Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GENERAL MOTORS COMPANY ve ALFRED P. SLOAN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GENERAL MOTORS COMPANY ve ALFRED P. SLOAN"— Sunum transkripti:

1 GENERAL MOTORS COMPANY ve ALFRED P. SLOAN

2

3 GENERAL MOTORS HAKKINDA
General Motors (kısaca GM), 1908 yılında ABD'de kurulmuş bir şirkettir. Şirket en büyük şanssızlığını küresel ekonomik kriz öncesinde teknoloji ve sanayi yatırımı yapmasına ve bu suretle likiditesini bitirmesiyle yaşamıştır.  Alternatif enerji kaynaklı motor teknolojileri ile araç güvenlik ve inovasyonunda dünya lideridir.

4 GENERAL MOTORS’UN TARİHİ
Amerikan prestijinin sembolü olan ve markaları dünya çapında saygınlık gören GM, William "Billy" Durant tarafından 16 Eylül 1908 tarihinde kurulduğunda, ABD'de toplam araç sayısı 10 binin altında bulunuyordu.  Michigan eyaletindeki Flint bölgesinde at arabası satışıyla isim yapan Durant, daha sonra Buick Motor şirketinin kontrolünü aldı. GM, ticari hayatına Buick ile başlasa da 1929 yılına kadar Durant, Cadillac, Oakland (bugün Pontiac olarak biliniyor), Oldsmobile, Alman Opel ve İngiliz Vauxhall şirketlerini şemsiyesi altına aldı. En bilinen markalardan biri olan Oldsmobile, ilk olarak 1897 yılında üretildi.

5 GM, 1920 ve 1930'lu yıllarda "her keseye, her amaca uygun araç" stratejisiyle gelişmesini sürdürdü.
Alman Opel ve İngiliz Vauxhall'ın hisselerini 1920'li yıllarda alan ve araçlarını ABD dışında satmaya başlayan şirket, hızla gelişmeye başladı. Durant, Chevrolet'yi ABD'nin başka bir simge markası haline getirdi. 2. Dünya Savaşı'nda orduya araç üretmeye başlayan GM, gerçek sıçramasını 2. Dünya Savaşı'ndan sonra yaptı.

6 GM, 1953 yılında sadece dünyanın en büyük otomotiv şirketi değil, aynı zamanda dünyanın en büyük şirketiydi. GM, bu dönemde ABD'de otomotiv piyasasının yüzde 50'sinden fazlasını kontrol ediyordu. GM'nin ürettiği otomobiller birer kültürel fenomendi. 

7 Şirket, 1950'li yıllarda Cadillac'ın efsanevi "Coup de Ville" markasını tanıttı ve bunu kısa süre sonra "Corvette" spor arabaları takip etti. 1964 yılında, ABD müzik listelerinde dördüncü sıraya yükselen "Little GTO" şarkısının esin kaynağı "Pontiac GTO" piyasaya çıktı. Şirket, GTO'nun yanı sıra 1960'lı yıllarda tamamı "kaslı araç" olarak adlandırılan "Grand Prix" ve "Firebird"ü üretti.

8 Petrol krizinin baş gösteriği 1970'li yıllardaki petrol krizi, ABD otomotiv sektörünün, daha küçük ve daha az yakıt tüketen Japon arabalarının istilası karşısında zor günler yaşamasına neden oldu.  GM'nin üretim sürecinde değişiklik yapma gayretleri çeşitli sorunlarla karşılaştı. GM, 1996 yılında ilk elektrikli aracı EV1'i üretti. Ancak çeşitli sebeplerle ve EV1'in kar etmek için yeterli sipariş alamayacağı gerekçesiyle şirket, bu aracın üretimini 2003 yılında durdurdu.

9 GM'nin şansı bir süreliğine büyük arazi araçlarıyla döndü
GM'nin şansı bir süreliğine büyük arazi araçlarıyla döndü. Bu araçlar ABD araç piyasasında önemli yer edindi ve diğer araçlara göre daha karlı olduğunu gösterdi. GM, 1999 yılında devasa Hummer'ı satın aldı. GM, Mayıs 2001'de Çin'de Jinbei bölgesinde arazi aracı Chevrolet Blazer'ın üretimine başladı.

10 Ancak petrol fiyatlarının yükselmesi adeta "benzini içen" bu araçlara olan ilgiyi azalttı.
2008 yılında petrol fiyatlarındaki hızla yükseliş arazi araçlarının satışlarını yüzde 30 kadar düşürdü. Dünyada eğilim küçük ve yakıtta cimri araçlara dönmeye başladı. GM ve diğer ABD'li otomotiv üreticileri bu süreci izlemede yavaş kaldı.

11 Küçük ve daha az yakıt harcayan araçların öncüsü Japon Toyota, 1997 yılında hibrid aracı Prius'u piyasaya sürdü. 2008 yılında küresel çapta GM'den daha fazla araç satarak 77 yıldır ilk kez GM'nin saltanatına son veren Toyota, dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını ele geçirdi.  GM, en son 2004 yılında kar ettikten sonra yüksek üretim maliyetlerinin yanı sıra kredi piyasaları ve tüketici harcamalarındaki çöküşle iflasa doğru yol aldı.

12 GÜNÜMÜZDE GENERAL MOTORS
Firma 2008 yılında yaşadığı mali kriz neticesinde ABD hükümetinden destek talebinde bulunmuş ve göreve gelen ABD başkanı Barack Obama'nın isteği üzerine GM CEO'su Rick Wagoner 2009 yılında istifa etmiştir. GM grubun elinde tuttuğu SAAB firması 2009 yılında olası bir satılma durumunda ticari ve hukuki süreci kısaltmak amacıyla, GM grubundan bağımsız hareket etme kararı almıştır. GM 1 Haziran 2009 tarihinde iflas koruması için mahkemeye başvurmuştur.

13 Amerikan Hükümeti ile GM yönetiminin üzerine anlaştığı yeniden yapılanma programına göre, Amerikan ve Kanada Hazinelerinin yaklaşık 40 milyar dolarlık yardımıyla GM'in yaklaşık % 60'ı Amerikan hazinesine, % 15'i Kanada Hükümetine, % 15'i GM işçi sendikaları birliğine, % 10'u ise mevcut hissedarlarda devredilmiştir. GM'in küresel operasyonları yenilenen GM'e aktarıldığı bu günlerde, GM Avrupa Operasyonlarına ait Opel'in çoğunluk hisselerini Magna International liderliğindeki konsorsiyuma satmıştır.

14 Opel'in %35'ni GM, %35'ni Rus Sberbank, %20'sini Magna International, %10'nunu da Alman devleti kontrol edecek, tasarım-mühendislik desteği GM tarafından verilmeye devam edecek, yeni durumun GM küresel pazar yönetimine ait hakim kararlar statüsü korunacaktır. GM iflas sonrası Pontiac ve Saturn markalarının üretimini durdurmuştur. Saab markası ise satılmıştır. Hummer firmasını da Çinli Sichuan Tengzhong Heavy Industries şirketine satmıştır. Fakat sonrasında satış Çin hükümeti tarafından desteklenmeyince satış gerçekleşmemiş ve GM Hummer'ı kapatmıştır.

15 İflas koruma esnasında yeniden yapılanan GM bu tarihten sonra; Cadillac,Chevrolet, Buick ve GMC markalarına odaklanmıştır. General Motors Şirketi tarihinde Alfred P. Sloan’ın ismi çok önemli bir yere sahiptir. Kurucusunun ismini bile gölgede bırakan en etkili isim hiç şüphesiz Alfred P. Sloan olmuştur.

16

17 ALFRED P. SLOAN KİMDİR? Asıl ismi, Alfred Pritchard Sloan Jr. ‘dır.
23 Mayıs 1875 yılında, New Haven, Connecticut’da dünyaya gemiştir. 17 Şubat 1966 yılında vefat etmiştir. Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nü bitirerek mezun olmuştur.

18 Yapmış olduğu görevler;
Genel Müdürlük, Hyatt Roller Şirketi, 1898 – 1916  Başkanlık ve CEO, United Motors Şirketi,   Başkan Yardımcılığı, General Motors Şirketi, 1918 – 1923  Başkanlık ve CEO, General Motors, 1923 – 1937  Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO, General Motors, 1937 – 1956  Onursal Başkanlık, General Motors,   Alfred P. Sloan, Amerikan şirketler dünyasında kendinden önce kimsenin yapamadığı ve belki de bir daha yapamayacağı bir devrimi gerçekleştirmiştir.

19 NEYİ FARKLI YAPTI? Başlangıçta General Motors tam bir karmaşa içindeydi. William Durant tarafından 1904 yılında kurulan şirketin asıl konsepti şirket satın alarak büyümekti. O yıllarda sektörde çok sayıda şirket vardı. GM, 1910 yılına dek Oldsmobile, Buick ve Cadillac dahil olmak üzere tam 17 şirket satın aldı. 1918 yılında Alfred Sloan GM’in başına geçtiğinde şirket darmadağınık bir durumdaydı. Şirketin amacı, “otomobil satmaktı” ve genellikle bir model diğerinden pazar payı çalıyordu. Çünkü, farklı marka ve modeldeki otomobiller birbirine benziyordu ve fiyatları da birbirine yakındı. Üstelik Buick ve Cadillac dışındakiler zarar ediyordu.

20 Bu yıllardaHenry Ford, ünlü "müşteri ne renk isterse alabilir, yeter ki siyah olsun" sözü ile, tüketici istek ve ihtiyaçlarının bir esnekliği gerektirdiğini, bunun işletmeye bir esneklik, zaman ve para maliyeti anlamına geldiğini ve müşterinin de bunu ödemeye hiç niyeti olmadığını kastetmiştir. Bu nedenle Ford, sadece siyah renkli, aksesuarsız ve standart T Modellerinin üretimine devam ederken, Alfred Sloan liderliğinde GM, Ford'un temel ürününü, "her keseye ve her amaca" hizmet verecek şekilde yeniden düzenlemiştir.

21 Alfred Sloan’un aldığı ilk karar şuydu: “Çok fazla model ve benzer ürünler var. Model sayısını azaltmak ve farklı fiyatlarda farklı modellerden oluşan bir ürün gamına ulaşmak gerek.” Bu karar doğrultusunda model sayısını azaltıldı ve fiyatlar yeniden belirlendi. Geriye farklı fiyat aralıklarında 5 model kaldı.

22 GM (General Motors)'in müşterilere her yıl değişik modelleri, farklı renklerde, hem de hiç fiyat farkı olmadan sunması, ayrıca yeni maliyet muhasebesi teknikleri uygulayarak üretim maliyetlerini kontrol altına alması, bu firmanın rekabetçi avantajını artırmıştır. Firmanın efsaneleşmiş yöneticisi Sloan, bu uygulama ile her gelir düzeyindeki potansiyel alıcılara ömürleri boyunca hitap edilebileceğini düşünmekteydi.

23 Peter Drucker, General Motors’da danışmanlık görevine başladığı gün, Alfred Sloan’ın kendisine verdiği ders hepimiz için hayati önem taşıyan bir derstir. Sloan, Drucker’a; herhangi bir konuda öneride bulunacağı zaman bu öneriye kimin hangi tepkiyi vereceğini hiç düşünmemesi gerektiğini nasihat eder. Kendisinin görevinin insanların tepkisini değil, “doğru olanın” ne olduğunu bulmak olduğunu söyler. Kendisinden beklenenin, “kararları yumuşatmak, ılımlı hale getirmek” değil, doğru olanı tespit etmek ve savunmak olduğunu söyler.

24 Alfred Sloan, bir gün üst düzey komite toplantılarının birinde : '‘Beyler, gördüğüm kadarıyla hepimiz bu karar hakkında aynı görüşteyiz'' demiş ve bütün katılımcılar kendisini başlarıyla onaylamışlardır. Daha sonra söze devam eden Sloan : '‘O zaman bu konu üzerinde daha fazla tartışmayı bir sonraki toplantıya erteliyorum. Böylece bazı anlaşmazlıklar geliştirmek ve belki de kararın ne hakkında olduğunu biraz olsun anlamak için zamanınız olur'' demiştir. 

25 Alfred Sloan, konsensüse dayalı liderlik anlayışı, farklı görüşleri teşvik etmeye, bilgi ve verileri kullanmaya ve tüketicileri yönetmeye ilişkin yenilikçi yaklaşımlar sergilemiştir. Alfred Sloan, yönetim anlayışında, şirket içinde karar verirken, içerisinde bulunan bölümlerin miktarlar ve fiyatlar üzerinde karar vermelerine izin vermiştir. Böylece her bir bölüm, kârı maksimize etme yoluna gitmiştir. Alfred Sloan bu görüşü bir firma içindeki organizasyon prensipi olarak kullanmıştır. Sloan’a göre liderlik, “çok çalışkan olmak demektir.”

26 EK BİLGİLER Alfred P. Sloan Vakfı, 1955’ten günümüze dek her yıl, kendi bilim dallarına önemli katkıları olan ve gelecek vadeden kişilere Sloan Araştırma Ödülü vermektedir. Ülkemizden Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu 1962’de ve İzzet Coşkun 2009’da Alfred Sloan Ödülüne layık görülmüştür.

27 ALFRED P. SLOAN’IN 9 İLKESİ
Üretmeye Odaklan: Hayatın bize sunduğu en büyük heyecan bir şeyler üretme, inşa etme heyacanıdır.Yaratıcı ruhu farketmek ve onu yüceltmekten geri kalmayın. İşi Benimset: Kurumunuzda insanları aşağıdan yukarıya sağlıklı biçimde yükseltin.Böylece bağlılık, azim ve yetenek gelişi, çünnkü terfi şansı doğar.

28 Bağımsız Düşün: Yeni ve farklı bir işi başarmak için önüne çıkan engelleri aşmak adına öncü, cesur ve azimli olmanız gerekir. Tartışmaktan Kaçınma: Bir konu üzerinde hemen anlaşmaktan kaçın.İnsanlar hemfikirse yine de kararı alma ve ertele.Zaman, anlaşmazlık ve tartışma yaratabilir.Fikre zaman tanı. İşi Delege Et: Her yönetici eninde sonunda yapılması gereken tüm işleri kendi başına yapamayacağını bilmeli.Sorumluluk vermeyi bil.

29 Azimli Ol: Tüm değerli varlıklarımı alın ve bana sadece şirketimi bırakın, beş yıl içinde hepsini tekrar kazanırım.Siz de öz güvenli olun. Sorumluluk Al: Kişinin neler başarabileceğini görmek için işin sorumluluğunu üzerine alması şarttır. Durdurak Bilmeden Çalış: Rekabet olan bir ekonomide bir şirketin dinlenme lüksü yoktur. Ortalamayı Mutlaka Aş: Bir işin yüzde 51’ini doğru yaptığınız zaman kahraman olursunuz.


"GENERAL MOTORS COMPANY ve ALFRED P. SLOAN" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları