Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç."— Sunum transkripti:

1 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç (ICF-CY) Versiyonunun Çocuk Gelişiminde Kullanımı D. Melek Er-Sabuncuoglu, Ph.D. Turgut Özal Üniversitesi Ankara Sağlık Yüksekokulu Çocuk Gelisimi Bölümü Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Çocuk Gelişiminde Yeni Gelişmeler II Akademik Paylaşım ve Asistan Eğitimi Toplantısı 25 Nisan 2016 Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi, R Salonu ANKARA

2 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İçerik ICF Tarihçesi ICD / ICF Fark ICF’nin Amacı ve İlkeleri ICF-CY Gereksinimi ICF-CY-MedUse

3 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-I 1853 İlk Uluslararası İstatistik Kongresi Internatıonal Causes Of Death (ICD) 1855 William Farr-anatomik temelinde sınıflandırma Marc D’Espine-hastalığın doğası sınıflandırma 1891 Jacques Bertillon Başkanlığında bir komite-ölüm nedenleri ile ilgili yeni sınıflandırma1893 de tamamlandı) 1900 Fransa hükümeti, sınıflamanın yenilenmesi çağrısı 10 yıllık yenilenen konferanslar

4 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-II 1948 Dünya Sağlık Örgütü kuruldu. International Classification of Diseases (ICD) sistemlerinin gelişmesi 1980 Özürlülük ve Engellerin sınıflandırılması önerildi. International Classification Of Impairments, Disabilities, and Handicaps (ICIDH) Uluslararası konferansta kodlama sisteminde büyük değişiklikler gerçekleşti «Bozukluk, Yetiyitimi ve Engelliliğin Uluslararası Sınıflandırılması» kabul edildi.

5 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Tarihçe-III 1999 ICIDH-2 revizyonu başladı International Classification of Functioning, Disability, and Health (ICF) 2007 Genç ve Çocuklar için Sağlık, Yetiyitimi ve İşlevselliğin Uluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) Günümüz ICD-10 Türkiye’de ve dünyada yaygın olarak kullanılan sınıflandırma sistemidir.

6 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICD / ICF Brundtland, WHO Director General, 5/2002 ICD hastalıkları sınıflandırır ICF sağlığı sınıflandırır İkisi birlikte bize, nüfusun sağlığı, birey ve çevresinin etkileşimi ile özel durumunun bireyin tüm potansiyelini kullanarak yaşadığı hayatı nasıl engellediği veya desteklediğini anlayabilmemizi sağlayan hassas birer araçtırlar.

7 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. ICF Sağlık çıktıları ICD Hastalık (morbidite) bilgisi ICD + ICF Sağlığın ve birey ile çevresi arasındaki engelleyici veya yaşamı destekleyici etkileşimin anlaşılması.

8 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF’in Amaçları: 1. Ortak dil oluşturmak,2. Kişi ve toplumların sağlık koşullarını da sınıflamak,3. Hastalıklarla ilgili araştırmaların kapsamını genişletmek, 4. Yasaların hazırlanmasında ve çevresel düzenlemelerde kullanılmak. This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

9 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF Uygulama Alanları Değerlendirme, tedavi ve özel durumların eşleştirilmesi; mesleki değerlendirme, rehabilitasyon ve sonuç değerlendirme. Klinik Yaşam kalitesi veya çevresel faktörlerin ölçümlenmesinde. Araştırma Sosyal güvenliğin planlaması, çevresel tasarım ve uyarlama. Sosyal Politika Müfredat geliştirmek, sosyal etkinlik oluşturmak ve farkındalığı arttırmak. Eğitimsel Nüfus araştırmaları veya bilgi sistemlerinin yönlendirilmesinde. İstatiksel

10 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY GEREKSİNİMİ Çocukların işlevlerinin doğası ve yapısı yetişkinlerden farklıdır- çocuklar küçük yetişkinler değillerdir. İşlevin sınıflandırılmasında çocuk «değişken bir hedeftir»- gelişim yıllarında her 6-12 aylık süreçte değişiklikler olur, Çocuklar için öncelikli çevre ve katılım alanları farklıdır. Çocuk ve gençler için olan ICF sürümü belgelemenin sürekliliğini kolaylaştırır; örneğin çocukluktan yetişkinliğe geçiş hizmetleri ve profesyonel ebeveyn arasındaki iletişim

11 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-I A. Vücut İşlevleri Zihinsel işlevler, Duyusal işlevler ve ağrı, Ses ve konuşma işlevleri Kardiyovaskuler, hematolojik, immünolojik ve solunum sistemi işlevleri Sindirim, metabolik ve endokrin sistem işlevleri Genitouriner ve üreme işlevleri Noromuskuloskeletal ve hareketle ilgili işlevler Deri ve ilişkili yapıların işlevleri This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

12 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-II B. Vücut Yapıları Sinir sistemi yapıları Göz, kulak ve ilişkili yapılar, Ses ve konuşma ile ilgili yapılar Kardiovaskuler, immünolojik ve solunum sistemi yapıları Sindirim, metabolik ve endokrin sistemle ilgili yapılar Genitouriner ve üreme sistemleriyle ilişkili yapılar Hareketle ilgili yapılar Deri ve ilişkili yapılar This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

13 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-III C. Etkinlikler ve Katılım Öğrenme ve bilgiyi uygulama Genel görevler ve talepler İletişim Yer değiştirme Kendine bakım Ev yasamı Kişilerarası etkileşimler ve ilişkiler Temel yasam alanları This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

14 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY’nin Ana Başlıkları-IV D. Çevresel Etmenler Ürünler ve teknoloji Doğal çevre ve cevrede insan yapımı değişiklikler Destek ve ilişkiler Tutumlar Hizmetler, sistemler ve politikalar This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

15 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics ICF-CY Dokümantasyon Kullanımı Çerçevesi Sağlık Durumu (engel/hastalık) sendrom, tanı, kategori, zedelenme Bedensel Faktörler Fonksiyonlar&Yapılar yetersizlikler Aktivite Aktiviteler Sınırlılıklar Katılım Kısıtlamalar Çevresel Faktörler Kişisel Faktörler Değerlendirme& Müdahale

16 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics Tıbbi tanılama ne günlük yaşamdaki fonksiyonlara ne de katılıma yönelik bilgi vermez. ICF-CY 0-18 yaşlar arasında sadece engeli olan çocukları değil tüm çocuklara yönelik evrensel bir modeldir (Simeonsson, 2009). This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

17 ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics Teşekkür Ederiz. Bu proje, Avrupa Komisyonunun desteği ile sürdürülmektedir. Bu sunum yalnızca yazarın görüşünü yansıtmaktadır ve Komisyon bunun herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu değildir. Medical School Hamburg, Germany Unıversıty Of Roehampton, England University Children's Hospital Skopje, Republic of Macedonia Office For Informatic, Social And Cultural Cooperation, Austria Ruprecht Karls Unıversıty Heıdelberg / Mannheim Institute Of Public Health, Social And Preventive Medicine, Germany German Society Of Social Pediatrics, Germany Turgut Özal Üniversitesi, Turkey S.I.N.N. Austria Eugenio Medea (Scientific Institute For Research Hospitalization And Health Care)- La Nostra Famiglia, Italy German Association Of İnterdisciplinary Early Childhood Intervention, Germany


"ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları