Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM PROJEMİZİN KONUSU: RENKLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM PROJEMİZİN KONUSU: RENKLER."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM PROJEMİZİN KONUSU: RENKLER

2 PROJE AŞAMALARI  Öncelikle grup üyelerimizi belirledik. Grubumuz 4 kişiden oluşuyor. Grup üyeleri:  Ramazan AKGÜL  Yavuz İNAN  Mehmet GÜNERİ  Mehmet MEŞE

3  Ramazan AKGÜL arkadaşımız hocamıza mail atarak grup üyelerini bildirdi.  Birkaç gün yaptığımız istişareler sonunda ikinci öğretimden bazı arkadaşların da önerisiyle renkler konusunu almaya karar verdik. Yine Ramazan arkadaşımız hocaya konuyu bildirmek için mail attı. Ve birkaç mesajlaşmadan sonra hocamız bu konuyu almamız için onay verdi.  Daha sonra Ahmet YILDIZ arkadaşımızın da bu konuyu istediğini öğrendik. Elimizi çabuk tutup ondan önce aldığımız için çok mutluyduk.

4 GÖREV DAĞILIMI  Mehmet MEŞE ve Mehmet GÜNERİ arkadaşımız bilgi işlem konusunda yardımcı olacak ve daha önce yapılmış olan materyal örneklerini araştıracaklar. Ramazan AKGÜL arkadaşımız yazı yazma ve tasarım çizimleri yapma konusunda yardımcı olacak. Yavuz İNAN arkadaşımız ise alış-veriş ve uzman kişilerle proje hakkında fikir alışverişinde bulunacak. Projeyi tamamlamak için yaklaşık 6-7 haftamız var.

5  Bu tarihte materyalimizin taslağı konusunda araştırmalar ve çizimler yaptık. Ortaya iki tane fikir çıktı. İki fikrin de taslağını hazırlamaya karar verdik. Ramazan AKGÜL arkadaşımız çizimlerini yaptı.

6

7

8  Tarihinde yaptığımız beyin fırtınası sonucunda ikinci çizimdeki materyali geliştirmek için fikir birliğine vardık. Bu materyali seçmemizdeki etken daha özgün, daha anlaşılır, daha dikkat çekici ve uygulamaya yönelik olmasıydı. Yani biz öyle düşünmüştük. Aslında renkler konusunu anlatmak için birçok materyal örneği vardı ancak ilkokul seviyesindeki öğrencilere yönelik olduğu için onlardan vazgeçmek zorunda kaldık. 

9 Seçtiğimiz materyal hakkında daha ayrıntılı çalıştığımızda bu materyalin konuyu anlatmada yeterli olmayacağını farkına vardık. Tasarladığımız diğer projeyi hayata geçirmek için kolları sıvadık. İlk iş olarak kütüphaneden materyal tasarımıyla ilgi 4 adet kitap aldık. Harıl harıl çalışmaya başladık. Ancak yine umduğumuzu bulamadık. Çünkü kitaplar sadece teorik bilgiler içeriyordu.

10  tarihinde Kale’de görev yapan okul öncesi öğretmeni Tahir ASLAN hocamızla görüştük. Bu görüşme sonunda üniversite düzeyinde öğrencilere renkleri anlatmak için materyal geliştirmenin çok zor olduğunun belirtti. Ve tasarladığımız materyalin uygun olabileceğini daha iyi bir fikri olmadığını söyledi.

11 tarihinde Yaşar AKKAN hocamızla ayak üstü yaptığımız sohbette yapacağımız materyal hakkında fikir alış- verişinde bulunduk. Yaşar hoca bizlere renkleri anlatmak için kartelanın iyi bir fikir olduğunu söyledi. Artık materyalimiz kesinleşmişti kartela yapacaktık.

12 MALİYET ANALİZİ  MALİYET ANALİZİ NEDİR?  Bir işletmedeki mal ve hizmet maliyetinin sistematik olarak toplanmasını, sınıflandırılmasını ve incelenmesini sağlayan ekonomik bir hesaplama ve değerlendirme yöntemidir.  Yaptığımız değerlendirmeler sonucunda yaklaşık tl bütçe ayırmamız gerektiğine karar verdik.

13 MALİYET ANALİZİ ÜRÜNADETBİRİM FİYATITOPLAM MAKET BIÇAĞI11 TL PORTFOLYO DOSYASI 42 TL8 TL BÜYÜK MAVİ DOSYA24 TL8 TL A4 KAĞIDI1 TOP5 TL KALEM31 TL3 TL YAPIŞTIRMALI REKLAM AFİŞİ 125 TL MAKAS11 TL DELGEÇ15 TL KARTON750 KRŞ3.50 TL GENEL TOPLAM59.50 TL

14 tarihinde materyalimiz için ADDİE modelinin uygun olduğuna karar verdik. ADDİE MODELİNİN AŞAMALARI: 1.ANALİZ 2.TASARIM 3.GELİŞTİRME 4.UYGULAMA 5.DEĞERLENDİRME

15 HEDEF KAZANIMLAR 1.Rengin tanımını yazar ve söyler. 2.Ana renklerin adını söyler. 3.Ara renklerin adını söyler. 4.Verilen ana renklerden oluşan ara rengi söyler. 5.Zıt renklerin tanımını söyler. 6.Sıcak ve soğuk renklerin tanımını söyler ve yazar.

16 7. Sıcak renklerin adını söyler. 8. Soğuk renklerin adını söyler. 9. Ana, ara, sıcak ve soğuk renkleri çevredeki varlıklar üzerinde gösterir. 10. Farklı kültürlerde renklerin ne anlama geldiğini söyler. ÖRNEK: (Beyazın Asya’da matem ve yası ifade ettiğini söyler) 11. Renklerin psikolojik özelliklerini söyler. ÖRNEK: (mavinin yalnızlığı, üzüntüyü ifade ettiğini söyler ve yazar.)

17  tarihinde grup olarak toplandık ve taslağa son şeklini vermeye çalıştık. Mehmet GÜNERİ arkadaşımız internetten araştırma yaptı. Ramazan AKGÜL arkadaşımız çizimleri yaptı. Yavuz İNAN ve Mehmet MEŞE arkadaşlarımız kırtasiye malzemelerini (kalem, A4 kağıdı, makas v.s ) almak için kırtasiyeye gittiler. Aynı zamanda materyal basımı hakkında konuşmak için matbaaya gittiler.

18  tarihinde kemaliye camisinin altında bulunan livasan matbaasına gittik. Cengiz beyden kartela basımı için yardımcı olmasını istedik. Taslağı hazırlayıp götürmemiz halinde basımı yapacağını belirtti. Grup olarak taslak hakkında fikir alış-verişinde bulunduk. İnternetten hazır kartela örneklerini inceledik. Biraz fikir sahibi olduktan sonra A4 kağıdına taslağı çizdik.

19

20

21  tarihinde yaptığımız taslağı livasan matbaaya götürdük. Ancak cengiz bey bu şekilde olamayacağını bilgisayar ortamında taslak yapmamız gerektiğini söyledi. Bu işi yapmak için Ramazan AKGÜL arkadaşımızın tanıdığı grafik tasarımcı bir arkadaşın yanına gittik. Kendisi gümüş reklamcılıkta çalışıyor.  Gümüş reklamcılığa geldik. Arkadaşla görüştük taslağı hazırlayacağını ancak şu anda yoğun olduğunu bunun için yarın uğramamızı istedi. Kabul ettik ve ordan ayrıldık.

22  tarihinde gümüş reklamcılık yolundayız. Taslağı yapıp bugün materyali tamamlama hayalleri içinde vardık reklamcıya. Ama umduğumuz gibi gelişmedi olaylar.  Muhammed ( yani taslağı yapacak arkadaş) yoğun ve tempolu çalışmanın ardından taslağı bitirdi. Artık son aşama için livasan matbaaya gidiyorduk. Evet yine livasandayız. Cengiz bey USB yi bilgisayara taktı çok heyecanlıyız. Ancak yine hüsran yine hüsran Muhammed’in çalıştığı program farklı olduğu için bilgisayar çalıştırmadı.

23

24 Evet tahmin edeceğiniz üzere yine gümüş reklamcılığa (deniz kırtasiye yanı) gidiyoruz. Durumu anlattık programı düzelttik ve livasana gittik. Çok şükür bu sefer bilgisayar çalıştırdı. Ancak bu sefer de ölçüler yanlış olduğu için arkalı önlü yapamayacağını söyledi Cengiz bey. Kendisinden ölçüleri düzeltmesini rica ettik ancak yoğun olduğunu söyleyerek red etti. Mecbur yine Muhammed’e gidiyoruz. Muhammed o kadar bilgisi olmadığını söyledi ve yardımcı olamayacağını belirtti. Saat geç olmuştu yarın buluşmak üzere dağıldık.

25  tarihinde toplandık ve ne yapacağımıza karar vermeye çalıştık. Az bir zaman kalmasından dolayı yeni bir materyal yapamayacağımız kesindi. Bunun için son defa şansımızı denemeye karar verdik. Önce livasana olmasa tekrar gümüş reklamcılığa gitmeye karar verdik. Liasana geldik durumu anlattık ancak Cengiz bey basım yaptığı makinasının bozulduğunu belirtti.  ( TABİ BİZ İNANMADIK )

26  Gümüş reklamcılığa geldik ne kadar zor durumda olduğumuzu anlatınca Muhammed reklam afişlerine basım yapıp sonra onları tek tek kesip yapıştırmayı önerdi. Mecbur kabul ettik.  Reklam afişine basımı yaptık ve oradan ayrıldık. Kesimlerini tek tek yaptık yapıştırmaları da da yapıp materyalimizi bitirdik.

27 GRUP DEĞERLENDİRMESİ  Materyalimiz az maliyetli, kolay taşınabilir, dikkat çekici, her yaş grubuna hitap eden, bilginin özünü veren, zamandan tasarruf sağlayan, tekrar tekrar kullanabilir olması, her mekana uygun olması bakımından çok kullanışlıdır. Ancak içerik bakımından daha iyi olabilirdi. Çok fazla bilgi veremedik.

28  KIYMETLİ VAKTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…


"ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM PROJEMİZİN KONUSU: RENKLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları