Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ SOSYAL DAVRANIŞ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİEĞİTMENLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ SOSYAL DAVRANIŞ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİEĞİTMENLER."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ SOSYAL DAVRANIŞ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİEĞİTMENLER Bülent ŞENYÜREK Z.Müge KASAROĞLU

2

3

4 BİLİNÇ BİLİNÇ ALTI HEP EKSİK VE KÖTÜ TARAFI GÖREN GÖZLER,İYİ VE GÜZEL OLANLARA KÖRDÜR.

5 FİLTRELERİnançlar Değerler M etaprogramlar Acılar ve Kederler ELİNDE ÇEKİÇ TUTAN KİŞİ İÇİN HERKES ÇİVİDİR.

6

7 H6KUYUM

8 Hayatın en küçük ayrıntısı bile kendi dışında kalan kısmıyla uyum sağlayacak şekilde organize edilmiştir. Her ayrıntı evrenin bütünlüğünü sağlamakta bir rol oynar.  Atomdan bir elektron aldığınızda ne olur?  H 2 (yanıcı) + 1/2O 2 (yakıcı) = H 2 O (su) (nötr)

9 UYUMYAŞAMLA UYUMLU OLMAK YAŞAMIN RİTMİNE UYMAKTIR. KENDİNİZLE UYUMLU OLMAK KENDİ RİTMİNİZE UYGUN BİR YAŞAM SÜRMEKTİR.

10 VÜCUT DİLİ % 55 SÖZCÜKLER % 7 SES – TON, TINI… % 38

11

12 İLKELER • İnsanlar kendilerine benzeyen insanlardan hoşlanırlar. (Ancak bir insanın sizinle uyuma girmesi için sizden mutlaka hoşlanması gerekmez. ) • Diğer insanların dünya modeline saygı gösterin • İletişimde ya siz başkalarını yönlendirirsiniz, ya da başkaları sizi. BAZI KAPILARIN BİZE KAPALI GÖRÜNMESİ ÖNÜNDE DEĞİL ARKASINDA BULUNDUĞUMUZ İÇİNDİR. A.HAMDİ TANRIPINAR

13 • FİZYOLOJİ (% 55)  Duruş  El hareketleri  Yüz ifadesi  Göz kırpılması  Nefes alışverişler  Ayakların ve bacakların pozisyonları • SES TONU (% 38)  Ses  Ton (perde)  Tempo (konuşma)  Tını (kalite)  Yükseklik (ses tonu yüksekliği) • SÖZCÜKLER (% 7)  Yüklemler  Anahtar sözcükler  Ortak deneyimler ve çağrışımlar  İçerik ölçekleri

14 KAVRAMLAR Uyum; Sizinle karşınızdaki birey arasında algılanan farklılıkları bilinçsiz düzeyde minimuma indirebilme yeteneğidir. Uyumun anahtar öğeleri;  Ayak uydurma, Kişinin kendini rahat hissedinceye karşısındakinin davranışıyla eşleşmesidir.Burada hedef diğer insanları dilediğiniz tarafa yönlendirmektir.  Eşleştirme :Fizyolojiyi aynen tekrarlamaktır.  Yansıtma(Aynalama):Ters görüntüyü tekrarlama.Sağ ise sol, Sol ise sağ  Yönlendirme; Bir insanla uyum sağladığınız zaman göstereceğiniz bir sonraki adımı takip ederler.

15 • Başkasından Ayırma: Herkes kendine ilgi duyulmasını,değer verilmesini ister.Başkasından farklı olduğunu bilmek,bunu görmek insanları mutlu eder. Başkasından ayırmanın fiziksel özellikleri *Göz teması * Başla onaylamak * Uygun yüz tepkileri *Öne eğilmek

16 SÜREÇ • İki kişi karşılıklı sandalyelere oturun. • Gözlemci her iki kişinin uyum içerisinde olmasına yardım etsin. • Birbirinizle uyum sağlayarak 5dk bir sohbet gerçekleştirin. • Bu sohbet esnasında yaşadığınız duyguları fark edin. • Uyum kurmadan birkaç dakika daha sohbet edin ve duygularınıza odaklanın. • Her iki durumdaki farkları belirleyin.

17 Karşılıklı iki sandalyeye oturun. 5dk uyum içinde sohbet edin Gözlemci uyumu sağlamada yardımcı olsun Uyum kurmadan sohbet edin, duygularınıza odaklanın Her ikisini karşılaştırıp,farklılıkları belirleyin Sohbet sırasında duygularınızı fark edin

18 UYGULAMA Üçer kişilik gruplara ayrılın. Bir uygulayan, bir danışan, bir gözlemci SÜRE: 15 DK SÜRE: 15 DK UYGULAYANDANIŞAN GÖZLEMCİ

19 NERELERDE VE NE ZAMAN KULLANABİLİRİZ? NERELERDE VE NE ZAMAN KULLANAMAYIZ?

20 ETKİLİ İLETİŞİME BİR ÖRNEK SANDVİÇ YÖNTEMİ Karşınızdakinin olumlu yönünü belirtin VE Geliştirici söz (esas mesaj) “FAKAT”“AMA” HAYATINIZDAN ÇIKARIN! VE İyi sözlerle bezeli kapanış cümlesi ÖFKELİ İKEN KONUŞ, GÖRECEKSİN Kİ PİŞMAN OLACAĞIN EN GÜZEL KONUŞMAYI YAPMIŞ OLACAKSIN.

21 Anlayışlı bir insan olduğunuz için teşekkür ediyorum ve Sizi birkaç dakika daha bekletmemi kabul ederseniz, size yardımcı olacağım ve hoşgörünüzden dolayı sorun çözüldüğünde siz de rahatlamış olacaksınız.

22 Öncelikle her işletmede bazı sorunlar çıkabileceğine dair esnek yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim ve Yemeğinizdeki saç teli konusunda bir daha böyle bir şey yaşanmaması için derhal gerekli müdahaleyi yapacağım ve Bu durumu çözmem için beni bilgilendirdiğiniz, destek olduğunuz için tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.

23 Verdiğim işleri gerekli zamanda yetiştirecek sorumluluğa sahipsiniz ve Gerginlik yaşamadan, kendinizi vererek odaklandığınızda en iyi şekilde sonuç çıkartacaksınız ve Bu potansiyele sahip olduğunuzu biliyorum.

24 212 nolu odanın temizliği yapılmadığı için aldığımız şikayeti biliyorsunuz. Ben aslında sizin titiz ve özenli biri olduğunuzun farkındayım ve Her insan iyi olduğu işinde bazı hatalar yapabilir. Bu konuya biraz daha hassasiyet gösterir ve takip ederseniz, benzer sıkıntılar yaşanmayacaktır. ve Bu hassasiyete sahip olduğunuza inanıyorum.

25 Betül hanim, izin kullanmak istediğinizin farkındayım ve bize verilen organizasyonu yetiştirmek için sizin becerinize ihtiyacım var. ve Dişçi randevunuzu başka bir güne ayarlayabilirseniz, birlikte çok iyi bir organizasyon yapabiliriz. ve Yeteneklerinizi ortaya koyup, fedakarlık edeceğiniz için size teşekkür ediyorum.

26 Arkadaşlar, geçtiğimiz sezon hepiniz çok iyi iş çıkardınız. Öncelikle bunun için teşekkür ediyorum. ve Bildiğiniz gibi zaman zaman otelimizde bazı aksaklıklar yaşandı, şikayetlere maruz kaldık. Herkesin bir başkasını suçlamadan bunları azalabilmek için, kendi içinde çalışmasını değerlendirmesini ve daha özenli yaklaşmasını rica ediyorum. ve Sizlerin bu sorumluluk bilincine sahip olduğunuza güveniyorum.

27 UYGULAMA - 1 İşletmenizde yaşanan en az 3 sorunu düşünün. Ve bu sorunlar karşısında kullanılabilecek sandviç şeklini yazın. SÜRE: 15 DK SÜRE: 15 DK

28 UYGULAMA - 2 Üçer kişilik gruplara ayrılın. Bir uygulayan, bir danışan, bir gözlemci SÜRE: 15 DK SÜRE: 15 DK UYGULAYANDANIŞAN GÖZLEMCİ

29 NERELERDE VE NE ZAMAN KULLANABİLİRİZ? NERELERDE VE NE ZAMAN KULLANAMAYIZ?

30

31

32 •NLP PROBLEMSİZ DÜNYA YARATMA DEĞİL, PROBLEMLERLE BAŞ ETME YÖNTEMİDİR.

33 •Bugüne kadar beynimiz ve duygularımız bizi kontrol etti, •Artık NLP ile siz onları kontrol edeceksiniz

34 NLP İLE … • İletişim becerilerinizi geliştireceksiniz. • İç dünyanızın kontrolünü ele alacak, pozitif düşüneceksiniz. • Hipnotik dil kalıpları ile İkna becerilerinizi geliştireceksiniz. Kendimizl e Başkaları ile EN İŞE YARAMAYAN GÜNÜMÜZ HİÇ GÜLMEDİĞİMİZ GÜNDÜR.

35 NLP İLE … • Amacınızı (hedeflerinizi) bulacak ve başarı yolculuğunuza süreklilik kazandıracaksınız. • İnanç ve değerlerinizle çatışmayarak yaşayabileceksiniz. • Davranış ve alışkanlıklarınızı değiştirebileceksiniz. Yeni alışkanlıkları nasıl kazanacağınızı deneyimleyerek öğreneceksiniz. • Başkalarının hayran olduğunuz yönlerini siz de gerçekleştireceksiniz. ALIŞKANLIKLARIN ZİNCİRLERİ ÖNCE DUYULMAYACAK KADAR HAFİF, SONRA KIRILMAYACAK KADAR GÜÇLÜ OLUR. TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL,DAMLALARIN SÜREKLİLİĞİDİR.

36 NLP İLE … • Her yerde her zaman kendinize güven duyarak, yapabildiğinizin en iyisini hatta yapamam dediğiniz her şeyi yapacaksınız. • Karar verme yeteğinizi artırarak Problemlerinize hızlı ve üretici çözümler bulacaksınız. • Zamanı etkin ve verimli kullanacaksınız. YAPACAĞINIZA DA İNANSANIZ YAPAMAYACAĞINIZA DA İNANSANIZ HAKLI ÇIKARSINIZ. DENİZİN KENARINDA DURARAK VE SUYA BAKARAK DENİZİ AŞAMAZSINIZ. HAYAT GEÇ KALANLARI HİÇ AFFETMEZ

37 NLP İLE … • Stres enerjisini olumlu yönde kullanacaksınız. • Kişisel ve toplumsal liderlik yetenekleri geliştirerek, etkili yönetim stratejileri uygulayacaksınız. • Motivasyon gücünüzü arttırarak iş ve özel yaşamınızda daha yüksek performans sergileyeceksiniz • Bakış açınız genişleyecek ve daha yaratıcı fikirler üreteceksiniz. SEN ÇEVREN DE OLUP BİTENLERİ GÖRÜP “NEDEN” DİYE SORUYORSUN. KİMİ İSE ASLA VAROLMAMIŞ ŞEYLERİ HAYAL EDİP “NEDEN OLMASIN” DİYOR. DİYOR.

38 NLP İLE … • Başarılı yöneticileri modelleyeceksiniz. • Doğru kararları modelleyeceksiniz. KADERİNİZ KARAR ANLARINIZDA BİÇİMLENİR.

39


"EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM DANIŞMANLIKMERKEZİ SOSYAL DAVRANIŞ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİEĞİTMENLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları