Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/"— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

3 İletişim Nedir ? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı; “doğru anlaşılmaktır”. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

4 Örgütlerde İletişimin Temel Amacı • Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. • Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak • Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak • Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. • Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak • Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

5 Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız; 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

6 İletişimde Amaca Ulaşmak İçin İletişimde Amaca Ulaşmak İçin •Ne söylemek istiyorum? •Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? •Nerede hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? Sorularını cevaplandırmak gerekir. (Üye olmasını istediğiniz öğretmene uygun zamanda teklifte bulunmak) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

7 TEŞKİLAT ŞEMASI İl /Şube Yönetimi İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi Genel Merkez İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

8 ilçe Şube Okullar Sivil Kurum lar Milli Eğitim TEŞKİLAT ŞEMASI Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

9 Sivil Kurumlar Siyasi Partiler •Belediye •Vakıf ve Dernekler Medya •Yerel ve ulusal gazeteler •İnternet •Radyo- TV Sendikalar •Aynı İş Kolundaki Rakip Sendikalar •Farklı İş Kollarındaki Dost Sendikalar Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

10 KURUMSAL TEMSİL ormandaki ağaç kadar sağlam ve güçlü olgun başak kadar ağırbaşlı su kadar mütevazi toprak kadar üretici olmalıdır. Sendikacı Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

11 Arkasındaki Teşkilata Değer Verecek Okul Müdürü, İdareciler ve Öğretmenler Nezdinde Saygın Olacak Lider Duyarlılığında Olacak İyilikleri ve Olumsuzlukları Şahsına ve Kurumuna Mal Edilecek İletişim Kazaları Kuruma da Zarar Getirecek OKUL TEMSİLCİLİĞİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

12 Okul Temsilcisi •Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar •Üye Kazandırır Okulunda •Kendisine dair işlerinde istişareyle hareket eder •Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Milli Eğitim •Haber akışı sağlar •Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Sivil Kurumlarla Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

13 İletişim Süreci KANAL KAYNAK MESAJ ALICI GERİ BİLDİRİM ALICININ TEPKİSİ ANLAM BULMA Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

14 MESAJ •AÇIK OLMALI •ANLAŞILIR OLMALI •ZAMANINDA İLETİLMELİ •UYGUN YOLU İZLEMELİ •ETKİ SINIRI İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ •DAVRANIŞLARLA DESTEKLENMELİ •EK ANLAM ÜRETMEMELİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

15 1.İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ, GİYSİLER 2.SÖYLEYİŞ TARZI, SESİN TONU, VURGULAR, SUSMALAR 3.DOKUNMA 4.İLETİŞİM ORTAMI 5.KÜLTÜR 6.DİL 7.YÜZ İFADELERİ 8.EL KOL HAREKETLERİ KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN UNSURLAR Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

16 İNSANLARA İSMİYLE HİTAP ETMEK GÖZ TEMASI KURMAK ÖNEM VERDİĞİNİZİ VE ANLADIĞINIZI HİSSETTİRMEK DİNLEMEK VE DOSTÇA YAKLAŞMAK SAMİMİ VE AÇIK SÖZLÜ OLMAK KİŞİ GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMALI, OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMELİ POZİTİF TUTUM SERGİLEMEK GÜLÜMSEMEK BENZERLİKLERİ VURGULAMAK İLETİŞİMİ SICAK TUTAN DAVRANIŞLAR Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

17 1.İLİŞKİLERİNİN TEMELİNDE SEVGİ SAYGI YATAR 2.OLDUKLARI GİBİ KABUL EDİLMEK 3.SEÇİM HAKKI TANINMASI, ZORLAMALARDAN DAYATMALARDAN KAÇINMA İSTER 4.ÖVGÜ VE ONAY BEKLEMEK 5.YANLIŞTA ÖZÜR DİLEMEK 6.YARDIM ETMEK VE YARDIM ETMEK İÇİN FIRSAT TANIMAK 7.İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK 8.NAZİK OLMAK 9.GELİŞMEYE AÇIK OLMAK 10.KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERMEK İNSAN KARŞISINDAKİNDEN NE BEKLER Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

18 Beden Dili Beden Dili Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

19 • Beden Duruşu • Mimikler • Başın Kullanımı • Oturmak İçin Seçilen Yer • Giyim • Bakım ve Makyaj •B•Beden Duruşu •M•Mimikler •B•Başın Kullanımı •O•Oturmak İçin Seçilen Yer •G•Giyim •B•Bakım ve Makyaj • Jestler • Göz Teması • Ayakların Kullanımı • Oturma Biçimi • Mesafe • Kullanılan Aksesuarlar •J•Jestler •G•Göz Teması •A•Ayakların Kullanımı •O•Oturma Biçimi •M•Mesafe •K•Kullanılan Aksesuarlar Beden Dilinin Öğeleri Beden Dilinin Öğeleri Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

20 Beden Duruşu Beden Duruşu İletişim halinde olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajına güvenli bir özellik katmış olacaktır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

21 Doğrudan Göz İlişkisi Doğrudan Göz İlişkisi “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber) Bir kişiyle konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

22 •Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir. •Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir. Mesafe ve Bedensel Temas Mesafe ve Bedensel Temas Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

23 İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişlilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır. Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

24 Sa ğ lıklı ve etkin bir ileti ş imin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden ki ş ilere” ihtiyacı vardır. Sa ğ lıklı ve etkin bir ileti ş imin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden ki ş ilere” ihtiyacı vardır. Dinleme Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

25 •Söylenenlere ilgi gösterir. •Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. •Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. •Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. •Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. •Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek •Söylenenlere ilgi gösterir. •Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. •Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. •Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. •Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. •Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek Etkin Dinleyicinin Özellikleri Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

26 1.EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ • Korku ya da aktif direnç yaratabilir, • Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, •İ syankar davranı ş a yada misillemeye yol açabilir, 1.EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ • Korku ya da aktif direnç yaratabilir, • Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, •İ syankar davranı ş a yada misillemeye yol açabilir, SÖZLÜ İLETİŞİM ENGELLERİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

27 “yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, -Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. “yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, -Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. 2. TEHDİT ETME (Göz dağı verme) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

28 "şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir. "şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir. 3. AHLAK DERSİ VERME, VAAZ VERME Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

29 "ben olsam...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın” -kendi sorunlarını çözmekten aciz oldu ğ u duygusunu verir. - sorunu bütünüyle dü ş ünüp, de ğ i ş ik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, -Ba ğ ımlılık ya da direnme yaratabilir. "ben olsam...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın” -kendi sorunlarını çözmekten aciz oldu ğ u duygusunu verir. - sorunu bütünüyle dü ş ünüp, de ğ i ş ik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, -Ba ğ ımlılık ya da direnme yaratabilir. 4. ÖGÜT VERME Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

30 -"sen zaten tembelsin..“ -"olgunca düşünmüyorsun“ -“böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. -Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?) -"sen zaten tembelsin..“ -"olgunca düşünmüyorsun“ -“böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. -Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?) 5. YARGILAMA, ELEŞTİRME, SUÇLAMA Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

31 6. TESKİN, TESELLİ ETME "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.." -Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, -Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..) "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.." -Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, -Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

32 - kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter. - kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter. 7. AD TAKMA, GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

33 TEŞEKKÜRLER Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR


"İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları