Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek."— Sunum transkripti:

1 Reklam Yazarlığı

2 Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek

3 Yaratıcılık benliğin ifadesidir. Kendinizden bir parça, kalbinizden, ruhunuzdan veya inançlarınızdan bir parça katmadığınız sürece, mükemmel bir iş yaratamazsınız. Ortaya çıkardığınız her iş sizin bir yansımanızdır. ‘Yaratıcılık bir iş değil, uğraştır.’ John Hegarty* *Reklam Zekayı Sihre Dönüştürmek, John Hegarty

4 Yarattıklarınızın başarılı olabilmesi için insanlara dokunabilecek dürüstlüğe ve insancıllığa sahip olmalıdır. O yüzden bazı yaratıcı insanlar öylesine dayanılmazlardır; sadece işlerini yapmakla kalmayıp aslında inançlarını ifade ediyorlardır. Bernbach ve benzerleri gibi reklamcılığın ilk devleri bize bunu gösterdi. Onlar tüccar değildi; yaptıkları şeye inanıyorlardı. ‘Yaratıcılık bir iş değil, uğraştır.’ John Hegarty* *Reklam Zekayı Sihre Dönüştürmek, John Hegarty

5 Müşteri : Volkswagen Başlıklar : Limon ve Küçük Düşün Sanat Yönetmeni: Helmut Krone Metin Yazarı: Julien Koenig

6 ‘Bugünlerde herkesin ağzında bir yaratıcılık lafıdır gidiyor; Bu da açıkçası beni endişelendiriyor. Zevki öne çıkarıp satışı kaybetmekten korkuyorum. Yaratıcılık adına işleyebileceğimiz günahlardan korkuyorum. Sahtecilik çağına giriyor olmaktan korkuyorum. Reklamı reklam yapan şeyleri kaybetmemek lazım.’

7 ‘Yaratıcılık bir iş değil, uğraştır. John Hegarty

8 ‘Yaratıcılık bir süreç değildir, reklamcılık ise bir süreçtir.’ John Hegarty

9 ‘Süreç, kaostan düzen kurmaya çalışır. Yaratıcılık ise kaosun düzen kurmasını sağlamaya gayret eder.’ John Hegarty

10 İyi bir şey yaratmanızı sağlayan bir süreç, mükemmele zarar verir mi? John Hogarty MÜKEMMEL FİKİR

11 ▪ Ortak yön, otoriteyi saymayan bir zihniyet.

12 The Last Judgment Sistine Şapeli Michelangelo esasen freskteki tüm karakterleri çıplak olarak resmetmişti. Papalar ve kardinaller bu çıplaklıktan çok rahatsız olmuşlar ve Daniele da Volterra adında bir sanatçı tutarak göğüs ve cinsel organların üstüne tül çizmesini istediler. Michelangelo İsa’yı iç çamaşırı ile mi hayal etmişti?

13 Yolcu için daha fazla hacim yaratılıp aynı zamanda otomobili küçültmek gibi bir brief söz konusuydu ve gerçekleşmesi mümkün görünmüyordu. Ama kuralları bir kenara atıp motoru yana çevirdiğinizde problem bir seferde çözüldü.

14 Müşteri : Health Education Council Ajans: Cramer Saatchi 1970

15 MÜKEMMEL FİKİR ▪ Otorite karşıtlığını sadece saygısızlık amacıyla kullanmak tehlikelidir ve bir anlamı yoktur.

16 Müşteri : Barnardo’s,199 ve 2000 Sanat Yönetmeni: Adrian Rossi Metin Yazarı: Alex Grieve Fotoğrafçı: Nick Georghiou

17 Müşteri : Barnardo’s,199 ve 2000 Sanat Yönetmeni: Adrian Rossi Metin Yazarı: Alex Grieve Fotoğrafçı: Nick Georghiou

18 Müşteri : Barnardo’s,199 ve 2000 Sanat Yönetmeni: Adrian Rossi Metin Yazarı: Alex Grieve Fotoğrafçı: Nick Georghiou

19 Müşteri : Benetton Fotoğrafçı: Oliver Toskani

20 Müşteri : Benetton Fotoğrafçı: Oliver Toskani

21 Kesin bir yanıt verebileceğim için mutluydum; öyle de yaptım. Bilmiyorum dedim! Mark Twain FİKİR

22 ÖNCE DENEYELİM  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünün https://www.youtube.com/wa tch?v=dNoHWqkhC0M https://www.youtube.com/wa tch?v=e4YZXJfYX4s https://www.youtube.com/use r/EgitimIscevaptv/search?quer y=reklam


"Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları