Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

L ISE TÜRLERI VANDAKİ LİSELER VE BÖLÜMLERİ. 8. SINIFIN SONUNDA SEÇİLEBİLECEK OKUL TÜRLERİ  ANADOLU LİSELERİ  FEN LİSELERİ  SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "L ISE TÜRLERI VANDAKİ LİSELER VE BÖLÜMLERİ. 8. SINIFIN SONUNDA SEÇİLEBİLECEK OKUL TÜRLERİ  ANADOLU LİSELERİ  FEN LİSELERİ  SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ."— Sunum transkripti:

1 L ISE TÜRLERI VANDAKİ LİSELER VE BÖLÜMLERİ

2 8. SINIFIN SONUNDA SEÇİLEBİLECEK OKUL TÜRLERİ  ANADOLU LİSELERİ  FEN LİSELERİ  SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  ANADOLU MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARI  ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ  ÇOK PROGRAMLI LİSELER(ANADOLU LİSELERİ VE ANADOLU MESLEKİ TEKNİK LİSELER)  ASKERİ LİSELER İLE BANDO ASTSUBAY HAZIRLAMA OKULU  GÜZEL SANATLAR  SPOR LİSELERİ

3 FEN LİSELERİ  Öğrencileri matematik ve fen bilimleri alanında yüksek öğenime hazırlar. Birinci yabancı dili İngilizce olan fen liselerinde öğrenim süresi 4 (dört) yıldır. Yatılı ve karma okullardır  Matematik ve fen bilimleri alanlarında gereksinim duyulan üstün nitelikli bilim adamlarının yetiştirilmesine kaynaklık eder.  Yeni tekolojileri kullanabilen yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirir.  Derslerde laboratuvar ve uygulama derslerine ağırlık verilir.

4 FEN LİSELERİ EDREMİT TÜRK TELEKOM F.L.470 KIZ/ERKEK 65 KARMA İPEKYOLU İMKB F.L462 KIZ/ERKEK 120 KARMA ERCİŞ F.L451 KIZ/ERKEK 90 KARMA

5 SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Eğitim öğretim süresi 4+1 olan yatılı ve karma okullardır.  Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yükseköğretime hazırlar.  Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim adamalarının yetiştirilmesine kaynaklık eder.  Uluslarası Bakalorya Programı (IB) uygulamasına da yer verilebilir. Bir sınıftaki öğrenci sayısı ile 30’u geçemez. Sosyal Bilimler Liseleri üniversite yerleştirme sınavları konusunda istatistikleri oldukça yüksektir.

6 SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ERCİŞ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ407 KIZ/ERKEK 90 KARMA

7 ANADOLU LİSELERİ  Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlar.  Dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil öğrenimi yapılır.  Anadolu liselerinde öğrenim süreleri 4 yıldır. Köklü Anadolu Liseleri’nin ortak sınav puanları ortalama arasında olup mezunların üniversitelere yerleşme oranı yüksektir. Ancak genel liselerin Anadolu Lisesi olmasıyla yeni Anadolu Liseleri’nin ortak sınav taban puanı oldukça düşük olmaktadır.

8 ANCAK;  GALATASARAY LİSESİ  İSTANBUL LİSESİ  BEŞİKTAŞ KABATAŞ ERKEK LİSESİ  KADIKÖY ANADOLU LİSESİ  CAĞALOĞLU LİSESİ  HÜSEYİN AVNİ SÖZEN ANADOLU LİSESİ  VEFA LİSESİ  ANKARA ATATÜRK LİSESİ  İZMİR CİHAT KORA ANADOLU LİSESİ  BALIKESİR SIRRI YIRCALI ANADOLU LİSESİ 4+1

9 1İPEKYOLUMESUT ÖZATA A.L430YOK372 KARMA 2İPEKYOLUNİYAZİ TÜRKMENOĞLU A.L.424YOK170 KARMA 3TUŞBAATATÜRK A.L411 KIZ/ERKEK 272 KARMA 4ERCİŞSEVİM KÜRÜM A.L392KIZ68 KARMA 5 MURADİYE ALPARSLAN A.L376ERKEK68 KARMA 6EDREMİTTÜRKİYE YARDIMSEVERLER A.L.395KIZ102 KARMA 7İPEKYOLUTELLİA SONERA A.L396ERKEK238 KARMA 8İPEKYOLUÖZEN ADALI A.L380YOK238 KARMA 9ERCİŞERCİŞLİ EMRAH A.L345ERKEK204 KARMA 10TUŞBAABDURRRAHMAN GAZİ A.L368ERKEK238 KARMA 11ERCİŞARİF NİHAT ASYA A.L.340YOK68 KARMA 12TUŞBAAHMED-İ HANİ A.L351YOK136 KARMA 13TUŞBAVALİ HAYDAR BEY A.L342KIZ272 KARMA 14TUŞBAM. AKİF ERSOY A.L342ERKEK306 KARMA 15GEVAŞİZZEDDİN ŞİR A.L327KIZ102 KARMA 16İPEKYOLUCUMHURİYET A.L309ERKEK340 KARMA 17ÖZALPAĞABEY ÖZBEY A.L171KIZ374 KARMA 18EDREMİTANADOLU LİSESİ305YOK102 KARMA 19EDREMİTŞAMRAN A.L271YOK238 KARMA 20İPEKYOLUBOSTANİÇİ A.L271YOK102 KARMA 21İPEKYOLUSELAHADDİNİ EYYUBİ A.L325YOK306 KARMA 22İPEKYOLUŞEHİT İBRAHİM KARAOĞLAN A.L314YOK136 KARMA 23 MURADİYE NİZAMETTİN AKTAŞ A.L289YOK170 KARMA 24TUŞBATURGUT ÖZAL A.L285YOK204 KARMA 25ÇALDIRANA.L299YOK- KARMA 26 GÜRPINAR A.L288YOK- KARMA 27ERCİŞKARAKOYUNLU AL278YOK KARMA 28 İPEKYOLU NECİP FAZIL KISAKÜREK AAİHL TUŞBA FATİH SULTAN MEHMET AL228YOK KARMA 30 ÇATAK MUHAMMET SAİT AYDIN AL141YOK KARMA

10 ANADOLU MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARI  Öğrencilerin uygulanan programlardaki mesleki bilgi ve becerileri kazanmalarını ve iş hayatına hazırlanmalarını sağlar.  Bazı meslek alanlarını tercih eden öğrenciler, ayrıca yerleştirildikleri okullarda mülakat ve kondisyon sınavına tabi tutulurlar. Ayrıntılı bilgiler bakanlıkça belirlenir ve sınav klavuzunda ilan edilir.  Kendi meslek alanlarında staj çalışması yapmak zorundalar.  Mezunlar ilgili bölümleri dahilinde meslek yüksekokullarına ‘Sınavsız Geçiş’ hakkına sahiptirler.  61 alan ve 225 dal programı ile öğrencileri hayata mesleğe iş/hizmet alanlarına ve yükseköğretime hazırlar. Anadolu teknik meslek liselerinin öğretim süresi 4 yıldır. Bu okulu bitiren öğrencilere ustalık belgesinin yetki ve sorumluluklarına sahip İŞ YERİ AÇMA BELGESİ verilir, ayrıca TEKNİSYEN unvanı ile istihdam edilirler.

11 BÜNYESİNDE BULUNAN OKULLAR: Teog puanı ile öğrenci alan okullar Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan liseler 1. Anadolu Sağlık Meslek Liseleri 2. Ticaret Meslek Liseleri 3. Turizm Meslek Liseleri 4. Kız Teknik ve Meslek Liseleri 5. Teknik ve Endüstri Meslek Liseleri 6. Tarım Meslek Liseleri 7. Adalet Meslek Liseleri( Van da yok) 8. Anadolu İletişim Meslek Liseleri ( Van da yok) 9. Tapu ve Kadastro Meslek Liseleri ( Van da yok) 10. Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri 11. Spor Liseleri 12. Denizcilik Anadolu Meslek Liseleri 13. Askeri Liseler

12 1. A NADOLU T ICARET M ESLEK L ISELERI Kamu ve özel sektörün muhasebe ve finansman, pazarlama ve perakende, büro yönetimi ve sekreterlik, bilişim teknolojileri alanlarında ihtiyaç duyduğu, yabancı dil bilir, nitelikli elemanları yetiştiren, öğrencileri hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayan ilköğretim okulu üzerine dört yıl eğitim süreli meslek liseleridir. Mezunları sınavsız olarak alanlarında meslek yüksek okulu programlarına girebilmektedirler. Staj yapmak zorunludur.

13 ALANLAR DALLAR MUHASEBE VE FİNANSMANMUHASEBE VE FİNANSMAN Bilgisayarlı Muhasebe Elemanlığı*** Dış Ticaret Ofis Elemanlığı Finans ve Borsa Hizmetleri Elemanlığı PAZARLAMA VE PERAKENDE Satış Elemanlığı*** Sigortacılık*** Emlak Komisyonculuğu BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Ağ İşletmenliği Web Programcılığı*** Veri Tabanı Programcılığı*** Bilgisayar Teknik Servis BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK Yönetici Sekreterliği*** Ticaret Sekreterliği Hukuk Sekreterliği Tıp Sekreterliği ULAŞTIRMA HİZMETLERİ Lojistik*** ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ Büro Makineleri Teknik Servisi Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım Onarım Görüntü ve Ses Sistemleri

14 1- P AKISTAN TÜRKIYE DOSTLUK MTAL ( TICARET ) BÖLÜMLER PUAN 265 PANSIYON YOK ÖĞRETIM ŞEKLI KARMA Bilişim teknolojileri alanı - web programcılığı dalı - veri tabanı programcılığı dalı Muhasebe ve finans alanı - bilgisayarlı muhasebe dalı büro yönetimi ve sekreterlik alanı - yönetici asistanlığı dalı Pazarlama ve parekende alanı - satış elemanlığı dalı - sigortacılık dalı Adalet alanı - zabit katipliği dalı Ulaştırma hizmetleri alanı - lojistik dalı İletişim alanı - radyo ve televizyonculuk dalı

15 2. ERCİŞ- BORSA İSTANBUL MTAL (207 puan- pansiyon yok- karma eğitim) Bilişim Teknolojileri muhasebe ve finansman 3. EDREMİT EMİNPAŞA MTAL (172 puan- pansiyon yok- karma eğitim) Bilişim Teknolojileri muhasebe ve finansman 4. İPEKYOLU- BOSTANİÇİ MTAL (180 puan- pansiyon erkek- karma eğitim)

16 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar Ağ İşletmenliği Web Programcılığı Veri Tabanı Programcılığı Bilgisayar Teknik Servisi BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

17 İŞ BULMA İMKÂNLARI Ağ işletmenleri, bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyotelevizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kurum ve kuruluşlarında geniş iş imkânına sahiptirler. Ayrıca kendi adlarına işyeri açabilirler. Web programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler. Veri Tabanı programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler. Teknik servis elemanları, bilgisayar toplama ve satış işlemi yapan firmalarda, bünyesinde bilgisayar bulunduran iş yerleri, şirketlerde, özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

18 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır. 2. BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI

19 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Hukuk Sekreterliği Ticaret Sekreterliği Tıp Sekreterliği Yönetici Sekreterliği BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI

20 İŞ BULMA İMKÂNLARI Sekreterlik mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticari kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır. BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI

21 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Elektrik-Elektronik teknolojisi alanı bugün diğer tüm alanları geliştiren, temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır. 3. ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI

22 İhracat ve iç talepteki canlanmaya bağlı olarak üretimini hızla artıran sektörde, başta dayanıklı tüketim mallarında elektronik cihaz ve beyaz eşya olmak üzere, kablolar, bağlantı parçalı iletkenler, elektrik dağıtım ve kontrol panoları gibi ürünlerde, kurulu kapasite ve kapasite kullanım oranları sürekli artmaktadır. ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI Türk elektrik-elektronik sanayinin Türkiye ekonomisi içerisindeki payı her geçen gün artmaktadır. Sektörün sürekli gelişiyor ve kendini yeniliyor olması, dünya teknolojilerine uyum sağlamada ve yeni teknolojileri benimsemede gösterdiği çabukluk, sektörün parlak geleceğine işaret etmektedir

23 ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Bobinajcılık Büro Makineleri Teknik servisi Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü Elektromekanik Taşıyıcılar Endüstriyel Bakım Onarım Görüntü ve Ses Sistemleri Güvenlik Sistemleri Haberleşme Sistemleri Otomasyon Sistemleri Yüksek Gerilim Sistemleri

24 ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI İŞ BULMA İMKANLARI Büro makineleri teknik servis elemanı; Büro makineleri yetkili servislerinde, Büro makineleri üreten işletmelerde ve kendi iş yerinde çalışabilir. Büro makineleri bakım ve tamircisi görevini atölyede, evlerde ve büro makineleri kullanılan mekânlarda yürütür. Elektrikli ev aletleri teknik servis elemanı; Elektrikli ev aletlerinin yetkili servislerinde, elektrikli ev aletleri üreten işletmelerde ve kendi iş yerinde çalışabilir. Elektrikli ev aletleri bakım ve tamircisi görevini atölyede, evlerde ve elektronik alet kullanılan mekânlarda yürütür.

25 ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI İŞ BULMA İMKANLARI Görüntü ve ses sistemleri teknik elemanı, teknik servislerde, cihazların üretiminin yapıldığı fabrikalarda, bu sistemlerin yaygın olarak kullanıldığı büyük ölçekli firmaların teknik departmanlarında çalışabilir veya kendi iş yerini açabilir.

26 4. MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba Türkiye’nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliğine giriş sürecinde daha da anlamlı hâle gelmektedir. Ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.

27 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Bilgisayarlı muhasebe, Dış ticaret ofis hizmetleri, Finans ve borsa hizmetleri dalları yer almaktadır. MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI

28 İŞ BULMA İMKÂNLARI Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur. MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI

29 Muhasebe, finans ve borsa hizmetleri tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçasıdır. Teknolojik gelişmelere paralel olarak bu meslekte aynı hızla gelişmeye ve değişmeye devam etmektedir. Muhasebe ve finansman hizmetleri bilgisayar ortamında yapılmaktadır. Bu gelişme ile meslek alanında hızlı değişimlere ayak uydurabilecek elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI

30 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir. Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

31 Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir.

32 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Satış Elemanlığı Bankacılık ve Sigortacılık Emlak komisyonculuğu

33 İŞ BULMA İMKÂNLARI Bu meslek görevlileri hem kamu sektöründe hem özel sektörde iş bulabilirler. Özellikle özel sektörde iş alanı daha geniştir. Seyahati gerektiren işlerde sürücü belgeli erkek elamanlar daha avantajlı durumda olup, ofis ortamında yabancı dil bilen, bilgisayar kullanabilen bayan elamanlar tercih sebebidir.

34 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Günümüzün iş dünyası, savaşın yerini uluslararası rekabetin, erzak ve mühimmatın yerini mal, teknoloji ve varlıkların aldığı bir arenaya dönüşmüştür. Başarıya ulaşmak için kullanılan stratejiler ve bunlara uygun faaliyetlerin, yani lojistiğin önemi gittikçe artmıştır. Lojistik, 21. yüzyılda amaca ulaşmak için tüm organizasyonu ve kaynaklarını en uyumlu şekilde hareket ettirebilme yeteneği olarak iş dünyasının gündemine girmiştir. 6. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI KARGO TAŞIMACILIĞI LOJİSTİK DESTEK KARGO TAŞIMACILIĞI LOJİSTİK DESTEK

35 Bu çerçevede satın alma, nakliye (kara, hava, deniz, demiryolu), gümrük, sigorta, elleçleme, depolama, tedarikçi sipariş izleme, talep tahminleri, envanter yönetimi, lojistik bilgi sistemi, yedek parça desteği, dağıtım, iade işlemleri, üretime malzeme verme, katma değerli işlemler (etiketleme, fiyat-barkod, paketleme, birleştirme- ayırma, müşteri taleplerine göre ürün hazırlama vs.), rota planlaması ve araç optimizasyonu ile sevkiyat (yükleme ve varış zamanı planlama) gibi çok çeşitli faaliyetler günümüzde lojistik ile eş anlamlı hale gelmiştir. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI

36 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Lojistik ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI

37 İŞ BULMA İMKÂNLARI Lojistik alanında çalışacak meslek elemanı, lojistik işletmeleri, fabrikalar, gümrük işletme, ithalat ve ihracat yapan firmalar, depolar, büyük mağazalar gibi iş piyasasının ihtiyacına göre istihdam edilmektedir. Geniş bir iş ve çalışma alanı vardır. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI

38 2. A NADOLU K ıZ M ESLEK L ISELERI İlköğretim okulu üzerine, bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan, öğretim yılı bir yıl hazırlık sınıfından sonra dört yıl olan ve mesleğe yönelik teknik elemanların yetiştirildiği okullardır. Çeşitli meslek alanlarına yönelik 21 alan/bölümde faaliyet göstermektedir. Eğitim İngilizce ve Almanca dillerinden biriyle yapılmaktadır. Bu okullardan teknisyen ünvanı ile mezun olanlar, alanları ile ilgili iş yerlerinde çalışabilecekleri gibi, isterlerse yükseköğretim kurumlarına da devam edebilirler.

39 KIZ TEKNİK OKULLARINDA UYGULANAN PROGRAMLAR 1. BİLGİSAYAR 2. BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK 3. ÇOCUK GELİŞİMİ 4. GRAFİK VE FOTOĞRAFÇILIK 5. HASTA YAŞLI BAKIMI 6. GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI 7. AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ 8. YİYECEK VE İÇECEK BÖLÜMÜ 9. GİYİM VE ÜRETİM 10. EL SANATLARI 11. KUYUMCULUK

40 MESLEKİ VE TEKNİK ÖĞRETİM YAPAN OKUL MEZUNLARINA SAĞLANAN HAKLAR 1.Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar, üniversiteye girebilmek için öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarına katılma haklarına sahiptirler. 2. Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarında, alanlarının devamı niteliğinde olan yüksek öğretim kurumlarını tercih etmeleri durumunda kendilerine ortaöğrenim başarı puanlarının %40’ına kadar ek puan verilir ve diğer lise mezunlarına göre daha avantajlı olurlar. 3. Kamu kurum ve kuruluşlarında branşlarında görev alan mezunlar, genel lise mezunlarına göre bir üst derece ile göreve başlarlar.

41 İŞLETMELERDE MESLEK EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERE SAĞLADIĞI AVANTAJLARI İşletmelerde Meslek Eğitimi Gören Öğrenciler: 1. İşletmelerde meslek eğitimi süresince yaşlarına uygun asgari ücretin % 30’undan az olmamak üzere ücret alırlar. 2. İşletmenin sağladığı diğer sosyal imkanlardan faydalanırlar. 3. Hastalık, iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta edilirler. 4. Eğitimleri süresince muayene ve tedavi masrafları Sosyal Sigortalar Kurumu’nca karşılanır. 5. Okul atölyelerinde bulunmayan eğitim aracı, makina ve teçhizatı işletmelerde görüp kullanma imkanına sahip olurlar. 6. Mesleki bilgi ve becerilerini işyerlerinde gerçek iş şartlarında geliştirirler. Öğrencilerin kendilerine olan güveni artar. 7. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu yeni iş alanlarına uygun programlarla, daha çok uygulama yaparak eğitilirler.

42 VANDAKİ KIZ MESLEK LİSELERİ 1.BAŞKALE KTML( 134 puan –kız pansiyon- kız eğitim) 2.ÇALDIRAN ZAHİDE MEHMET TAMİNCE KTML ( 39 puan- kız/erkek pansiyon- karma eğitim) 3.EDREMİT KTML( 91 puan- pansiyon yok- kız eğitim) 4.EDREMİT VAN KTML( 255 puan- kız/erkek pansiyon- karma eğitim) 5.ERCİŞ KOCATEPE MTAL( 225 puan- pansiyon yok- karma eğitim) 6.ERCİŞ KTML ( 218 puan- kız pansiyon- kız eğitim) BİLİŞİM ÇOCUK GELİŞİMİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ 7.ERCİŞ BENDİ MAHİ KTML (131 puan- pansiyon yok- kız eğitim) 8.GEVAŞ KTML( 201 puan- kız pansiyon- kız eğitim) ÇOCUK GELİŞİMİ HASTA YAŞLI BAKIMI 9.İPEKYOLU AHMET YURTSEVER MTAL( 208 puan- pansiyon yok- kız eğitim) BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ÇOCUK GELİŞİMİ 10.İPEKYOLU NENE HATUN MTAL ( 233 puan- kız pansiyon- kız eğitim) BİLİŞİM GİYİM ÜRETİM GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI ÇOCUK GELİŞİMİ AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ 11.İPEKYOLU VESTEL KTML(282 puan- pansiyon yok- kız eğitim) BİLİŞİM ÇOCUK GELİŞİMİ EL SANATLARI GİYİM ÜRETİM KUYUMCULUK YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ 12.İPEKYOLU EREK MTAL(45 puan- kız pansiyon- kız eğitim) GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM ÇOCUK GELİŞİMİ GİYİM ÜRETİM BİLİŞİM YAŞLI VE HASTA BAKIMI 13.MURADİYE KTML(230 puan- pansiyon yok- kız eğitim) BİLİŞİM ÇOCUK GELİŞİMİ 14.TUŞBA HALİDE EDİP ADIVAR KTML( 228 puan- kız pansiyon- kız eğitim) GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI ( KUAFÖRLÜK VE SAÇ BAKIM DALI) AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ( SOSYAL HİZMETLER V- EV VE KURUM HİZMETLERİ) ÇOCUK GELİŞİMİ ( ERKEN ÇOCUKLUK- ÖZEL EĞİTİM) YİYECEK İÇECEK( MUTFAK- PASTACILIK- SERVİS) 15.TUŞBA HÜMA HATUN KTML( 124 puan – pansiyon yok- kız eğitim) GRAFİK VE FOTAĞRAFÇILIK ÇOCUK GELİŞİMİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ

43 3. ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSELERİ  Kamu ve Özel sağlık kurum ve kuruluşlarına eleman yetiştirir.  Eğitim süresi 4 yıldır. Sadece İstanbul  Ortaöğretim yerleştirme puanı ile öğrenci alır.  2. Sınıftan itibaren staj yapma zorunluluğu vardır.  Genel başvuru koşulları ile birlikte Hekim raporu istenmektedir.  Alınan yeni karar çerçevesinde, önümüzdeki yıldan itibaren sağlık meslek liselerine kayıt olan hemşirelere 'hemşirelik' yetkisi değil, 'yardımcı hemşire' statüsü verilecek. 2 veya 4 yıllık lisans mezunlarına ise, 'hemşirelik' statüsü verilecek. Hemşirelikten sonraki statü ise, 'uzman hemşirelik' olacak.

44 H ANG İ ALANLAR BULUNUR ? HEMŞİRE YARDIMCILIĞI EBE YARDIMCILIĞI  SAĞLIK BAKIM TEKNİSYENLİĞİ

45 Sınıflarımız 24’er kişiliktir. Öğrencilerimiz, üniversitelerin kendi alanlarıyla ilgili 2 yıllık bölümlerine sınavsız ve 4 yıllık bölümlerine ek puanla yerleşebilme imkanına sahiptir. Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 38. maddesi gereğince okulumuza kayıt hakkı kazanan öğrencilerden mesleğini yapmasına engel bir durumunun olmadığına ilişkin sağlık raporu istenmektedir.

46 Acil Yardım ve Afet Yönetimi 4YGS-2 Ebelik4YGS-2 Sağlık Kurumları Yöneticiliği 4YGS-6 Sağlık Yönetimi 4YGS-6 Hemşirelik4YGS-2 Ek Puanla Girilebilecek 4 Yıllık Bölümler HEMŞİRELİK

47 Diyaliz2 Elektronörofizyoloji2 Evde Hasta Bakımı 2 Fizyoterapi2 İlk ve Acil Yardım 2 İş ve Uğraşı Terapisi 2 Laboratuvar Teknolojisi 2 Laborant ve Veteriner Sağlığı 2 Patoloji Laboratuvar Teknikleri 2 Sağlık Kurumları İşletmeciliği 2 Perfüzyon Teknikleri Tıbbi Laboratuvar Teknikleri 2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama 2 Yaşlı Bakımı 2 Sınavsız Geçişle Girilebilecek 2 Yıllık Bölümler HEMŞİRELİK

48 Ek Puanla Girilebilecek 4 Yıllık Bölümler Acil Yardım ve Afet Yönetimi 4YGS-2 Sağlık Kurumları Yöneticiliği 4YGS-6 Sağlık Yönetimi 4YGS-6 ACİL TIP TEKNİSYENİ

49 Sınavsız Geçişle Girilebilecek 2 Yıllık Bölümler Acil Durum ve Afet Yönetimi 2 Ameliyathane Hizmetleri 2 Elektronörofizyoloji2 İlk ve Acil Yardım 2 İş ve Uğraşı Terapisi 2 İş Sağlığı ve Güvenliği 2 Otopsi Yardımcılığı 2 Perfüzyon Teknikleri 2 Sivil Savunma İtfaiyecilik 2 Sağlık Kurumları İşletmeciliği 2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama 2 ACİL TIP TEKNİSYENİ

50 Ağız ve Diş Sağlığı 2 Diş Protez Teknolojisi 2 Sağlık Kurumları İşletmeciliği 2 Sınavsız Geçişle Girilebilecek 2 Yıllık Bölümler DİŞ PROTEZ TEKNİSYENİ

51 Ek Puanla Girilebilecek 4 Yıllık Bölümler Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 4YGS-2 2Radyoterapi 2 Tıbbi Görüntüleme Teknikleri 2Fizyoterapi 2 Sağlık Kurumları İşletmeciliği 2Elektronörofizyoloji Sınavsız Geçişle Girilebilecek 2 Yıllık Bölümler Radyoloji Teknisyenliği

52 4. A NADOLU İ LETIŞIM M ESLEK L ISELERI Toplumların gelişmesi ülkeler arası ilişkilerin yoğunlaşması ve iletişimin ön plana çıkması sonucu önem kazanan iletişim alanında istihdam edilecek yabancı dil bilir nitelikli insan gücünü yetiştiren, öğrencileri hem mesleğe hem de yüksek öğretime hazırlayan okullardır. Öğretim süresi 4 yıldır. Bu okullarda; Gazetecilik, Radyo-Televizyon, Halkla İlişkiler Tanıtım alanları bulunmaktadır. Mezunlar, Gazetecilik, Radyo-Televizyon, Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanlarında faaliyette bulunan, kamu ve özel sektöre bağlı kurum ve kuruluşlarda görev alabilecekleri gibi, kendi işyerlerini de kurup çalıştırabilirler.

53 5. A NADOLU O TELCILIK VE T URIZM M ESLEK L ISELERI Turizm ve bunun temel alt yapısını oluşturan konaklama sektörünün ihtiyaç duyduğu yabancı dil bilir nitelikli elemanları yetiştiren okullardır. Öğretim süresi 4 yıldır. Bu okullarda; Resepsiyon, Servis, Mutfak, Kat Hizmetleri, Seyahat Acenteciliği bölümleri bulunmaktadır. Bu okullarda öğrenim gören öğrenciler her yıl Ekim-Mart ayları arasında teorik ve uygulamalı eğitimlerini okulda; Nisan-Eylül ayları arasında uygulamalı eğitimlerini bu alanda faaliyet gösteren otellerde veya diğer turistik tesislerde yapmaktadırlar. Mezunlar sınavsız olarak alanlarındaki meslek yüksek okul programlarına girebileceklerdir. Bilgisayar ve yabancı dil bilen nitelikli meslek elemanı olarak yetişen öğrenciler, geniş iş imkanına sahiptirler.

54 EDREMİT EVLİYA ÇELEBİ MTAL (OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ)

55 GİRİŞ ŞARTLARI Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine; ilköğretim okulu mezunu öğrenciler merkezi sınav sistemi ile kabul edilmektedirler. Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavında başarılı olan öğrenciler ayrıca mülâkata tabi tutulurlar. Bu okullara alınacak öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekmektedir: 1- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, 2- İlköğretim Okulu mezunu olmak, 3- Sağlığı ve fiziki durumu otelcilik ve turizm eğitimine, turistik tesislerde görev yapmaya uygun olmak, 4- Okul müdürlüğünce yapılacak mülâkatta başarılı olmak, 5- İlköğretimden sonra öğrenimine ara vermemiş olmak, 6- Ortaöğretim seviyesinde herhangi bir okula devam etmemiş olmak.

56 ALANLAR VE DALLAR * YİYECEK İÇECEK HİZMETLER 1. Mutfak 2. Servis 3. Bar 4. Pastacılık 5. Hosteslik * KONAKLAMA VE SEYAHAT 1. Ön büro 2. Kat Hizmetleri 3. Rezervasyon 4. Operasyon

57 Kontenjan ve Taban Puanlar YİYECEK İÇECEK HİZMETLER 60 kişi puan KONAKLAMA VE SEYAHAT 30 kişi puan

58 Bunlardan Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanına yerleşenler yiyeceklerin hazırlanması ve sunulması konularında mesleki eğitim alırlar. Konaklama Hizmetleri alanına yerleşenler ise misafirlerin karşılanması, kayıtlarının tutulması, sorunlarının giderilmesi, uğurlanması ile otelin ve misafirlerin temizlik, tertip ve düzenleri konularında mesleki eğitim alırlar.

59 11. sınıfta ise Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanındaki öğrenciler başarı ve istek durumlarına göre; 1. Mutfak 2. Servis 3. Bar 4. Pastacılık 5. Hosteslik

60 Konaklamak Hizmetleri Alanındaki öğrenciler ise başarı ve istek durumlarına göre 1. Ön büro 2. Kat Hizmetleri 3. Rezervasyon 4. Operasyon Alanlarına yerleşirler ve bu dalda mesleki eğitimlerine devam edip 12. sınıfta sektörün ihtiyaç duyduğu mesleki bilgi, tecrübe ve yabancı dil birikimine sahip olarak mezun olup çalışma hayatına atılırlar.

61 Bu okullarda eğitim gören 10. ve 11.sınıf öğrencileri (9. sınıf öğrencileri hariç) her yıl EKİM-MART ayları arasında teorik ve uygulamalı eğitimlerini okulda; NİSAN-EYLÜL ayları arasında uygulamalı (beceri) eğitimlerini bu alanda faaliyet gösteren ve okulumuz tarafından kendini bu sektörde ispat etmiş tesisler arasından titizlikle seçilen otel ve turistik tesislerde yapmaktadırlar.

62 YÜKSEKÖĞRETİM Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi mezunu öğrencilerin tercih edebileceği Eşit Ağırlık puan türünde öğrenci alan 4 yıllık fakülte sayısı 2009 rakamlarıyla 29 üniversitede 18 tanesi özel olmak üzere yaklaşık 65 lisans düzeyinde turizm alanında bölüm mevcuttur. Bununla beraber diploma notu üstünlüğüne göre 2 yıllık Meslek Yüksek Okullarına sınavsız geçiş söz konusu olup yine 2009 rakamlarıyla 230 turizm alanında meslek yüksek okulu mevcuttur.

63 MEZUNİYET SONRASI AVANTAJLAR Programı tamamlayarak mezun olan öğrenci, alan diploması alarak yüksek öğrenime de devam edebilir. Mezun olan öğrenci öğrenimi sırasında seçtiği dalda/meslekte kazandığı yeterliklerin karşılığında sertifika da almaya hak kazanır. Öğretim programının herhangi bir yılından ayrılan öğrencinin kazandığı yeterlikler sertifika programlarında değerlendirilir. Öğrencilere programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak; 1. Tüm alanlardaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecek, 2. Seçtiği alanın temel yeterliklerine sahip olabilecek, 3. Yöneldiği dalın/mesleğin gerektirdiği görev ve işleri yapabilecek, 4. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel meslekî yeterlikleri kazanabilecek şekilde alanın ve mesleklerin yeterlikleri dikkate alınarak eğitim ve öğretim faaliyetleri uygulanır.

64 EDREMİT EVLİYA ÇELEBİ OTELCİLİK ve TURİZM MESLEK LİSESİ OKULU HAKKINDA BİLGİ Pansiyonumuz Eğitim Öğretim yılının 2. döneminde hizmete açılmıştır. 180 öğrenci kapasiteli Pansiyonumuzda 60 kız 120 erkek öğrenci kalabilmektedir. Pansiyonumuzda her oda 4 kişiliktir. Odalarda bağımsız lavabo, wc banyo bulunmaktadır. Standartların üstünde tertemiz bir pansiyonumuz değerli öğrencilerimize hizmet vermektedir.

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74 6. A NADOLU T ARıM M ESLEK L ISELERI  Tarım Teknolojileri, Gıda Teknolojisi, Laboratuvar Hizmetleri, Hayvan yetiştiriciliği ile Hayvan Sağlığı alanları bulunur.  YGS ve LYS ye katılma hakkına sahiptirler.  Alanlarının devamları niteliğinde Meslek Yüksekokullarına sınavsız geçebilirler.  Alanlarının devamı niteliğinde olan yükseköğretim kurumlarını tercih ettikleri durumda ek puan alırlar.  Ayrıca 2 yıllık ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan DGS yi kazanmaları durumunda alanlarındaki Lisans programına devam edebilirler.

75 TUŞBA MTAL (TARIM MESLEK LİSESİ)

76  Bu okullarda okutulan bölümler:  Makine  Genel Ziraat  Veteriner sağlık ***  Gıda Kontrol ve Analizleri ***  Gıda Teknolojisi  Peyzaj  Su Ürünleri

77  Mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri  Bu okullar, tarıma ara eleman olan Ziraat Teknisyeni, Ev Ekonomisi Teknisyeni, Veteriner Sağlık Teknisyeni ve Laborantlar yetiştirmektedir. Eğitimlerine devam etmek isteyenler YGS yi kazandıkları takdirde ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu doğrultusunda çeşitli fakülte ve yüksek okullarda öğrenimlerine devam edebilirler.

78  Okulumuz Van Tarım Meslek Lisesi n de Hayvan Sağlığı ve Gıda Teknolojisi bölümleri bulunmakta, TEOG puanına göre öğrenci almaktadır. Her yıl Hayvan Sağlığı bölümünden 24, Gıda teknolojisi bölümünden de 24 olmak üzere toplam 48 öğrenci kaydı kabul edilebilmektedir.  * Gıda Teknolojisi Alanı : puan  * Hayvan Sağlığı Alanı : puan BÖLÜMLER

79  Tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri, modern teknolojik uygulamalarla işleyen; güvenli gıda üretimini sağlamak için duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik yönden gıda kontrol hizmetlerini gerçekleştirerek tüketime uygun gıda maddeleri üreten ve insan beslenmesine sunan bir teknoloji alanıdır. Bu alanda yer alan dallar;  * Gıda Kontrol  * Süt İşleme  * Hububat İşleme  * Çay Üretimi ve İşleme  * Sebze ve Meyve İşleme  * Zeytin İşleme GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI

80  Hayvancılık sektörü için önemli sorun oluşturan hastalık ve zararların mümkün olabilen en kısa süre içinde kontrol altına alınarak yok edilmesi, hayvan sağlığı ve refahının sağlanması, salgın hayvan hastalıkları işle mücadele edilmesi, hayvanlardan insanlara geçebilen ( şarbon, tüberküloz, brusella, kuş gribi, kırım kongo kanamalı ateşi vs. ) hastalıkların kontrol altına alınması ve önlenmesi ile gıda güvenliğinin sağlanması çalışmalarının yürütüldüğü hizmet alanıdır. Bu alanda yer alan dallar;  * Veteriner Sağlık HAYVAN SAĞLIĞI ALANI

81  Okulumuz pansiyonlu olduğundan il dışından da öğrenciler okulumuzu tercih edebilme imkanına sahiptirler. Okulumuz Van merkeze 20 km uzaklıktadır. Gündüzlü öğrencilerimiz okul servisleriyle eğitim ve öğretimlerine devam edebilmektedirler. ULAŞIM VE BARINMA

82  Okulumuzdan mezun olan öğrenciler KPSS(ortaöğretim)’den 75 ve üzeri puan aldıkları takdirde alanlarıyla ilgili kamu kurumlarına atanabilmektedirler. Bu da KPSS sınavında orta düzey bir aşarının yeterli olduğunu göstermektedir. Ayrıca özel sektörde Hayvan Sağlığı Teknisyeni ve Gıda Teknolojisi Teknisyeni olarak çalışabilmektedirler. İŞ İMKANLARI

83 7. T EKNIK VE ENDÜSTRI MESLEK LISELERI 1. Bilişim Teknolojileri 2. Elektrik-elektronik 3. Makine Teknolojileri 4. Metal Teknolojileri 5. Motorlu Araçlar 6. Mobilya Ve İç Mekan Tasarımı 7. Tesisat Teknolojisi Ve İklimlendirme 8. Endüstriyel Otomasyon

84 1. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI Eğitim-Öğretim süresi 4 yıldır. Bölümümüzde 3 bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. Bölümümüzde 10 bilgisayar öğretmeni görev yapmaktadır. Bölüm, bilgisayarların yapısını bilen yeni bilgi sistemlerinin tasarımını, bilgisayarın rolünü bilgi işleme teknikleri doğrultusunda bilgisayarın donanım, yazılım bütünlüğünü bilen, alanı ile ilgili yenilikleri takip edebilen bilgisayar teknisyeni yetiştirmektedir. Bölüm mezunları kendi işyerlerini kurabildikleri gibi Meslek Yüksek Okullarının ilgili programlarına kayıt yaptırarak bir üst eğitim kurumunda devam edebilmektedirler.

85

86

87 2. ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI İleri teknolojiyi kullanan üretim ve hizmet sektörlerinde; üretim ve bilişim cihazlarının montajı, devreye alınması, işletilmesi, bakım- onarımlarının yapılması, geliştirilmesi, programlanması ve işletme şartlarına uygun otomasyon sistemlerinin (elektrik, elektronik, mekanik programlama vb.) tasarlanması, kurulması ve uygulanması işlerinde çalışan kişilerin eğitim ve öğretiminin gerçekleştirildiği bölümdür.

88

89

90 DAL PROGRAMLARI,TANIMLARI VE AMAÇLARI 2-A. MEKATRONİK DALI Tanımı : Mekatronik teknisyeninin ve alt mesleklerin sahip olduğu yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri alanında mekatronik teknisyenliği mesleğinin ve sertifika programları ile yetiştirilen alt mesleklerin yeterliliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

91 2-B. ENDÜSTRİYEL KONTROL DALI Tanımı: Endüstriyel kontrol ve alt mesleklerin sahip olduğu yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri alanında endüstriyel kontrol mesleğinin ve sertifika programları ile yetiştirilen alt mesleklerin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

92 ATÖLYE VE LABORATUARLAR: 1. Mekanik Atölye: Yüksek kalitede endüstriyel verimlilik için, torna ve freze makineleri kullanarak, en temel mekanik ekipman ve aletlerin kullanımının uygulamalı eğitimi için hazırlanmıştır. 2. Elektrik ve Elektronik Laboratuarı : Temel elektronik işlerin uygulamalı eğitimi için hazırlanmıştır. 3. Mikrobilgisayar Laboratuarı: Bilgisayarlı Robot Kontrol Teknolojisinde, elektronik işlerin uygulamalı eğitimi için, Temel kontrol uygulamaları laboratuarında organize edilebilir. 4. Ardışık Kontrol Laboratuarı : Endüstriyel Robotların kontrol teknolojisinin uygulamalı eğitimi için hazırlanmıştır. 5. Fabrika Otomasyon Laboratuarı : Fabrika otomasyon eğitim setleri kullanılarak, fabrika otomasyon işletiminin uygulamalı eğitimi için hazırlanmıştır. 6. Akıllı Sınıf: Akıllı sınıf sisteminde temel amaç; Öğretmenin, ders anlatımlarını ve etkinliklerini, bilgi teknolojisi yardımıyla interaktif olarak yapabilmesidir.

93 EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ : Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Bölümü yılında eğitim öğretime açılmıştır. Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Bölümünde 6 Atölye ve Laboratuarında 5 öğretmenle Eğitim Öğretim hizmetine devam etmektedir. Mesleğin eğitimi 4 yıldır. Bu bölümde genel olarak öğrencilere; Fabrika Üretim ve Otomasyon Sistemleri, Dijital Elektronik, Mikrobilgisayar, Programlama, Network Teknolojisi, CAD/CAM teknolojisi konularında yeterlilik kazandırılmaktadır. Eğitim süresince genel kültür dersleri (Matematik, Fizik, Kimya, Tarih, Coğrafya, Türk Edebiyatı, Felsefe vb) yanında sınıflara göre aşağıdaki meslek dersleri okutulmaktadır. 9.Sınıfta Bilgi ve İletişim Teknolojisi dersi, 10.Sınıfta öğrencilere Temel Elektronik ve Mekanik, Teknik ve Meslek Resim Dersleri, 11. Sınıfta Bilgisayarlı devre tasarımı, Ardışık Kontrol, Bilgisayarlı Kontrol, Algılayıcılar ve Sinyal işleme derslerini almaktadır.

94 3- ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI Bölümde 8 öğretmen ve 1 teknisyen bulunmaktadır. Öğrencilerimiz temel eğitimin ardından bölüm içerisinde branşlaşarak seçmiş oldukları branşta eğitim alacaklardır. Eğitimlerinin ardından ulusal yeterlilik sınavı ileride Avrupa Birliği ülkelerinde iş bulma şansına sahip olacaklardır.

95

96

97 4. MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANI 1900’lı yılların başından itibaren dünyada etkin bir sektör olmaya başlayan otomotiv sektörü, diğer sektörlerdeki teknik gelişmelere de öncülük etmiştir. Bu sektörün en önemli ürünlerinden biri olan otomobil ise, uluslar arası tanımıyla “Dünyayı Değiştiren Makine” olmuştur. Türkiye’de otomotiv sektörünün kuruluşu yakın bir geçmişe dayanmasına rağmen hızlı bir gelişme göstererek ülkemizde 3. büyük sektör konumuna gelmiştir. Otomotiv sektörü ana ve yan sanayi olmak üzere iki bölüme ayrılır. Türkiye’de otomotiv sektöründe; ana sanayide 17, yan sanayide ise 1100 civarında firma faaliyet göstermektedir. Sektör doğrudan ve dolaylı olarak kişiye iş olanağı sağlamaktadır

98 MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ ALANI ALTINDAKİ MESLEKLER Otomotiv Elektro-Mekanikçiliği Otomotiv Gövdeciliği (Karosericilik ve Kaportacılık) Otomotiv Boyacılığı

99 MOTORLU ARAÇLAR ELEKTRO-MEKANİKERİ Tanımı: Otomotiv elektro-mekanikleri, binek, hafif ve ağır hizmet tipi araçlardaki (iş makineleri hariç) tüm sistemlerin arıza teşhis, bakım, onarım ve ayar işlerini kendi başına ve belirli bir süre içerisinde yapma.

100

101

102 5. MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmek, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını hedeflemiştir. Makineler insanların hayatlarını kolaylaştıran yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir.

103

104 Makine Teknolojisi Alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Alan, ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotifi durumundadır. Alanda istihdam imkanları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. Ülkemiz, bulunduğu coğrafi bölgede makine teknolojisi alanında lider olmayı hedeflemiştir. Bugün birçok ülkeye ihracat ve teknoloji transferi yapmaktadır.

105 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Endüstriyel Kalıpçılık Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı Konfeksiyon Makineleri Bakım ve Onarımı Makine İmalatı

106 6. TESİSAT TEKNOLOJİSİ VE İKLİMLENDİRME ALANI Okuldaki tesisat teknolojisi bölümü 1983 yılında açılmıştır. Bölümde Eğitim Öğretim faaliyetleri 2 öğretmen ile sürdürülmektedir. Tesisat teknolojisi bölümü insan hayatı boyunca ihtiyaç duyulan tüm yapılan ısıtma, temiz su ve doğal gaz tesisatlarının yapılmasında görev alan elamanları yetiştirir.

107

108 Tesisat ve iklimlendirme teknolojileri bölümü mekânların konforu için vazgeçilmez bir görev üstlenir. Her yerleşim biriminde mutlaka ısıtma, temiz su ve atık su tesisatları bulunmaktadır. Bu yapılara ait tesisatların muhakkak bakım ihtiyacı olacağı göz önüne alındığında tesisatçılık mesleğinin vazgeçilmez bir meslek olduğu daha iyi anlaşılacaktır. Bölümümüzden mezun olan öğrenciler Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız kayıt yaptırabilecekleri gibi, YGS sınavı ile de yine kendi bölümleri ile ilgili 4 yıllık Teknik Eğitim Fakültelerine de kayıt yaptırabilmektedirler. Ayrıca kendi işyerlerini de kurma şansına sahiptirler.

109 7. METAL TEKNOLOJİSİ ALANI Metal İşleri Teknolojileri, ülke endüstrisine ara eleman yetiştiren bir bölümdür. Ayrıca yüksek öğretimde mühendislik fakültelerinde metalürji mühendisliği, eğitim fakültelerinde is Teknik öğretmen (Metal Öğretmenliği) branşlarında öğretim görebilmektedirler.

110

111 Metal İşleri Teknolojileri Bölümü, okulumuzun kuruluş yılı olan 1945 yılında Eğitim-Öğretime başlamıştır. Bölümümüz kaynak tekniği, elektrik ark kaynağı, oksi- gaz kaynağı, sıcak şekillendirme, soğuk şekillendirme, boya fırını, olmak üzere 5 atölyeden teşekkül olunmuştur. Bölümümüzde ayrıca aktif bir şekilde döner sermaye işlemleri de yapılmaktadır ilimiz ve ülke ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Döner sermaye çalışmalarımızda, demir doğrama işleri, korkuluklar, çeşitli süsleme işleri, sac işleri, halı tezgâhları, kilim tezgâhları ve değişik metal mobilyalar yapılmaktadır. Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Meslek Yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız olarak kayıt yaptırabilmektedirler.

112 8. MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI ALANI Okulumuzun 1945 yılında Eğitim ve Öğretime açılmasıyla birlikte mobilya ve dekorasyon bölümü adı ile eğitim öğretime başlamıştır. Okulumuzun açılan ilk üç bölümünden bir tanesidir. Bölümümüzde 3 öğretmen 3 teknisyen bulunmaktadır. Bölümümüzde 14 adet çift kişilik tezgah,29 adet takım dolabı,2 adet şerit testere, 1 adet hidrolik pres, 2 adet planya,1 adet masifleme makinesi,2 adet kalınlık makinesi,2 adet delik makinesi,1 adet palet zımpara ve yeterli miktarda el takımı bulunmaktadır.

113

114 Bölümümüzde tüm sınıflarda mesleğimizle ilgili el becerisini artıran temrin işleri, sehpa, sandalye, kitaplık, vestiyer, masa, tabure, sıra vb. Bir çok mobilya çeşidi öğreten, öğrenci işbirliği ile teorik ve pratik olarak anlatılmaktadır. Mezun olan öğrencilerimiz küçük bir sermaye ile kendi iş yerlerini açabildiği gibi, Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız kayıt yapma şansına da sahiptirler.

115 1.TUŞBA Münci İnci MTAL ( pansiyon yok) *Bilgisayar bölümü ( 351 puan- karma) 2. İPEKYOLU Mehmet Erdemoglu MTAL ( pansiyon yok- karma eğitim- 250 puan) 1. Bilişim Teknolojileri 2. Elektrik-elektronik 3. Makine Teknolojileri 4. Metal Teknolojileri 5. Motorlu Araçlar 6. Mobilya Ve İç Mekan Tasarımı 7. Tesisat Teknolojisi Ve İklimlendirme 8. Endüstriyel Otomasyon 3. TUŞBA Kalecik MTAL ( erkek pansiyon- 209 puan- karma eğitim) Bilişim Metal Mobilya ve iç mekan Elektrik- elektronik Motorlu araç Tesisat teknolojisi ve iklimlendirme inşaat 4. İPEKYOLU Vangölü MTAL ( erkek pansiyon- 219 puan- karma eğitim) Bilişim Tapu ve Kadastro 5. EDREMİT Orhan Okay MTAL ( 140 puan – pansiyon yok- karma eğitim) Bilişim Elektrik- elektronik 6. ÇALDIRAN MTAL ( 45 puan- erkek pansiyon- karma eğitim) Bilişim Metal Mobilya ve iç mekan Elektrik- elektronik 7. ERCİŞ murat işler MTAL ( 238 puan- erkek pansiyon- karma eğitim) Bilişim Metal Mobilya ve iç mekan Elektrik- elektronik Motorlu araç Tesisat teknolojisi ve iklimlendirme 8. MURADİYE Kazım Karabekir MTAL ( 39 puan- kız,erkek pansiyon- karma eğitim) Bilişim Elektrik- elektronik 9. EDREMİT Yıldırım Bayezid MTAL (152 puan- pansiyon yok- karma eğitim) Bilişim Tesisiat teknolojisi ve iklimlendirme Elektrik- elektronik Tapu ve kadastro

116 8. ADALET MESLEK LİSESİ  Öğretim süresi 4 yıldır.  Bu okullarda meslek dersleri ağırlıklı olup,ortak dersler ile desteklenmiş Adalet alanında Zabıt Katipliği ile İnfaz ve Koruma dalları uygulanır. Başvuru Koşulları; Sağlık ve fiziki durumun uygunluğu, Ortaokul ve imam hatip ortaokulundan sonra öğrenime ara vermemiş olmak, Ortaöğretim seviyesinde herhangi bir okula devam etmemiş olmak.  Mezunlar özellikle Adalet bakanlığı,Merkez ve Taşra teşkilatına eleman yetiştirmek için kurulmuştur.  Adalet Bakanlığı Personel alım sınavını kazananlar Adalet Bakanlığına Zabıt Katibi olarak atanırlar.  Mezunlar YGS ve LYS ye kazanma hakkına sahiptir.  Sınavsız olarak Adalet Meslek Yüksekokullarına geçebilirler.

117 9.T APU VE KADASTRO MESLEK LISELERI Anadolu Tapu ve Kadastro Meslek Liseleri, öğretim süresi dört yıl olan okullardır. Bu liselerde, Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak öğrencilere ortaöğretim seviyesinde asgari olarak bir genel kültür vermek, onlara kişi ve toplumun problemlerini tanıtmak, çözüm yollarını aramak, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmak, bilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda tapu, kadastro ve harita programları ile yabancı dil bilen, ara kademede meslekî ve teknik eleman yetiştirmektir.

118 Ö ZEL YETENEK, MÜLAKAT VE BEDEN YETERL İ L İ Ğ İ S I NAV I ILE ÖĞRENC İ ALAN MESLEK İ VE TEKN İ K ORTAÖĞRET İ M KURUMLAR I

119 1. A NADOLU G ÜZEL S ANATLAR L ISELERI Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, yetenekli olan öğrencilerin yaratıcı, yapıcı ve yorum yeteneklerini geliştirmek, öğrencileri yetenekleri doğrultusunda araştırıcı ve geliştirici çalışmalara yöneltmektir. Sınıflardaki öğrenci sayısı kesinlikle 24 kişinin üzerine çıkamaz. Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde Fonetik (Müzik), Plastik Sanatlar (Resim, Heykel), Drama (Sahne ve Görüntü) sanatları bölümleri vardır. Bu okullara yetenek sınavı ile öğrenci alınmaktadır.

120 GİRİŞ KOŞULLARI:  Ortaokul son sınıf öğrencisi olmak  7. Sınıf yıl sonu başarı ortalaması 3, gireceği alanla ilgili dersin yıl sonu notunun en az 4 olması  Resim ve müzik öğretmenlerinin katılacağı şube öğretmenler aday gösterilmesi gerekir.  Yetenek sınavlarında başarılı olmak Lisedeki kültür derslerine ek olarak; Müzik alanında: solfej – piyano – çalgı – toplu koro – müzik tarihi - orkestra Resim alanında: Desen - temel sanat – desen atölye – heykel atölye – grafik atölye – sanat tarihi Ayrıca; Drama (sahne ve görüntü) bölümleri vardır.

121

122  Resim alanında yetenek sınavları çizime dayalı; müzik alanında ise müziksel işitmeye, duymaya olarak yapılıyor.  Her okul yetenek sınavını kendisi yapıyor.  Bu liselerden mezun olan öğrenciler özel yetenek sınavlarıyla öğrenci alan güzel sanatlar bölümlerini veya müzik, resim öğretmenliği gibi bölümleri tercih ediyorlar.  Resim bölümünden mezun olanlar; Güzel Sanatlar Fakültelerinin iç mimarlık, moda tasarımı, grafik tasarımı, endüstriyel tasarım ve resim öğretmenliği gibi alanlarda çalışabilirler.  Müzik Bölümü nden mezun olanlar Devlet Konservatuarlarının Orkestra Şefliği, - Piyano Ana Sanat Dalı, Üflemeli Çalgı, Müzikoloji, Sahne Sanatları bölümlerine, başvurabilirler.

123 Giriş şartları Bu okullara başvuracak öğrencilerden; İlköğretim okulundan başvuru yılında mezun olmaları, Diploma notlarının en az 3.00, gireceği alanla ilgili dersin 4,5,6,7,8’inci sınıflarına ait yıl sonu notlarının aritmetik ortalamalarının en az 4.00 olması, Okul tarafından düzenlenen müzik ve resim özel yetenek yarışma sınavında ilk 24 sıraya girmeleri istenir. Kazanan öğrenciler isterlerse yatılı olarak kalabilirler. Eğitim süresi 4 yıl olan ve yoğunlaştırılmış dil eğitimin verildiği bu okullara her sene 48 öğrenci (24 öğrenci resim, 24 öğrenci müzik bölümüne) alınır.

124 Mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri Mezun olan öğrenciler YGS yi kazandıkları takdirde ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu doğrultusunda çeşitli fakülte ve yüksek okullarda öğrenimlerine devam edebilirler.

125 RESİM BÖLÜMÜ Müracaat: haziran ayı Sınav: temmuz ve ağustos ayı içerisinde TEOG: dikkate alınmayacak Sınav 2 aşama: bu iki sınavın ortalaması alınacak SINAV: Desen SINAV: İmgesel tasarım İlk 30 alınacak

126 Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümünden mezun olan öğrenciler Üniversitelerin; Resim öğretmenliği bölümlerine, Güzel Sanatlar Fakültelerinin, İç Mimarlık, Resim, Heykel, Seramik-cam, Grafik, Tekstil, Sahne Dekorları, Kostüm, Fotoğraf, Endüstri Ürünleri tasarımı, Sinema ve Televizyon bölümlerine. Sınav şartlarına uygun olarak başvurabilirler.

127 MÜZİK BÖLÜMÜ Sınav müziksel işitme ve okuma dahilinde 2 aşamadan oluşuyor. Sınava girecekler kılık kıyafet yönetmeliğine aykırı olmamalı. Sınav ağustos ayı içerisinde yapılacak. Sınavlarda 50 puan barajını aşan 30 asil 30 yedek öğrenci seçilecek

128 Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümünden mezun olan öğrenciler; Üniversitelerin Müzik öğretmenliği bölümlerine, Devlet konservatuarının, Orkestra Şefliği, Piyano Ana Sanat Dalı, Üflemeli Çalgı, Müzikoloji, Sahne Sanatları bölümlerine, sınav şartlarına uygun olarak başvurabilirler

129 2. S POR L ISELERI Yatılı, gündüzlü ve karma eğitim yapan liselerdir. Bir sınıftaki öğrenci sayısı ise 24’ü geçemez. Yüksek Öğrenim Kurumları (kendi alanlarında), seçecekleri fakültelere girişlerde spor liselerinin ilgili bölümlerinden mezun öğrencilere ek başarı puanı vermektedir. Bu okullara yetenek sınavı ile öğrenci alınmaktadır Spor alanı mezunları ise antronörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yöneticiliği gibi alanları tercih edebilirler. Spor alanında ise sınav içeriği; sürat, koordinasyon, denge, dayanıklılık, spor branşı ile ilgili bilgi ve becerileri kapsıyor. Bu özelliklerden hangisinin kullanılacağına sınav komisyonu karar veriyor.

130 Spor Liselerinin eğitim süresi ilköğretim üzerine dört yıldır. Bu okullarda karma ve yatılı olarak hizmet verilir Giriş şartları Bu okullara başvuracak öğrencilerden; Diploma notunun en az 3.00 olması, Yetenek sınavını kazanmış olması, Spora engel herhangi bir durumlarının olmadığının sağlık raporu ile belgelemeleri istenir.

131 SPOR BÖLÜMÜ Müracaat:20 Temmuz-20 ağustos Sınav: ağustos ayının ilk haftası TEOG : dikkate alınmayacak Sınav iki aşamadan oluşuyor. Aşama: Koordinasyon parkuru :%40 Aşama: branş :%60 (Not: Bu oranları komisyon değiştirebilir.) Sıralamada İlk 30’a girenler alınacak

132 SPOR LİSESİ ÇALIŞMALARINDAN KARELER..

133 3. D ENIZCILIK ANADOLU MESLEK LISESI NEDIR ? DENİZCİLİK ALANI: Genel yapısı ile gemi adamlığı ve su ürünleri üreticileri olarak iki bölümün yer aldığı denizcilik alanı, altında yer alan dalların yeterliliğini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Gemi adamları; Türk ve yabancı ticaret gemilerinde kaptan, güverte zabiti, gemi elektroniği ve haberleşme zabiti ve makine zabiti; yat ve balıkçı gemisi kaptanı olarak geminin yönetim ve yönlendirilmesi ile bağlantılı kara görevlerinde meslek elemanı, kıyıda bakım servislerinde ise teknik elemen olarak çalışma imkanına sahiptir.

134  Genel başvuru koşulları yanında sağlığının denizcilik öğrenimine elverişli olduğunu ‘ gemi adamları sağlık raporu’ ile belgelendirmek  Mülakat ve beden yeterliliği sınavında başarılı olmak  Erkek adaylarda 140,5 cm.; Kız adaylarda cm. den kısa olmama koşulu aranır.  Yerleştirme TEOG’un yanı sıra mülakat ve beden yeterliliği sınavı sonuçlarına göre yapılır.  Denizcilik alanı ve gemi yapımı alanları bulunmaktadır.

135 PİRİ REİS MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ

136  OKULUMUZUN TARİHÇESİ Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü çıkışlı 26/09/2007 tarihli ve 5549 sayılı onay uyarınca, Van Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi’nin Denizcilik alanı ile birlikte yabancı dili İngilizce olmak üzere 2007/2008 eğitim-öğretim yılından itibaren açılmış, kendi binası yapılıncaya kadar Münci İnci Bilişim Anadolu Teknik Lisesi binasında eğitim öğretime başlamıştır. Okulda PANSİYON yok. Eğitim – Öğretim KARMA  MEVCUT BÖLÜMLER  Denizcilik alanı : 48 Kişi puan Okulumuzda Denizcilik alanında Güverte/ Gemi Yönetimi, Balıkçı Gemisi Kaptanlığı ve Su Ürünleri dallarında eğitime devam edilmektedir. Gemi Makineleri Bölümü için de hazırlıklar sürdürülmektedir.

137 Su ürünleri üreticileri ise ekonomik değeri olan tüm deniz ve tatlı su canlılarının ayırt edilmesi, bunların kendine özgü araç- gereç ve yöntemlerle avlanması, avlanan ürünlerin işlenmesi ve pazara sunulması, kültür koşullarında üretilmesi ve yetiştirilmesi, doğal stokların korunması ve avcılıkta kullanılan balıkçı gemilerini kullanabilecek yeterlilikte balıkçı gemisi kaptanları olarak yetiştirilirler.

138 Bu alanda yer alan dallar; * Gemi Yönetimi * Makine Zabitliği * Gemi Elektroniği ve Haberleşme * Yat Kaptanlığı * Balıkçı Gemisi Kaptanlığı * Su Ürünleri Üretimi * Gemi Otomasyonu

139 BÖLÜMLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ  Gemi Yönetimi Dalı Gemi Yönetimi(Vardiya Zabitliği) ile ilgili temel yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Gemi Yöneticiliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.  Su Ürünleri Üretimi Dalı Su Ürünleri üretimi elemanının yeterliklerinin kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Su ürünleri üretimi ve yetiştiriciliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.  Makine Zabitliği Dalı Makine zabitliğinin, gemi makinelerinin işletim, bakım ve onarım yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Makine zabitliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

140 MEZUNLARIMIZA SAĞLANAN İMKANLAR  Mezun olan öğrencilerimiz yüksek öğrenim yapmadan sektörde çalışmak isterlerse kurumumuzdan staj defteri alarak kendi bulacakları gemilerde açık deniz stajına çıkarlar. Stajları uygun bulunursa stajlarını tamamladıklarına dair yazı kurumumuzca verilir. Daha sonra yeterlilik sınavına girerek başarılı oldukları takdirde hayata atılmaktadırlar.  Meslekleri ile ilgili yüksek öğrenime devam etmek isteyen öğrenciler de ön lisans seviyesinde Meslek Yüksek Okullarına sınavsız, alanlarının devamı niteliğindeki lisans seviyesindeki okullara da YGS ile girerek öğrenimlerine devam edebilmektedirler.

141 İŞ BULMA İMKANLARI İŞ BULMA İMKANLARI  Güverte alanından mezun olan öğrencilerimiz, deniz nakliyat şirketinde, özel denizcilik şirketlerinde,turizm sektöründe görev alabilirler.Eğitimin verildiği okul sayısı sınırlı olduğundan ve üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde deniz ticareti gün geçtikçe önemini artırdığından dolayı iş bulma olanakları (yerli ve yabancı firmalarda) oldukça fazladır.  Makine Zabitliği alanından mezun olan öğrencilerimiz, gemilerde, tersanelerde ve motor atölyelerinde çalışırlar. Ayrıca, devlete ait motor üretim ve bakım atölyelerinde usta olarak çalışabilirler. Teknisyenler gemi haricinde, gemilere önderlik eden gemi şirketlerinde ve özel oto servislerine başvuruda bulunarak kendilerine iş bulabilirler.  Su Ürünleri Üretimi alanından mezun olan öğrencilerimiz, özel işletmelere bağlı su ürünleri üretim ve işleme ünitelerinde, Tarım Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Devlet Su İşleri, belediyeler ve üniversitelere bağlı su ürünleri üretme çiftliklerinde, akvaryum balığı üretim tesislerinde, balık çiftliklerinde iş bulma olanakları vardır ve istemeleri halinde kendi işyerlerini de kurabilirler. Gelecekte bu sektörde oluşan gelişmeler ve dünya nüfusuna bağlı gıda ihtiyacının artmasından dolayı bu mesleğe olan ilginin artması beklenmektedir.

142 OKULUMUZDAN RESİMLER OKULUMUZDAN RESİMLER

143

144 4. ASKERİ LİSELER İLE BANDO ASTSUBAY HAZIRLAMA OKULU BAŞVURU VE GİRİŞ KOŞULLARI:  Erkek ve Türk vatandaşı olmak  Evli, dul, nişanlı olmamak, bir kadınla nikahsız, birlikte yaşamamak  Türk Silahlı Kuvvetleri Ortaöğretim Okulları Yönetmeliğinin 13. maddesinde belirtilen giriş koşullarını taşımak  Herhangi bir nedenle askeri okuldan çıkarılmamış olmak ve sivil okullardan çıkarılmamış olmak  Yapılacak özel güvenlik soruşturmasının olumlu sonuçlanması  En fazla 16, en az 13 yaşında olmak  Türkçeyi kusursuz konuşmak (dilinde kekemelik, pelteklik, tutukluk vb. olmamak)

145  T.S.K Sağlık Yeteneği Yönetmeliği’nin Sağlık Niteliklerine Uygun Olmak:  Vücut yapısı düzgün  Her bakımdan sağlam ve fiziksel görüşünüşü kusursuz olmak (göğüs kafesinde şekil bozukluğu olmamak, dikkati çekecek yara, yanık, kellik, cilt hastalığından iz bulunmamakl, düz taban olmamak)  Duymasında ve görmesinde en ufak bir kusur bulunmamak  Kalp, böbrek, karaciğer rahatsızlığı bulunmamak  Yapılacak diğer muayenelerden de sağlık raporu almak  Yapılacak ön muayenelerde ; YAŞEN AZ BOY/KİLOEN FAZLA BOY/KİLO cm./30 kg171.5cm/67.45 kg cm. /34.2 kg178.5cm/72.8 kg cm. /39.5 kg182.5 cm/ 77.6 kg cm./44.9 kg185 cm /80.8 kg

146  Okul bitirme derecesi (son 5 yılın ortalaması) askeri liseler için en az 75,  Bando Astsubay Hazırlama Okulu için en az 65 olmak.  Askeri liseye girmek isteyenler 2 aşamadan geçerler:  1. Aşama: ÖSYM’nin belirlediği tarihte sayısal ve sözel bölümden oluşan bir sınav uygulanmaktadır. Sözel bölüm; Türkçe(30) ve Sosyal bilimler(15) sorudan, Sayısal bölüm; Matematik(30) ve Fen bilimleri(25) sorudan oluşacaktır. Yazılı sınav için belirlenecek baraj puanını aşan adaylar, 2. seçim aşamasına katılmaya hak kazanacaklardır. 2. Seçim Aşaması Ön Sağlık Muayenesi Bedeni Yeterlilik Testleri Psikoteknik Testi (Yalnız Hv. K.K.lığı için) Müzik Yetenek Testi (Yalnız Bando Astsubay Hazırlama Okulu için) Mülakat Sağlık Muayenesi Askeri Liselerde hazırlık sınıfı dahil 5 yıl eğitim verilmektedir.

147  KARA KUVVETLERİ KONUTANLIĞINA BAĞLI ASKERİ LİSELER Kuleli Askeri Lisesi Çengelköy/ İSTANBUL Maltepe Askeri Lisesi /İZMİR  DENİZ KUVVETLERİ KOMUTANLIĞINA BAĞLI ASKERİ LİSELER Deniz Lisesi Heybeliada /İSTANBUL  HAVA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞINA BAĞLI ASKERİ LİSELER Işıklar Askeri Hava Lisesi / BURSA  BANDO ASTSUBAY HAZIRLAMA OKULU Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu /ANKARA  GÜLHANE ASKERİ TIP FAKÜLTESİ (GATF) Kara kuvvetleri komutanlığına bağlı Maltepe Askeri Lisesi/İZMİR’de öğrenim görme hakkını elde ederler.

148

149 Ç OK P ROGRAMLı L ISELER Bazı yerleşim birimlerinde genellikle il dışı merkezlerde birden çok okul programının birlikte bir okulda yer almasıyla oluşan okullardır. Çok programlı liselerde 4 ana program bulunmaktadır. Anadolu Meslek Programı Anadolu Teknik Programı Anadolu Lisesi Anadolu İmam Hatip Lisesi programları yer almaktadır. Bu programların alt dalları ve bölümler vardır. İlköğretim üzerine öğrenim süresi 4 yıl olan ve öğrencilere, çeşitli meslek alanlarında endüstrinin ve hizmet sektörlerinin ihtiyaç duyduğu mesleki formasyon verilmek suretiyle öğrencileri iş alanlarına ve yüksek öğretime hazırlayan programların uygulandığı mesleki ve teknik okullarıdır. Bu okullardan mezun olanlar, alanları ile ilgili iş yerlerinde çalışabilecekleri gibi, kendi iş yerlerini açabilirler, yüksek öğrenim kurumlarına da devam edebilirler. Mezun olan öğrencilere eğitimini gördükleri program türüne ait diploma verilmekte ve alanlarının devamı niteliğindeki yüksek öğretim kurumlarını tercih etmelerinde halinde de ek puan verilmektedir. Çok Programlı Liselerden mezun olanlar, sınavsız olarak alanlarındaki meslek yüksek okulu programlarına girebilmektedirler.

150 A NA DOLU İMAM HATİP LİSELERİ  İmamlık,Hatiplik ve Kuran kursu gibi dini hizmetlerin yerine getirilmesini sağlayan 4 yıllık karma eğitim kurumlarıdır.  Genel kültür derslerinin yanındsa Kuran ı Kerim Mesleki Arapça,Hadis Fıkıh Teshir gibi dersler verilir.  İmamlık,Hatiplik ve Kuran kursu öğreticisi yeterliliği kazandırılır.  YGS ve LYS ye katılma hakkına sahiptirler.  Alanlarının devamları niteliğinde Meslek Yüksekokullarına sınavsız geçebilirler.  Alanlarının devamı niteliğinde olan yükseköğretim kurumlarını tercih ettikleri durumda ek puan alırlar.  Ayrıca 2 yıllık ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarfından yapılan DGS yi kazanmaları durumunda alanlarındaki Lisans programına devam edebilirler.

151 Anadolu imam hatip meslek liselerinde bölüm /alan/ dal ayrımı yoktur. EĞİTİMİN İÇERİĞİ Anadolu imam hatip meslek liselerinde genel kültür derslerinin yanı sıra dini ağırlıklı Kur’an’ı Kerim, Arapça, Hadis, Fıkıh, Tefsir, İslam Tarihi öğretim programı, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi dersi vb. meslek dersleri de verilmektedir. Meslek derslerinde vaiz uygulamalarına hazırlık yapılır.

152 İMAM HATİP LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ ( Öğretim Yılında 9., 10. ve 11. Sınıflarda Uygulanacaktır.) DERS KATEGORİLERİ DERSLER 9. SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12. SINIF ORTAK DERSLER DİL VE ANLATIM TÜRK EDEBİYATI 3333 TARİH 22-- T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK --2- COĞRAFYA 22-- MATEMATİK 4--- GEOMETRİ 2--- FİZİK 2--- KİMYA 2--- BİYOLOJİ 2--- SAĞLIK BİLG İSİ 1--- FELSEFE --2- YABANCI DİL 2222 BEDEN EĞİTİMİ/ GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK 2111 MİLLÎ GÜVENLİK BİLGİSİ TRAFİK VE İLK YARDIM ---1 TOPLAM MESLEK DERSLERİ KUR’AN-I KERİM 6764 MESLEKİ ARAPÇA 5555 TEMEL DİNİ BİLGİLER 2--- SİYER -2-- FIKIH --2- TEFSİR ---2 KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ ---2 HADİS --2- KELAM ---2 HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA ---2 İSLAM TARİHİ ---2 TOPLAM SEÇMELİ DERS SAATİ TOPLAMI REHBERLİK ve YÖNLENDİRME 1111 TOPLAM DERS SAATİ 40

153 MEZUNİYETTEN SONRA İŞ İMKANLARI Anadolu imam hatip liselerinden mezun olanların, imam hatiplik, müezzinlik, stajer kuran kursu öğreticiliği gibi görevlerde çalışabilmek için yapılacak sınavlarda( KPSS Memurluk ve Yeterlilik sınavı) başarılı olmaları gerekmektedir. Açık olan imamlık görevinde, stajyer Kuran kursu öğreticiliği görevine geçici olarak görevlendirilebilmektedir.

154 MEZUNİYET SONRASI GİDEBİLECEKLERİ ÜST EĞİTİM KURUMLARI Anadolu imam hatip meslek ve imam hatip meslek liselerinden mezun olan öğrenciler istemeleri halinde diğer şartları uygun ise ilahiyat (önlisans) (açıköğretim) meslek yüksek okuluna sınavsız olarak gidebilirler. Ayrıca “Dikey Geçiş Sınavına” başvurarak başarılı oldukları takdirde 4 yıllık İlahiyat lisans eğitimine devam edebilirler. Ayrıca YGS sınavında İlahiyat,Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği,Dünya Dinleri,İslam ve Din Bilimleri, İslami ilimler, yaygın Din Öğretimi ve Uygulamaları bölümlerini tercih etmeleri halinde arası ek puan verilmektedir.

155 VAN’DAKİ ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İPEKYOLUİSKELE AİHL330YOK136KIZ TUŞBA HÜSEYİN ÇELİK AİHL253YOK136 KARMA ERCİŞ AİHL289YOK170 KARMA EDREMİT FİLİSTİN VAKFI KIZ AİHL275KIZ102KIZ EDREMİT MİZANCI MURAT AİHL244YOK102 KARMA MURADİYE AİHL261 KIZ/ERKEK 136 KARMA BAŞKALE AİHL127ERKEK238 KARMA ERCİŞ SELVİHAN KIZ AİHL115KIZ408KIZ GÜRPINAR AİHL69 KIZ/ERKEK 204 KARMA ÖZALP AİHL74KIZ408 KARMA İPEKYOLU VAN AİHL293 KIZ/ERKE K ERKEK EDREMİT AİHL211YOK KARM A İPEKYOLU SAİD NURSİ AİHL205YOK KARM A ERCİŞ TEVFİK İLERİ AİHL160YOK ERKEK BAHÇESARAY AİHL151YOK KARM A EDREMİT TOKİ AİHL109YOK KARM A GEVAŞ AİHL68YOK KARM A ÇALDIRAN AİHL49YOK KARM A

156 V ILDAN NUR TEMIZ GEVAŞ GÜZELKONAK YATıLı BÖLGE ORTAOKULU NISAN 2016 BAŞARıLAR DILERIM


"L ISE TÜRLERI VANDAKİ LİSELER VE BÖLÜMLERİ. 8. SINIFIN SONUNDA SEÇİLEBİLECEK OKUL TÜRLERİ  ANADOLU LİSELERİ  FEN LİSELERİ  SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları