Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001."— Sunum transkripti:

1 Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001

2 Eğitim Sistemimizin Kök Sorunları? Yaşamdan kopuk … küçük küçük bilgi parçaları birbirleriyle ve yaşamla ilişkilendirilmeden “öğretiliyor” Sistemimiz öğrenme odaklı değil öğretme odaklı Herkese aynı program … kişiselleştirilmemiş Eğitimin aktörlerinde motivasyon çok düşük

3 Eğitim Sistemimizin Kök Sorunları? Sistemin çalışmadığı yani “öğretilenlerin” işe yaramadığı herkesçe bilinse de “bilimsel” olarak ortaya konmuyor Dünya standartlarında yeni eğitim hedefleri, araç ve gereçler, felsefe ve yöntem sistemimizi kökten değiştirecek biçimde değil, göstermelik olarak yamanmaya çalışılıyor Eğitim sistemimiz hem öğretmeni hem öğrenciyi üretici değil tüketici olarak konumlandırıyor

4 Köy Enstitüleri Modelinin bugün için de hala geçerli ilkeleri Yaşamla içiçe yaparak yaşayarak öğrenme Eğitimin aktörleri; öğretmen, öğrenci, yönetici, veli arasındaki ilişkiler daha çağdaş.. daha insancıl Bireysel gelişim, içinde yaşadığımız toplumun değerleri ve evrensel değerler içiçe…”ya o ya o” değil, “hem o hem o”… Tüketim odaklı değil üretim odaklı Eğitim ortamı kilit altında değil.. her an açık.. halkın malı

5 “Bilgisayar Destekli Eğitim” kavramından “Teknoloji Destekli Açık Öğrenme Ortamları”’ na

6 Teknoloji destekli açık öğrenme ortamlarıöğretmez orada öğrenilir Bilgi farklı bireylerin farklı gereksinimleri göz önünde bulundurularak derlenir ve etkileşim için sunulur Aynı elektronik ortamın farklı hedef kitleleri olabilir İçerik bir kaynaktan sunulmaz.. Çok kaynaktan kaynaklanır.. Sistemin tüketicileri içerik de üretebilir Kullanıcı kendi öğrenme gereksinimlerini kendisi belirler ve kendi öğrenme süreçlerini kendisi denetler

7 Örneğin 25 bilgisayarlı bir bilgisayar laboratuvarı yerine 2 bilgisayar bulunan bir sınıfta daha etkili, daha yaratıcı şeyler öğrenilebilir Bilgisayar sayısı, harcanan paranın miktarı, müfredatın elektronik ortama aktarılmış kısmının büyüklüğü hiç bir şeydir Yaratıcılığı ve etkin öğrenmeyi güdüleyen bir tek bilgisayar bile çok şeydir Öğretmenin bilgisayar üzerinde göstereceği “1000” şeyden, öğrencinin bilgisayar üzerinde kendisinin yapacağı “1” şey daha değerlidir

8 Öğrencinin Internet üzerinde gidip bulup “okuyacağı” “1000” şeyden, kendisinin yaratıp Internet üzerine koyacağı “1” şey daha değerlidir “Yanlış” kullanıldığında ve kendisine tapıldığında teknoloji öldürür! “Doğru” kullanıldığında teknoloji motive eder, yaşatır, yarattırır!

9 Daha çok konuşmak yerine.. Daha çok üretmek gerekir.. Gelin birlikte “Elma” ya bir bakalım!

10 Teşekkürler...


"Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları