesini isteyiniz. 22 Çocuğunuzdan kukla ile kendisini size ifade etmesi için destekleyiniz.. 23 Çocuğunuzdan bugün izlediği çizgi film size anlatmasını isteyiniz. 24 Bugün okulumuz yarım gün 13:30 ‘da servisler hareket edecektir. İlk karne heyecanını yaşamak isteyen velilerimiz 12:45 ‘te okulda bulunabilirler. İYİ TATİLLER


"ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ ARALIK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ ARALIK AYINDA OKUNAN HİKAYELER ARALIK AYINDA ÖĞRENDİĞİMİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları