Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2."— Sunum transkripti:

1 YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2

2 Yeni İletişim Teknolojileri İle Birlikte Yayıncılık  Televizyon Yayıncılığı  Radyo Yayıncılığı  Basılı Yayıncılık ve Gazetecilik 3

3 Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya geçerken İstekler  Kalite  Erişim kolaylığı Zamansal Mekansal  Etkileşim : Sanayi döneminin içe dönüklüğünden ve kitle iletişimin tek taraflı yayıncılığına çözüm önerileri. 4

4 YİT’le Birlikte Değişim  Sayısal İçerik Üretim ve Yayın Teknikleri Kalite (High Defination, mpeg4 ect.) Boyut (Sıkıştırma teknikleri) Kurgu (3D, VR, Animation, Effects)  Dağıtım kapsamı, hızı ve platform(TV ve alıcılar) uydu Internet telekomünikasyon 5

5 Görüntü ve Ses Tekniği Terimler  NTSC, PAL ve SECAM  DVB(Digital Video Broadcasting)  DVB-T, DVB-S, DVB-C, DVB-H  DAB,  SD, HD, iTV 6

6 Dijital Televizyon Standartları  Her resim karesindeki g.ru ̈ ntu oranı 16:9’dur.  Televizyon ekranını izleme açısı 30 derecedir  İ zleme mesafesi, ekran yu ̈ ksekli ğ inin 3 katıdır.  Ses sistemi 5.1’dir.  Televizyon alıcıları du ̈ z ekrandır.  Göru ̈ ntü çözu ̈ nu ̈ rlu ̈ ğ u (resolution) HD kalitesinde ve 1920 X 1080’dir. Her resim karesindeki  benek (pixel) sayısı ise iki milyonun u ̈ zerindedir. 7

7 Etkileşimli  İ zleyici aktiftir. İ zleyici, izledi ğ i programa kat ı labilir.  İ leti ş im iki kanall ı d ı r.  (etkile ş im) sa ğ lanm ış t ı r. Al ı c ı istedi ğ inde verici tarafa ula ş abilir.  İ zleyici yay ı nlanan programlarla s ı n ı rl ı de ğ ildir. Program seçme olana ğı vard ı r.  Programlar standart de ğ ildir. Sistem paket program yay ı nlar ı yapma olana ğı na sahiptir.  İ zleyicikendisine sunulan paketlerden birini ya da birkaç ı n ı alabilir. İ zlemek istedi ğ i program paket d ışı nda ise izleme ba şı na ödeme (Pay-Per-View) yapar.  Reklamlar yap ı l ı rken ya da sonras ı nda al ış veri ş yapma olana ğı vard ı r. 8

8 9

9 10

10 On Demand(İsteğe Bağlı)  VOD (Video On Demand, SVOD, FVOD, EOD, NVOD)  MOD  PVR(Personal Video Recorder, NPVR)  PPV(Pay-Per View) 11

11 Dijital TV Yayın Standartları  DVB-Digital Video Broadcasting, Avrupa  ATSC-Advanced Television System Committee, ABD  ISDB-Integrated System Digital Broadcasting, Japonya 12

12 13

13 14

14 15

15 16

16 Mobil Yayıncılık Gelişim 17

17 IP ve Internet TV  İndirip Seyretmek(Downloading)  Ağa bağlanıp seyretmek(Streaming) (Otobüs) İnternet TV (Multicast) IPTV(Güvenli, Unicast, Broadcast) 18

18 19

19 IPTV örnekler  Firma güvenliği ve Kamu güvenliği ip tabanlı güvenlik kameraları  Anasıfı-Kreş gözetim  Sağlık Pilot Uygulamalar  Bölgesel Yayınlar – Belediyecilik  Eğitim-Video Konferans-Seminer-Eğitim Hangouts, periscope 20

20 Digital Radyo  DAB  Eureka 147  AM (Amplitude Modulation)  FM (Frequency Modulation)  Bant(MHz)  Mofonik(Kanal)  Stereofonik  Quadrofonik 21

21 22

22 Digital Ses  Avantajlar  Ses sıkıştırma Kayıpsız Sıkıştırıma Kayıplı Sıkıştırma  AAC(Advanced Audio Coding)  MP3, WAV, WMA 23

23 Eureka 147/DAB Digital Radyo Yayıncılığı  DAB,DAB+,HD Radio,T-DMB  RDS(Radio Data System) (Ekran) 24

24 İnternet Radyoculuğu  1990  Web sayfaları üzerinden  Görsellik  Telif  Eşzamanlı  Etkileşimli  Dünyanın her yerinden 25

25 3-D Ses Teknolojisi  Holophonic  Doğal ortamdaki gibi  Sesin geliş yönü ve hissedilebilirliği  Streo expansion  Virtual Surraound  Positional 3-D ->Dolby Dijital 26


"YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları