Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul."— Sunum transkripti:

1 Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul Aydın Üniversitesi

2 Eğitimi etkileyen tüm faktörlerin (yöneticilerin bakışı, tutumu, öğrenme içeriği, öğretim tasarımı, yönetsel işler ve ölçme değerlendirmeye kadar her faktör ) ele alınmasında teknolojinin kullanımını tasarlama, uygulama, değerlendirme sürecidir. Eğitim Teknolojisi Nedir?

3 Eğitim Teknolojisinin Amacı Büyük kitlelere işlevsel eğitim hizmetleri götürmek İnsan kaynaklarını daha yararlı duruma getirmek, Toplum taleplerini karşılayabilmek, Eğitimde sosyal adalet, demokrasi ve imkan eşitliğini yükseltmek,

4 Eğitim Teknolojisinin Amacı Maliyeti düşürmek, Var olan olanaklardan en iyi ve yaratıcı biçimde yararlanmak Eğitimde zaman mekan bağımlığını ortadan kaldırabilmek Eğitim kurumlarındaki öğrenme-öğretme süreçlerini verimli hale getirmek Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek

5 Eğitim Teknolojisinde Gelişim (öğrenme kavramı açısından) Aşama AdıİşlevÜrün Fizik Bilim Kavramı MekanizasyonAraç-gereç Davranıl Bilim Kavramı Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim Bilişsel Öğrenme Kavramı Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı Yapılandırmacı Öğrenme Kavramı Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılandırması 5

6 Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) Ders Yönetim Sistemleri öğrenen, öğretim elemanı ve ders materyali arasında etkileşim sağlayan, bunları yöneten, izleyen ve raporlayan internet tabanlı yazılımlara verilen genel addır. Ders Yönetim Sistemleri; öğrenme materyali sunma, sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, kurs kataloglarını yönetme, ödevler alma,

7 Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) öğrenim yöneticisinin, kimin neye eriştiğini görebilmesini, sınavlara girme ve notların saklanması, ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma

8 Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) öğrencilerin derslere katılım raporlarının izlenmesi öğrencilerin da, kendi eğitim süreçlerini görmesini, öğrencinin puanlarına bakmasını, öğretmenin öğrencinin performansını değerlendirebilmesi vs. gibi işlevleri sağlar.

9 Çeşitli Öğrenme Yönetim Sistemleri Ticari Amaçlı Ders Yönetim Sistemleri Blackboard WebCT Desire2Learn ClassFronter FirstClass Lotus Learning Space LUVIT TopClass Tutor2000 vs.

10 Çeşitli Öğrenme Yönetim Sistemleri Açık Kaynak Kodlu Ders Yönetim Sistemleri MOODLE Interact Claroline ATutor Fle3 Learning Environment EXE dotLRN Jones e-education TinyLMS Dokeos Olat vs.

11 Bağlantılar m_bote.html m_bote.html oodle_%C3%96%C4%9Frenme_Y%C3%B6 netim_Sistemi_E%C4%9Fitim_Videosu_Proj esi oodle_%C3%96%C4%9Frenme_Y%C3%B6 netim_Sistemi_E%C4%9Fitim_Videosu_Proj esi

12 LAMS (Learning Activity Management System) Çevrimiçi ve işbirlikli öğrenme etkinliklerinin tasarlanması ve yönetilmesi için Avustralya’da Macquarie Universitesi tarafından geliştirilen paylaşıma açık bir öğrenme etkinlik yönetim sistemi.

13 LAMS (Learning Activity Management System) Sunucu tabanlı (Java server ve mysql) çalışan bu sisteme kullanıcılar farklı rollerde (öğrenci, öğretmen, yönetici vb.) girebilmektedirler.

14 LAMS (Learning Activity Management System) Öğretmen olarak sisteme giriş yapan kullanıcı temel olarak üç işlevi olan modülleri kullanabilmektedir. Kendi profilini düzenleyebilmekte, yazarlık modülü ile ders oluşturabilmekte ve grup oluşturma ve izleme modülü ile sınıf oluşturup, yönetebilmektedir.

15 Yazarlık Modülü Yazarlık modülünün sistemdeki işlevi ders akışı oluşturmaktır. Ders akışı oluştururken tasarım araçları kullanılarak öğrenme tasarımı yapılabilmektedir.

16 IETC 2009-Ankara

17 Yazarlık Modülü Sohbet, Forum, Konferans, Wiki, Kaynak paylaşımı, Hesap Tablosu, Dosya gönderme, Not Defteri, Çoktan Seçmeli Soru, Test, Soru-Cevap, G-Harita,Görev Listesi, Veri Toplama, Raporlama, Pano, Oylama, Video kaydedici, Pixlr Resim düzenleyici

18 Yazarlık Modülü Öğrenme tasarımı oluşturulurken ders akışı belirli koşullara ve önceliklere bağlanabileceği seçmeli etkinlikler de oluşturulabilmektedir. Akış içinde bazı dallanmalar yaratılarak öğrenciler belirli bir noktadan sonra farklı tasarımlara yönlendirilebilmektedir.

19 IETC 2009-Ankara

20 Grup oluşturma ve izleme modülü Ders izleme modülünde derse kayıtlı öğrenciler ayrı ayrı görüntülenebilmekte, söz konusu ders akışı içinde nerede oldukları gözlenebilmektedir. Ayrıca öğrencilere ilişkin ayrı ve toplam istatistik raporları alınabilmektedir. Portfolya kaydetme aracı ile her öğrencinin portfolyosu kaydedilebilmektedir.

21

22

23 TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI LAMS, 14 dilde kullanılabilmekte ve 27 dil için çeviri çalışmaları devam etmektedir.

24

25 TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI Üniversitenin açtığı sunucu üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Bunun yanı sıra çevirilen etiketleri görüntüleme ve test çalışmalarını yapma amacı ile çevirmenler için oluşturululan her dil için ayrı ayrı yüklenip kurulmuş sistem üzerinde test işlemleri gerçekleştirilmiştir.

26 TÜRKÇE’YE ÇEVİRİ ÇALIŞMASI 32 modülden ve 4800 etiketten oluşan dil paketi Türkçeye çevrilmiştir. (Kızılkaya, Aşkar, 2009)

27 En temel gereksinimler Öğretim elemanı ve yöneticilere hizmet içi eğitim

28 En temel gereksinimler Bilgi ve medya okur yazarlığının öğretim programlarındaki yerini alması Bilgi kaynakları (Kitap, dergi, magazin, danışma kaynakları- ansiklopedi, almanak, wikipedia vs.) Bilgi Arama (anahtar kelime seçimi, kullanımı, katalog kullanımı, veritabanları) Bilginin değerlendirilmesi Amaç Kapsam Güvenirlik Güncellik Kaynak türüne göre (Kitap, makale, web, blog vs.)

29 En temel gereksinimler Bilginin etik kullanımı Telif hakkı Adil kullanım İntihal Kaynak gösterme Gönderme (atıf) Alıntı Kaynakça hazırlama Kaynak türlerine göre kurallar APA MLA Atıf araçları

30 En temel gereksinimler İletişim, paylaşım ve işbirliği araçları Tartışma listeleri Forumlar Wiki’ler Sosyal ağlar Bloglar Bookmarks Diğer paylaşım ortamları (flick, slideshare, vs.) Netiquet

31 En temel gereksinimler Donanım ve Yazılım gereksinimi

32 Teşekkürler Sorularınız?


"Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları