Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 ÇİĞDEM TUNÇ  152348015  İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " ÇİĞDEM TUNÇ  152348015  İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR."— Sunum transkripti:

1

2  ÇİĞDEM TUNÇ   İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR KAFADAR  YAZAR: İDİL TÜRKMENOĞLU

3

4 İş, Aristo zamanında ‘Çalışmak köleler içindir’ den Calvin’in ‘ Çalışmak ibadettir’ine, fazilet sayılmasına kadar değişik yollardan geçti. Bugün, insanın işi, kimliğini tanımlıyor. LESLİE YERKES

5

6  Burası dingonun ahırımı?  Eğlenmek için gülmek gerekir?  Şirkette eğlenmek için bütçemiz yok.  Bu işe kafayı takmak, çok uğraşmak, planlamak lazım.  Ben komik biri değilim.

7  Hedefi bellidir. Neye ulaşmak istediğinizi bilirsiniz.  Zorlayıcıdır. Hiçbir zaman çok kolay değildir. Sıkılmazsınız.  Ödüllüdür. Arada ‘bonus’lar verir. Hedefe giden yolda ara motivasyonlarınız vardır.  Affedicidir. Yanarsanız bir daha başlarsınız.  Ya düşmanla ya da diğer oyuncuyla yarışırsınız. Kimse yoksa bilgisayarın kendisiyle. Rekabet vardır.  Odaklanırsınız. Aynı anda başka bir şeyle uğraşamazsınız.  Eğlencelidir. Esprilidir.  Süprizlidir. Kapıların ardından ne geleceğini bilmezsiniz. İşte bu yüzden yazılımcılara ‘flow’ dersi okutuluyor. Kendi işimizi de, bize bağlı çalışanların işlerini de bu şekilde tasarlayabiliriz.

8 KKeyif alarak çalışmak mümkün mü? İİş ortamlarının daha motive edici ve keyifli olabilmesi çok mu zor?  Peki, işyerinde keyifli bir ortam yaratmak mümkün mü? gibi pek çok sorunun yanıtını vererek “Pozitif Yönetim” yaklaşımıyla tanıştırıyor bizi İdil Türkmenoğlu.

9 İdil Türkmenoğlu, insan kaynakları yöneticisi, eğitmen ve yazar.insan kaynakları yöneticisi, eğitmen ve yazar İdil Türkmenoğlu “Pozitif Yönetim” kitabında, keyifli bir iş ortamını yaşatmanın hiç de zor olmadığını Türkiye’den ve dünyadan pek çok örnekle açıklıyor. Odağına insanı alan her kurumun, özellikle eğitim kurumlarının yöneticileri için eğlence, motivasyon ve verimlilik konularında çok faydalı bilgiler sunuyor.

10 İdil Türkmenoğlu, pozitif bir dille yazdığı “Pozitif Yönetim” kitabında şöyle diyor: “Yeni tutumlar davranışa dönüştürüldüğünde, sizlerde ve ekiplerinizde bağlılığın arttığını, yaratıcılığın tetiklendiğini, motivasyonun arttığını, zorlukların daha kolay aşılır hale geldiğini ve işinizden keyif aldığınızı göreceksiniz’’ diyor. Yazar kitabında, günümüzde işyerlerinde yöneticilik işinin yönetmekten öte çalışanların kalbine dokunmak olduğuna ve bunun işe ve işyerine keyif katmanın en önemli yönetim araçlarından biri olduğuna vurgu yapıyor.

11 İşyerinde pozitif iklim yaratma konusunda yeni bir bakış açısı sunan İdil Türkmenoğlu’nun kitabı, içerikle paralel kullandığı pozitif, akıcı dil ve üslupla benzeri kitaplardan farklı bir konumda benim için. Çok sayıda yapılmış araştırma sonucuna yer verilen kitapta, Martin Seligman’ın humanistik yaklaşımın temellerini attığı ve “mutluluk bilimi” olarak da adlandırılan “Pozitif Psikoloji” disiplini hakkında da detaylı bilgiler yer alıyor. İlham alacağınız pek çok fikrin yer aldığı kitapta yazar, aslında çok küçük detayların işyerlerinde nasıl bir fark yarattığını, motivasyon sağladığını üstelik bunun öyle kocaman bütçeler ayırmadan mümkün olduğunu paylaşıyor.

12 Kitap yer alan şu ifadeler ise aslında tüm işyerlerinde keyifli ortam yaratmanın ipucunu veriyor: “İşyerinde keyifli ortam yaratmak için iyi niyetli birkaç motivasyon aktivitesi yeterli değil. Bu, yeni bir kültür yaratmayı gerektiriyor. Şirkette havayı değiştirecek, ortamı yumuşatacak, çalışanların işinden zevk almasını destekleyecek olan kişiler yine çalışanların kendisi. Yöneticilerin göreviyse onlara rahatlama imkânını sağlamak, onları gerekli gereksiz engellememek ve yönlendirmek”.

13 Kitapta yer alan “Liderler biraz gevşeyip çalışma ortamlarını eğlenceli hale getirirlerse, çalışanların güveni, yaratıcılığı ve iletişimi belirgin ölçüde iyileşiyor. Bu da daha düşük bir işten ayrılma oranına, daha yüksek morale ulaşmayı sağlar” ifadeleri ise adeta kitabın özet cümlesi gibi.

14 Eğlenmenin iş yaşamına etkileri, araştırma sonuçlarına göre kitapta sıralanmış. Bu etkiler şunlar:  Daha yaratıcı olurlar.  Daha az stres yaşarlar.  Başkalarıyla daha iyi geçinirler.  Müşteriye daha iyi hizmet verirler.  Daha az devamsızlık yaparlar.  İş yerlerine daha sadık olurlar.  Daha uzun saatler yoğun olarak çalışabilirler.

15 Yazarın paylaştığı araştırmalardan birinde şu ifadeler yer alıyor: “Çalışanların bugün şirketlerinden istedikleri ilk şeyin ‘mutluluk’ olduğunu tekrarladı. Yüksek ücret, geniş ofisler, büyük unvanların artık motivasyon ve çalışanların mutluluğu için yeterli olmadığını, çalışanların hoş iş arkadaşları ve iyi bir patron, kabul edilebilir iş saatleri ve anlamlı işlerle mutlu olduklarını vurguladı.

16 Bu görüşlere katılmamak mümkün değil. Özellikle de okulları ve okul yöneticilerini düşündüğümüzde. Ki özellikle son yıllarda çok sayıda okul yöneticisine koçluk yaptığında İdil TÜRKMENOĞLU, hemen hemen hepsinden bu konuya vurgu yaptıklarını dinledi. Yani okullarda neşe, keyif ve motivasyon….Ve güleryüzlü okulların ancak, güleryüzlü yöneticiler ve öğretmenlerle mümkün olduğunu. Merak ediyorum okullarda “gerçek anlar” neler? Acaba neler yaşanıyor? Okul yöneticileri, okul çalışanlarına nasıl anlar yaşatıyor? Çalışanların keyif ve motivasyonunu nasıl sağlıyorlar ya da sağlayamıyorlar? Bir nebze de olsa ipucu bulmak, fikir edinmek, yararlanmak isteyenler için bu kitap.

17


" ÇİĞDEM TUNÇ  152348015  İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları