Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20161.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20161."— Sunum transkripti:

1 “Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20161

2 Bir Sorun Çözme çalışması aslında nedir? Aksak işleyen bir sistemin düzeltilmesi için yapılabileceklerin aranmasıdır. Örnek: Haksız Rekabet (kısaca HR), serbest rekabete dayalı sistemi bozar. Bunun giderilmesi için çareler aranması, bir sorun çözme çalışmasıdır. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20162

3 Bulunabilecek çareler –genelde- şunlar oluyor.. A. Kayıtdışılığın önlenmesi (başlıca birkaç çözüm) – Daha sıkı denetim – Daha yüksek cezalar – Kayıtlı çalışanların teşvikler yoluyla desteklenmesi – KD çalışanların ihbarı – Kayıtlı çalışanlar arasında dayanışma – Kayıtlı çalışma için daha iyi bir sistem kurmak B. Pazara girişlerde damping girişimleri – Anti-damping uygulamaları – Pazara girişlere yeni kurallar getirmek C. Kalite Güvence Sistemini iyileştirmek – Kalite eğitimi – Sertifika sahiplerine teşvik Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20163

4 Peki, bu çareler işe yarıyor mu? Tam şu anda Türkye’nin çeşitli yerlerinde, çeşitli kurumlar, bunlara benzer çözümler üretiyorlar. Ve Çözümlerin büyük çoğunluğu işlemiyor. Niçin? Çünkü, önerilen çözümlerin içlerinde “virüsler” var. O halde bu virüsleri açığa çıkarabilecek bir paradigma değişimine ihtiyaç var. Daha farklı bir soru sormalıyız.. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20164

5 O soru nedir? Paradigma filmindeki soruyu hatırlayalım: “ Bugün işyerinizde yapılması imkansız gibi görünen, ancak, yapıldığında köklü bir değişime neden olabilecek şey nedir ? ” Bu soruya benzeterek paradigma sorumuzu oluşturalım: “ Bu çözümlerin her biri doğru olmasına rağmen yeterince işe yaramayışlarının sebebi nedir? ” Bunu düşünelim, Beyin Fırtınası sırasında bu soruyla oynayalım. Tekrar tekrar düşünelim. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20165

6 İki paradigma arasındaki fark Kullanageldiğimiz paradigma, “zaten var ama işlemeyenlerin –sanki yokmuş gibi- işletilmesini önerir”. Yani “ne yapılması” gerektiğini söyler. Yeni P ise, çözüm araçlarının “niçin iyi işlemediklerini” sorgular ve “ne yapılmaması” gerektiğini (yani “virüsleri”) ortaya çıkarır. Doğru soru, çözüm araçlarının işlemesine engel olacak ne yaptığımızın sorulmasıdır. İki paradigmaya yan yana bakalım. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20166

7 Geleneksel Paradigma Daha çok denetim Daha yüksek ceza Kayıtlı çalışanların teşviki KD çalışanların ihbarı Kayıtlı çalışanlar arasında dayanışma.. Kayıtlı çalışma için daha iyi sistem..... Yeni Paradima Denetçi rüşvet alıyor Kalabalık Kamu Kadroları, nitelikli elemanı caydırıyor İyi işleyen sistem kurulamıyor Ahbap çavuş ilişkisi adil denetime engel Ahbap çavuş Rüşvet artıyor Birliklerde herkesin oyu değerli Ceza genellikle kurala uyanı vurur Teşvik yaygınlaşmış, etkisizleşmiştir “Sayın muhbir vatandaş” sendromu Bir araya gelememe kültürü (envy, haset) İyi işleyen sistem kurulamıyor. – Nitelik yetmezliği – Demokrasinin yanlış yorumu – Kalabalık kamu kadroları – Rasyonel + kritik düşünme sorunu Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20167

8 Virüsler ortaya çıktı! Rüşvet “Doğru da eğri de üyemizdir” Ceza eğriye işlemiyor, doğruyu vuruyor “İhbar delikanlıyı bozar” Kalabalık kamu kadroları Sistem kurma becerisi yetmezliği Haset Baş virüs: Rasyonel ve kritik düşünme becerisi yetersizliği ya da kısaca “.....dir eğilimli kültür”. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20168

9 Sonuç! Sorun olarak ortaya çıkan sonuçları düzeltmek için çözüm arayarak işe başlama, Kullanılagelen araçların işlemesine engelleri (virüsleri) ortaya çıkar, O virüsleri yok edecek radikal önlemlere giriş; uzun görünse de diğer yoldan çok daha kısadır. Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20169

10 Teşekkür ederiz Ocak 2016© Copyright SMUH®,


"“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®, 20161." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları