Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır."— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır.

3 İletişim Nedir ? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı; “doğru anlaşılmaktır”.

4 Örgütlerde İletişimin Temel Amacı • Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. • Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak • Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak • Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. • Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak • Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak

5 Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız; 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür.

6 İletişimde Amaca Ulaşmak İçin İletişimde Amaca Ulaşmak İçin •Ne söylemek istiyorum? •Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? •Nerede hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? Sorularını cevaplandırmak gerekir. (Üye olmasını istediğiniz öğretmene uygun zamanda teklifte bulunmak)

7 TEŞKİLAT ŞEMASI İl /Şube Yönetimi İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi Genel Merkez İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi

8 ilçe Şube Okullar Sivil Kurum lar Milli Eğitim TEŞKİLAT ŞEMASI

9 Sivil Kurumlar Siyasi Partiler •Belediye •Vakıf ve Dernekler Medya •Yerel ve ulusal gazeteler •İnternet •Radyo- TV Sendikalar •Aynı İş Kolundaki Rakip Sendikalar •Farklı İş Kollarındaki Dost Sendikalar

10 KURUMSAL TEMSİL ormandaki ağaç kadar sağlam ve güçlü olgun başak kadar ağırbaşlı su kadar mütevazi toprak kadar üretici olmalıdır. Sendikacı

11 Arkasındaki Teşkilata Değer Verecek Okul Müdürü, İdareciler ve Öğretmenler Nezdinde Saygın Olacak Lider Duyarlılığında Olacak İyilikleri ve Olumsuzlukları Şahsına ve Kurumuna Mal Edilecek İletişim Kazaları Kuruma da Zarar Getirecek OKUL TEMSİLCİLİĞİ

12 Okul Temsilcisi •Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar •Üye Kazandırır Okulunda •Kendisine dair işlerinde istişareyle hareket eder •Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Milli Eğitim •Haber akışı sağlar •Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Sivil Kurumlarla

13 İletişim Süreci KANAL KAYNAK MESAJ ALICI GERİ BİLDİRİM ALICININ TEPKİSİ ANLAM BULMA

14 MESAJ •AÇIK OLMALI •ANLAŞILIR OLMALI •ZAMANINDA İLETİLMELİ •UYGUN YOLU İZLEMELİ •ETKİ SINIRI İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ •DAVRANIŞLARLA DESTEKLENMELİ •EK ANLAM ÜRETMEMELİ

15 1.İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ, GİYSİLER 2.SÖYLEYİŞ TARZI, SESİN TONU, VURGULAR, SUSMALAR 3.DOKUNMA 4.İLETİŞİM ORTAMI 5.KÜLTÜR 6.DİL 7.YÜZ İFADELERİ 8.EL KOL HAREKETLERİ KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN UNSURLAR

16 İNSANLARA İSMİYLE HİTAP ETMEK GÖZ TEMASI KURMAK ÖNEM VERDİĞİNİZİ VE ANLADIĞINIZI HİSSETTİRMEK DİNLEMEK VE DOSTÇA YAKLAŞMAK SAMİMİ VE AÇIK SÖZLÜ OLMAK KİŞİ GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMALI, OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMELİ POZİTİF TUTUM SERGİLEMEK GÜLÜMSEMEK BENZERLİKLERİ VURGULAMAK İLETİŞİMİ SICAK TUTAN DAVRANIŞLAR

17 1.İLİŞKİLERİNİN TEMELİNDE SEVGİ SAYGI YATAR 2.OLDUKLARI GİBİ KABUL EDİLMEK 3.SEÇİM HAKKI TANINMASI, ZORLAMALARDAN DAYATMALARDAN KAÇINMA İSTER 4.ÖVGÜ VE ONAY BEKLEMEK 5.YANLIŞTA ÖZÜR DİLEMEK 6.YARDIM ETMEK VE YARDIM ETMEK İÇİN FIRSAT TANIMAK 7.İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK 8.NAZİK OLMAK 9.GELİŞMEYE AÇIK OLMAK 10.KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERMEK İNSAN KARŞISINDAKİNDEN NE BEKLER

18 Beden Dili Beden Dili Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

19 • Beden Duruşu • Mimikler • Başın Kullanımı • Oturmak İçin Seçilen Yer • Giyim • Bakım ve Makyaj •B•Beden Duruşu •M•Mimikler •B•Başın Kullanımı •O•Oturmak İçin Seçilen Yer •G•Giyim •B•Bakım ve Makyaj • Jestler • Göz Teması • Ayakların Kullanımı • Oturma Biçimi • Mesafe • Kullanılan Aksesuarlar •J•Jestler •G•Göz Teması •A•Ayakların Kullanımı •O•Oturma Biçimi •M•Mesafe •K•Kullanılan Aksesuarlar Beden Dilinin Öğeleri Beden Dilinin Öğeleri

20 Beden Duruşu Beden Duruşu İletişim halinde olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajına güvenli bir özellik katmış olacaktır.

21 Doğrudan Göz İlişkisi Doğrudan Göz İlişkisi “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber) Bir kişiyle konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır.

22 •Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir. •Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir. Mesafe ve Bedensel Temas Mesafe ve Bedensel Temas

23 İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişlilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır. Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı

24 Sa ğ lıklı ve etkin bir ileti ş imin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden ki ş ilere” ihtiyacı vardır. Sa ğ lıklı ve etkin bir ileti ş imin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden ki ş ilere” ihtiyacı vardır. Dinleme

25 •Söylenenlere ilgi gösterir. •Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. •Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. •Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. •Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. •Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek •Söylenenlere ilgi gösterir. •Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. •Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. •Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. •Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. •Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek Etkin Dinleyicinin Özellikleri

26 1.EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ • Korku ya da aktif direnç yaratabilir, • Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, •İ syankar davranı ş a yada misillemeye yol açabilir, 1.EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ • Korku ya da aktif direnç yaratabilir, • Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, •İ syankar davranı ş a yada misillemeye yol açabilir, SÖZLÜ İLETİŞİM ENGELLERİ

27 “yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, -Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. “yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, -Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. 2. TEHDİT ETME (Göz dağı verme)

28 "şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir. "şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir. 3. AHLAK DERSİ VERME, VAAZ VERME

29 "ben olsam...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın” -kendi sorunlarını çözmekten aciz oldu ğ u duygusunu verir. - sorunu bütünüyle dü ş ünüp, de ğ i ş ik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, -Ba ğ ımlılık ya da direnme yaratabilir. "ben olsam...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın” -kendi sorunlarını çözmekten aciz oldu ğ u duygusunu verir. - sorunu bütünüyle dü ş ünüp, de ğ i ş ik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, -Ba ğ ımlılık ya da direnme yaratabilir. 4. ÖGÜT VERME

30 -"sen zaten tembelsin..“ -"olgunca düşünmüyorsun“ -“böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. -Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?) -"sen zaten tembelsin..“ -"olgunca düşünmüyorsun“ -“böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. -Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?) 5. YARGILAMA, ELEŞTİRME, SUÇLAMA

31 6. TESKİN, TESELLİ ETME "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.." -Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, -Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..) "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.." -Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, -Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..)

32 - kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter. - kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter. 7. AD TAKMA, GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME

33

34 Allah’ı doğru anlamak ve doğru inanmak her Müslüman'ın görevidir. Allah’ı anlatmak ve öğretmek de her aydın Müslüman’ın vazifesidir. Bu kitapla iki şeyi hedefledim: •Bilmeyenlerin öğrenmesini sağlamak •Öğreteceklere malzeme sunmak Kitap bu kapsamda yazılmış bir ilktir, ancak geliştirilmesi gerekmektedir.

35 İ nsanlar çocukluk devrelerinin hemen ba ş ında merak güdüsüyle, Allah hakkında yo ğ un bir ş ekilde soru sorarlar. Anne-babalar çocuklarına anlayabilece ğ i bir dil ve ikna edici tarzda cevaplar vermedi ğ i zaman bu sorular giderek girift bir hal almaktadır. Nitekim be ş ya ş ında sorulan aynı sorunun yetmi ş ya ş larında da soruldu ğ una ş ahit olmaktayız. İ nsanlar çocukluk devrelerinin hemen ba ş ında merak güdüsüyle, Allah hakkında yo ğ un bir ş ekilde soru sorarlar. Anne-babalar çocuklarına anlayabilece ğ i bir dil ve ikna edici tarzda cevaplar vermedi ğ i zaman bu sorular giderek girift bir hal almaktadır. Nitekim be ş ya ş ında sorulan aynı sorunun yetmi ş ya ş larında da soruldu ğ una ş ahit olmaktayız.

36 Ayrıca toplumdaki Allah inancının kısmen yüzeysel bir düzeyde kaldığı, hayranlık ve saygı derinliği içermediği, inancın hayata yansımadığı gözlemi ifade edilmekte. Paranın, şehvetin, şöhretin ve makamın insanları şımartarak ahlak ilkelerinin zorlandığı, Allah’ın gündelik hayattan çıkartıldığı bir dönemi yaşamaktayız. Kaynaklara inerek araştırma yapma imkânına sahip olmayanlara bilgileri derli toplu sunacak, zihinlerde oluşan istifhamları, bazen de art niyetle yöneltilen soruları cevaplandırmaya çalıştım.

37 Her insan kendisine karşı dürüst davranır; fakat kendisine sorduklarını cesaret ederek başkasına soramayabilir. Allah’a inanma hususunda kalbinin tatmin olmasını, zihinlerde oluşmuş tereddütlerin giderilmesini isteyenler için ayrıntılı bilgiler aktardım. Allah’ın ne kadar mükemmel bir yaratıcı, varlığının ne kadar açık ve belirgin olduğuna dair bilimin bugünkü verilerinden ve insan aklının kabul ettiği hakikatlerden örnekler vermeye çalıştım. Felsefi ve mantıksal kelime oyunlarına girmeyen, bilimsel teorilere boğmayan bir sunumu tercih ettim. Her insan kendisine karşı dürüst davranır; fakat kendisine sorduklarını cesaret ederek başkasına soramayabilir. Allah’a inanma hususunda kalbinin tatmin olmasını, zihinlerde oluşmuş tereddütlerin giderilmesini isteyenler için ayrıntılı bilgiler aktardım. Allah’ın ne kadar mükemmel bir yaratıcı, varlığının ne kadar açık ve belirgin olduğuna dair bilimin bugünkü verilerinden ve insan aklının kabul ettiği hakikatlerden örnekler vermeye çalıştım. Felsefi ve mantıksal kelime oyunlarına girmeyen, bilimsel teorilere boğmayan bir sunumu tercih ettim.

38 İÇİNDEKİLER 1. Allah Var mıdır? 2. Allah’ı Neden Göremiyoruz? 3. Allah Ahiret’te Görülecek mi? 4. Allah Nasıldır? 5. Allah Ne Zamandan Beri Vardır? 6. Allah’ın “Hep Varoluşu”nu Nasıl Anlayabiliriz? 7. Allah da Bir Gün Ölür mü? 8. Allah Ne Kadar Büyüktür? 9. Allah Nerededir? 10. Allah Kullarına Yakın mıdır? 11. Allah Ne Kadar Güzeldir? 12. Allah’ın Eli, Ayağı Gibi Organları Var mı? 13. Allah’ın Yemeye ve İçmeye İhtiyacı Var mıdır? 14. Allah Uyur mu? 15. Allah Her Şeyi Bilebilir mi? 16. Allah Gelecekte Olacakları Önceden Bilebilir mi? 17. Allah’ın Bilgisinin Sonsuzluğunu Nasıl Anlayabiliriz? 18. Allah’tan Gizli Bir Şey Olabilir mi? 19. Allah Aklımızdan Geçirdiklerimizi Bilebilir mi? 20. “Allah Bilirse Bilsin Bize Ne Ki?” Diyebilir miyiz?

39 21. Allah Her Şeyi Aynı Anda Nasıl Görebilir? 22. Allah Aynı Anda Altı Milyar İnsanın Konuşmasını Nasıl Duyabilir? 23. Allah Nasıl Bir Hafızaya Sahip? 24. Allah Unutur mu? 25. Allah Hangi Dilde Konuşur? 26. Allah Ahirette İnsanlarla Konuşacak mı? 27. Allah’tan Başka Tanrı Var mıdır? 28. Allah Gibi Başka Tanrı da Olsaydı Ne Olurdu? 29. Allah’ın Ailesi, Oğlu, Kızı Var mıdır? 30. Allah’a Baba Denilebilir mi? 31. Peki, Allah Bir ve Tek ise Neden Kendisi İçin “Biz” Kavramını Kullanmaktadır? 32. Allah’ın Cinsiyeti Var mıdır? 33. Allah’ın Yardımcıları Var mı? 34. Melekler Allah’ın Yardımcıları mıdır? 35. Allah’ın Dostu veya Düşmanı Var mı? 36. Allah Utanır mı? 37. Allah Sever mi? 38. Allah'ın Sevmedikleri Var mı? 39. Allah Sevinir mi? 40. Allah Acır mı?

40 41. Allah Kıskanır mı? 42. Allah’ın Gücünün Yetmediği Şey Var mıdır? 43. Allah’ın Her İstediği Oluyorsa Bizim İrademizin Ne Anlamı Var? 44. Allah’ın Sınırsız İradesi ile Kulun Sınırlı İradesi Arasında Nasıl Bir İlişki Var? 45. Allah Neden Bazı Şeyleri Yasaklayarak Günah İşlememize Zemin Hazırlamaktadır? 46. Allah Çocuklara Günah Yazar mı? 47. Allah Günahkârları Affeder mi? 48. Allah Kullarını Niçin Affeder? 49. Allah İyilik veya Kötülük Yapar mı? 50. Allah İyiliğin Karşılığını Verir mi? 51. Allah, Kullarına Kötülük Anlamına Gelen Cezaları Niçin Vermektedir? 52. Allah Ceza Verir mi? 53. Ahirette Her Günaha Kendi Türünden Ceza mı Verecek? 54. Allah’ın Şefkatli Olması ile Azap Etmesi Çelişki Değil midir? 55. Allah Öfkelenir mi? 56. Allah İntikam Alır mı? 57. Allah Tuzak Kurar mı? 58. Allah Nasıl Yaratır? 59. Evrendeki Temizlik Sistemini Kim Kurdu? 60. Sistemin Kendisini Yenilemesini ve Korumasını Kim Planladı?

41 61. Allah’ın Dışında Hayatı ve Ölümü Kim Yaratabilir? 62. Ortak Vicdan, Duygu ve Davranış Dünyamızı Kim Planladı? 63. Allah’ın Yaratma Yeteneği Sınırsız mıdır? 64. Allah’tan Başka Yaratıcı Var mı? 65. Allah İnsanları Niçin Yarattı? 66. Allah İnsana Niçin Görev ve Yetki Vermiştir? 67. Allah Canları Nasıl Alır? 68. Allah Rızık Veriyorsa İnsanlar Neden Açlıktan Ölür? 69. Allah Rızkı Nasıl Vermektedir? 70. Neden İnsanların Kimi Zengin, Kimi Fakir, Kimi Aç, Kimi Tok? Neden Adaletli Bir Dağılım Yok? 71. Allah Adaletli midir? 72. Dünyada Neden Zulüm ve Zalimler Var, Allah Onlara Niçin Müdahale Etmiyor? 73. Allah Kişiye Gücünün Ötesinde Bir Sorumluluk Yükler mi? 74. Allah Kullarına Yardım Eder mi? 75. Allah’ın Yardımını Hak Etmek İçin Neler Gerekmektedir? 76. Peki, Allah Nasıl Yardım Eder? 77. Allah’ın Özel Adı Var mıdır? 78. Yüce Allah’ın Kaç İsmi Vardır? 79. Darda Kalanlar Neden Allah’a Yönelirler? 80. Allah’ı Her Bilen İman Eder mi?

42 Erken yaşta Allah’ı öğretir ve Allah’a hayranlık kazandırırsak kırkından sonra bir Yunus, bir Mevlana yetiştirebiliriz.

43

44 43 SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları