Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ZAMAN YÖNETİMİ ve PLANLI ÇALIŞMA BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ZAMAN YÖNETİMİ ve PLANLI ÇALIŞMA BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz,"— Sunum transkripti:

1 ZAMAN YÖNETİMİ ve PLANLI ÇALIŞMA BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” SUNU 7

2 Bursa temel eğitim sonrası kariyer danışmanlığı projesi; Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” fikrinden hareketle temel eğitimden ortaöğretime uzanan bu süreçlere ilişkin tanıtım, bilgilendirme, ilişkilendirme iş ve işlemlerine genişlik kazandırmak, birliktelik sağlamak, bilgi dağınıklığını ortadan kaldırmak, kılavuzluk ve kaynaklık etmek amacıyla geliştirilmiştir. Bu bağlamda Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesinin hedef kitlesi ortaokullardır. Proje yapı olarak dört temel modülden oluşmaktadır:  Merkezi ortak sınav temel bilgiler modülü  Ortaöğretim kurumları tanıtım modülü  Destek süreçleri modülü  Tercih süreçleri modülü Modüller içerik ve zamanlama olarak birbirini izleyen, tamamlayan ve kapsayan bir yapı içermektedir. Bu bağlamda her modül için içeriğine ve amacına ilişkin kaynaklar (Kitapçık, sunu, yazılım v.b.) geliştirilmiştir. PROJE TANITIMI

3 1.TEOG Genel Esasları 2.TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar 3.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü 1.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri 2.Fen Liseleri Tanıtımı 3.Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı 4.Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı 5.Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı 6.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı 7.Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı 8.Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı 9.Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı 10.Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı 11.Temel ve özel liseler Tanıtımı 12.Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü 1.Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? 2.Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları 3.Dikkat ve Konsantrasyon 4.Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler 5.Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler 6.Amaç Belirleme ve Motivasyon 7.Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma 8.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri 9.Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları 10.Nefes ve Gevşeme Egzersizleri 11.Meslek Seçimi Ve Önemi Modül 3 Destek Süreçleri Modülü 1.Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ?

4 Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYAARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Bursa İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜKEMAL AKARZAFER AĞAOĞLUHÜSEYİN İCALY. FIRAT ERKEKİLHAN SARIGÜLERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞGÖKAY MUTLUİBRAHİM İBRAMGÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı

5 1.Zaman yönetimi ve hayat akış planı yapma 2.Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler A.ZAMAN YÖNETİMİ ve HAYAT AKIŞ PLANI Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız…

6 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zamanı etkili kullanma iyi bir hayat planı yapmak demektir. İnsan belirli bir amaç için zamanının tamamını harcadığında hayatının başka noktaları eksik kalacaktır. Başarıya ulaşmak isteyen her bireyin hayatında yandaki şekilde belirttiğimiz sekiz temel öğe yer almalıdır. Doğru Sistem Yeterli uyku Sosyal Hayat Dinlenm e İş /Okul Yeterli beslenm e Spor Sınava Hazırlık Aile

7 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Bunlardan birinin eksikliği veya fazlalığı: ▲ MOTİVASYON eksikliğine, ▲ VERİMSİZ çalışmaya, ▲ DİKKAT sorunlarına ▲ DEPRESYON, KAYGI bozuklukları gibi psikolojik hastalıklara, ▲ BELLEK sorunlarına, ▲ Sosyal ilişkilerde kopukluğa, ▲ Ülser, uyku bozukluğu, beslenme gibi FİZYOLOJİK hastalıklara neden olabilir. Doğru Sistem Yeterli uyku Sosyal Hayat Dinlen me İş /Okul Yeterli beslen me Spor Sınava Hazırlı k Aile

8 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zamanı doğru planlayabilmek için haftalık olarak yaptıklarını bir kâğıda dökerek somutlaştırmalısın.

9 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Haftanın her günü için yandaki gibi bir döküm çıkarmalısın Uyanma, kahvaltı, okula hazırlık ve ulaşım Okul sabah bölümü – Öğlen yemeği – Okul öğlen bölümü Akşam yemeği, dinlenme – Ders çalışma – Yemek atıştırma, ödevler – Ders çalışma … Uykuya hazırlık ve uyku

10 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Oysaki öğrenci dengeli bir hayat planı yapabilirse, bu onun motivasyonunu arttıracağı gibi kontrol dışı değişkenlerin etkilerini de kontrol altına almasını sağlayacaktır.

11 Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Zaman Yönetimi ve Hayat Akış Planı Yapma Az önce verilen örneği yandaki şekilde yeniden planladığımızda bir noktaya kadar daha etkin ve daha planlı bir hale getirmiş oluruz Uyanma, kahvaltı, okula hazırlık ve ulaşım Okul sabah bölümü – Öğlen yemeği + Arkadaşlarla zaman geçirme – Okul öğlen bölümü ve etüt Akşam yemeği, aile ile zaman geçirme, dinlenme – Spor (fitness, yoga gibi) – Ödevler ve tekrar – Sınava hazırlık – Kitap okuma vb. bir etkinlik – Dinlenme, uykuya hazırlık ve uyku

12 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Mükemmel bir zaman planı yapmayı hedeflemek bir süre sonra bunun mümkün olmayacağını görüp tamamen vazgeçmeye neden olabilir.

13 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Gerektiğinde “hayır diyememek” zamanı etkili kullanmayı engelleyen önemli bir unsurdur.

14 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Kaygı ve kendine güvensizlik gibi olumsuz duyguları yoğun yaşayan bireyler zaman planlama konusunda zorluk yaşarlar. Kendileri ve performanslarına yönelik şüpheleri ve yetersizlik hisleri zamanı etkili kullanmalarına engel olabilir.

15 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Erteleme alışkanlığına sahip kişiler zamanı planlamakta veya zaman planına uymakta zorlanırlar.

16 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Teknolojik araçlara gereğinden fazla zaman ayırmak (günde 5-6 saat televizyon seyretmek, bilgisayarda saatlerce oyun oynamak gibi) zamanı etkili kullanmayı engeller.

17 Zamanı Etkili Kullanmayı Engelleyen Faktörler  Yanlış uyku alışkanlığı da zaman yönetimini olumsuz etkiler. Gereğinden fazla uyumak zamanı boşa harcamaya, gereğinden az uyumaksa uykusuzluk, gerginlik ve konsantrasyon sorunlarına yol açacağı için zamanı verimsiz kullanmaya neden olur.

18 1.Zaman yönetimi ve ders çalışma planı yapma B. ZAMAN YÖNETİMİ ve DERS ÇALIŞMA PLANI Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız…

19 1. Basamak: Hayat Planınızda Ders Çalışmaya Ayıracağınız Süreyi ve Zaman Dilimini Belirleyin. Pazartesi19.00 – Salı19.00 – Çarşamba19.00 – Perşembe19.00 – Cuma19.00 – Cumartesi09.00 – – Pazar09.00 – – Bu basamakta sizden beklenen; hayat akış planınızda dersler için ayıracağınız süreyi ve zaman dilimini her gün için belirleyerek haftalık bir çerçeve oluşturmanızdır.Yanda örnek bir zaman planı görmektesiniz.

20 2. Basamak: Ders Çalışmak İçin Oluşturduğunuz Zaman Planında Kendinize Bir Dinlenme Günü Seçin. Pazartesi19.00 – Salı19.00 – ÇarşambaDİNLENME GÜNÜ Perşembe19.00 – Cuma19.00 – Cumartesi09.00 – – Pazar09.00 – – Bu basamakta durumuna göre bir ya da iki gün dinlenme günü belirlemelisin. Belirlenen dinlenme gününde dersle ilgili hiçbir faaliyet yapılmamalı ve zihin tamamen boşaltılmalıdır.

21 3. Basamak: Ders Çalışmak İçin Oluşturduğunuz Zaman Dilimini Planlayın Bu basamakta öğrenci ders çalışmak için ayırdığı zaman dilimini ders ve dinlenme saatlerine bölerek içeriği somutlaştırmalıdır Hafta içi zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – Pazartesi Salı ÇarşambaDİNLENME GÜNÜ Perşembe Cuma Hafta sonu zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – Cumartesi Pazar

22 4. Basamak: Ders Çalışmak İçin Oluşturduğunuz Zaman Planına Dersleri Yerleştirin. Bu basamakta oluşturulan detaylı zaman planına dersin yapısına, konu ağırlığına ve ihtiyacınıza göre dersleri yerleştirmelisiniz. Hafta içi zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – PazartesiMatematikTürkçe Yabancı Dil Test SalıMatematikFen ve T. T.C. İnkılap T. Test ÇarşambaDİNLENME GÜNÜ PerşembeMatematikTürkçe Yabancı Dil Test CumaFen ve T. T.C. İnkılap T. Din Kül.Test

23 4. Basamak: Ders Çalışmak İçin Oluşturduğunuz Zaman Planına Dersleri Yerleştirin. Bu basamakta oluşturulan detaylı zaman planına dersin yapısına, konu ağırlığına ve ihtiyacınıza göre dersleri yerleştirmelisiniz. Hafta sonu zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – CumartesiMatematikTürkçe Yabancı Dil Test PazarFen ve T. T.C. İnkılap T. Din Kül.Test

24 5. Basamak: Haftalık Ders Çalışma Planına Göre Dersler İçin Dönemlik Konu Akış Planı Yapın. Haftalık çalışma planı sizin hangi derse ne kadar zaman ayıracağınızı gösterir. Fakat ne yapacağınızı somutlaştırmaz. Bu nedenle çalışma planına göre her ders için dönemlik bir konu akış planı yapmalısınız. Bu, o ders için hangi gün, ne çalışacağınızı (hangi konuyu) belirler.

25 5. Basamak: Haftalık Ders Çalışma Planına Göre Dersler İçin Dönemlik Konu Akış Planı Yapın. Hafta içi zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – PazartesiMatematikTürkçeYabancı DilTest SalıMatematikFen ve T.T.C. İnkılap T.Test ÇarşambaDİNLENME GÜNÜ PerşembeMatematikTürkçeYabancı DilTest CumaFen ve T.T.C. İnkılap T.Din Kül.Test Hafta sonu zaman planı 1. ders Ara 2. ders Ara 3. ders Ara 4. ders – – – – CumartesiMatematikTürkçeYabancı DilTest PazarFen ve T.T.C. İnkılap T.Din Kül.Test

26 5. Basamak: Haftalık Ders Çalışma Planına Göre Dersler İçin Dönemlik Konu Akış Planı Yapın. Diyelim ki bugünün tarihi 1 Eylül 2015 olsun eğitim öğretim yılı için 1. merkezi ortak sınav Fen ve Teknoloji oturumu 26 Kasım 2015 tarihinde gerçekleşecek. Bu haliyle sınava 12 hafta kalmış oluyor. Örnek planımıza göre öğrenci Fen ve Teknoloji dersi için 1. merkezi ortak sınava kadar toplam 36 saat (3 saat x 12 hafta) zaman ayırmış olacaktır.

27 5. Basamak: Haftalık Ders Çalışma Planına Göre Dersler İçin Dönemlik Konu Akış Planı Yapın. Örnek öğrenci, 1 Eylül 2015 tarihi itibari ile 26 Kasım 2015’te gerçekleşecek Fen ve Teknoloji dersi 1. merkezi ortak sınav konu akış planı yandaki gibidir: SALICUMAPAZAR Eylül 1. Hafta Mitoz bölünme Konu tekrarı ve testi Eylül 2. Hafta Kalıtım Konu tekrarı ve testi Eylül 3. Hafta Mayoz bölünmeEşeyli üreme Konu tekrarı ve testi Eylül 4. Hafta Genel tekrar ve konu testi Ekim 1. Hafta DNA ve Genetik Kod Konu tekrarı ve testi Ekim 2. Hafta Genetik Mühendisliği Biyo Teknoloji Konu tekrarı ve testi Ekim 3. Hafta MutasyonModifikasyon Konu tekrarı ve testi Ekim 4. Hafta Adaptasyon ve Evrim Konu tekrarı ve testi Ekim 5. Hafta Genel tekrar ve konu testi Kasım 1. Hafta Sıvıların Kaldırma Kuvveti Konu tekrarı ve testi Kasım 2. Hafta Yoğunluk Konu tekrarı ve testi Kasım 3. Hafta Genel Tekrar ve sınav denemeleri Kasım 4. Hafta1. Merkezi Ortak Sınav

28 6. Basamak: Ders Çalışma Programına Sadık Kalın ve Olası Değişiklikler Konusunda Esnek Olun. Belki de en önemli olan şey bu plana sadık kalmaktır. Başarı, bu programda ısrar ve devamlılıkla gelir. İlk zamanlar programa sadık kalmakta zorlanabilirsiniz ama ısrarlı ve sabırlı olursanız göreceksiniz bir süre sonra çalışmadığınızda rahatsızlık duyacaksınız. Başarı ancak böyle gelir.

29 BAŞARILAR… BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ


"ZAMAN YÖNETİMİ ve PLANLI ÇALIŞMA BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları