Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İnteraktif ve talebe bağlı servislerle zenginleştirilmiş, TCP/IP protokollü geniş bant erişimli dijital televizyon servisidir.  Her nekadar “IP”Internet.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İnteraktif ve talebe bağlı servislerle zenginleştirilmiş, TCP/IP protokollü geniş bant erişimli dijital televizyon servisidir.  Her nekadar “IP”Internet."— Sunum transkripti:

1

2  İnteraktif ve talebe bağlı servislerle zenginleştirilmiş, TCP/IP protokollü geniş bant erişimli dijital televizyon servisidir.  Her nekadar “IP”Internet Protokolü anlamına gelse de, insanların bir web sitesine bağlanıp TV seyredecekleri anlamına gelmiyor. IP, güvenli ve sıkı bir şekilde yönetilen kapalı bir ağ üzerinden gelişmiş TV servisi sunmak anlamına gelmektedir.  Dijital görüntü kalitesi sunan IPTV üzerinden daha yüksek bant genişliğinde HDTV de iletilebilir.  Haziran 2006 itibariyle IPTV platformunda 1.300den fazla bedava kanal bulunmaktadır. Yalnızca internet bağlantısı ve internet kullanan bir cihazla bu yayınlar izlenebilir.

3

4  IPTV iletimi için yüksek bant genişliği gerekmektedir. Ses ve internet erişiminde kullanılan bant genişliği yeterli olmaz. MPEG- 2 formatında 3.75 Mbps.  Standart TV görüntüsü çoklu gönderim (multicast) yoluyla iletilirken talebe bağlı servisler bireye özel olduğundan bant genişliği fazladır. (300 MPEG-2 standart kanal 1 Gbps< abone unicast 19 Gbps)  IPTVnin rakipleri olarak havai iletim, Kablo TV ve uydu gösterilebilir.

5  Çift yönlü iletim.  Kullanıcıya özel dağıtım.  Yüksek çözünürlük, kaliteli görüntü. Fiber kablo+set- top-box>koaksiyel  Sınırlı internet kullanımı ile hacker ve virüslere karşı daha güvenli bir teknolojidir.  Bilgisayar olmadan, Set-top-box kullanılarak televizyondan görüntü alınabilir.  Bilgiler sıkıştırılmış hale gönderilip internet tabanlı olduğu için operatörlere dijital ve analog sinyallere göre daha uygun maliyet sunuyor. Bu da son kullanıcıya yansıyor.  İnteraktif servisler.

6  Üyelik sistemi, ödeme ve interaktif uygulamalar  Kişiselleştirilmiş Tv yayıncılığı kişiye veya gruplara özel reklam ve pazarlama  Kullanıcı tabanlı video yönetimi (durdurma, ileri ve geri sarma)  Kişisel video kaydedicisi  İzleme-başı ödeme uygulaması, PPV (Pay Per View)  Zenginleştirilmiş görsel Tv içeriği  Çoklu Kullanım (IPTV, IP telefon, internet, online oyun desteği, video konferans)  İstek-Üzere Video,VOD (Video On- Demand)  Anlık izlenme verilerinin takip edilebilmesi.

7

8  Uydudan ve dijital ortamdan temin edilen video kaynakları IPTV formatında encode edilerek kullanıcılara ulaştırılır  SD ve HD video kaynaklarına logo, cg, ticker gibi zengin görsel içerik kazandırılır  Tüm görsel içerik video ağından broadband sunucularına encode edilerek gönderilir

9

10  İstenildiği kadar Televizyon kanalı izleyiciye sunulabilir ve izlenebilir.  İzlenilen kanaldaki yayın geri alınıp durdurulabilir. Yayının durumuna göre program ileri de alınabilir. Mesela saat 23:00’de başlayan canlı bir şov saat 01:45 de izlenebilir. İleri ve geri alınıp kaydedilebilir.  İstenilen yayın istenilen saatte kayıt edilip daha sonra izlenebilir.  İstenilen dizi filmlerin bir sonraki bölümleri normal akışından farklı olarak izle-öde veya üyelik sistemi vasıtasıyla normal TV yayınından önce izlenebilir.  Tüm yerel televizyonlar diğer şehirlerdeki izleyiciler tarafından izlenebilir ve ona göre reklamlandırılabilir.  Geçmişe dönük teletext hizmeti alınabilir.  Geçmişe dönük televizyon yayınları izlenebilir, ileri ve geri alınabilir.  İzleyiciler şovlara, yarışma programlarına veya tartışma programlarına interaktif olarak katılabilirler.

11  Binlerce film arasından istenilen film, istenilen saatte izlenebilir.  Film istenildiği gibi ileri- geri alınabilip durdurulabilir.  Başka bir kanaldan dönülüp film istenilen yerinden izlenmeye devam edilebilir.

12  IPtv kullanıcıları evdeki bilgisayarlarından internete bağlanabilirler. Bunun için başka internet aboneliklerine ihtiyaçları yoktur.  Iptv kullanıcıları evlerinden diğer IPtv kullanıcılarıyla telekonferans yapabilirler.  Iptv kullanıcıları IPTV deki oyun server’ları sayesinde diğer kullanıcılarla online oyun oynayabilirler.

13  Tüm bu hizmetler kullanıcı tarafına kurulan Set Top Box adı verilen cihazlar sayesinde verilebilmektedir. Set Top Box donanımına göre Hard Disk, Ram ve İşlemci içerir.  Set Top Box’ta ayrıca ülkede genel olarak kullanılan televizyonlara bağlanabilmesi için ara birimler ve kablolar bulunur.  Set Top Box genel olarak küçük bir cihazdır ve çok yer kaplamaz

14

15

16  VoIP: İnternet üzerinden ses aktarımı.  VoD: Talebe bağlı görüntü izleme.  PPV: İzle öde.  PVR: Kişisel video kaydedici.  www: İnternet erişimi  E-posta kontrolü.  Epg: Elektronik program rehberi  Instant Chat: Anlık chat  Online Gaming: Oyunlar

17  İnternet erişimi, telefon ve TV kombinasyonunu bir arada sunarak telefon, data ve video ihtiyacına cevap veren sistemdir. (Ör: İnternet, VoIP, IPTV)  Quad Play: Triple Play servislerine mobil özelliklerin eklenerek mobil ortamlar için dönüştürülmüş halidir.

18

19 On-Demand Encoder Live Media IP (DSL) On-Demand Media Live Encoder Live Streaming Server VOD Streaming Server TV via STB Media Center Edition PC Subscriber Management Server

20 2004 yılına kadar yalnızca analog TV yayını sağlayan Casema firmasının yıllara göre gelişimi marketin birleştirilmiş çözümlere yöneldiğini gösterir nitelikte olup J:COM firmasının grafiğinde görüldüğü gibi katma değerli hizmetlerin artması hem abone sayısında hem de abone başına getiride artış sağlamıştır. Kablo TV katma değerli hizmetlerinin aynı etkiyi yapması öngörülmektedir.

21

22  Neden IPTV? › Telekom Operatörleri ve Yayın Şirketleri için yeni gelir kalemleri yaratma. › Kullanıcı talepleri. › Yeni Pazar yaratmak.  IPTV tamamen ülkelerin kendi şartlarına bağlı olarak ya çok erken gelişmeye başlamış, ya da pazarda yer bulamamış. Burada birçok etken bulunmakta.  IPTV Yatırım maliyetinin en büyük kalemi Set top box yatırımı.  IPTV’nin yaygınlaşabilmesi için gerekenler: › Sağlam ve gelişmiş bir Geniş Bant altyapısı › Telekomünikasyon altyapısının serbestleşmiş olması › Yasal düzenlemeler › Özellikle Triple Play servisleri için doğru iş birliklerinin kurulması. › Diğer yayın altyapılarına alternatiflerin sunulabileceği bir ürünün ortaya konulması.

23  Screen Digest Şirketinin “European IPTV: Market Assessment and Forecasts To 2009”araştırmasına göre: › 2005 yılında Avrupa’da IPTV abone sayısı%66 artış göstermiş. › Fransa, IPTV konusunda Avrupa’nın lideri konumunda yılında 2.4 Milyon aboneye ulaşılması bekleniyor. › Avrupa çapında sadece 2004 yılında 8 adet yeni IPTV servisinin lansmanı yapıldı.  Dünya IPTV dağılımı:

24

25  Türk Telekom tüm ADSL altyapısının sahibi.  Bugün IPTV için tek adres Türk Telekom.  Mevcut ADSL altyapısı yeterli değil. Fransa da ADSL2+ üzerinden freebox aboneleri 28Mbit/s Download ve 1Mbit/s Upload hızına ulaşabilmekteler.  2007 de Yerel Ağın Paylaşıma açılması ve lisans alan operatörlerin kendi fiber altyapılarını kurmaya başlaması bu pazarı hareketlendirecek gibi gözüküyor.  Türkiye için doğru stratejiler belirlenmeli. Pazarın ihtiyaçları ve mevcut TV izleme alışkanlıkları iyi analiz edilmeli.

26  Regülasyon ve yasal düzenlemelerde IPTV yayıncılık ve interaktif iletim hizmetlerinden ikisine de kısmen girdiği için farklı kurum ve kanunların kapsamına girebilmektedir.  Güney Kore’de Kore Yayıncılık Komisyonu (KBC) yayınlar konusunda Bilgi ve İletişim Bakanlığı ise network konusunda düzenleyici rol üstlenmektedir.  Japonya’da ise İçişleri ve İletişim Bakanlığı ekonomik ve içerik düzenlemesini Yayıncılık ve Telekom kanunlarıyla gerçekleştirmektedir.  İki ülkede de IPTV’nin ilerlemesi için telif kanunu tekrar ele alınmalıdır.

27  IpTV’de rating ölçümü çok esnektir ve anında ölçüm yapılıp raporlanabilir.  Ölçüm yapılan kullanıcılar gruplara ayrılabildiği gibi birey bazında rating ölçümleri de yapılabilir.  Rating ölçümleri detaylı ve çok hızlı yapılabildiği için pazarlaması da kolaylıkla yapılabilir. Aynı oranda kullanım kolaylığı ve cazipliği de pazarlamasına olumlu katkı yapar.  IpTV’de reklam, gruplara özel verilebildiği gibi birey bazına da indirgenebilir. Ön hazırlık yapılmadan anlık ve güncel reklamlar yapılabilir.  Saatlik kampanyalarla müşterilerin IpTV üzerinden firmaya veya reklam verene ulaşması sağlanabilir.


" İnteraktif ve talebe bağlı servislerle zenginleştirilmiş, TCP/IP protokollü geniş bant erişimli dijital televizyon servisidir.  Her nekadar “IP”Internet." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları