Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015."— Sunum transkripti:

1 / 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015

2 / 92 Beyin fırtınası veya fikir fırtınası, yaratıcı düşünceyi destekleyen, takım çalışanlarını motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine ve süreçlerin neden başarısız olduğuna dair çıkarımlar yapılabilmesine olanak sağlayan bir sürekli kalite geliştirme aracı. Bu kavram bir reklamcı olan Alex Osborn tarafından geliştirilmiştir. Tanımı

3 Beyin Fırtınası Kuralları Kural 1: Kendi görüş ve yargılarınızı açıklamayın Kural 2: Abartılı ve tuhaf fikirleri teşvik edin Kural 3: Başlangıçta önemli olan sayıdır, kalite değil Kural 4: Başkalarının fikirleri üzerine inşa edin Kural 5: Herkes ve her fikir aynı değerdedir / 93

4 Farklı Yöntemlerde Uygulanabilir: Grup görüşlerinin toplu halde alınması Klasik ve en sık uygulanan yöntemdir. Herkesin kendi görüşlerini yazması Herkes bir kağıda fikirlerini yazar ve teslim eder. Görüşlerinin paylaşılarak üzerine yazılması Bir defter dolaştırılarak görüşler öncekilerin altına yazılabilir. Bireyden takıma ve gruba gidiş Herkes fikirlerini yazar. Sonra fikirler küçük gruplarda tartışılır; ardından tüm grupta tartışılır. Elektronik ortamda beyin fırtınası Beyin fırtınası elektronik ortamda yapılır. / 94

5 5 Isınma turu yap [Grupta tecrübesiz katılımcılar var] [Diğer] Problemi açıkla Kuralları belirle Fikirleri topla Fikir başlat [Fikir var] [Fikir yok] Herkes fikrini yazar Sırayla fikirler okunur [Çok] [Tek] Fikirleri sunFikirleri kaydet [Zaman var] [Zaman yok] Kapanış [Çok][Tek] [Yok] [Zaman var] [Zaman yok] Bir fikri tartış En uygun fikri seçDiğer fikirleri yaz

6 Fikirlerin Gruplanması Toplanan fikirler çeşitli yöntemlerle gruplanabilir: –Venn diyagramı –Önemine göre sınıflama (çok önemli, az önemli, önemsiz…) –Benzerleri biraraya getirme –… / 96

7 Venn Diyagramı / Kedi Köpek

8 / 98

9 Örnek Uygulama Isınma egzersizi örneği: Bir ataç, ataç dışında hangi işlevler için kullanılabilir? Çözüm aranan konu örneği: Türkiye’de sağlık eğitimi nasıl daha iyi hale getirilebilir? / 99


"/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları