Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve."— Sunum transkripti:

1 Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkan Vekili

2 Dağıtım Ortamlarının Çeşitlenmesi ve Sektörlerin Yakınsaması Kablo Uydu Karasal Çeşitlenme ÖncesiÇeşitlenme Sonrası Kablo Uydu Karasal IPTV WEB TV Mobil TV OTT TV Yakınsama Kablo ve Uydu Platformları – telefon, internet Telekom operatörleri – IPTV, Web TV, Mobil TV

3 Kaynak: ITU, 2010 Kaynak: ITU, BTK-TİB 2010 Dünya’da İnternet Kullanımı

4 Kaynak: InternetWorldStats, BTK-TİB 2010 Türkiye’de ve AB’de İnternet Kullanıcı Artış Grafiği

5 Kaynak: Informa Telecoms & Media Dünyada İnternet Trafiği, 2010 – 2015

6 Kaynak: Informa Telecoms & Media Dünyada Hizmet Türüne Göre İnternet Trafiği 2010 - 2015

7 Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü TV Hanesi 18 milyon RTÜK Kayıtlarındaki Medya Hizmet Sağlayıcı Sayısı Uydu, Kablo, Karasal toplam: 1311 Kablo Platformları (31.12.2011) 2 Platform, toplam 1,243,985 analog, 497,030 sayısal abone Uydu Platformları (31.12.2011) 2 platform, toplam 3.1 milyon abone Kaynak: RTÜK

8 Karasal Analog Televizyon Lisans Başvuru Tipi Yayıncı Kuruluş Sayısı Ulusal Televizyon (T1)25 Bölgesel Televizyon (T2)15 Yerel Televizyon (T3)207 Toplam247 FM Radyo Lisans Başvuru Tipi Yayıncı Kuruluş Sayısı Ulusal Radyo (R1)38 Bölgesel Radyo (R2)98 Yerel Radyo (R3)922 Toplam1.058 Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü Kaynak: RTÜK

9 Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılık Sektörü Kaynak: RTÜK

10 Global TV Sektör Gelirlerindeki Değişim (Milyar EUR) Kaynak: IDATE

11 Global TV Sektör Gelirler Kalemlerindeki Değişim, 2006-2013 (Milyar EUR) Kaynak: IDATE

12 Avrupa’nın 5 Büyük Pazarının Toplam TV/video Gelirlerindeki Değişim, 2008-2020 Kaynak: IDATE

13 Kaynak: Informa Telecoms & Media 2010 Sonu İtibarı ile Ödemeli TV Abone Sayıları

14 Global İsteğe Bağlı TV Gelirleri Projeksiyonu, 2011-2016 (Milyar US$) Kaynak: Informa Telecoms & Media

15 Global Reklam Gelirlerindeki Değişim, 2006-2013 (Milyar EUR) Kaynak: IDATE - Zenith Optimedia

16 Türkiye’deki Görsel İşitsel Sektörün Gelirlerindeki Değişim, 2000-2011 (milyon TL) Kaynak: RTÜK

17 Kaynak: IDATE Ülkelere Göre Hibrit TV Projeksiyonu (TVHane %)

18 Kaynak: IDATE Avrupa'nın 6 Büyük Pazarındaki HDTV Kanal Sayısı, 2008-2013

19 Kaynak: Informa Telecoms & Media Bölgelere Göre TV Dağıtım Yöntemlerinin 2016 Projeksiyonu

20 Kaynak: Informa Telecoms & Media Bölgelere Göre Sayısal Yayın Projeksiyonu, 2011-2016

21 İnternet Görüntüleri – Geleneksel Yayıncılık Kaynak:TDG

22 3 Boyutlu Televizyon Teknolojisi – 3D TV 3 boyutlu televizyon tekrar keşfediliyor. – Anaglyphic 3D (pasif kırmızı-mavi gözlükler) – Polarization 3D (pasif polarize gözlükler) – Alternate-frame sequencing (aktif gözlükler) – Autostereoscopic 3D (gözlüksüz) 3 Boyutlu filmler (3D Blu-ray) ve oyunların etkisi.

23 Ortama ve İçeriğin Türüne Göre İzleyiciler

24 İçerik her zaman kral: – Kaliteli içerik her platformda yer bulabiliyor. – İzleyiciler istediği zaman istediği içeriğe ulaşmak istiyor. Yatırımcılar klasik FTA TV iş modelinin geleceğini sorguluyor: – RTL yatırımcılarına tüm kanallarının maliyetlerinin %15 kısılacağını açıkladı. – Sayısal TV, PVR’lar, internet platformlarındaki yaygınlaşma geleneksel yayıncıların üzerindeki baskıyı artırıyor. İnternet önemli bir dağıtım ortamı ancak paraya çevirme problemi var. – Yüksek kaliteli görüntüler, oyunlar, haberler ve spor haberleri ilgi çekiyor. – İnsanlar interneti bedava ortam olarak algılıyor – reklamla finansman. Kaynak: UBS Yatırımcı Gözüyle Medya Sektörü

25 Medya Hizmet Sağlayıcılar Multipleks İşletmecileri Platform İşletmecileri Altyapı İşletmecileri Uydu Kablo IPTV Verici Tesis ve İşletim Şirketi Ulusal Yayıncılar Bölgesel Yayıncılar Yerel Yayıncılar TV YAYINLARI RADYO YAYINLARI VoD Head Ends Tele Port Tele Port Head Ends SW SPV Special Purpose Vehicle SPV Special Purpose Vehicle 6112 Sayılı Yasada Sektörün Oyuncuları ve Yapılan Düzenlemeler

26 Frequency Sorting Tender Broadcasters SPE Mux. Operator Tower Operator Consumers RATEM Mux. Operator Streaming, datacenter Tower Operator Civil engineering Transponders Civil engineering Transponders TV and radio channels Individual Participations Content Contract SLA Bouquet Results Audit Performance Tarriffs Coverage Plan Criteria RTUK BTK Coordination Single Operating Entity (Financing) Licence Industry Association Standardization Set top box Network Provider 6112 Sayılı Yasada Sektörün Oyuncuları ve Yapılan Düzenlemeler

27 Teşekkür Ederim


"Yakınsamanın Görsel – İşitsel Medya Sektörüne Etkileri 30 Mayıs 2012 SAYISAL YAYINCILIK TEKNOLOJİLERİ SEMİNERİ VİZYON SUNUMU ANKARA Taha YÜCEL Radyo ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları